pop, rock, electronica, folk

Summer Well 2018: Picnic indie cu topping electro și hip-hop autentic pe scena Red Bull

Ca în fiecare an, Summer Well și-a luat foarte în serios motto-ul: "un festival ca o vacanţă". Mii de pasionaţi de muzică, artă, divertisment şi cultură digitală au luat cu asalt Buftea. Muzica predominantă indie a lăsat loc și pentru electro și hip-hop, iar standurile de mâncare aproape concurau un eveniment street food. Din loc în loc, multiple experiențe digitale, senzoriale. Vă invităm să citiți câteva impresii în cadrul articolului.

Festivalul Summer Well 2018 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Summer Well a ajuns la ediţia cu numărul 8, continuând pariul pe muzica indie ca și în alți ani. A mers puţin şi înspre electro cu Justice şi a adus nume bunicele la scena Red Bull Music, Lady Leshurr sâmbătă, apoi Subcarpaţi şi brigada "Culese din Cartier" duminică. Au fost multe lucruri de făcut, de gustat, de simţit şi încercat pe Domeniul Ştirbey. Detaliem mai jos și includem linkuri spre galeriile foto dedicate concertelor.

Atmosfera

Summer Well 2018 a fost un festival eminamente cu public feminin. Estimez că 65% dintre cei prezenţi erau doamne sau domnişoare, nu că ar fi ceva în neregulă cu asta. Posibil să fie muzica mai soft din line-up, nume ca Cigarettes After Sex având priză mai mare la estrogen decât la testosteron. Au fost şi mai multe familii şi copii ca niciodată, extinzând paleta de public acoperită de festival.

Lucrul bun la Summer Well a fost acelaşi ca în fiecare an: relaxarea, sentimentul festivalului ca o vacanță. Dacă la alte evenimente devenite clasice (UNTOLD, Electric Castle) e mereu o regiune în care nu te duci, că acolo sunt "băieţii răi" şi prea mare agitaţie, la Summer Well poţi să sondezi fiecare cotlon şi vei găsi numai oameni OK. În primul rând la scena Red Bull era o masă de liceeni foarte încântaţi de rimele lui Faust şi de Subcarpati de exemplu. La Cigarettes After Sex meditam cu toţii pe păturici pe pajiştea principală, în vreme ce flamingo portocalii iluminaţi erau duşi printre cei prezenţi. Nici urmă de cozi la vreun food truck, multe bean bags, hamace, cuvântul de ordine rămânând relaxarea. Un minus pentru lipsa de apă de la toalete totuşi, operată manual cu o pedală.

Muzica

Nu o să mă ascund după degete, consider că în 2018 a fost un line-up mai slab decât în 2017. Un ochi ager şi scrutător observă că a fost mai puţină lume la festival decât în 2017. Şi net mai puţină decât în 2014, când urcau pe scenă John Newman sau Placebo. În acest an, totul a început vineri, pe 10 august, cu Bucharest Symphony Orchestra, urmat de sintetizatoarele moi şi sensibilitatea vocală a lui Rhye (foto la final).

Ziua 2 a fost deschisă de Tom Grennan, o descoperire plăcută a acestui festival. La intersecţia dintre Plan B şi John Newmann îl găseşti pe Tom Grennan, care în ciuda percuţiei şi orchestraţiei din melodii ascunde un suflet sensibil gata de o baladă cu vocalize lungi la final. Daţi-i băiatului o chitară şi va atinge toate inimile. Şi ştiaţi că are doar 23 de ani şi a fost fotbalist la clubul Bedford?

Oscar and the Wolf au intrat în ultimul moment în lineup-ul Summer Well (înlocuind Rationale), realizând un pop psihedelic numai bun pentru prezentările de modă. O voce masculină visătoare pune sare pe răni peste un negativ care ar face-o pe Halsey şi The XX să ia ceva lecţii. Vezi galeria foto.

Oscar and the Wolf în concert la Summer Well pe 11 august 2018 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

În pauza de dinainte de Cigarettes After Sex am avut o incursiune la scena Red Bull pentru a îl asculta pe Vlad Dobrescu cum ne pune nişte gangsta rap şi ne duce de la Coasta de Est spre cea de Vest şi înapoi. Lady Leshurr a adus sunete tribale şi a animat probabil cu cel mai mult dans toată zona Red Bull. Poate singura ocazie de twerk de la Summer Well. Cigarettes After Sex mi-au confirmat bănuielile şi anume că nu se pretează ca muzică de festival. A nu se înţelege că nu au carismă şi talent. Problema e că toate melodiile sună la fel, linia de bas şi chitara la fel, iar muzica e mai degrabă una pentru momente intime şi nu ceva ce să împărtăşeşti cu zeci de oameni care mănâncă burgeri şi se uită fix la tine.

Kodaline ne-a mai adus puţin la viaţă cu "Follow Your Fire", care ne-a fost injectată în subconştient de luni bune de reclamele Orange.  Muzicienii au cântat şi piese mai sensibile, pe care le-aş numi piese de despărţire, dar cu ceva mai mult zvâc decât Cigarettes şi cu ceva mai multă voce aş îndrăzni să spun.

Justice au apărut atipici în peisaj aproape de ora 24:00, cu beat-uri electro grele de tot. S-a văzut asta şi în numărul mare de fani indie care plecau lăsând loc trancerilor şi pasionaţilor de clubbing care se rătăciseră pe la Domeniul din Buftea. Am auzit piese ca "Stop" şi "D.A.N.C.E" şi am avut un setup demenţial pe scenă, de care ar fi mândri Daft Punk, Jean Michel Jarre sau Dead Mau5. Deschide galeria foto.

Justice la Festivalul Summer Well 2018

Justice la Festivalul Summer Well 2018 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Pe Red Bull Music Stage am putut să o vedem pe Lady Leshurr cu un hip-hop excelent, veridic, cu atitudine de nota 10. A venit şi ziua a doua, în care mărturisesc că am stat mai mult la scena secundară, pentru a vedea ce e cu această ascensiune fantastică a familiei "Culese din Cartier". I-am auzit pe Faust şi Fanescu la treabă, despicând societatea autohtonă şi goana după diplome. Au intrat pe nori de fum şi Fantome, cu piese care virau spre stoner rock sau alt rock, dar mereu cu un sample creepy de filme de groază. Şi cu eternul mister al măştilor din popor.

I-am ascultat şi pe Argatu şi Cred Că Sunt Extraterestru, dar şi pe un nou venit, Hanu' cu Bragă, care folosind instrumente ca tulnic, fluier şi tobă ne-a dus înspre muzica populară, combinată cu beat-uri moderne din rap sau un neo folk hiperactiv. Un număr cu adevărat inedit, pe bază de port popular şi multă energie.

La scena principală am intrat în lumea lui Isaac Gracie, cantautor britanic, cu un aer angelic şi androgin. Nou venit pe scena muzicală, artistul este activ din 2016 şi îl face pe James Blunt să pară dur. Picură melancolie din glas şi versuri şi a fost comparat cu Jeff Buckley sau Bob Dylan, având versuri deosebite. Virează spre folk rock când te aştepţi mai puţin.

Isaac Gracie în concert la Summer Well 2018 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

HMLTD a fost probabil cel mai bizar număr de la Summer Well, părând a fi participanţi la un concurs de talente într-o ţară scandinavă. Părea un număr de punking de-al lui Ali G cu "hai să vă prezentăm o trupă încropita ad hoc". Nu am putut scăpa de senzaţia de "ăştia sunt pe bune?". Combină disco cu industrial, costumaţie de David Bowie şi un beat imposibil de sacadat pentru a fi fredonat, apreciat sau iubit. Ne-au stârnit curiozitatea și ulterior am aflat mai multe despre trupa londoneză, cum ar fi că primul ei nume a fost Happy Meal Ltd. A fost forțată de McDonald’s să treacă abrevierea curentă, pe care o confunzi cu limbajul paginilor Web...

A urmat Sofi Tukker, cu probabil cel mai urât moment al festivalului. Au fost aruncate acuzaţii de playback şi faptul că am urmărit practic un băiat şi o fată care arătau fancy pe scenă, dar mai subţire cu muzica. Sofi şi Tukker au potenţial, dar nu l-au arătat la Summer Well 2018.

Lucrurile au început să intre pe un făgaş artistic real cu The Kooks la ora 22:00, cu o combinaţie între chitară acustică şi un bas de funk pe piese ca "All The Time". Se vedea că oamenii care merg în Control ştiau despre ce e vorba, după cum îşi mişcau şoldurile. Luke Pritchard avea mişcările lui Mick Jagger pe scenă şi întreaga trupă suna a pub crawl britanic, cu gulere ridicate şi extra stil.

The Kooks în concert la Summer Well pe 12 august 2018 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

The Kooks răspunde perfect la întrebarea "cum ar suna Oasis dacă ar fi mai posh?".

Aproape de mizeul nopţii a venit şi headlinerul evenimentului, Bastille, fix la "Quarter Past Midnight" cântând acest single foarte catchy, care a devenit viral din mai încoace. Toată lumea a fredonat pesimisto-optimistul "Pompeii". Pe la începutul reprezentaţiei valuri de fredonări de "I Miss You More" şi vocalize subţiate cuprindeau publicul pe "Good Grief", o piesă de feel good şi despărţire cu cele mai bune sentimente.

Mâncare & Băutură

Parcă au fost mai multe food truckuri decât în orice alt an la Summer Well 2018, chiar mai multe decât anul trecut. Puteai mânca burgeri de cod la Codfather, tempura şi creveţi la Nori Yakitori, hot dog uriaş la Bătrânu' Sas sau bao cu vită sau pui la The Bun. Nu au lipsit nici gofrele, îngheţata, vata pe băţ sau arepas colombianas cu mult avocado. De băut era Corona, multe băuturi cu vitamine de la Merlin, 7Up Lemon şi evident un stand dedicat Aperol şi Beck's.

Plata se făcea folosind brăţara de festival, care avea rol de stocare de credite şi plăţi contactless. Se putea alimenta cu cash sau cu cardul de la case speciale de Top Up.

• Festivalul Summer Well 2018

• Festivalul Summer Well 2018

• Festivalul Summer Well 2018

Alte activităţi

La Summer Well 2018 nu aveai cum să te plictiseşti. Aveai zbor cu balonul cu aer cald, tiroliana, căţărări, kayaking, o secţiune cu console PS4 la cortul Orange, bicicletă pe care să pedalezi, un cort special HBO GO cu filme şi seriale, o zonă Orange în care se proiectau filme pe un uriaş ecran şi multe altele. "Wonder Woman" a fost pus în seara a doua de festival.

Ce mi-a plăcut:

• fără cozi, fără îmbulzeală excesivă
  • plăti contactless eficiente
  • Culese din Cartier continuă să surprindă plăcut
  • toată lumea era relaxată
  • Justice a livrat un show excelent, iar Bastille a fost la înălţime
  • public foarte variat, multe familii cu copii
  • multe activităţi
  • mâncare şi băutură de calitate în general
  • sonorizare bună şi artişti care au sosit la timp

Ce nu mi-a plăcut:

• lineup modest per total
  • Cigarettes After Sex nu e muzica de festival
  • lipsă de apă la toalete
  • burgerii de la Circus Pub aveau gust de mici
  • reprezentaţii prea scurte la scena Red Bull
  • preţuri prea mari la food trucks (30 de lei era norma la mai toate)
  • mult de ocolit spre scena Red Bull Music, pentru că podul permitea trecerea în grupuri de 20 de persoane
  • zone slab iluminate de trecere prin pădure
  • semnal 4G slab (pe Vodafone cel puţin)
  • Festivalul Summer Well 2018

• Festivalul Summer Well 2018

• Festivalul Summer Well 2018

• HMLTD la SummerWell 2018

• Summer Well 2018 - concert Bastille pe 12 august 2018

• Dan Smith - Summer Well 2018 - concert Bastille pe 12 august 2018

• Bastille la SummerWell 2018

• Justice la SummerWell 2018

• HMLTD la SummerWell 2018

• Sofi Tukker în concert la Summer Well 2018

• The Kooks în concert la Summer Well pe 12 august 2018

• Festivalul Summer Well 2018

• Lady Leshurr în concert la Festivalul Summer Well 2018

• Rhye la Summer Well

• Rhye la Summer Well

• Rhye la Summer Well

• Rhye la Summer Well

Subcarpați este cap de afiș la Oxigen Planting Festival 2024

Subcarpați și Floare de maidan, TUMBE, Ioana Milculescu și Cred Că Sunt Extraterestru vor concerta la Oxigen Planting Festival, un eveniment care îmbină plantarea de copaci cu experiența unui festival ce presupune muzică live, activități în aer liber pentru toate vârstele, artă, educație sustenabilă și food and drinks.

Subcarpați in concert la Electric Castle 2023 │ FOTO: Alex Vlad Covaci / InfoMusic.ro

Cei care vor să ajute la plantarea unei "Păduri de Caval" sunt așteptați la Șag, la 15 kilometri de Timișoara. În cele două zile de eveniment, vor fi plantați 15.000 de copaci, din speciile frasin, arțar și cireș sălbatic. Plantarea este gratuită, iar puieții și uneltele sunt puse la dispoziție de organizatori. Mai mult, cei care vor participa la acțiunea de plantare vor fi îndrumați îndeaproape de pădurari care vor întregi experiența cu sfaturi utile. Cei care doresc să participe, sunt rugați să completeze acest formular.

"Anul acesta venim cu un concept inovator împreună cu partenerii noștri de la Centrul Cultural Subcarpați de care să se bucure întreaga comunitate. Ne dorim, pe lângă muzică, să întinerim pădurea, dar să aducem și oamenii mai aproape de misiunea noastră de protejare a naturii", a declarat Victor Balaniuc, General Manager CODRU Festival.

Ce artiști urcă pe scenă la Oxigen Planting Festival

Cei care vor participa la acțiunile de plantare din cadrul evenimentului vor fi răsplătiți cu relaxare în aer liber, experiențe culinare inedite oferite de cele mai îndrăgite food truck-uri și de concerte ale unora dintre cei mai îndrăgiți artiști români. Distracția în codru va începe în cele două zile de festival cu concertele trupelor precum Subcarpați și Floare de maidan, TUMBE, Ioana Milculescu și Cred că sunt extraterestru. În ambele zile, spectacolul va fi întregit de muzică mixată de DJ.

Experiențe pentru întreaga familie la Oxigen Planting Festival

Oxigen Planting Festival este un eveniment care pune accent pe educație, sustenabilitate, artă, cultură și entertainment. Este un festival dedicat întregii familii, de aceea experiențele pe care le pune la dispoziție sunt gândite pentru toate vârstele.

Cei care iubesc sunetul autentic al cavalului românesc vor putea afla tainele acestui instrument chiar de la reprezentanții Centrului Cultural Subcarpați, în cadrul workshop-ului organizat în cele două zile. Copiii vor fi răsfățați în zona CODRU Carnival, unde se vor bucura de aventuri și jocuri creative, în cadrul cărora vor învăța mai multe despre ecologie și protejarea naturii. Alături de reprezentanţii mai multor organizații, copiii vor crea obiecte decorative din hârtie reciclată și lemn.

Bastille şi Lost Frequencies lansează piesa "Head Down" - AUDIO

Prima melodie de dans din 2024 a sosit şi combină doi hitmakeri de top, Bastille şi Lost Frequencies. Single-ul lor se numeşte "Head Down" şi aminteşte de colaborările lui Bastille cu Marshmello.

Coperta single Lost Frequencies Bastille Head Down
Coperta single Lost Frequencies Bastille Head Down │ FOTO: Bastille

"Head Down" este un track EDM clasic, pe care se remarcă sintetizatorul şi vocea lui Dan Smith, cu mult ecou şi un sound uşor de Coldplay. Cu mai puţină blândeţe şi mai multă înţelepciune încărcată în glas şi versuri. Noul track apare pe al treilea album Lost Frequencies. Dacă acest nume nu va spune multe, aflaţi că e vorba despre artistul dance din Belgia Felix De Laet.

Cel mai nou album al său se numeşte "All Stand Together" şi a fost lansat în 2023. Lost Frequencies pornea la drum în 2014 cu hitul "Are You With Me" şi de atunci a bifat o serie de colaborări şi remixuri care i-au păstrat relevanţa. Track-ul a ajuns pe locul întâi în topuri în nu mai puţin de 18 ţări.

Bastille a lansat în septembrie 2023 o versiune nouă a celui mai mare hit al său, "Pompeii", colaborare cu legendarul compozitor Hans Zimmer de această dată. Această ediţie nouă a apărut pentru a aniversa 10 ani de la apariţia melodiei originale în 2013. Pe atunci urca pe locul 2 în topul UK Singles. Versiunea din 2023 se numeşte "Pompei MMXIII" şi a apărut ca o idee bonus în vreme ce solistul Dan Smith lucra la alte proiecte cu Zimmer în studio. Acelaşi Smith a mai bifat o colaborare anul trecut, cu cântăreţul britanic pop Dylan pe piesa "Liar Liar".

Cei doi s-au apropiat după ce Dylan a deschis concerte Bastille din UK în turneul "Bad Blood X".

Bastille are o relaţie specială cu România, participând la festivalul Summer Well de două ori şi fiind o trupă apreciată. E activă din 2010 şi a pornit ca proiect solo al lui Dan Smith, dar ulterior s-a extins, incluzându-l pe clăparul Kyle Simons, basistul şi chitaristul Will Farquarson şi toboşarul Chris Wood. EP-ul şi single-ul de debut aveau să vină în 2023, iar primul album a fost "Bad Blood", lansat în 2013.

Massive Attack, Bring Me the Horizon, Queens of the Stone Age se numără printre artiștii care vin la Electric Castle 2024

Moș Nicolae a fost darnic cu fanii festivalului Electric Castle și a venit cu anunțarea primului val de artiști. Printre aceștia se găsesc Massive Attack, Bring Me the Horizon, Queens of the Stone Age, Chase & Status și alții. Te invităm să descoperi întreaga tranșă din lineup.

Deschiderea festivalului Electric Castle 2023 pe 19 iulie │ FOTO: Alex Vlad Covaci / InfoMusic.ro

Electric Castle va reveni în 2024 cu cea de-a zecea ediție, una aniversară, care va promite concerte de neratat și o atmosferă electrizantă. Evenimentul va avea loc în perioada 17-21 iulie. Organizatorii au oferit o idee despre ce promite festivalul anul viitor și au anunțat primii artiști care vor urca pe scena de la Castelul Banffy.

Lineup Electric Castle 2024 (primul val de artiști)

• Massive Attack
  • Bring Me the Horizon
  • Queens of the Stone Age
  • Chase & Status Live
  • Marc Rebillet
  • Nina Kraviz
  • DJ Shadow
  • Bonobo
  • Khruangbin
  • Camo & Krooked
  • Carlita
  • Jayda G
  • Kenya Grace
  • Eats Everything
  • DJ Diesel (Shaquille O'Neal)
  • Sleaford Mods
  • Subcarpați
  • Vița de Vie
  • Coma
  • Calibre
  • Ahmed Spins
  • Priya Ragu
  • Irina Rimes
  • DJ Krush
  • Fulu Miziki
  • Kings of the Rollers
  • Genesis Owusu
  • Daxta
  • Unglued
  • Degs
  • INJA
  • Anais
  • Hoax
  • PVC

Au pus bazele trip hop, unul din cele mai influente stiluri muzicale ale ultimelor decade, și au inspirat o întreagă generație de artiști prin extraordinara lor putere creativă în muzică, arte vizuale și activism. Massive Attack își merită pe deplin statutul de trupă cult, iar organizatorii Electric Castle sunt onorați să ofere publicului șansa de a asculta, live, piese emblematice precum "Teardrop", "Angel" sau "Unfinished Sympathy".

Bring Me The Horizon revin la Electric Castle, în plin turneu de promovare a unui nou album ce va surprinde fanii cu un sound diferit. La prima prezență a trupei în România, Queens of The Stone Age promite un masterclass în rock. QOTSA este pregătită cu un show ce trece prin toate perioadele din carieră, de la hituri precum "Nobody Knows" și "I Sat By The Ocean", la recentul "Carnavoyeur".

Cu 3 piese simultan în topurile din întreaga lume, Chase and Status sunt, în prezent, în formă maximă. Unii dintre cei mai buni artiști d'n'b vor fi la castel în formulă live, ceea ce se întâmplă foarte rar pentru duo-ul britanic. Două legende, ambele cu rădăcini în trip hop și o carieră impresionantă în spate: DJ Shadow, omul ce a transformat sampling-ul în artă, și Bonobo, producătorul a cărui discografie e o întreagă călătorie între stiluri muzicale, sunt, de asemenea, pe afișul Electric Castle 2024.

Pandemia i-a priit de minune lui Marc Rebillet, când o lume întreagă i-a descoperit set-urile improvizate în propria sufragerie. Între timp, "Loop Daddy", porecla inspirată de tehnicile de live-looping pe care le folosește, a trecut la concerte sold out și pregătește un show unic pentru Electric Castle, în timp ce Nina Kraviz va aduce în festival stilul ei unic ce combină house și techno. Una dintre cele mai recognoscibile figuri din lume, indiferent dacă e pe terenul de baschet sau în spatele platanelor: Shaquille O'Neal e pe afișul EC ca DJ Diesel, omul ce a convertit energia din sport în set-uri intense de dubstep.

Două trupe de ascultat pe repeat până la concertele lor la EC: Khruangbin, un amestec molipsitor de soul, funk și rock psihedelic, și Sleaford Mods, trupa britanică ce probează că muzica punk continuă să evolueze. Dintre prezențele feminine în line-up, fanii tinerei Kenya Grace așteaptă să descopere varianta de concert "Strangers", no. 1 în Marea Britanie în această toamnă. După o nominalizare la premiile Grammy, Jayda G, producătoarea care a lansat remix-uri pentru nume mari ca Taylor Swift sau Dua Lipa, își face debutul și la EC.

Prețuri bilete Electric Castle 2024

Abonamentele pentru ediția 2024 a festivalului sunt disponibile la prețul de 119 Euro, în ofertă specială până la data de 20 decembrie, cu posibilitatea de achiziție în 6 rate. Pentru mai multe detalii despre bilete și modalitatea de achiziționare, accesează agenda InfoMusic.