pop, rock, electronica, folk

Summer Well 2018: Picnic indie cu topping electro și hip-hop autentic pe scena Red Bull

Ca în fiecare an, Summer Well și-a luat foarte în serios motto-ul: "un festival ca o vacanţă". Mii de pasionaţi de muzică, artă, divertisment şi cultură digitală au luat cu asalt Buftea. Muzica predominantă indie a lăsat loc și pentru electro și hip-hop, iar standurile de mâncare aproape concurau un eveniment street food. Din loc în loc, multiple experiențe digitale, senzoriale. Vă invităm să citiți câteva impresii în cadrul articolului.

Festivalul Summer Well 2018 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Summer Well a ajuns la ediţia cu numărul 8, continuând pariul pe muzica indie ca și în alți ani. A mers puţin şi înspre electro cu Justice şi a adus nume bunicele la scena Red Bull Music, Lady Leshurr sâmbătă, apoi Subcarpaţi şi brigada "Culese din Cartier" duminică. Au fost multe lucruri de făcut, de gustat, de simţit şi încercat pe Domeniul Ştirbey. Detaliem mai jos și includem linkuri spre galeriile foto dedicate concertelor.

Atmosfera

Summer Well 2018 a fost un festival eminamente cu public feminin. Estimez că 65% dintre cei prezenţi erau doamne sau domnişoare, nu că ar fi ceva în neregulă cu asta. Posibil să fie muzica mai soft din line-up, nume ca Cigarettes After Sex având priză mai mare la estrogen decât la testosteron. Au fost şi mai multe familii şi copii ca niciodată, extinzând paleta de public acoperită de festival.

Lucrul bun la Summer Well a fost acelaşi ca în fiecare an: relaxarea, sentimentul festivalului ca o vacanță. Dacă la alte evenimente devenite clasice (UNTOLD, Electric Castle) e mereu o regiune în care nu te duci, că acolo sunt "băieţii răi" şi prea mare agitaţie, la Summer Well poţi să sondezi fiecare cotlon şi vei găsi numai oameni OK. În primul rând la scena Red Bull era o masă de liceeni foarte încântaţi de rimele lui Faust şi de Subcarpati de exemplu. La Cigarettes After Sex meditam cu toţii pe păturici pe pajiştea principală, în vreme ce flamingo portocalii iluminaţi erau duşi printre cei prezenţi. Nici urmă de cozi la vreun food truck, multe bean bags, hamace, cuvântul de ordine rămânând relaxarea. Un minus pentru lipsa de apă de la toalete totuşi, operată manual cu o pedală.

Muzica

Nu o să mă ascund după degete, consider că în 2018 a fost un line-up mai slab decât în 2017. Un ochi ager şi scrutător observă că a fost mai puţină lume la festival decât în 2017. Şi net mai puţină decât în 2014, când urcau pe scenă John Newman sau Placebo. În acest an, totul a început vineri, pe 10 august, cu Bucharest Symphony Orchestra, urmat de sintetizatoarele moi şi sensibilitatea vocală a lui Rhye (foto la final).

Ziua 2 a fost deschisă de Tom Grennan, o descoperire plăcută a acestui festival. La intersecţia dintre Plan B şi John Newmann îl găseşti pe Tom Grennan, care în ciuda percuţiei şi orchestraţiei din melodii ascunde un suflet sensibil gata de o baladă cu vocalize lungi la final. Daţi-i băiatului o chitară şi va atinge toate inimile. Şi ştiaţi că are doar 23 de ani şi a fost fotbalist la clubul Bedford?

Oscar and the Wolf au intrat în ultimul moment în lineup-ul Summer Well (înlocuind Rationale), realizând un pop psihedelic numai bun pentru prezentările de modă. O voce masculină visătoare pune sare pe răni peste un negativ care ar face-o pe Halsey şi The XX să ia ceva lecţii. Vezi galeria foto.

Oscar and the Wolf în concert la Summer Well pe 11 august 2018 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

În pauza de dinainte de Cigarettes After Sex am avut o incursiune la scena Red Bull pentru a îl asculta pe Vlad Dobrescu cum ne pune nişte gangsta rap şi ne duce de la Coasta de Est spre cea de Vest şi înapoi. Lady Leshurr a adus sunete tribale şi a animat probabil cu cel mai mult dans toată zona Red Bull. Poate singura ocazie de twerk de la Summer Well. Cigarettes After Sex mi-au confirmat bănuielile şi anume că nu se pretează ca muzică de festival. A nu se înţelege că nu au carismă şi talent. Problema e că toate melodiile sună la fel, linia de bas şi chitara la fel, iar muzica e mai degrabă una pentru momente intime şi nu ceva ce să împărtăşeşti cu zeci de oameni care mănâncă burgeri şi se uită fix la tine.

Kodaline ne-a mai adus puţin la viaţă cu "Follow Your Fire", care ne-a fost injectată în subconştient de luni bune de reclamele Orange.  Muzicienii au cântat şi piese mai sensibile, pe care le-aş numi piese de despărţire, dar cu ceva mai mult zvâc decât Cigarettes şi cu ceva mai multă voce aş îndrăzni să spun.

Justice au apărut atipici în peisaj aproape de ora 24:00, cu beat-uri electro grele de tot. S-a văzut asta şi în numărul mare de fani indie care plecau lăsând loc trancerilor şi pasionaţilor de clubbing care se rătăciseră pe la Domeniul din Buftea. Am auzit piese ca "Stop" şi "D.A.N.C.E" şi am avut un setup demenţial pe scenă, de care ar fi mândri Daft Punk, Jean Michel Jarre sau Dead Mau5. Deschide galeria foto.

Justice la Festivalul Summer Well 2018

Justice la Festivalul Summer Well 2018 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Pe Red Bull Music Stage am putut să o vedem pe Lady Leshurr cu un hip-hop excelent, veridic, cu atitudine de nota 10. A venit şi ziua a doua, în care mărturisesc că am stat mai mult la scena secundară, pentru a vedea ce e cu această ascensiune fantastică a familiei "Culese din Cartier". I-am auzit pe Faust şi Fanescu la treabă, despicând societatea autohtonă şi goana după diplome. Au intrat pe nori de fum şi Fantome, cu piese care virau spre stoner rock sau alt rock, dar mereu cu un sample creepy de filme de groază. Şi cu eternul mister al măştilor din popor.

I-am ascultat şi pe Argatu şi Cred Că Sunt Extraterestru, dar şi pe un nou venit, Hanu' cu Bragă, care folosind instrumente ca tulnic, fluier şi tobă ne-a dus înspre muzica populară, combinată cu beat-uri moderne din rap sau un neo folk hiperactiv. Un număr cu adevărat inedit, pe bază de port popular şi multă energie.

La scena principală am intrat în lumea lui Isaac Gracie, cantautor britanic, cu un aer angelic şi androgin. Nou venit pe scena muzicală, artistul este activ din 2016 şi îl face pe James Blunt să pară dur. Picură melancolie din glas şi versuri şi a fost comparat cu Jeff Buckley sau Bob Dylan, având versuri deosebite. Virează spre folk rock când te aştepţi mai puţin.

Isaac Gracie în concert la Summer Well 2018 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

HMLTD a fost probabil cel mai bizar număr de la Summer Well, părând a fi participanţi la un concurs de talente într-o ţară scandinavă. Părea un număr de punking de-al lui Ali G cu "hai să vă prezentăm o trupă încropita ad hoc". Nu am putut scăpa de senzaţia de "ăştia sunt pe bune?". Combină disco cu industrial, costumaţie de David Bowie şi un beat imposibil de sacadat pentru a fi fredonat, apreciat sau iubit. Ne-au stârnit curiozitatea și ulterior am aflat mai multe despre trupa londoneză, cum ar fi că primul ei nume a fost Happy Meal Ltd. A fost forțată de McDonald’s să treacă abrevierea curentă, pe care o confunzi cu limbajul paginilor Web...

A urmat Sofi Tukker, cu probabil cel mai urât moment al festivalului. Au fost aruncate acuzaţii de playback şi faptul că am urmărit practic un băiat şi o fată care arătau fancy pe scenă, dar mai subţire cu muzica. Sofi şi Tukker au potenţial, dar nu l-au arătat la Summer Well 2018.

Lucrurile au început să intre pe un făgaş artistic real cu The Kooks la ora 22:00, cu o combinaţie între chitară acustică şi un bas de funk pe piese ca "All The Time". Se vedea că oamenii care merg în Control ştiau despre ce e vorba, după cum îşi mişcau şoldurile. Luke Pritchard avea mişcările lui Mick Jagger pe scenă şi întreaga trupă suna a pub crawl britanic, cu gulere ridicate şi extra stil.

The Kooks în concert la Summer Well pe 12 august 2018 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

The Kooks răspunde perfect la întrebarea "cum ar suna Oasis dacă ar fi mai posh?".

Aproape de mizeul nopţii a venit şi headlinerul evenimentului, Bastille, fix la "Quarter Past Midnight" cântând acest single foarte catchy, care a devenit viral din mai încoace. Toată lumea a fredonat pesimisto-optimistul "Pompeii". Pe la începutul reprezentaţiei valuri de fredonări de "I Miss You More" şi vocalize subţiate cuprindeau publicul pe "Good Grief", o piesă de feel good şi despărţire cu cele mai bune sentimente.

Mâncare & Băutură

Parcă au fost mai multe food truckuri decât în orice alt an la Summer Well 2018, chiar mai multe decât anul trecut. Puteai mânca burgeri de cod la Codfather, tempura şi creveţi la Nori Yakitori, hot dog uriaş la Bătrânu' Sas sau bao cu vită sau pui la The Bun. Nu au lipsit nici gofrele, îngheţata, vata pe băţ sau arepas colombianas cu mult avocado. De băut era Corona, multe băuturi cu vitamine de la Merlin, 7Up Lemon şi evident un stand dedicat Aperol şi Beck's.

Plata se făcea folosind brăţara de festival, care avea rol de stocare de credite şi plăţi contactless. Se putea alimenta cu cash sau cu cardul de la case speciale de Top Up.

• Festivalul Summer Well 2018

• Festivalul Summer Well 2018

• Festivalul Summer Well 2018

Alte activităţi

La Summer Well 2018 nu aveai cum să te plictiseşti. Aveai zbor cu balonul cu aer cald, tiroliana, căţărări, kayaking, o secţiune cu console PS4 la cortul Orange, bicicletă pe care să pedalezi, un cort special HBO GO cu filme şi seriale, o zonă Orange în care se proiectau filme pe un uriaş ecran şi multe altele. "Wonder Woman" a fost pus în seara a doua de festival.

Ce mi-a plăcut:

• fără cozi, fără îmbulzeală excesivă
  • plăti contactless eficiente
  • Culese din Cartier continuă să surprindă plăcut
  • toată lumea era relaxată
  • Justice a livrat un show excelent, iar Bastille a fost la înălţime
  • public foarte variat, multe familii cu copii
  • multe activităţi
  • mâncare şi băutură de calitate în general
  • sonorizare bună şi artişti care au sosit la timp

Ce nu mi-a plăcut:

• lineup modest per total
  • Cigarettes After Sex nu e muzica de festival
  • lipsă de apă la toalete
  • burgerii de la Circus Pub aveau gust de mici
  • reprezentaţii prea scurte la scena Red Bull
  • preţuri prea mari la food trucks (30 de lei era norma la mai toate)
  • mult de ocolit spre scena Red Bull Music, pentru că podul permitea trecerea în grupuri de 20 de persoane
  • zone slab iluminate de trecere prin pădure
  • semnal 4G slab (pe Vodafone cel puţin)
  • Festivalul Summer Well 2018

• Festivalul Summer Well 2018

• Festivalul Summer Well 2018

• HMLTD la SummerWell 2018

• Summer Well 2018 - concert Bastille pe 12 august 2018

• Dan Smith - Summer Well 2018 - concert Bastille pe 12 august 2018

• Bastille la SummerWell 2018

• Justice la SummerWell 2018

• HMLTD la SummerWell 2018

• Sofi Tukker în concert la Summer Well 2018

• The Kooks în concert la Summer Well pe 12 august 2018

• Festivalul Summer Well 2018

• Lady Leshurr în concert la Festivalul Summer Well 2018

• Rhye la Summer Well

• Rhye la Summer Well

• Rhye la Summer Well

• Rhye la Summer Well

Cum a fost a treia zi de UNTOLD 2021: 75.000 de fani şi David Guetta în mare formă

David Guetta Concert UNTOLD 2021
David Guetta Concert UNTOLD 2021 │ FOTO: Foto PR

Cea de-a treia zi a festivalului UNTOLD a umplut stadionul Cluj Arena, dar si celelalte 6 scene din festival. Zeci de mii de fani au venit să-l vadă pe DJ-ul numărul 1 al lumii, David Guetta. Francezul și-a uimit fanii, veniți din peste 100 de țări acu un show incredibil, plin de emoție, pe parcursul căruia și-a declarat recunoștința pentru momentul pe care-l trăiește pe mainstage-ul festivalului UNTOLD, acesta fiind singurul mare festival care are loc în Europa în acest an.

Ce a declarat David Guetta:

În acești doi ani fără evenimente, idea de a sta acasă a fost înfricoșătoare la început, dar ulterior s-a dovedit a fi una minunată. Mi-am permis să petrec timp alături de familie. Revenirea a fost destul de dificilă, a fost greu să mă acomodez. M-am întrebat: cum am făcut asta timp de 20 de ani? Dar ceea ce se întamplă în momentul în care urci pe scenă, emoțiile tale și ale fanilor, sunt sentimente incredibile. Asta am experimentat la UNTOLD, am trăit fiecare secundă, m-am bucurat de fiecare minut. Le mulțumesc tuturor pentru că au fost parte din călatoria mea.

Experiența UNTOLD a însemnat reunirea familiei din toate punctele de vedere pentru DJ-ul belgian Lost Frequencies, care a ajuns la Cluj-Napoca însoțit de părinții săi. Acesta a declarat că și-a dorit să-și aducă mama la festivalul pe care-l iubește.

Un alt moment în premieră pentru Lost Frequencies s-a petrecut în cursul zilei de ieri, când a facut probele de sunet. Ultimul single al producătorului belgian, intitulat ,"Where Are You Now" a fost realizat în colaborare, de la distanță, cu artistul britanic Calum Scott. În cea de-a treia zi a festivalului UNTOLD, cei doi s-au întâlnit pentru prima dată, față în față. Calum Scott a fost una dintre surprizele pregătite de Lost Frequencies pentru fanii festivalului.

Belgianul s-a bucurat de magia UNTOLD, încă din prima zi a festivalului, când a urcat pe scena Alchemy alături de Netsky, pentru o noua versiune remix a piesei ,"Here With Me", o alta premieră care a entuziasmat fanii.

Faimoasa trupă The Script a oferit fanilor un festival de emoții, de la lacrimi, până la zâmbete și râs, piesele lor fiind cântate la unison de cei care au venit să îi vadă. Unul dintre momentele preferate ale fanilor a fost acela când solistul trupei, Danny O’Donoghue, a luat telefonul unei participante din public și i-a sunat fostul iubit în timp ce interpreta piesa ,,Nothing”.

Ce le-a spus solistul trupei The Script fanilor:

A trecut prea mult timp de când nu am mai fost în fața unui public atât de mare și frumos. Pentru noi, este prima în ultimii doi ani, când avem o astfel de ocazie și vă mulțumim! Cu siguranță ne vom revedea, aici, pe scena UNTOLD,

Alături de acești artiști mult așteptați de public, pe scena principală a UNTOLD au mai urcat AZTEK, Subcarpați, TCHAMI, Danny Avila.

ARTIȘTII DE LA SCENELE GALAXY ȘI ALCHEMY AU FĂCUT SENZAȚIE

DJ-ul Raresh, Paul Kalkbrenner,și Rhadoo au urcat sâmbătă pe scena GALAXY în a doua zi de festival. La ALCHEMY, artiști români și internaționali precum DJ Snow & MC Agent, NANE, Macanache, Paraziții, Cabral Ibacka- Faibo X, Camo & Krooked sau DChase & Status DJ Set au făcut un show spectaculos. Pe toate celelalte scene au concertat alți peste 20 de artiști.

MĂSURI DE SIGURANȚĂ

Sâmbătă, 11 septembrie,  din toate cele peste 7470 de persoane testate la cele 28 de centre medicale din întreaga țară, acreditate UNTOLD, doar 10 persoane au fost depistate pozitiv cu virusul COVID-19. Toate cele 10 persoane depistate pozitiv în centrele medicale nu s-au mai deplasat spre zona festivalului și au urmat protocolul medical prestabilit de autorități. Abonamentele sau biletele lor au fost anulate pentru ediția din acest an urmând a primi vouchere valorice sau bilet de 1 zi pentru ediția din 2022 a festivalului UNTOLD.

Accesul la festival se face exclusiv în baza Certificatului Digital UE COVID-19 sau a testării rapide în centrele medicale acreditate UNTOLD. În plus, ca o extra măsură de siguranță și minorii de peste 7 ani se supun aceluiași triaj epidemiologic.

Reamintim faptul că după primele zile de festival a reieșit faptul că 75% dintre fanii prezenți la ediția din acest an sunt vaccinați. Media înregistrată la UNTOLD este una impresionantă fiind aproape de trei ori mai mare față de media imunizării la nivel național. Acest lucru vine să confirme faptul că festivalul UNTOLD din acest an reprezintă cel mai sigur loc public din România, dar și faptul că festivalul este un stimulent bun pentru cei care se vaccinează.

Subcarpaţi cântă în deschiderea iMapp Bucharest 2021 pe 18 septembrie

Luna septembrie se anunţă cea mai aglomerată din punct de vedere al concertelor şi festivalurilor din ultimii 2 ani. Într-un interval de doar câteva zile avem SAGA Festival, UNTOLD, Maximum Rock Festival, dar şi iMapp Bucharest 2021 şi concertul lui Armin van Buuren în Piaţa Constituţiei. În acest material avem detalii despre iMapp 2021, deschis de o reprezentaţie Subcarpaţi.

iMapp Bucharest 2021
iMapp Bucharest 2021 │ FOTO: iMapp

iMapp Bucharest 2021 are loc pe 18 septembrie, iar intrarea va fi liberă. În deschidere va concerta Subcarpaţi, aducând o doză serioasă de "Pankăreală" evenimentului desfăşurat în Piaţa Constituţiei din Bucureşti. iMapp este cel mai mare eveniment de new media art din ţara noastră şi a fost inclus în repetate rânduri în topul concursurilor de video mapping. E vorba despre proiecţii de anvergură pe clădiri istorice, folosind opere de artă digitală.

Lucrările artistice din acest an vor fi proiectate pe faţada Palatului Parlamentului, având şi acompaniament muzical. 23.000 de metri pătraţi sunt puşi la dispoziţie pentru proiecţii. iMapp Bucharest ajunge în 2021 la ediţia cu numărul 7, iar festivalul a câştigat un premiu "AV Inaction" la premiile AV Londra 2020. Tema concursului din acest an este "The Show Must Go On", referindu-se la artă, muzică, sport, educaţie, turism, care îşi revin după perioada de pandemie.

iMapp Bucharest 2021 va include participarea următoarelor echipe, câştigătoare ale evenimentelor partenere de mapping:

• Flightgraf (câştigător în SUA)
  • Jonas Denzel (câştigător în Germania)
  • Fabio Volpi (câştigător în Ucraina)
  • Li Cheng (câştigător în Japonia)
  • Ricardo Silveira Cancado (câştigător în Ungaria)

Cele 5 echipe vor fi însoţite de câştigătorul premiului juriului din ediţia iMapp 2019, Michele Pusceddu. Publicul va putea intra începând cu ora 17:00, iar accesul va fi permis celor vaccinaţi cu 10 zile trecute de la finalizarea schemei complete, dar şi celor care prezintă un rezultat negativ al unui test RT-PCR (valabil 72 de ore) sau antigen (valabil 24 de ore). Au permis şi cei care au făcut Covid-19, dar se află în perioada între a 15-a şi zi a 180-a ulterioară infectării.

iMapp Bucharest s-a ţinut doar online în 2020, în cadrul proiectului Bucharest - One Heart.One Story. Pe atunci a ţinut 4 zile, între 16 şi 19 septembrie, incluzând şi o expoziţie de artă urbană. Ziua Bucureştiului a fost marcată de proiecţii video pe faţadele a 3 clădiri din centrul Capitalei.

Bastille lansează piesa ritmată "Thelma + Louise", imn de escapism - AUDIO

Luna şi lansarea de single pentru Bastille, care ne surpinde plăcut cu un debut de piesă la mijloc de săptămână. Noul track se numeşte "Thelma + Louise", e prietenos cu radio-ul şi sună a melodie de reclamă, în care multe persoane dansează sincron. Se ascultă în articol.

Coperta single Bastille Thelma + Louise
Coperta single Bastille Thelma + Louise │ FOTO: Bastille

Odată cu debutul lui "Thelma + Louise", a sosit şi un videoclip cu o interpretare live a acestui track, de la "Future Inc HQ", continuând oarecum tema futuristă a ultimelor single-uri plus videoclipuri Bastille. Ce impresie îmi lasă melodia? Un soi de Maroon 5 în faza pop, doar că trecut pe accentul britanic. Piesa e surprinzător de cuprinzătoare, în ciuda celor 2 minute şi un pic de note muzicale aruncate spre urechea ta.

Debutul a fost realizat în cadrul emisiunii BBC Radio 1 "Future Sounds", chiar de către invitatul special Yungblud. Solistul Bastille Dan Smith a explicat că a compus "scheletul" piesei via Zoom în perioada de lockdown, alături de alte 2 track-uri. Toate 3 se vor găsi pe viitorul album al formaţiei. Aşa cum arată şi numele acestui single, el îşi trage inspiraţia din filmul clasic din 1991 "Thelma + Louise", definitoriu pentru eroinele feminine gata să moară pentru un ideal, ca libertate, escapism şi dorinţa eternă de evadare.

Dan a pornit de la ideea de a aduce un tribut filmului, dar şi feminismului şi escapismului. Vrea ca ascultătorii să se simtă eliberaţi de cătuşe şi limitări când ascultă versurile şi muzica sa. Smith a compus "Thelma + Louise" alături de Rami Yacoub, un producător şi muzician suedez stabilit în State. Aparent are un CV impresionant de compoziţii şi o să mai auzim de el. A lucrat cu Britney Spears, chiar la "Hit Me Baby One More Time", dar şi cu Bastille şi Yungblud, plus Lady Gaga pe ultimul album. În iunie 2021 Bastille a lansat piesa "Distorted Light Beam" (cu un clip stil "Black Mirror"), urmată de intensul "Give Me the Future", în iulie, care vine cu un sound futurist.

Bastille are un loc special în inima ascultătorului de muzică din România, trupa apărând de 2 ori la Summer Well, în 2014 şi 2018. I-am văzut şi la UNTOLD în 2019. În 2020 formaţia a lansat melodia "Survivin'", cu un lyric video colorat.