Evanescence la Arenele Romane - Amy Lee and co au strălucit, pentru a cincea oară în România

Evanescence este un nume chintesenţial în rock-ul alternativ, având poate cea mai talentată solistă din întregul gen muzical. Amy Lee a definit o generaţie de vocaliste şi a influenţat sute de formaţii. Am regăsit-o pentru a cincea oară în România, în cadrul concertului de pe 15 septembrie 2019 de la Arenele Romane. Aflaţi impresii de la concert şi cum a interacţionat formaţia cu publicul.

Evanescence concert Arenele Romane septembrie 2019 (4)

Nu îmi pot imagina zi mai potrivită să asculţi Evanescence decât la mijlocul primei luni de toamnă. Altă dată 15 septembrie era sperietoarea şcolarilor, dar iată-ne mai mari, mai înţelepţi şi gata de concert. În deschidere au cântat cei de la Chaos Magic, o trupă de rock alternativ cu influenţe electronice şi vag simfonice. Amintesc puţin de Within Temptation, dar cu o abordare ceva mai puritană.

Grupul este proaspăt încă, format în 2015 şi se auto defineşte ca "simfonic power metal". Solista chiliană Caterina Nix este sufletul acestei formaţii, care a lanast un album nou chiar în acest an. E ceva potenţial de creştere aici şi am auzit câteva track-uri interesante.

Am schimbat apoi puţin registrul cu Veridia, o formaţie mult mai puternic influenţată de muzica electronică decât Evanescence sau Chaos Magic. De fapt înţeleg de ce i-a luat Evanescence în turneu, pentru că şi ultimul LP al grupului lui Amy Lee a avut multiple secţiuni electronice. Am fost surprins să văd în public lume care auzise de Veridia, îi cumpăra tricourile şi chiar îi simţea muzica.

Grupul de rock alternativ din Nashville, Tennesse are încă sound-ul proaspăt şi pur de formaţie tânără. Se joacă cu multe genuri muzicale, alunecând uneori spre EDM sau pop ca sound, dar revenind rapid pe făgaşul rock-ului alternativ. Veridia nu e fitecine, având piese chiar la vârful topului Billboard din SUA. Solista Deena Jakoub a animat excelent publicul şi a fost o prezenţă mare, cu o voce puternică, care uneori ducea spre tonalitatea lui Miley Cyrus puţin.

Un moment special a fost duetul dintre Veridia şi Amy Lee pe piesa "I'll Never Be Ready", o împletire a două voci măiastre care au sunat perfect.

Toate formaţiile au început concertul un pic mai devreme decât erau programate, inclusiv Evanescence. Am remarcat că s-au strâns cam 2000-3000 de oameni, mai puţini decât la Disturbed şi cam la fel ca la Garbage. Amy Lee and co au început setul cu "Imperfection", în uralele publicului. Am văzut foarte mulţi copii la concert, dar şi oameni cu păr alb şi fani masculini extrem de vocali ai trupei care trăiau emoţii deosebite.

Amy a vorbit mult cu publicul, ocazie cu care am aflat că videoclipul piesei "Bring Me to Life" a fost filmat în România şi a fost motivul pentru care artista şi-a făcut primul paşaport. O leagă deci ceva special de ţara noastră. Amy şi-a dovedit talentul cântând şi la pian clasic şi sintetizator pe câteva track-uri. Am primit un hit chiar de la a treia piesă, legendarul "Going Under" sunând binişor, deşi vocea solistei a fost potenţată de o colegă de trupă, chitaristă sau basistă cu rol de backing vocal.

În plus, cred că era şi un mic track vocal în spate, dacă ar fi să fiu cârcotaş. Toate telefoanele s-au ridicat în aer pentru a filma "Lithium", una dintre cele mai triste piese din rock-ul alternativ. Clapele pianului au picurat melancolie peste Arenele Romane şi toţi au simţit durerea, angoasa, golul în stomac. Amy Lee avea nevoie doar să se încălzească pe primele piese şi a început să înalţe vocea foarte sus şi să ţină vocalize care mi-au amintit de ce rămâne şi acum un reper pentru toată muzica rock, indiferent de sub-gen.

Am alunecat apoi spre "Call Me When You're Sober", genul de piesă pe care o auzi într-un film american în care detectivii investighează un bar dubios. Parcă vizualizam videoclipul cu inspiraţie vampirească apărut cu 13 ani în urmă. Am putut asculta şi "Oceans" cu o percuţie ceva mai complexă şi sintetizator care creştea dramatismul piesei de pe albumul special din 2011 numit "Evanescence". Părea finalul carierei, dar a adus un nou început...

"Imaginary" a ridicat părul pe mână tuturor, cu genul de voce care te bântuie pe coridoare întunecate şi îţi reproşează toate păcatele ascunse. E ceva foarte gothic la această piesă, poate pianul, poate felul în care Amy Lee îşi unduieşte vocea. Cert e că deja în acest punct al concertului toată lumea era cu bliţurile telefoanelor aprinse.

Şi apoi a început "Bring Me to Life", practic motivul pentru care venisem cu toţii la Arenele Romane. Aici nu doar că Amy Lee a strălucit, a fost perfect pe piesă, pe toate notele şi a ţinut două vocalize foarte lungi pentru a ne aminti că Evanescence nu a scris degeaba istorie şi că piesa nu are degeaba 660 de milioane de vizualizări pe YouTube. E poate cea mai bună melodie pentru o senzaţie de "pick me up" din lume.

Chitaristul s-a remarcat cu un solo în plus spre final, iar solista ne-a animat pe toţi, cu braţele în aer, pentru un boost de energie spre final de "Bring Me to Life". A revenit şi pianul clasic şi atmosfera sobră pentru o piesă extrem de tristă şi personală, "My Immortal". Evanescence abia revenise după bis şi pianul a răsunat profund peste Arene. Vocea publicului o acompania pe Amy, cântând versurile şi acoperind-o chiar. Adolescenţi deveniţi bărbaţi şi femei şi-au amintit de momentele când ascultau pe întuneric această piesă şi de angoase profund adolescentine care nu vor mai reveni.

Fiecare a trăit ceva special pe această piesă şi formase o amintire unică. Parcă şi telefoanele au filmat mai puţin, cu toată audienţa vrăjită de magia combinaţiei Amy + pian. Şi pentru că nu ne putea lăsa cu sufletele în lacrimi şi în genunchi, trupa a încheiat cu un medley plin de energie între "Haunted", "My Last Breath", "Cloud Nine" şi "Everybody's Fool".

Din păcate nu am auzit piesa mea preferată, "Hello", una din ACELE piese care va ajunge pe lista oricui de "cele mai triste 10 melodii din lume". Cred că grupul a vrut să echilibreze playlistul şi să nu ne provoace vreo depresie, alternând piesele triste cu cele mai vivace. Amy Lee a fost o veritabilă "Snow White Queen", aşa cum se numeşte şi ultima sa piesă din medley.

Artista s-a declarat deosebit de fericită că a revenit în ţara noastră şi am resimţit în ea modestia şi emoţia unei soliste care nu vrea să fie în industria muzicală, ci doar vrea să cânte. Cea mai clară declaraţie de gen a fost în videoclipul "Everybody's Fool". Amy şi Evanesnce nu fac muzică, nu trag la şaibă în fabrica industriei, ci livrează emoţie. Recunosc că a început greu concertul şi Amy nu a fost perfect sincronizată la "Going Under", dar până la final a atins trilul care îi defineşte unicitatea vocală.

O legendă vie şi care mai are încă multe de spus în rock alternativ. Şi nu aş subestima deloc chitaristul din dreapta scenei, dar şi toboşarul, care a avut un solo neaşteptat. Mă aşteptam cumva să aud mai multe sample-uri electronice după "Synthesis", nu că aş plânge după ele totuşi.

Iată setlistul complet:

1. Imperfection
  2. What You Want
  3. Going Under
  4. The Other Side
  5. All That I'm Living For
  6. Lithium
  7. Whisper
  8. New Way to Bleed
  9. Call Me When You're Sober
  10. Made of Stone
  11. Lost in Paradise
  12. The Change
  13. Disappear
  14. Imaginary
  15. Bring Me to Life
  16. My Immortal
  17. Haunted / My Last Breath / Cloud Nine / Everybody's Fool / Weight of the World / Snow White Queen

Evanescence concertează la București pe 7 iunie; Vezi programul și regulile de acces

Evanescence revine la Bucuresti pe 7 iunie 2022. Evenimentul are loc la Arenele Romane, invitata specială din deschidere fiind trupa Yonaka din Marea Britanie. Consultă programul și regulile de acces la concert.

Concert Evanescence la Arenele Romane din București pe 29 iunie 2017

Evanescence, una dintre cele mai iubite și apreciate trupe rock americane, se află din nou într-o formulă magică în care vocea celebrei cântărețe Amy Lee înnobilează piesele care au consacrat trupa și care au rămas nemuritoare pe buzele fanilor din întreaga lume. Cu albume vândute în zeci de milioane de exemplare în întreaga lume, muzica Evanescence a fost răsplătită cu numeroase nominalizări și premii internaționale, printre care două Grammy-uri primite în anul 2004 pentru piesa "Bring Me To Life", la categoriile "Best New Artist" și "Best Hard Rock Performance".

Yonaka vin din Marea Britanie, mai exact din Brighton, și activează pe scena muzicală din 2014, timp în care au lansat un album în 2019, intitulat 'Don't Wait 'Till Tomorrow', dar și patru EP-uri. Trupa abordeaza un alternative rock cu influențe de prog pe alocuri.

Formația a fost în turneu cu Bring Me The Horizon și Fever 333, ulterior colaborând cu BMTH pentru piesa 'Tapes'. În momentul de față, Yonaka înseamnă Theresa Jarvis la voce, George Edwards la chitară, Alex Crosby la bas și clape și Robert Mason la tobe.

Programul concertului Evanescence de pe 7 iunie 2022:

• Open Doors 19:00
  • Yonaka 20:00 - 20:45
  • Evanescence 21:15 - 22.55

Reguli de acces la concertul Evanescence:

Porțile se deschid la ora 19:00, iar după această oră publicul poate sosi oricând pentru a va vedea trupele favorite. Concertul are loc în aer liber.

Pentru toate categoriile de bilete, accesul se face pe la porțile de jos din parc ale Arenelor Romane. La intrarea în perimetrul evenimentului, toți participanții vor fi percheziționați de către agenții de securitate.

Este interzis accesul cu:

• sticle, conserve;
  • mancare sau bauturi de orice fel;
  • artificii, arme, obiecte periculoase;
  • obiecte cu laser (ex. pointere, brichete cu laser);
  • umbrele (vă rugăm, în caz că se anunță ploaie, să veniți cu pelerine);
  • aparate foto/video profesionale sau semi-profesionale (cu obiectiv detasabil);
  • aparate de înregistrare audio-video profesionale sau semi-profesionale;
  • animale de companie;
  • persoanele cu probleme de ordin medical trebuie să aibă asupra lor dovezi clare pentru a putea intra la concert cu medicamentele necesare.

Organizatorii NU vor stoca și NU vor păzi obiectele prezentate în lista de mai sus pe durata evenimentului!

Organizatorii informează publicul participant că spectacolele includ lumini puternice ce pot afecta persoanele epileptice.

Categorii de bilete și brățări:

Accesul în spațiul de eveniment va fi permis unei singure persoane pe baza biletului valid, o singură dată. Biletul în baza căruia se va face accesul va trebui păstrat pe toată durata concertului.

Părăsirea perimetrului de concert, după validarea biletului de acces, va fi strict interzisă. Persoanele care doresc să părăsească zona de eveniment o pot face, dar dacă doresc să intre din nou, vor trebui să-și cumpere alte bilete.

• Posesorii de bilete la categoriile "Premium" și "Teren", vor primi brățări care le va permite accesul în zona în care au bilete. Brățările trebuie păstrate la mână, exact așa cum au fost puse, pe toată durata concertului. Brățările nu sunt transmisibile și nu trebuie deteriorate pe întreaga perioadă a evenimentului. Posesorii de bilete la categoria Acces General nu vor primi brățara la acces.
  • Categoria "Premium" - Cu loc în sectoarele K si E. Vor primi brățări care le va permite accesul în zona în care și-au cumpărat bilet precum și în zonele Teren și Acces General
  • Categoria "Teren"- Fără loc, în fața scenei. Vor primi brățări care le va permite accesul în zona în care și-au cumpărat bilet precum și în zona Acces General. Nu vor avea acces în zona "Premium"
  • Categoria "Acces General" cu loc în Arenă, mai puțin sectoarele K și E, și fără loc în spatele categoriei Teren. Nu vor primi brățări. Nu vor avea acces în zona Premium și Teren.

Bilete la concertul Evanescence:

• Premium (cu loc) - 349 lei presale și 370 lei la intrare
  • Teren (fără loc, în fața scenei) - 269 presale și 300 lei la intrare
  • Acces General (cu loc sau fără loc) - 179 lei presale și 200 lei la intrare

*La prețul tuturor biletelor comandate în presale se adaugă comisionul de emitere bilet de 10 lei.

Industria muzicala

Videoclipul Evanescence filmat în România a trecut de 1 miliard de vizualizări

Una dintre piesele care au definit rock-ul alternativ de la început de mileniu a fost "Bring Me to Life" de la Evanescence. Puţină lume ştie totuşi că videoclipul său a fost filmat la Bucureşti în 2003, iar acum România contribuie la un record, deoarece clipul tocmai a trecut de 1 miliard de vizualizări pe YouTube.

Videoclip Evanescence Bring Me To Life
Videoclip Evanescence Bring Me To Life │ FOTO: Evanescence

"Bring Me to life" a fost difuzat în rotaţie continuă pe MTV şi alte posturi de muzică, atunci când a apărut în 2003. A fost un mega hit al trupei, poate cel mai mare din cariera Evanescence. Mărturisesc că spre ruşinea mea nu ştiam că videoclipul a fost filmat în România, dar am aflat acest lucru chiar de la Amy Lee, care a povestit momentul la concertul de la Arenele Romane din 2019. Artista şi-a făcut primul paşaport special pentru a călători în ţara noastră şi a filma clipul.

Filmările au avut loc la Hotel Rembrandt din Bucureşti şi puteţi găsi un making of mai jos. În clip apar pe lângă Amy Lee şi colegii de trupă şi solistul Paul McCoy de la trupa 12 Stones.

"Bring Me to Life" a fost cel mai de succes single de pe albumul de debut Evanescence, "Fallen". A ajuns pe locul întâi în Alternative Airplay Chart şi chiar pe locul 11 în topul Billboard Mainstream Rock. În Billboard Hot 100 a ocupat locul 5. Single-ul a primit 3 discuri de platină în SUA şi a adus trupei un premiu Grammy pentru "Cea mai bună reprezentaţie rock".

Un boost al popularităţii acestui track a venit prin includerea sa pe coloana sonoră a filmului "Daredevil", cu Ben Affleck în rol principal. Ulterior obţinea două discuri de platină în Australia şi în mod inedit prindea şi topuri de rock creştin, versurile sale fiind interpretate ca o aluzie la învierea lui Iisus.

Videoclipul "Bring Me to Life" a fost regizat de către Philipp Stolzl, iar Amy Lee a făcut o impresie atât de bună ca protagonistă cu imagine goth ca a primit oferte să joace în filme. Amy nu a avut nevoie de dublură sau cascadori, fiind agăţată de braţul lui Paul ore întregi pentru filmări.

Momentul istoric al atingerii miliardului de vizualizări a venit pe 1 februarie 2022, la 13 ani de când clipul a fost urcat pe YouTube, în 2009. Evanescence va reveni la Bucureşti în iunie 2022.