world music, latino

Transpunere în lumea Cubei cu Omara Portuondo

Omara Portuondo a revenit pe scena Sălii Palatului, într-un concert ce a creat o atmosferă fermecătoare, încărcată de muzică și dans. Cea numită "Edith Piaf a Cubei" a încântat publicul cu vocea sa plină de pasiune și cu mișcări ce se împleteau de minune cu ritmurile pieselor.

Omara Portuondo în concert la București - 2017

Pe scena pregătită cum se cuvine pentru o seară de dans și cântec, a urcat, la scurt timp după ora 20:00, Damian Drăghici. Acesta a vorbit despre noul său proiect plin de originalitate, "The Gypsy Cuban Project". Membrii "The Gypsy Cuban Project" au interpretat patru piese, printre care s-au numărat "Șaraiman" sau "Ileană, Ileană". Una dintre surprizele de proporții a fost cu certitudine piesa de rezistență de pe album, intitulată "Serenata en Batanga", interpretată într-o manieră inedită de Damian Drăghici, la nai, în duet cu Omara Portuondo.

După o pauză de câteva minute, timp în care s-au schimbat instrumentele, pe scenă și-a făcut apariția Omara Portuondo, întâmpinată de numeroasele aplauze ale spectatorilor. După un salut simplu spus în limba engleză, artista a deschis concertul cu "Noche Cubana". Pe parcursul melodiei, Omara a invitat constant publicul să aplaude și să se implice în desfășurarea piesei. Au urmat "Lo que me queda por vivir", piesă pe care artista a cântat-o așezată pe un fotoliu, și "Y Tal Vez", în timpul căreia dansul solistei a făcut deliciul publicului.

Omara nu s-a reținut din a glumi cu publicul român, adresându-i întrebarea: "Știți că suntem cubanezi?". Spectatorii au intrat în joc, iar după valul de râs care a umplut sala, aceștia au oferit un răspuns. Artista i-a mai întrebat în ce limbă ar trebui să vorbească, engleză sau spaniolă, în cele din urmă alegând să comunice, în glumă, în italiană.

Printre melodiile care au făcut ca seara să fie de neuitat s-au numărat "Adiós Felicidad", "La última noche", moment în care publicul s-a ridicat și a început să se miște în acordurile piesei. Pe "Drume Negrita", un cântec tradițional de leagăn, Omara, mișcându-și brațele în ritmul melodiei, și-a creat un personaj - o mamă care îi cântă copilului. Spectatorii au cântat la unison "Bésame mucho" și au impresionat prin dans pe "Guantanamera".

Părea că seara s-a încheiat, Omara părăsind scena în pași de dans și primind numeroase buchete de flori din partea fanilor, dar după o serie de aplauze furtunoase, artista s-a întors în fața publicului, interpretând "Dos Gardenias", dar și piese împreună cu una din cele două vocaliste "The Gypsy Cuban Project". În ritm de dans și fredonând "bye, bye", Omara Portuondo, a cucerit, din nou și din nou, inimile celor care iubesc muzica și povestea din spatele versurilor.