Godsmack: When Legends rise Arenele Romane go nuts

Godsmack a concertat la Arenele Romane pe 31 martie și 1 aprilie 2019. Sully Erna și colegii săi de trupă au revenit la Arenele Romane în încheierea turneului european. Citește impresii de la primul show.

Concert Godsmack la Arenele Romane pe 31 martie 2019 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Știi tipul ăla de concert după care rămâi cu un zâmbet pe față și-ți vine să tot zici  "daaaaaa, măăăăăi, daaaa, ăsta da show"? Ei bine, asta am zis în seara de 31 martie, ascultându-i pe Godsmack. I-am văzut și acum 4 ani când au făcut escală în România și de atunci i-am tot așteptat, pentru că au promis solemn că se vor întoarce. Și, damn it, s-au întors și iuhuuuuuu, dacă nu s-a încins scena de la Arene, atunci cu siguranță n-o să se mai înfierbânte niciodată.

N-am băut niciun energizant, dar inima a pompat la maximum. Toate sunetele, tobele, chitarele, toate piesele s-au amestecat ca într-un blender în capetele tuturor celor aflați în cortul de la Arene. A fost un party în adevăratul sens al cuvântului, că deh, tot s-a încheiat turneul de promovare al celui mai recent album "When Legends Rise". Și dacă s-a decis că o să fie sindrofie maximă, pai cu Sully nu te încurci. El nu se joacă, el nu are jumătăți de măsură. Ori totul, ori nimic. Și la București a decis să dea totul.

Fanii veniți la București au avut parte de multă muzică bună, de pe toate albumele Godsmack, de toate piesele alea cântate sub duș :) "1000hp", "Cryin’ like a bitch" ori "Say my name" sună al naibii de bine cînd ești la 50 de metri de Sully, corect? Și așa, pe nesimțite, realizezi că știi toate versurile, că în mintea ta se derulează toate poveștile legate de piesele respective și-ți amintești de primul iubit care asculta pe repeat piesa "Awake"", îți amintești de seara aceea magnifică de iarnă când sorbeai un pahar cu vin și în surdină se auzea "Voodoo" sau "Come together" și ți se facea dor de ducă. Muzica Godsmack a născut în tine povești. Ai ascultat piesele lor când erai trist, când erai la un chef cu prietenii, când erai în drum spre mare, cu motocicleta. Iar acum, pe toate le-ai ascultat live.

RECOMANDARE: Vezi galeria de poze de la concertul Godsmack

Mulți dintre cei veniți la Arene duminică seară au fost și la concertul din 2015, au confirmat asta atunci când Sully i-a întrebat dacă e sau nu prima experiență live, marca Godsmack. Alții au răspuns prezent luni, la a doua reprezentație. Și în 2015 au experimentat vibe-ul Godsmack, pentru că și atunci show-ul a fost de milioane și au decis că o dată nu este destul și că Godsmack trebuie revăzut și regustat și retrăit și resimțit. Prin urmare, spectatorii aveau așteptări, simțeau că Sully va scoate din mânecă toți așii de inimă roșie. Și sigur unii dintre ei se gândeau că poate, poate, vor avea parte din nou de acel duet de tobe din 2015.

Și da, Sully a readus acel moment și în 2019, crescând pulsul, ridicând paharele cu bere în aer, scoțând mulțumirea din toate sufletele, înroșind palmele și eliberând demonii tuturor celor prezenți la Arenele Romane. Dialogul tobelor este, se pare, punctul forte al concertelor Godsmack, este semnătura aceea mișto a lui Sully, este cadoul lui pentru cei care-l ascultă de atâtat vreme și încă-i iubesc muzica.

Sully Erna este chiar un tip fain, este genul acela de vocalist care-i urcă pe scenă pe toți cei prezenți la concert, care dacă are chef să spună cuiva că e prost că n-a aprins lumina pe scenă, o spune, direct, care dacă simte să spună unei fetițe că e drăgălașă, o spune, care dacă are chef să arunce cu apă în public, o face. Și degajarea asta creează conexiunea cu publicul, îl face să revină... over and over again.

Godsmack lansează piesa "You and I" şi anunţă ultimul său album, "Lighting Up the Sky"

La puţină vreme după ce am văzut trupa în România, Godsmack ne propune un nou single, "You and I". Odată cu el aflăm că va sosi şi un nou album, "Lighting Up the Sky", care va fi ultimul pentru Sully Erna and co. Detalii aflaţi în următoarele rânduri.

Coperta album Godsmack Lighting Up the Sky
Coperta album Godsmack Lighting Up the Sky │ FOTO: Godsmack

La începutul toamnei lui 2022 Godsmack a lansat piesa "Surrender", prima sa melodie după 4 ani. Tot atunci se contura şi perspectiva unui album nou. Acum apare şi al doilea single, "You and I", iar Godsmack a anunţat ultimul său album, "Lighting Up the Sky". Solistul Sully Erna a confimat într-un interviu recent că acest material discografic va fi ultimul pentru formaţia americană, dar am învăţat să "never say never", când vine vorba despre revenirea unei trupe după retragere.

În ce priveşte noua piesă, ea este tipică Godsmack, la graniţa dintre country-rock dur şi metal alternativ. Are o lungime de peste 5 minute, deci nu este prietenoasă cu radio-ul şi are pe la mijloc nişte riff-uri care plac mult şi pe alocuri alunecă spre rock progresiv. Există şi un solo foarte "western" şi o percuţie lăsată ceva mai în surdină, completând ritmul alături de bas. Solo-urile au ceva de Slash parcă.

Noul disc a fost coprodus de către solistul Sully şi Andrew Murdock, care a mai lucrat cu Alice Cooper şi Avenged Sevenfold. Ni se promite "o călătorie specială, cu suişuri şi coborâşuri, o poveste la care vă veţi conecta". E o poveste veche de când lumea, băiatul întâlneşte fata, iar Sully şi ai lui explorează teme precum ostacole în relaţii, polarizarea oamenilor din cauza politicii, trădări, reveniri.

Lighting Up the Sky are următorul tracklist:

01. You And I
02. Red White & Blue
03. Surrender
04. What About Me
05. Truth
06. Hell's Not Dead
07. Soul On Fire
08. Let's Go
09. Best of Times
10. Growing Old
11. Lighting Up The Sky

Într-un interviu recent cu postul de radio 93X din Minnesota, Erna a indicat faptul că acest LP e probabil ultimul din cariera trupei. Asta nu înseamnă că grupul se va opri din cântat sau că trupa se va desfiinţa. Va continua concertele o bună perioadă de timp. Are 25 de ani de carieră la activ şi decizia de a scoate acest album a venit din cererea fanilor cu privire la material nou.

Formaţia a cântat la Bucureşti pe 29 octombrie, la Arenele Romane, cu o reprezentaţie de o oră şi 20 de minute, înţesată de hituri că "I Stand Alone" sau "Voodoo". Impresii despre concert aflaţi aici.

Godsmack a lansat prima piesă după 4 ani, "Surrender"

În vreme ce ne pregătim pentru concertul Godsmack de la Bucureşti, avem ocazia să ascultăm o piesă nouă a formaţiei. Se numeşte "Surrender" şi este prima melodie a trupei din ultimii 4 ani. Acest track a debutat prin casa de discuri BMG şi sună a genul de melodie cu soundscape cinematic de la început de mileniu.

Coperta single Godsmack Surrender
Coperta single Godsmack Surrender │ FOTO: Godsmack

"Surrender" şi-a fi găsit cu uşurinţă loc la început de ani 2000 pe o coloană sonoră de joc NFS sau film horror cu vampiri. Acum îl auzi pe Sully Erna cu aceeaşi voce răguşită şi masculină aşternută peste un rock alternativ ca la carte. Au trecut 4 ani de la albumul Godsmack premiat cu discul de aur "When Legends Rise", care i-a adus formaţiei un loc întâi în topurile US Hard Rock, Rock şi Alternative. Erna afirmă că noul single este despre extenuarea pe care o simţim în relaţiile cu cei din jur uneori şi despre redundanţa de a ne certa unii cu alţii.

Posibil ca ea să fi fost compusă în lockdown, când toată lumea a avut timp să se sature de companie. În aprilie 2022 solistul a vorbit cu un post de radio din SUA, unde a spus că noul album a fost finalizat, e deja complet înregistrat. Tot atunci ni s-a promis "muzică nouă până la vară", apoi un al doilea single până la început de an 2023. Iniţial planul era că albumul să fie lansat la final de an 2021, apoi să înceapă un turneu, dar Covid a întârziat totul.

Astfel trupa şi-a dat mai mult timp şi a creat un album mai amplu, mai bogat. După 2 decenii de turnee Sully Erna and co s-au bucurat de timp liber cu familia. La începutul lui 2022 muzicianul a vorbit deschis despre lupta sa cu Covid-19, afirmând că a fost bolnav timp de 5 săptămâni şi jumătate, fiind chiar în spital 4 zile.

Revenind la ultimul album, "When Legends Rise" a primit discul de aur în septembrie 2021 de la Recording Industry Association of America, vânzând peste 500.000 de unităţi. Alte două single-uri au primit discuri de aur, iar "Bulletproof" chiar discul de platină în septembrie 2020. Acel disc a fost al şaptelea de studio al formaţiei, produs de Erik Ron şi Erna şi primul după 4 ani, înregistrat la studioul grupului dn Derry, New Hampshire.

Aşteptam acum Godsmack la Bucureşti la Arenele Romane în octombrie 2022.