Review album Slipknot "The End, So Far": pe alocuri boy band, pe alocuri cover band propriu

Slipknot a lansat pe 30 septembrie 2022 albumul "The End, So Far", sosit destu de rapid după "We Are Not Your Kind" din 2019. Cu percuţionist nou şi cu un turneu global în desfăşurare, formaţia părea gata de revirimentul inevitabil trupelor blocate acasă în pandemie. LP-ul a primit deja teasere şi eram gata să îl primesc cu mintea deschisă la experimente, doar că de la prima piesă... e altceva, se duce spre boy band şi spre Stone Sour. Impresii despre cele 12 track-uri ale acestui album găsiţi în următoarele rânduri.

Slipknot - ”The End, So Far” (Copertă Album)

Slipknot este activă din 1995 şi are în acest moment 7 albume în discografie. Primul său album a fost "Slipknot", lansat în 1999, urmat de apreciatul "IOWA", în 2001, care a cimentat formaţia ca un nume serios în metal, metal alternativ, poate şi nu metal. Între timp s-au produs schimbări de componență, Paul Gray a murit, Joey Jordison a ieşit din trupa şi apoi a murit la rândul său, iar Chris Fehn a avut o dispută publică cu grupul, fiind înlocuit.

Miezul grupului îl reprezintă solistul Corey Taylor, Shawn Crahan, omul cu videoclipurile, o parte din percuţie, Sid Wilson, omul de la platane şi chitaristul Jim Root alături de chitaristul Mick Thomson. Corey mai are o trupă, Stone Sour, pe care a dizolvat-o în ultimii ani, pentru a se axa pe cariera solo.

Hai să vedem cum sună noile piese de pe albumul "The End, So Far":

1. Adderall

Din păcate "Adderrall" e cea mai slabă piesa de pe album, care virează formaţia spre un boy band pop. Sunt ceva experimente cu sample-urile şi mixajul şi speram să fie o baladă că "Snuff" sau "Vermillion", dar nu e cazul. E totuşi o piesă bună de deschis concertul, dar doar pe partea instrumentală. Pare mai degrabă un moft al lui Corey Taylor, care a vrut să cânte despre ochi capsaţi şi pastile cu amfetamina că Richard Cheese şi coverurile sale lounge după metal. De corul de la final chiar nu era nevoie....

2. The Dying Song (Time to Sing)

Poate "cea mai Slipknot piesa" de pe album este "The Dying Song (Time to Sing)", cel mai bun single lansat înainte de LP. Sună a Slipknot-ul de la început de mileniu, când Corey era mai apropiat ca flow de un rapper decât de un solist clasic metal. Avem şi mixaje de calitate, dar refrenul pică tot în păcatul pop, chiar că restul piesei e prea bun, iar finalul aminteşte de piesa "AOV".

3. The Chapeltown Rag

Un single interesant datând de 7 luni deja, "The Chapeltown Rag" are o chitară bunicică, în jurul căruia se încheagă o melodie metal dură. E poate cea mai heavy de pe album, dacă asculţi doar toba, dar vocea şi versurile parcă nu se potrivesc cu restul. Partea sacadată de la final e cea care merită aprecieri, iar Corey da totul pe partea de ţipat. Nu e chiar rea.

4. Yen

"Yen" e o melodie moody, care mi-a amintit de "Spiders" de pe ultimul album şi are acelaşi atribut de a suna ca o melodie de film horror, doar că... unul cu vârsta 13+. E o baladă care vrea cu disperare să fie "Vermillion" sau "Circle", dar are o parte înălţătoare spre refren care parcă strica într-un fel coeziunea track-ului. Partea heavy de la finală, alături de mixajul lui Sid Wilson şi ţipetele lui Corey mai spala din păcate, dar cele două parcă nu se pot uni cum se întâmplă la început de mileniu.

5. Hive Mind

"Hive Mind" sună a melodie clasică Slipknot, dar mai mult un B Side de album de acum câţiva ani. Vocea e cam subţire aici, plângăreaţă şi piesa se întrerupe când abia începea să "dospească". Toboşarul munceşte overtime, dar chitara e reciclată de pe alte piese Slipknot. E oarecum pregătită pentru concerte cu părţile de backing vocals, care ar putea fi ţipate de public.

6. Warranty

Încă o melodie cu tobă în overdrive, "Warranty" are versuri care s-ar potrivi perfect unei piese hip-hop. Problema e că seamănă cu precedenta de pe album şi cu multe altele de pe albume mai vechi. Dramatismul şi corul dinspre final par oleacă sintetice.

7. Medicine for the Dead

Cea mai lungă piesa de pe album are câteva întortocheri ce aduc cu Metallica, dar melancolia lui Corey Taylor îmblânzeşte dragonul fix când se încingea. Şi aici avem un sunet cinematic, de film de groază, sau mai degrabă un soundscape de teatru de război, de Vietnam, război din Golf sau alte conflagraţii mai recente. Ar fi interesant de ascultat ce a mixat Sid pentru melodia asta. Poate cea mai uşor de uitat creaţie de pe album.

8. Acidic

"Acidic" are un uşor sound de metalcore depresiv, cel puţin la intro, apoi alunecă într-un soi de country heavy semnat Corey Taylor. Versurile sunt despre Corey încercând să se lepede de ceea ce îl chinuie, poate alter ego-ul care se tăia pe piept la înregistrări acum 20 de ani. Prea multă voce curată, prea mult performance tip Stone Sour sau similar cu ce am auzit în cariera sa solo. Se încearcă şi nişte floricele de baladă spre final.

9. Heirloom

"Heirloom" pare să fie despre o relaţie abuzivă, dar începe ca o piesă clasică Five Finger Death Punch sau Killswitch Engage şi asta nu e OK pentru Slipknot. E o piesă cu mesaj, despre vină, despre vânătăi şi toxicitate. Dacă scoţi chitara şi tobele şi lansezi acest track pe undele aeriene doar cu vocea nu va ajunge un hit pop. Solo-urile parcă le-am mai auzit pe albumul din 2004.

10. H377

Mărturisesc, "H377" e singură piesă care îmi place cap-coadă şi îmi place mult. Asta vreau de la Slipknot! Versurile au ceva de alpha male, de macho, de posturing, în stilul Pantera. Flow-ul rapid al lui Corey Taylor e fabulos şi aminteşte chiar de "Slipknot" sau "Iowa". Aş vrea să îl aud mai des cântând aşa, dar din păcate avem doar o piesă cu aşa ceva. E şi foarte fredonabila, abordează tema urii şi e încărcată cu energie negativă, exhibata prin ţipete. Instrumentalul nu străluceşte.

11. De Sade

Că poezie "De Sade" nu e rea deloc şi apreciez şi tributul literar. Simt ceva influenţe de metal progresiv aici şi pare o melodie la care s-a muncit serios. Sunt straturi de muzică suprapuse, dar... nu e Slipknot clasic. Cum bine îmi spunea cineva "au intrat în etapa The Doors şi urmează etapa Pink Floyd". Tema pare să fie cineva care îl chinuie pe solist şi de care nu se poate lepăda, o dragoste ca o adicţie. "Please forget me not" cântat ca un boy band nu prea face cinste unui grup super heavy şi parcă nu se aliniază vocea molatecă cu instrumentalul. Partea dură de voce de la final pare pusă cu mâna. Solo interesant, poate cel mai răsărit de pe LP.

12. Finale

"Finale" e ameninţătoare, pluteşte deasupra ascultătorului şi e o piesă de coborât cortina. Are ceva resemnat, are păreri de rău şi riff-urile "tocate", plus coruri angelice neaşteptate care fac o piesă de succes. Cred că ar fi cea mai prietenoasă cu un radio rock. Sună a Broadway cumva şi Corey ne spune într-un fel că nu are de ce să îşi ceară scuze pentru locul în care este şi greşelile făcute. Finalul coral e memorabil şi te poate pune pe gânduri.

Concluzie

Din păcate "The End, So Far" e cel mai slab album Slipknot de până acum. Sună mai puţin heavy decât Stone Sour pe alocuri, fiecare melodie e o bestie cu două capete: are suficient cât să fie balada şi suficient cât să fie imn de headbanging. La final nu face nici una dintre ele bine. Solo-uri reciclate, un Corey mai soft, cred că doar percuţiei şi mixajului de sample-uri nu am ce să le input. Precedentul LP Slipknot a fost mai bun şi "Spiders" e un experiment pe care l-am acceptat. "Adderall" e de-a dreptul melodie pop şi deschide formaţia spre mainstream foarte mult.

Slipknot anunță albumul "The End, So Far" și lansează piesa "The Dying Song (Time To Sing)" - VIDEO

Titanii heavy metal-ului de la Slipknot au anunțat lansarea celui de-al 7-lea album de studio, "The End, So Far". Odată cu veștile despre material vine și o piesă nouă, "The Dying Song (Time To Sing)", melodie pe care formația o prezintă publicului împreună cu un videoclip regizat de M. Shawn Crahan, aka Clown, după cum este cunoscut fanilor Slipknot.

Slipknot - ”The Dying Song”
Slipknot - ”The Dying Song” │ FOTO: Captură YouTube

"Muzică nouă, artă nouă și noi începuturi. Pregătiți-vă pentru sfârșit", a anunțat Shawn Crahan.

Sfârșitul prin ochii Slipknot va sosi în toamnă. Albumul "The End, So Far" este programat pentru lansare pe 30 septembrie, urmând se încheie pauza de 3 ani de la aparția LP-ului anterior, "We Are Not Your Kind". Acesta va fi cel de-al 7-lea și ultimul material pe care formația îl lansează împreună cu Roadrunner Records, care semna trupa Slipknot în 1998.

Noul disc este produs de formație împreună cu Joe Barresi și poate fi deja precomandat de pe majoritatea platformelor de streaming. Albumul conține 12 piese.

Tracklist "The End, So Far" - Slipknot:

1. ‘Adderall’
  2. ‘The Dying Song (Time To Sing)’
  3. ‘The Chapeltown Rag’
  4. ‘Yen’
  5. ‘Hivenmind’
  6. ‘Warranty’
  7. ‘Medicine For The Dead’
  8. ‘Acidic’
  9. ‘Heirloom’
  10. ‘H377’
  11. ‘De Sade’
  12. ‘Finale’

Slipknot - ”The End, So Far”

Împreună cu tracklistul, artwork-ul și data lansării albumului "The End, So Far" vine și lansarea piesei "The Dying Song (Time To Sing)". Noul single este promovat prin intemediul unui videoclip regizat, ca de obicei, de M. Shawn Crahan, aka Clown.

Slipknot este o formație care nu mai are nevoie de nicio prezentare. A scris istorie și continuă să o facă. Bazele formației au fost puse în 1995 de Shawn Crahan, Joey Jordison și Paul Gray. Dintre aceștia, doar Shawn continuă să urce pe scenă alături de trupă. De-a lungul carierei, Slipknot a fost nominalizată la 10 premii Grammy, având în palmares și 7 Kerrang! Awards, 4 Metal Hammer Golden God Awards și 5 Revolver Golden God Awards.

Slipknot va concerta în seara aceasta, pe 20 iulie, în cadrul Metalhead Meeting 2022. Pe scena amenajată în Parcarea C de la Romexpo vor urca și trupele Jinjer si Vended. Aici puteți consulta programul și regulile de acces la eveniment, iar aici găsiți o listă de piese Slipknot cu care vă puteți face încălzirea pentru show.

Ce piese ar putea cânta Slipknot la concertul din România de pe 20 iulie (Setlist posibil)

│ FOTO: Slipknot poster concert 2022 www.facebook.com

Pe 20 iulie 2022 Slipknot vine în sfârşit în România, în cadrul unui concert organizat la Romexpo, pe care îl aşteptăm de 2 ani. A fost amânat de 2 ori de pandemie, iar acum aşteptăm în deschiderea trupei şi grupul Jinjer. Cum fanii ard de nerăbdare să îi vadă pe Corey Taylor şi ai lui live, am făcut nişte săpături şi am aflat cum ar putea arăta setlist-ul trupei.

Cu această ocazie ţin să vă recomand site-ul Setlist.fm, unde găsiţi setlist-uri pentru toate marile formaţii. O privire rapidă peste toate concertele Slipknot din această vară ne prezintă o pauză de aproape o lună pentru grup de la ultimul concert la cel de la Romexpo. Aici apar 2 variante: ori prindem trupa odihnită, fără a veni obosită de pe drum, ori o prindem "răcită", ca un fotbalist care nu a avut timp să se încălzească. Observ că Slipknot îşi începe toate concertele intrând pe scenă pe piesele "For Those About to Rock (We Salute You)" de la AC/DC şi "Get Behind Me Satan and Push", de la Billie Jo Spears.

În cazul concertului de la Machaca, din Mexic, Slipknot a cântat 13 piese, apoi a făcut bis cu "People=Shit" şi "Surfacing". S-au auzit clasice precum "Wait and Bleed", "Duality" (mosh pit time!) şi "Spit It Out". La "My Plague" nu s-au dus, deşi tocmai a apărut un nou serial "Resident Evil", franciza care a făcut mare Slipknot prin asocierea filmului cu piesa. Sunt şi noutăţi precum "Unsainted" de pe albumul din 2019, "We Are Not Your Kind", dar şi "The Chapeltown Rag", ultimul single scos de cei 9 muzicieni.

Iată întregul setlist de la ultimul concert Slipknot:

• For Those About to Rock (We Salute You)
  • (AC/DC song)
  • Get Behind Me Satan and Push
  • (Billie Jo Spears song)
  • Disasterpiece
  • Wait and Bleed
  • All Out Life
  • Sulfur
  • Before I Forget
  • The Chapeltown Rag
  • Dead Memories
  • Unsainted
  • The Heretic Anthem
  • Psychosocial
  • Duality
  • Custer
  • Spit It Out

• (515)
  • People = Shit
  • Surfacing
  • 'Til We Die

La un concert din SUA văd că s-a auzit şi "Vermilion", dar şi "The Devil In I". Mă bucur să văd "'Til We Die" în setlist, poate cea mai tristă baladă Slipknot, percepută ca un bonus de pe "All Hope Is Gone" din 2008. Tot răsfoind Setlist.fm am descoperit şocat că Slipknot nu a mai fost în Europa de 2 ani (februarie 2020) şi ajunge aici fix în România pentru prima oprire.

Avem şi un bonus pentru voi. Iată cum a arăta setlist-ul celor de la Jinjer la concertul de pe 16 iulie din Germania:

• Call Me a Symbol
  • On the Top
  • Pit of Consciousness
  • I Speak Astronomy
  • Disclosure!
  • Judgement (& Punishment)
  • Teacher, Teacher
  • Perennial
  • Aş I Boil Ice
  • Mediator
  • Pisces
  • Home Back
  • Vortex
  • Colossus

Slipknot concertează la București în cadrul Metalhead Meeting 2022; Consultă programul și regulile de acces

Slipknot cântă pe 20 iulie la Romexpo, în cadrul Metalhead Meeting 2022. Pe scenă vor urca și trupele Jinjer si Vended. Consultă programul și regulile de acces.

Slipknot at Rock Am Ring 2019 live streaming
Slipknot at Rock Am Ring 2019 live streaming │ FOTO: Slipknot

Concertul are loc în Parcarea C de la Romexpo. Accesul se va face prin Intrarea C, din Bulevardul Expozitiei, începand cu ora 18:00, iar concertele încep de la ora 18:30. După deschiderea porților, publicul poate sosi la orice oră pentru a vedea trupele favorite. Evenimentul are loc în aer liber.

Programul concertelor la Metalhead Meeting 2022:

• OPEN DOORS - 18:00
  • Vended - 18:30-19:00
  • Jinjer - 19:30-20:15
  • Slipknot - 21:00-23:00

*Guest list-ul este valabil 90 de minute de la deschiderea porților.

Reguli de acces la concertul Slipknot de la București | Metalhead Meeting 2022:

Este interzis accesul cu:

• sticle, conserve;
  • mâncare sau băuturi de orice fel;
  • artificii, arme, obiecte periculoase;
  • obiecte cu laser (ex. pointere, brichete cu laser);
  • umbrele (sunt permise pelerinele);
  • aparate foto/video profesionale sau semi-profesionale (cu obiectiv detasabil);
  • aparate de înregistrare audio-video profesionale sau semi-profesionale;
  • animale de companie;
  • persoanele cu probleme de ordin medical trebuie sa aiba asupra lor dovezi clare pentru a putea intra la concert cu medicamentele necesare.

*Organizatorii NU vor stoca și NU vor păzi obiectele prezentate în lista de mai sus pe durata evenimentului! La intrarea în perimetrul evenimentului, toți participanții vor fi percheziționați de către agenții de securitate.

*Organizatorii informează publicul participant că spectacolele includ lumini puternice ce pot afecta persoanele epileptice. La Romexpo va fi prezent un medic care poate oferi Primul Ajutor în caz de nevoie.

Accesul copiilor la concertul Slipknot în cadrul Metalhead Meeting 2022:

• Copiii sub 7 ani au acces gratuit însoțiți de un adult posesor de bilet valid.
  • Accesul minorilor sub 14 ani se face doar pe bază de bilet și doar dacă aceștia sunt însoțiți de către un adult posesor de bilet valid.
  • Organizatorii nu recomandă prezența la concert a copiilor fără căști de protecție. Zgomotul foarte puternic poate dăuna auzului celor mici.

Categorii de bilete și brățări:

Accesul în spatiul de eveniment va fi permis unei singure persoane pe baza biletului valid, o singură dată. Biletul în baza căruia se va face accesul va trebui păstrat pe toată durata concertului. Părăsirea perimetrului de concert, după validarea biletului de acces, va fi strict interzisă. Persoanele care doresc să părăsească zona de eveniment o pot face, dar la ieșire brățara le va fi ruptă și daca doresc să intre din nou, vor trebui să-și cumpere alte bilete.

• Psycho (A) - în picioare, în fața scenei; posesorii de biletele la Psycho (A) au voie și în categoriile Snuff (B) și Plague (C).
  • Snuff (B) - în picioare, în spatele categoriei Psycho (A). Posesorii de bilete la categoria Snuff (B) nu au voie sa intre la categoria Psycho (A), dar au voie la categoria Plague (C).
  • Plague (C) - în picioare, în spatele categoriei Snuff (B) . Posesorii de bilete la categoria C nu au voie să intre la nicio altă categorie.

Posesorii de bilete la categoriile Psycho (A) și Snuff (B) vor primi la acces brățări speciale ce le permit accesul în zona în care au bilete. Brățările trebuie păstrate la mână, exact așa cum au fost puse, pe toată durata concertului. Brățările nu sunt transmisibile și nu trebuie deteriorate pe întreaga perioada a evenimentului. Posesorii de bilete la Plague (C) nu vor primi brățară la acces.

Bilete la concertul Slipknot din cadrul Metalhead Meeting 2022:

Presale:

• Snuff - 329 lei - ultimele 200 de bilete