Evanescence la Arenele Romane - Amy Lee and co au strălucit, pentru a cincea oară în România

Evanescence este un nume chintesenţial în rock-ul alternativ, având poate cea mai talentată solistă din întregul gen muzical. Amy Lee a definit o generaţie de vocaliste şi a influenţat sute de formaţii. Am regăsit-o pentru a cincea oară în România, în cadrul concertului de pe 15 septembrie 2019 de la Arenele Romane. Aflaţi impresii de la concert şi cum a interacţionat formaţia cu publicul.

Evanescence concert Arenele Romane septembrie 2019 (4)

Nu îmi pot imagina zi mai potrivită să asculţi Evanescence decât la mijlocul primei luni de toamnă. Altă dată 15 septembrie era sperietoarea şcolarilor, dar iată-ne mai mari, mai înţelepţi şi gata de concert. În deschidere au cântat cei de la Chaos Magic, o trupă de rock alternativ cu influenţe electronice şi vag simfonice. Amintesc puţin de Within Temptation, dar cu o abordare ceva mai puritană.

Grupul este proaspăt încă, format în 2015 şi se auto defineşte ca "simfonic power metal". Solista chiliană Caterina Nix este sufletul acestei formaţii, care a lanast un album nou chiar în acest an. E ceva potenţial de creştere aici şi am auzit câteva track-uri interesante.

Am schimbat apoi puţin registrul cu Veridia, o formaţie mult mai puternic influenţată de muzica electronică decât Evanescence sau Chaos Magic. De fapt înţeleg de ce i-a luat Evanescence în turneu, pentru că şi ultimul LP al grupului lui Amy Lee a avut multiple secţiuni electronice. Am fost surprins să văd în public lume care auzise de Veridia, îi cumpăra tricourile şi chiar îi simţea muzica.

Grupul de rock alternativ din Nashville, Tennesse are încă sound-ul proaspăt şi pur de formaţie tânără. Se joacă cu multe genuri muzicale, alunecând uneori spre EDM sau pop ca sound, dar revenind rapid pe făgaşul rock-ului alternativ. Veridia nu e fitecine, având piese chiar la vârful topului Billboard din SUA. Solista Deena Jakoub a animat excelent publicul şi a fost o prezenţă mare, cu o voce puternică, care uneori ducea spre tonalitatea lui Miley Cyrus puţin.

Un moment special a fost duetul dintre Veridia şi Amy Lee pe piesa "I'll Never Be Ready", o împletire a două voci măiastre care au sunat perfect.

Toate formaţiile au început concertul un pic mai devreme decât erau programate, inclusiv Evanescence. Am remarcat că s-au strâns cam 2000-3000 de oameni, mai puţini decât la Disturbed şi cam la fel ca la Garbage. Amy Lee and co au început setul cu "Imperfection", în uralele publicului. Am văzut foarte mulţi copii la concert, dar şi oameni cu păr alb şi fani masculini extrem de vocali ai trupei care trăiau emoţii deosebite.

Amy a vorbit mult cu publicul, ocazie cu care am aflat că videoclipul piesei "Bring Me to Life" a fost filmat în România şi a fost motivul pentru care artista şi-a făcut primul paşaport. O leagă deci ceva special de ţara noastră. Amy şi-a dovedit talentul cântând şi la pian clasic şi sintetizator pe câteva track-uri. Am primit un hit chiar de la a treia piesă, legendarul "Going Under" sunând binişor, deşi vocea solistei a fost potenţată de o colegă de trupă, chitaristă sau basistă cu rol de backing vocal.

În plus, cred că era şi un mic track vocal în spate, dacă ar fi să fiu cârcotaş. Toate telefoanele s-au ridicat în aer pentru a filma "Lithium", una dintre cele mai triste piese din rock-ul alternativ. Clapele pianului au picurat melancolie peste Arenele Romane şi toţi au simţit durerea, angoasa, golul în stomac. Amy Lee avea nevoie doar să se încălzească pe primele piese şi a început să înalţe vocea foarte sus şi să ţină vocalize care mi-au amintit de ce rămâne şi acum un reper pentru toată muzica rock, indiferent de sub-gen.

Am alunecat apoi spre "Call Me When You're Sober", genul de piesă pe care o auzi într-un film american în care detectivii investighează un bar dubios. Parcă vizualizam videoclipul cu inspiraţie vampirească apărut cu 13 ani în urmă. Am putut asculta şi "Oceans" cu o percuţie ceva mai complexă şi sintetizator care creştea dramatismul piesei de pe albumul special din 2011 numit "Evanescence". Părea finalul carierei, dar a adus un nou început...

"Imaginary" a ridicat părul pe mână tuturor, cu genul de voce care te bântuie pe coridoare întunecate şi îţi reproşează toate păcatele ascunse. E ceva foarte gothic la această piesă, poate pianul, poate felul în care Amy Lee îşi unduieşte vocea. Cert e că deja în acest punct al concertului toată lumea era cu bliţurile telefoanelor aprinse.

Şi apoi a început "Bring Me to Life", practic motivul pentru care venisem cu toţii la Arenele Romane. Aici nu doar că Amy Lee a strălucit, a fost perfect pe piesă, pe toate notele şi a ţinut două vocalize foarte lungi pentru a ne aminti că Evanescence nu a scris degeaba istorie şi că piesa nu are degeaba 660 de milioane de vizualizări pe YouTube. E poate cea mai bună melodie pentru o senzaţie de "pick me up" din lume.

Chitaristul s-a remarcat cu un solo în plus spre final, iar solista ne-a animat pe toţi, cu braţele în aer, pentru un boost de energie spre final de "Bring Me to Life". A revenit şi pianul clasic şi atmosfera sobră pentru o piesă extrem de tristă şi personală, "My Immortal". Evanescence abia revenise după bis şi pianul a răsunat profund peste Arene. Vocea publicului o acompania pe Amy, cântând versurile şi acoperind-o chiar. Adolescenţi deveniţi bărbaţi şi femei şi-au amintit de momentele când ascultau pe întuneric această piesă şi de angoase profund adolescentine care nu vor mai reveni.

Fiecare a trăit ceva special pe această piesă şi formase o amintire unică. Parcă şi telefoanele au filmat mai puţin, cu toată audienţa vrăjită de magia combinaţiei Amy + pian. Şi pentru că nu ne putea lăsa cu sufletele în lacrimi şi în genunchi, trupa a încheiat cu un medley plin de energie între "Haunted", "My Last Breath", "Cloud Nine" şi "Everybody's Fool".

Din păcate nu am auzit piesa mea preferată, "Hello", una din ACELE piese care va ajunge pe lista oricui de "cele mai triste 10 melodii din lume". Cred că grupul a vrut să echilibreze playlistul şi să nu ne provoace vreo depresie, alternând piesele triste cu cele mai vivace. Amy Lee a fost o veritabilă "Snow White Queen", aşa cum se numeşte şi ultima sa piesă din medley.

Artista s-a declarat deosebit de fericită că a revenit în ţara noastră şi am resimţit în ea modestia şi emoţia unei soliste care nu vrea să fie în industria muzicală, ci doar vrea să cânte. Cea mai clară declaraţie de gen a fost în videoclipul "Everybody's Fool". Amy şi Evanesnce nu fac muzică, nu trag la şaibă în fabrica industriei, ci livrează emoţie. Recunosc că a început greu concertul şi Amy nu a fost perfect sincronizată la "Going Under", dar până la final a atins trilul care îi defineşte unicitatea vocală.

O legendă vie şi care mai are încă multe de spus în rock alternativ. Şi nu aş subestima deloc chitaristul din dreapta scenei, dar şi toboşarul, care a avut un solo neaşteptat. Mă aşteptam cumva să aud mai multe sample-uri electronice după "Synthesis", nu că aş plânge după ele totuşi.

Iată setlistul complet:

1. Imperfection
  2. What You Want
  3. Going Under
  4. The Other Side
  5. All That I'm Living For
  6. Lithium
  7. Whisper
  8. New Way to Bleed
  9. Call Me When You're Sober
  10. Made of Stone
  11. Lost in Paradise
  12. The Change
  13. Disappear
  14. Imaginary
  15. Bring Me to Life
  16. My Immortal
  17. Haunted / My Last Breath / Cloud Nine / Everybody's Fool / Weight of the World / Snow White Queen

Tenacious D şi Amy Lee cântă despre vaccin pe un cover Ramones

Celebra trupă Tenacious D a avut o mini-reuniune cu ocazia unui cover amuzant pentru o piesă Ramones. Kyle Gass s-a reunit cu Jack Black pentru a îşi sărbători vaccinarea Covid-19, creând un cover după Ramones şi piesa "I Wanna Be Sedated". Mai avem şi câteva apariţii speciale de la Amy Lee, John C. Reilly şi alţii în videoclip.

Tenacious D Vaccinated videoclip
Tenacious D Vaccinated videoclip │ FOTO: Kyle Gass

Noua piesă se numeşte "Vaccinated" şi a primit un clip de 1 minut şi de 31 de secunde. Prezintă toată aventura lui Kyle Gass pregătindu-se cu 24 de ore înainte de vaccinare. În videoclip îi mai vedem şi pe Jack Black, coleg de trupă în Tenacious D cu Kyle, dar şi pe solista Evanescence Amy Lee. Aceasta apare primind o "vaccinare" de la fiica sa. Îi mai vedem în video şi pe chitaristul Toto Steve Lukather, actori ca John C. Reilly, Samantha Bee şi Kathy Najimy.

Cât despre nume mari din rock, apar Danko Jones, Black Stone Cherrry şi The Protomen. Versurile celebre din "Sedated" de la Ramones sunt inlocuited cu "I'm getting vaccinated". Originalul "I Wanna Be Sedated" este una dintre cele mai cunoscute melodii Ramones, care a apărut pe un album din 1978 al formaţiei. Acest cover are rol de awareness şi de a atrage americanii să se vaccineze.

Tenacious D este o trupă formată în 1994, dar care a avut o explozie de popularitate abia la începutul anilor 2000. La final de ani '90 cânta în deschiderea unor nume mari precum Pearl Jam, Tool sau Beck. În 2000 sosea albumul "Tenacious D", cu Dave Grohl la tobe. În noiembrie 2006 venea propriul film al acestui proiect muzical, "Tenacious D in The Pick of Destiny". Pelicula nu a avut încasări mulţumitoare, dar a fost urmată de de un turneu care a compensat din pierderi.

Jack Black şi Kyle au câştigat un Grammy în 2014 pentru un cover după o piesă a lui Ronnie James Dio, "The Last In Line. În 2018 se discută despre un al doilea film, dar a sosit doar o serie web animată "Tenacious D în Post-Apocalypto". Cheia acestui grup este stilul dramatic al vocii lui Jack Black şi abilităţile de chitarist ale lui Gass.

Evanescence a lansat la început de an 2021 albumul "The Bitter Truth", care abordează teme sociale şi politice, dar şi sentimentele resimţite în pandemie. A avut ca single-uri "Better Without You", "Yeah Right", "Use My Voice" şi "The Game Is Over". Amy Lee a vorbit pe final de 2020 despre relaţia sa cu casa de discuri şi condiţii i-a impus.

Evanescence pleacă în turneu cu Halestorm și marchează anunțul cu un clip live al piesei "Better Without You" - VIDEO

Evanescence și Halestorm pleacă toamna aceasta în turneu. Concertele anunțate sunt programate pentru lunile noiembrie și decembrie, atât Amy Lee, cât și Lzzy Hale, declarându-se încântate să poată reveni pe scenă.

Evanescence - Better Without You (Live)
Evanescence - Better Without You (Live) │ FOTO: Captură YouTube

Live Nation îndrăznește să rupă șirul lunilor fără concerte și să anunțe un turneu cu 15 show-uri în Statele Unite. Evanescence și Halestorm vor sparge gheața în noiembrie, primul concert fiind programat să aibă loc în Portland, chiar la începutul lunii, pe 5.

Amy Lee: "Nu există cuvinte care să poată descrie entuziasmul de a pleca în turneu cu prietenii noștri și de a fi din nou pe scenă"

Vocalistele Amy Lee și Lzzy Hale sunt nerăbdătoare să revină pe scenă și să se reîntâlnească cu fanii, exprimându-și nemijlocit entuziasmul.

"Nu există cuvinte care să poată descrie bucuria de a pleca în turneu cu prietenii noștri și de a fi din nou pe scenă. Am scris noile piese în izolare, pe parcursul ultimului an, visând la oportunitatea de a le putea cânta live și de a trăi aceste emoții alături de fanii noștri. De abia așteptăm să vă vedem pe toți!", a declarat Amy Lee.

Lzzy Hale: "În sfârșit, viitorul e luminos"

"Cu toții am deplâns pierderea muzicii live și am așteptat cu răbdare, având în față un viitor plin de incertitudini. În sfârșit, viitorul e luminos și nu m-aș fi putut gândi la o manieră mai bună de a rupe tăcerea decât alături de prietenii noștri de la Evanescence. Nici nu-mi pot imagina cum va fi să urcăm din nou pe scenă și să ne reconectăm cu fanii noștri, de care ne-a fost atât de dor. Pregătiți-vă pentru emoții intense, prestații gălăgioase și o energie așa cum nu ați mai simțit în niciun alt turneu de până acum. Suntem nerăbdători să vă vedem pe toți!", a declarat Lzzy Hale.

Odată cu acest anunț, Evanescence a lansat și un videoclip live, care să introducă publicul în atmosfera de concert, care ne-a lipsit tuturor atât de mult.

Datele turneului Evanescence & Halestorm din 2021:

• 5 noiembrie  - Portland, OR - Veterans Memorial Coliseum
  • 7 noiembrie - Seattle, WA - Climate Pledge Arena
  • 9 noiembrie - San Jose, CA - SAP Center at San Jose
  • 12 noiembrie - Las Vegas, NV - The Cosmopolitan of Las Vegas - The Chelsea
  • 13 noiembrie - San Diego, CA - San Diego State University - Viejas Arena
  • 15 noiembrie - Phoenix, AZ - Arizona Federal Theatre
  • 20 noiembrie - Fort Worth, TX - Dickies Arena
  • 2 decembrie - Duluth, GA - Infinite Energy Arena
  • 5 decembrie - Saint Louis, MO - Saint Louis University - Chaifetz Arena
  • 11 decembrie - Detroit, MI - Little Caesars Arena
  • 12 decembrie - Cincinnati, OH - Heritage Bank Center
  • 14 decembrie - Pittsburgh, PA - University of Pittsburgh - Petersen Events Center
  • 15 decembrie - Newark, NJ - Prudential Center
  • 17 decembrie - Camden, NJ - BB&T Pavilion
  • 18 decembrie - Worcester, MA - DCU Center

Evanescence a lansat albumul "The Bitter Truth", primul material complet nou într-un deceniu

Evanescence a lansat pe 26 martie primul său album complet nou, cu piese originale după aproape un deceniu, "The Bitter Truth". Acest LP vine după multiple amânări şi o perioadă zbuciumată pentru artişti, piperată cu activism social şi politic şi o perioadă când Amy Lee şi-a pierdut fratele. Ce a ieşit din acest travaliu artistic vedeţi şi ascultaţi în articol.

Evanescence - ”The Bitter Truth” (artwork album)

"The Bitter Truth" este al cincilea album din discografia formaţiei şi primul album cu material original din 2011. În 2017 a apărut discul "Synthesis", care includea reinterpretări ale hiturilor trupei, într-o variantă orchestrală şi electronică. Single-urile care au prefaţat acest release au venit fiecare cu câte un mesaj ţintit. "Yeah Right" a atacat industria muzicală şi superficialitatea sa, iar "Use My Voice" a fost despre tinerii care trebuie să iasă la vot pentru a schimba lumea, în contextul alegerilor din SUA din 2020.

Acel single a fost unul deosebit, reprezentând o colaborare între Amy Lee, colegii de trupă, Sharon den Adel, Lindsey Stirling, Lzzy Hale, Taylor Momsen. În vara lui 2020 apărea piesa "The Game Is Over", cu un videoclip care prezenta latură întunecată a izolării pandemice. Încă o piesă şi un clip cu acelaşi mesaj apăreau în aprilie 2020, "Wasted on You", care era mai degrabă o melodie despre poveştile de dragoste încheiate şi anii irosiţi într-o relaţie care nu merită.

În ultimii ani am auzit şi coveruri de la Evanescence, precum cel după Fleetwood Mac, "The Chain" sau "Cruel Summer" după Bananarama. Amy Lee a lucrat la noul album alături de colegii actuali de trupă Troy McLawhorn, Jen Majura, Tim McCord şi Will Hunt. Multe din sesiuni s-au desfăşurat pe Zoom din cauza pandemiei. Există şi un documentar cu rol de "making of" difuzat pe Coda Collection şi numit "Embracing the Bitter Truth". Discul s-a născut parţial şi din durere, pentru că în ianuarie 2018 Amy Lee a dezvăluit că fratele său mai mic a murit după o bătălie de ani buni cu epilepsia, la doar 24 de ani.

Pe lângă versurile despre depăşirea stării de disperare şi durere, Evanescence are şi piese despre împuternicirea femeii şi a generaţiilor tinere. Amy a simţit şi nevoia de a se exprima ceva mai liber într-o industrie dominată de bărbaţi. "The Bitter Truth" vine într-o perioadă specială, deoarece pe 4 martie s-au împlinit 18 ani de când a sosit albumul de debut Evanescence, "Fallen", care a inclus hiturile "Bring Me to Life" şi "My Immortal". Acel LP a vândut peste 17 milioane de unităţi global şi a adus două premii Grammy pentru trupă.

Formaţia ne-a vizitat în septembrie 2019, pentru un concert la Arenele Romane, unde s-au auzit cele mai mari hituri ale sale.

<< sept. 2021 >>
30 31 1 2 3 4 5