Urmărește-ne în Social Media

Industria muzicala

Care sunt formaţiile cu cele mai multe vizionări de pe YouTube (Top 10 Chart Data)

În vreme ce aşteptăm ca algoritmii Spotify să ne indice care sunt cele mai ascultate trupe pe timp de pandemie, avem un alt set de date agregate, de această dată pentru YouTube. Cei de la Chart Data au publicat un top 10 cu cele mai ascultate formaţii pe YouTube. Apar şi câteva surprize, mai ales în partea a doua a clasamentului pe care îl găsiţi în articol.

Publicat

pe

YouTube

Maroon 5 este pe prima poziţie în acest clasament, urmată de BTS şi Coldplay. Alte nume mari din top sunt The Chainsmokers, Imagine Dragons şi One Direction. Linkin Park se află pe locul 9. Canalul YouTube al formaţiei Linkin Park are aproape 16 milioane de abonaţi, iar cel mai vizionat videoclip al său este "Numb", cu peste 1.3 miliarde de vizualizări. Această realizare a venit în urma unei iniţiative a fanilor. După ce a încetat din viaţă solistul Chester Bennington în 2017, fanii au pornit o campanie neoficială ce avea ca scop aducea lui "Numb" la peste 1 miliard de vizualizări.

Iniţiativa a avut succes în noiembrie 2018. "Numb" debuta pe al doilea album al trupei, "Meteora" din 2003 şi a primit un al doilea boost de popularitate după remix-ul "Numb/Encore", colaborare cu Jay-Z. Iată cum arată întregul top 10 YouTube Chart Data:

#1: Maroon 5
#2: BTS
#3: Coldplay
#4: The Chainsmokers
#5: Imagine Dragons
#6: One Direction
#7: Blackpink
#8: Henrique e Juliano
#9: Linkin Park
#10: Banda MS

Pe 7 îi avem pe cei de la Blackpink, un grup de fete din Coreea de Sud, care a debutat sub tutela agenţiei YG Entertainment. Cântă K-pop şi J-Pop şi este o trupă activă din 2016. Acesta este primul grup K-Pop feminin cu 3 hituri pe locul întâi în topul World Digital Songs Sales al Billboard. Pe locul 8 se află Henrique e Juliano, un duo brazilian, care a strâns sute de milioane de vizualizări cu piesa "Cuide bem dela". Popularitatea în America Latină şi în ţările vorbitoare de spaniolă sau portugheză au atras această apariţie în top.

Încă un act hispanic este BANDA MS, o formaţie mexicană, din zona Sinaloa. A debutat în anul 2004, cu albumul "No Podras". Albumul "Que Bendicion" din 2016 a dus grupul pe locul întâi în Billboard Latin Chart din SUA. Ocupanţii locului întâi, Maroon 5, au 30.2 milioane de abonaţi pe canalul oficial YouTube. Una dintre cele mai apreciate piese ale lor este "Memories", cu 461 de milioane de vizualizări. Recordul aparţine totuşi piesei "Sugar", cu 3.1 miliarde de vizualizări, urmată de mega hitul din 2018 "Girls Like You" (2.6 miliarde vizualizări).

Maroon 5 a câştigat mult la imagine după reprezentaţia de la Super Bowl de anul trecut, în vreme ce BTS are o prezenţă foarte activă în social media.

Comentează

Muzică nouă

Ascultă "feelslikeimfallinginlove", noua piesă semnată Coldplay

Coldplay a lansat "feelslikeimfallinginlove", primul single extras de pe viitorul lor album de studio - "Moon Music". Melodia este disponibilă în articol, te invităm să o asculți.

Publicat

pe

Concert Coldplay pe Arena Națională din București pe 12 iunie 2024 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Coldplay ne impulsionează să ne îndrăgostim odată cu lansarea piesei "feelslikeimfallinginlove". A fost scris de membrii trupei și produsă de Max Martin, Oscar Holter, Bill Rahko, Daniel Green și Michael Ilbert. Melodia a debutat live pe 16 iunie, în cadrul concertului din Budapesta, parte a turneului mondial "Music of the Spheres".

"feelslikeimfallinginlove" urmează să primească în curând un videoclip ce a fost filmat la Odeonul lui Herodes Atticus din Atena.

Noua piesă este extrasă de pe albumul "Moon Music", ce va fi lansat pe 4 octombrie. Este al zecelea disc din cariera trupei Coldplay și primul album ecologic din lume, realizat din plastic reciclat. De exemplu, fiecare vinil "Moon Music" este realizat din 9 sticle de plastic PET reciclate, recuperate din deșeurile post-consum. Acest lucru va împiedica fabricarea a peste 25 de tone de plastic virgin și va asigura o reducere cu 85% a emisiilor de CO2/kg din procesul de fabricație, comparativ cu vinilul tradițional de 140 g.

AUDIO: Coldplay - feelslikeimfallinginlove

Citește în continuare

Albume noi

Coldplay lansează primul album ecologic din lume, realizat din plastic reciclat - TEASER

Coldplay revine în atenția fanilor cu muzică nouă, înglobată în "Moon Music". Primul single de pe acest album urmează să fie lansat luna aceasta. Găsești în articol mai multe detalii.

Publicat

pe

Concert Coldplay pe Arena Națională din București pe 12 iunie 2024 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Coldplay se pregătește să lanseze un nou material discografic. Intitulat "Moon Music", albumul va sosi pe pe 4 octombrie 2024. Mai mult, pe 21 iunie, trupa va prezenta fanilor primul single extras de pe disc - "feelslikeimfallinginlove". Melodia a avut debutul live în timpul concertelor din Budapesta, ce fac parte din turneul "Music of the Spheres".

"Moon Music" este produs de Max Martin și reprezintă a continuare a albumului "Music of the Spheres" din 2021. În conformitate cu măsurile de sustenabilitate ale grupului din turneul lor actual – care a produs până acum cu 59% mai puține emisii de CO2 decât turneul anterior, Coldplay a făcut eforturi mari pentru a face lansarea fizică a noului album cât mai sustenabilă posibil.

"Moon Music" va fi primul album din lume lansat ca un LP EcoRecord de 140 g, fiecare copie fiind realizată din 9 sticle de plastic PET reciclate, recuperate din deșeurile post-consum. Acest lucru va împiedica fabricarea a peste 25 de tone de plastic virgin și va asigura o reducere cu 85% a emisiilor de CO2/kg din procesul de fabricație, comparativ cu vinilul tradițional de 140 g.

În plus, trupa a colaborat cu organizația The Ocean Cleanup pentru a crea un format suplimentar: Notebook Edition EcoRecord LP. Materialul pentru această ediție cuprinde 70% plastic fluvial, interceptat de The Ocean Cleanup în Rio Las Vacas, Guatemala, și împiedicat să ajungă în Golful Honduras și Oceanul Atlantic.

Edițiile CD ale albumului "Moon Music" vor fi primele din lume care vor fi lansate pe EcoCD, creat din policarbonat reciclat 90%, provenit din fluxuri de deșeuri post-consum. Acest lucru va asigura o reducere a emisiilor de CO2/kg cu cel puțin 78% și va evita fabricarea a mai mult de cinci tone de plastic virgin.

Pentru a reduce risipa, primele ediții fizice "Moon Music" (atât EcoRecord LP, cât și EcoCD) vor fi disponibile în număr limitat și vor fi numerotate individual. Ele sunt disponibile pentru precomandă, pe site-ul oficial Coldplay, în următoarele variante:

  • EcoCD standard
  • Standard EcoRecord LP
  • Notebook Edition EcoCD
  • Notebook Edition EcoRecord LP + EcoCD

Ediția pentru notebook (EcoCD și EcoRecord LP) vine ca o carte cartonată cu carcasă. Cartea este o replică a caietului original de studio al lui Chris Martin, cu 28 de pagini de note, versuri și ilustrații din procesul de scriere și înregistrare a albumului. Ediția Notebook include, de asemenea, notițe muzicale și demo-uri din sesiunile de înregistrare a albumului.

TEASER Coldplay: "Moon Music":

Citește în continuare

Concerte & turnee

Chris Martin a oferit o lecție de înțelepciune la cel de-al doilea concert Coldplay din București

Vizita celor de la Coldplay în România s-a încheiat cu un al doilea show, susținut pe 13 iunie, dar și cu o povață venită din partea solistului Chris Martin. Pe lângă de muzică și divertisment, trupa britanică a oferit și reguli de conduită.

Publicat

pe

Concert Coldplay pe Arena Națională din București pe 12 iunie 2024 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Concertele formației Coldplay, aflată pentru prima dată în România, au fost pe buzele tuturor în ultimele două zile. Din păcate, nu neapărat pentru spectacolul frumos închegat, ci pentru invitatul surpriză care a urcat pe scenă alături de muzicieni.

Babasha, un tânăr de 22 de ani, a fost invitat de Coldplay să interpreteze o piesă proprie. În cadrul turneului "Music of the Spheres", artiștii încearcă să asculte muzica locală din regiunea în care concertează, luând în calcul ce se află în trending (la momentul respectiv). În cazul României, a fost vorba de Babasha, cu piesa "Păi Naa". 

Problema pentru cei prezenți la primul concert Coldplay (12 iunie) a fost că "Păi Naa" este o manea și nu au gustat deloc momentul lui Babasha. Ba chiar l-au huiduit și atmosfera a devenit cumva stânjenitoare, mai ales că Martin l-a acompaniat pe alocuri la pian. Prezența tânărului a creat vâlvă printre participanți și nu numai. Platformele de socializare au fost invadate de comentarii în care fiecare a încercat să-și exprime părerea, unii mai delicat, alții mai acid.

Ce a declarat Babasha după primul show Coldplay?

Babasha a publicat pe platformele de socializare un videoclip în care oferea câteva detalii despre momentul său. A spus că trupa a luat legătura cu impresarii săi pentru a face această propunere. Iar el a acceptat-o imediat fiind o ocazie unică în cariera sa. Mai mult, Babasha și Chris Martin au avut o probă de sunet înainte de concert, prin urmare, membrii trupei Coldplay știau cum va suna piesa.

Discursul lui Chris Martin la cel de-al doilea concert din București

După vâlva creată de primul show, românii s-au întrebat dacă Coldplay va avea același invitat și la cel de-al doilea concert. L-au avut. Și nu numai că au creat un moment mai puternic decât anteriorul, Chris Martin a avut de spus câteva cuvinte care ar trebui să ridice niște semne de întrebare la conduita pe care publicul spectator o are la un eveniment. Artistul a spus următoarele:

"Este primul nostru concert în România și, sigur că, s-au întâmplat niște lucruri interesante. La început, m-am simțit șocat și trist. M-am simțit cumva vinovat că am făcut ceva rău. Apoi, m-am pus în pat, am încercat să dorm și mi-am dat seama că sunteți publicul nostru și vă iubim necondiționat. Nu puteți face nimic care să ne întristeze. Călătorim în toată lumea, poate că nu înțelegem prin ce ați trecut individual, dar un lucru știu, acela că iubim toți oamenii în mod egal și asta înseamnă că și pe toți românii.

Ieri a fost atât de frumos pentru noi pentru că ne-am dat seama că nu contează, puteți să faceți ce vreți, noi tot o să vă iubim și o să ne întoarcem în România pentru că ne place aici. Și apoi, ce se întâmplă este că îi cântăm astăzi celui mai bun public pe care l-am văzut vreodată. Deci așa merge treaba. Dar aș vrea să schimb un lucru, acela că ieri au fost niște oameni, iar huiduielile nu au fost atât de bune. Aș vrea ca astăzi, timp de cinci secunde, să huiduiți mai bine, mai tare decât ieri, ca să aud.

Publicul s-a conformat, iar la încheierea celor cinci secunde de huiduieli, solistul a spus:

"Da, asta e o huiduială corespunzătoare! Mulțumim, e cea mai bună huiduială pe care am primit-o vreodată!

Joi seară, pe 13 iunie, înainte de a-l invita pe scenă pe Babasha, Chris Martin a făcut următorul anunț:

"După această melodie, vom cânta o manea pentru 3 minute. Cui nu îi place poate să meargă la baie, poate să le dea un mesaj prietenilor, dar să păstreze o atmosferă de pace și iubire."

Discursul lui Chris Martin a fost o oglindă pusă în fața noastră. Ce am văzut în ea rămâne la latitudinea fiecărui participant să afle. Cert este că membrii trupei i-au oferit un sprijin mai mare lui Babasha la cel de-al doilea show, l-au acompaniat mai avid, iar la final fiecare l-a îmbrățișat.

Pe 12 și 13 iunie 2024, Coldplay a adus pe Arena Națională două concerte spectaculoase. Muzica, scenografia, jocurile de lumini au fost doar câteva elemente care au dus la desăvârșirea un show în adevăratul sens al cuvântului. Pe lângă divertisment, Coldplay a arătat că este implicată în cauze sociale și de mediu, este o susținătoare a drepturile LGBTQ+, egalității de gen și etnie.

Citește în continuare

Trending