Slipknot pentru prima dată în România: începutul sfârşitului Slipknot cu un 10/10 pentru prestaţie

Ştiţi cum e fiinţa umană: chiar dacă îi place un film de 2 ore, reţine şi acel lucru negativ care îl bântuie. Din concertul Slipknot de 2 ore am reţinut aluzia la finalul carierei trupei, reflectată şi în titlul albumului "The End, So Far", care vine pe 30 septembrie 2022. Dacă asculţi cu atenţie ce a tot zis Corey în concerte şi interviuri, o să deduci cam acelaşi lucru: vine sfârşitul. Sfârşitul a ce? Nu ştim, dar sperăm să nu fie vorba de trupă. Dar să lăsăm asta şi să vedem la ce am asistat pe 20 iulie 2022 la Romexpo, acolo unde Slipknot a urcat pe scenă, alături de Jinjer şi Vended.

Organizare:

Au fost 3 categorii în care puteai intra: A, B şi C, iar sincer de la C vizibilitatea nu era deloc cea mai bună. Categoria “A” a fost baza pentru a putea simţi concertul din plin. În spate de tot erau food trucks, iar la nici unul dintre baruri nu am remarcat cozi. Era totuşi o tendinţă ca fiecare "baricadă" dintre sectoare să aibă zona frontală buluc de fani. Intrarea s-a făcut rapid, cu ciudăţenia faptului că având bilet la B, am stat un pic la C (pe unde se intra) şi nu ştiam că pot intra la B pentru că nu vedeam un indicator al acestui lucru, al porţii ce făcea legătura.

Se puteau cumpăra şi bilete de la intrare, categoriile B şi C, iar controlul a fost mult mai civilizat şi politicos decât la SAGA aş zice. Plata s-a făcut cu cardul sau cash, fără jetoane de această dată.

Vended:

Vended este o trupă formată de fiul lui Corey Taylor şi fiul lui Clown de la Slipknot. Sună ca un Slipknot foarte "crud", care încă îşi cauta identitatea. Vocea nu s-a maturizat încă, dar chitara şi tobele au ce le trebuie pentru a fi în rotaţie pe un radio de metal. Am auzit piesa "Antibody", poate cea mai celebră a grupului şi am avut parte de headbanding şi o prestaţie energică a solistului, o veritabilă bestie Blanka din Street Fighter. Băieţii sunt energie pură, dar neşlefuită.

Jinjer:

A urcat apoi pe scenă Jinjer, trupa pe care (că vă vine să credeţi sau nu) eram mai curios să o văd decât pe Slipknot. Asta pentru că am tot văzut Slipknot în înregistrări de concerte, dar la Jinjer m-am mulţumit cu clipurile oficiale şi piesele. S-a bifat Pisces, iar trupa ucrainiană continuă să o aibă ca star pe Tatiana Shmaylyuk, solistă foarte versatilă la trecerea între cântat curat, cu voce blândă, ca de baladă Guano Apes şi growl-uri supărate, care ar face cinste şi la Arch Enemy şi Spiritbox. Parcă growl-urile nu au răzbătut aşa puternic, fiind acoperite de bas şi chitara.

Am auzit şi "Disclosure" cu al său ritm sacadat şi cu nişte vocalize pe care descopeream o nouă Tatiana la fiecare vers. Aşa cum bine zicea cineva: "solista are două voci de îngeri, de Gabriel şi de Lucifer". Am mai auzit şi poate cel mai mare hit al ucrainenilor, "Teacher, Teacher!", care aduce şi câteva elemente de rock progresiv şi de djent. Apropo am auzit jocuri de cuvinte şi glume cu "djent" în public, semn că a ajuns şi la noi această cultură.

Ce e clar e că Tatiana e un fenomen şi merită să intre în orice top 10 al unor soliste metal.

Slipknot:

Se crease deja mult hype după ce Slipknot lansase piesa "The Dying Song" cu doar ore înainte de concert.

Când a intrat Slipknot eram cu setlist-ul în mână, cel din Mexic, cum te duci cu reţeta la farmacie. S-au ţinut de el ceas, până la piesa 10, unde în loc să cânte "Duality" au cântat "The Devil In I". Am avut şi un setlist mult mai lung decât ultimele concerte ale formaţiei, ceea ce mă bucură. Apropo, concertul de la Romexpo a fost primul din Europa din februarie 2020 şi au ales tocmai România pentru asta! Au promis şi că vor reveni aici, iar Corey Taylor a fost foarte impresionat de atmosferă.

Am şi o teorie personală în cap: a zis exagerat de des Bucharest, poate pentru a nu confunda cu Budapest? Fiecare al treilea cuvânt era Bucharest. Am avut parte de 16 piese în setlist şi 2 la bis, iar Slipknot s-a dovedit a fi o maşinărie bine unsă. A sunat totul perfect, că pe disc, cu mici momente în care mi se părea că solistul a grăbit puţin ritmul sau în general piesa a fost grăbită. Pe "Psychosocial" am simţit asta.

Corey a avut vocea impecabilă, chiar şi acele părţi mai "rap" pe care le avea pe "People = Shit", iar jocurile pirotehnice, artificiile şi traznaile colegilor de trupă au fost on point. L-am avut pe Sid Wilson la platane cu acel costum de Împăratul din Star Wars, cu un al doilea cap la subraţ. Clown, creierul din spatele clipurilor Slipknot are acum o mască mai glam, lucioasă, din oglinzi şi metal. Toţi artiştii de pe scenă sunt bărbaţi la 44-50 de ani, dar au avut energie mai ceva juniorii de la început.

Corey Taylor nu s-a lăsat de headbanging, ajutat şi de o mască mai light decât monstruozităţile de la început de carieră. Ochii săi siniştri îmi amintesc de filmul "Coraline". Am avut şi mosh pit în câteva segmente din public, dar unul timid, nimic memorabil, sub ce am văzut la Slayer în 2019 la Arenele Romane per total. E posibil ca în faţă, la categoria A să fi fost prăpăd totuşi. Poate cea mai mare surpriză a serii a fost că am auzit şi balade, precum "Snuff", o piesă de suflet pentru mine, ascultată pe repeat în 2009.

Am avut parte şi de "Vermilion", care nu e chiar balada, dar pune bazele pentru ceea ce avea să fie partea 2. Cat despre dezmăţ, el s-a petrecut pe ultima piesă a serii, "Surfacing", cu acea chitară demenţială, care te face să ajungi de la zero la 100 în 2 secunde. S-a cântat "Custer" cu Griffin Taylor, s-a scăzut tempo-ul cu "Dead Memories" şi s-a făcut prăpăd cu "Duality". Cele mai multe piese au fost de pe albumul "All Hope Is Gone", 4, iar de pe "Iowa", am auzit 3.

Până şi noul track "The Chapeltown Tag" şi-a găsit loc în setlist. Am avut şi un moment identic cu cel de la Prodigy din 2011 în Piaţa Constituţiei, când Corey ne-a invitat să stăm cu toţii jos şi apoi să sărim la comandă, pentru o bucată de "Jump the Fuck Up". Juriul încă deliberează dacă era o aluzie la piesa cu Soulfly cu acest nume.

Concluzie:

Slipknot e o maşinărie bine unsă, cu cheiţa potrivită, îi dai drumul pe scenă şi îţi livrează show impecabil. Zero note greşite, o mică senzaţie de grabă ici şi colo, show pirotehnic, căldură faţă de public. Şi publicul ştia exact în ce se băga, am auzit asta în discuţii, am văzut mulţi străini, am văzut bannere cu aluzii la albumul solo al lui Corey, "CMFT". A fost convenţia fanilor Slipknot practic, schimb de chimie între trupa şi fani, care se încărcau unii de la alţii. Duse sunt vremurile când 9 bărbaţi teribili de 20 şi ceva de ani se tăiau pe piept în studio şi miroseau un borcan cu o cioară moartă pe scenă la început de ani 2000 pentru a vomita.

Acum avem un masterclass de showmanship şi sper că teoria mea de la începutul recenziei să nu fie reală şi să nu fi prins Slipknot la apus, aşa cum am prins Stone Sour în 2018.

Slipknot anunță albumul "The End, So Far" și lansează piesa "The Dying Song (Time To Sing)" - VIDEO

Titanii heavy metal-ului de la Slipknot au anunțat lansarea celui de-al 7-lea album de studio, "The End, So Far". Odată cu veștile despre material vine și o piesă nouă, "The Dying Song (Time To Sing)", melodie pe care formația o prezintă publicului împreună cu un videoclip regizat de M. Shawn Crahan, aka Clown, după cum este cunoscut fanilor Slipknot.

Slipknot - ”The Dying Song”
Slipknot - ”The Dying Song” │ FOTO: Captură YouTube

"Muzică nouă, artă nouă și noi începuturi. Pregătiți-vă pentru sfârșit", a anunțat Shawn Crahan.

Sfârșitul prin ochii Slipknot va sosi în toamnă. Albumul "The End, So Far" este programat pentru lansare pe 30 septembrie, urmând se încheie pauza de 3 ani de la aparția LP-ului anterior, "We Are Not Your Kind". Acesta va fi cel de-al 7-lea și ultimul material pe care formația îl lansează împreună cu Roadrunner Records, care semna trupa Slipknot în 1998.

Noul disc este produs de formație împreună cu Joe Barresi și poate fi deja precomandat de pe majoritatea platformelor de streaming. Albumul conține 12 piese.

Tracklist "The End, So Far" - Slipknot:

1. ‘Adderall’
  2. ‘The Dying Song (Time To Sing)’
  3. ‘The Chapeltown Rag’
  4. ‘Yen’
  5. ‘Hivenmind’
  6. ‘Warranty’
  7. ‘Medicine For The Dead’
  8. ‘Acidic’
  9. ‘Heirloom’
  10. ‘H377’
  11. ‘De Sade’
  12. ‘Finale’
Slipknot - ”The End, So Far” (Copertă Album)

Slipknot - ”The End, So Far”

Împreună cu tracklistul, artwork-ul și data lansării albumului "The End, So Far" vine și lansarea piesei "The Dying Song (Time To Sing)". Noul single este promovat prin intemediul unui videoclip regizat, ca de obicei, de M. Shawn Crahan, aka Clown.

Slipknot este o formație care nu mai are nevoie de nicio prezentare. A scris istorie și continuă să o facă. Bazele formației au fost puse în 1995 de Shawn Crahan, Joey Jordison și Paul Gray. Dintre aceștia, doar Shawn continuă să urce pe scenă alături de trupă. De-a lungul carierei, Slipknot a fost nominalizată la 10 premii Grammy, având în palmares și 7 Kerrang! Awards, 4 Metal Hammer Golden God Awards și 5 Revolver Golden God Awards.

Slipknot va concerta în seara aceasta, pe 20 iulie, în cadrul Metalhead Meeting 2022. Pe scena amenajată în Parcarea C de la Romexpo vor urca și trupele Jinjer si Vended. Aici puteți consulta programul și regulile de acces la eveniment, iar aici găsiți o listă de piese Slipknot cu care vă puteți face încălzirea pentru show.

Ce piese ar putea cânta Slipknot la concertul din România de pe 20 iulie (Setlist posibil)

│ FOTO: Slipknot poster concert 2022 www.facebook.com

Pe 20 iulie 2022 Slipknot vine în sfârşit în România, în cadrul unui concert organizat la Romexpo, pe care îl aşteptăm de 2 ani. A fost amânat de 2 ori de pandemie, iar acum aşteptăm în deschiderea trupei şi grupul Jinjer. Cum fanii ard de nerăbdare să îi vadă pe Corey Taylor şi ai lui live, am făcut nişte săpături şi am aflat cum ar putea arăta setlist-ul trupei.

Cu această ocazie ţin să vă recomand site-ul Setlist.fm, unde găsiţi setlist-uri pentru toate marile formaţii. O privire rapidă peste toate concertele Slipknot din această vară ne prezintă o pauză de aproape o lună pentru grup de la ultimul concert la cel de la Romexpo. Aici apar 2 variante: ori prindem trupa odihnită, fără a veni obosită de pe drum, ori o prindem "răcită", ca un fotbalist care nu a avut timp să se încălzească. Observ că Slipknot îşi începe toate concertele intrând pe scenă pe piesele "For Those About to Rock (We Salute You)" de la AC/DC şi "Get Behind Me Satan and Push", de la Billie Jo Spears.

În cazul concertului de la Machaca, din Mexic, Slipknot a cântat 13 piese, apoi a făcut bis cu "People=Shit" şi "Surfacing". S-au auzit clasice precum "Wait and Bleed", "Duality" (mosh pit time!) şi "Spit It Out". La "My Plague" nu s-au dus, deşi tocmai a apărut un nou serial "Resident Evil", franciza care a făcut mare Slipknot prin asocierea filmului cu piesa. Sunt şi noutăţi precum "Unsainted" de pe albumul din 2019, "We Are Not Your Kind", dar şi "The Chapeltown Rag", ultimul single scos de cei 9 muzicieni.

Iată întregul setlist de la ultimul concert Slipknot:

• For Those About to Rock (We Salute You)
  • (AC/DC song)
  • Get Behind Me Satan and Push
  • (Billie Jo Spears song)
  • Disasterpiece
  • Wait and Bleed
  • All Out Life
  • Sulfur
  • Before I Forget
  • The Chapeltown Rag
  • Dead Memories
  • Unsainted
  • The Heretic Anthem
  • Psychosocial
  • Duality
  • Custer
  • Spit It Out

• (515)
  • People = Shit
  • Surfacing
  • 'Til We Die

La un concert din SUA văd că s-a auzit şi "Vermilion", dar şi "The Devil In I". Mă bucur să văd "'Til We Die" în setlist, poate cea mai tristă baladă Slipknot, percepută ca un bonus de pe "All Hope Is Gone" din 2008. Tot răsfoind Setlist.fm am descoperit şocat că Slipknot nu a mai fost în Europa de 2 ani (februarie 2020) şi ajunge aici fix în România pentru prima oprire.

Avem şi un bonus pentru voi. Iată cum a arăta setlist-ul celor de la Jinjer la concertul de pe 16 iulie din Germania:

• Call Me a Symbol
  • On the Top
  • Pit of Consciousness
  • I Speak Astronomy
  • Disclosure!
  • Judgement (& Punishment)
  • Teacher, Teacher
  • Perennial
  • Aş I Boil Ice
  • Mediator
  • Pisces
  • Home Back
  • Vortex
  • Colossus

Slipknot concertează la București în cadrul Metalhead Meeting 2022; Consultă programul și regulile de acces

Slipknot cântă pe 20 iulie la Romexpo, în cadrul Metalhead Meeting 2022. Pe scenă vor urca și trupele Jinjer si Vended. Consultă programul și regulile de acces.

Slipknot at Rock Am Ring 2019 live streaming
Slipknot at Rock Am Ring 2019 live streaming │ FOTO: Slipknot

Concertul are loc în Parcarea C de la Romexpo. Accesul se va face prin Intrarea C, din Bulevardul Expozitiei, începand cu ora 18:00, iar concertele încep de la ora 18:30. După deschiderea porților, publicul poate sosi la orice oră pentru a vedea trupele favorite. Evenimentul are loc în aer liber.

Programul concertelor la Metalhead Meeting 2022:

• OPEN DOORS - 18:00
  • Vended - 18:30-19:00
  • Jinjer - 19:30-20:15
  • Slipknot - 21:00-23:00

*Guest list-ul este valabil 90 de minute de la deschiderea porților.

Reguli de acces la concertul Slipknot de la București | Metalhead Meeting 2022:

Este interzis accesul cu:

• sticle, conserve;
  • mâncare sau băuturi de orice fel;
  • artificii, arme, obiecte periculoase;
  • obiecte cu laser (ex. pointere, brichete cu laser);
  • umbrele (sunt permise pelerinele);
  • aparate foto/video profesionale sau semi-profesionale (cu obiectiv detasabil);
  • aparate de înregistrare audio-video profesionale sau semi-profesionale;
  • animale de companie;
  • persoanele cu probleme de ordin medical trebuie sa aiba asupra lor dovezi clare pentru a putea intra la concert cu medicamentele necesare.

*Organizatorii NU vor stoca și NU vor păzi obiectele prezentate în lista de mai sus pe durata evenimentului! La intrarea în perimetrul evenimentului, toți participanții vor fi percheziționați de către agenții de securitate.

*Organizatorii informează publicul participant că spectacolele includ lumini puternice ce pot afecta persoanele epileptice. La Romexpo va fi prezent un medic care poate oferi Primul Ajutor în caz de nevoie.

Accesul copiilor la concertul Slipknot în cadrul Metalhead Meeting 2022:

• Copiii sub 7 ani au acces gratuit însoțiți de un adult posesor de bilet valid.
  • Accesul minorilor sub 14 ani se face doar pe bază de bilet și doar dacă aceștia sunt însoțiți de către un adult posesor de bilet valid.
  • Organizatorii nu recomandă prezența la concert a copiilor fără căști de protecție. Zgomotul foarte puternic poate dăuna auzului celor mici.

Categorii de bilete și brățări:

Accesul în spatiul de eveniment va fi permis unei singure persoane pe baza biletului valid, o singură dată. Biletul în baza căruia se va face accesul va trebui păstrat pe toată durata concertului. Părăsirea perimetrului de concert, după validarea biletului de acces, va fi strict interzisă. Persoanele care doresc să părăsească zona de eveniment o pot face, dar la ieșire brățara le va fi ruptă și daca doresc să intre din nou, vor trebui să-și cumpere alte bilete.

• Psycho (A) - în picioare, în fața scenei; posesorii de biletele la Psycho (A) au voie și în categoriile Snuff (B) și Plague (C).
  • Snuff (B) - în picioare, în spatele categoriei Psycho (A). Posesorii de bilete la categoria Snuff (B) nu au voie sa intre la categoria Psycho (A), dar au voie la categoria Plague (C).
  • Plague (C) - în picioare, în spatele categoriei Snuff (B) . Posesorii de bilete la categoria C nu au voie să intre la nicio altă categorie.

Posesorii de bilete la categoriile Psycho (A) și Snuff (B) vor primi la acces brățări speciale ce le permit accesul în zona în care au bilete. Brățările trebuie păstrate la mână, exact așa cum au fost puse, pe toată durata concertului. Brățările nu sunt transmisibile și nu trebuie deteriorate pe întreaga perioada a evenimentului. Posesorii de bilete la Plague (C) nu vor primi brățară la acces.

Bilete la concertul Slipknot din cadrul Metalhead Meeting 2022:

Presale:

• Snuff - 329 lei - ultimele 200 de bilete