Bullet for My Valentine la Arenele Romane: energie şi tropot, clocot tineresc

Bullet for My Valentine este o formaţie care a comis sacrilegiul suprem, ducând genul metal spre un romantism de liceu, în vreme ce păstrează tehnica thrasherilor şi flerul cinematic din heavy metal. Dar muzica evoluează, iar "sacrilegiul" e doar în mintea puriştilor blocaţi în trecut. Trupa aceasta iconoclastică pentru metal a poposit la Bucureşti pe 8 aprilie 2019, pentru un concert organizat la Arenele Romane. Cum a fost evenimentul aflaţi în articol.

Concert Bullet For My Valentine pe 8 aprilie 2019 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Acesta este unul dintre rarele cazuri când lucrurile nu doar că au început la timp, au început mai devreme şi s-au terminat mai devreme. Într-o zi ploioasă de aprilie care ţipa a octombrie mai mult, în jur de 1200, poate chiar 1500 de metalişti s-au reunit în cortul încălzit de la Arene. Un setup familiar de la Arch Enemy din 2012, Therion tot în 2012 şi mai recent la Godsmack, două seri la rând.

Balul a fost deschis de Enterfire, un grup muzical proaspăt din Marea Britanie, activ din 2017 şi având membri de origine greacă. Băieţii pleznesc de entuziasm şi se vede că sunt la început de carieră. Tehnic şi instrumental sunt impecabili şi au avut câteva piese care au făcut publicul să se agite şi să dea din cap, dar solistul îi cam trage în jos.

Nu îmi dau seama dacă a fost sonorizarea de vină sau dacă nu e pe aceeaşi lungime de undă cu restul trupei. Ca om de hype totuşi solistul e ce trebuie, deşi are un entuziasm prea mare parcă, terminând fiecare cuvânt adresat publicului cu un răcnet. Enterfire a stat puţin pe scenă, cântând cred că jumătate de duzină de piese şi având solo-uri mai flamboiante decât cele BMFV.

Bullet for My Valentine a urcat pe scenă în jur de ora 21:00 şi cred că deja pe la ora 22:15 sau 22:20 erau gata cu concertul. Au cântat 14 piese şi încă 2 la bis. Vocea s-a auzit mai bine de această dată, deşi potenţată mult de tot de colegii lui Matthew Tuck şi track-uri preînregistrate. Totul a început cu "Don't Need You", piesă extrasă de pe ultimul album al trupei, "Gravity".

Acel album din 2018 a fost un proiect personal al lui Matthew Tuck, care s-a declarat "un dictator" pe durata înregistrării sale şi a folosit muzica pentru a exterioriza emoţiile legate de despărţirea de soţie. Am continuat să ascultăm piese de pe "Gravity" cu "Over It", pentru ca apoi să ne frecăm mâinile şi să savurăm ACEL solo de tobe de la "Your Betrayal".

Una dintre cele mai cunoscute piese ale formaţiei, "Your Betrayal", a fost fredonată masiv de public, solistul lăsând chiar părţi ale piesei să fie cântate de fani. Jocul de lumini a fost perfect sincronizat cu toba aproape militărească a acestei melodii. Am fost surprins de cât de mulţi liceeni, adolescenţi, oameni sub 20 de ani au fost la concert. Se pare că metalcore-ul şi metal-ul cu ceva influenţe emo prinde la liceeni chiar şi în 2019.

Ne-am dus apoi spre debuturile formaţiei cu piesa "4 Words (To Choke Upon)", care sosea pe albumul de debut "The Poison". Se cunoaşte vechimea sa, prin prisma sound-ului mai dur şi mai "crud" al băieţilor, bine readus în actualitate, de o trupă clar mai tehnică şi mai versatâ. Începeau să apară şi primele îndemnuri la mosh pit ale lui Tuck, fără ecouri prea mari în publicul timid.

Am revenit apoi în 2015, prin piesa "Worthless" de pe albumul "Venom", un material controversat al trupei care i-a făcut să piardă ceva fani. Apoi am revenit la drama personală a solistului prin "Letting You Go", clar o piesă dedicată fostei soţii, cu un pian profund şi o voce care oscilează între suavă şi încărcată de disperarea pierderii celei dragi.

A crescut brusc temperatura cortului de la Arene odată cu "The Last Fight", una dintre cele mai bune melodii de jogging, sparring în sala de box, jocuri de curse şi în general crescut pulsul. Chitara ritm a fost rapid mitraliată de galezi, iar solo-ul dinspre final, care bate spre Atreyu şi Children of Bodom a făcut publicul să ţipe de plăcere.

A urmat un moment de relax pentru trupă şi de epatare pentru toboşar, care a ţinut un solo de 4-5 minute în care ne-a trecut prin câteva genuri muzicale, având inclusiv beat-uri de drum 'n bass şi ska. De aici încolo s-a dezlănţuit mosh pit-ul veritabil, atât în zona Golden Circle, cât şi în spatele rău. "Scream Aim Fire" a fost tartorul, una dintre cele mai bune piese de prăpăd şi haos de la BFMV.

Ce e drept a fost o mosheală cam cuminte, faţă de ce vedeam la Arene în 2018 la Soulfly, când cercul era mult mai nervos. Mosheala din ziua de azi e Cola Zero, Light, cu lămâie şi generată de puştani de 40 kilograme uzi, deci e mai degrabă o serie de împingeri şi trageri de tricouri ca în Liga 1. O prefer totuşi unui public static şi îngheţat.

După 14 piese şi un setlist încheiat cu "Suffocating Under Words of Sorrow (What Can I Do)" trupa a revenit pentru bis cu două clasice. Uriaşul hit "Tears Don't Fall" a făcut până şi barmanii să zică "stai aşa" şi să se oprească din turnat bere, vin sau vodka pentru a savura melancolicul şi uneor acceleratul super hit al grupului. Totul s-a terminat cu "Waking the Demon" şi personal mi-a părut rău că nu am auzit "Hand of Blood", pe care o aveam însemnată în creier din jocurile NFS de acum aproape 10 ani.

BFMV s-a achitat de datoria de agitator de spirite metal şi grup care stârneşte tristeţe şi angoasă prin refrenuri cântate curat şi mai pop. Solistul a avut totuşi nevoie de acompaniament serios de la colegi şi bucăţi preînregistrate vocale, semn că nu prea îl mai ţine vocea ca la începuturi. Sau o protejează pentru un turneu lung...

Faptul că Bullet atrăgea liceeni în 2005 şi o face şi în 2019 înseamnă că trupa şi-a păstrat vibe-ul şi identitatea muzicală, deşi a trecut prin schimbări de sound şi componenţă. Iar asta înseamnă că a păstrat spiritul şi integritatea artistică. A fost un concert reuşit, dar am sentimente mixte despre voci. Parcă şi tobele au fost date prea tare faţă de chitare.

Rockstadt Extreme Fest 2022 are loc în august; Ce trupe au fost confirmate

Rockstadt Extreme Fest 2022 va avea loc în august la poalele cetății Râșnov, în inima Transilvaniei. Cu 2 scene mari, teren de camping și 55 de trupe care vor cânta în 5 zile, cea de-a 8-a ediție a festivalului este pregătită să continue experiența unei vacanțe extreme pentru mii de fani ai muzicii rock.

Rockstadt Extreme Fest 2022 va avea loc în perioada 3 - 7 august. După succesul ediției din 2019, Rockstadt Extreme Fest anunță un lineup special pentru ediția din 2022. Printre trupele pe care le puteți vedea pe cele două scene se numără Lamb Of God, Behemoth, Bullet For My Valentine, Heaven Shall Burn, Philip H. Anselmo And The Illegals (Performing A Vulgar Display Of Pantera), Carcass, Kataklysm, Overkill, Rotting Christ, Rise Of The Northstar, The Black Dahlia Murder și mulți alții.

Bullet for My Valentine a susținut ultimul concert în România în 2019. Trupa are o bază solidă de fani, crescând de la un disc la altul. Dacă primul album debuta pe locul 128 în Billboard 200, următorul, "Scream Aim Fire” a urcat direct pe locul 4, iar cel de-al treilea material, "Fever", a ajuns pe locul 3.

Bullet for My Valentine are în palmares și numeroase premii de la Metal Hammer si Kerrang!, printre care pentru "Cea mai bună formație britanică" (2006, 2010), "Cel mai bun newcomer din Marea Britanie" (2005), "Best Live Band" (2010) și multe altele. Formații precum Metallica, Slayer și Iron Maiden și-au pus amprenta asupra stilului abordat de trupă, stil ce a evoluat de la un material discografic la altul.

În momentul de față, Bullet for My Valentine îi are în componență pe: Matthew "Matt" Tuck - voce/chitară, Michael "Padge" Paget - chitară/backing vocals, Jamie Mathias - bas/voce, Jason Bowld - tobe.

Festivalul se va desfășura pe parcursul a 5 zile și Rockstadt Extreme Fest pune la vânzare, pentru început, un număr de 5000 de abonamente pentru a maximiza șansele ca festivalul să poată avea loc având ca reper restricțiile de până acum. Dacă situația pandemică va permite, organizatorii vor suplimenta numărul de abonamente și vor pune în vânzare și bilete pe zile.

Prețuri abonamente la Rockstadt Extreme Fest 2022

Abonamentele se pot achiziționa online. Este deschisă la vânzare si o nouă categorie de preț, 250 lei, pentru copii între 10 și 16 ani. La momentul intrării la festival se va verifica vârsta, iar accesul va fi permis numai dacă copiii au împlinit 16 ani și dacă sunt însoțiți de cel puțin un părinte sau tutore legal deținator de bilet valabil.

Accesul copiilor cu vârsta până în 10 ani este gratuit dacă sunt însoțiți de cel puțin un părinte sau tutore legal deținător de bilet valabil.

<< ian. 2022 >>
27 28 29 30 31 1 2