electronica

SAGA Festival 2022 Recenzie: rave-uială pe Arena Naţională, reviriment pentru brostep

SAGA Festival 2022 tocmai s-a încheiat, după un weekend care a strâns peste 150.000 de persoane la Arena Naţională din Bucureşti. Evenimentul s-a desfăşurat între 3 şi 5 iunie 2022 şi a adus la Bucureşti DJi din toată lumea, cu nume mari ca Tiesto sau Marshmello, dar şi nume apreciate din underground. Distracţia s-a desfăşurat la peste 11 scene, a fost şi o zonă food court, concept de Dinner In the Sky pe macara şi o roată panoramică. Impresii de la festival găsiţi în articol.

Joel Corry la Saga Festival pe 4 iunie 2022 │ FOTO: Alex Vlad Covaci / InfoMusic.ro

Organizare:

SAGA Festival 2022 a avut două zone de bază: inelul din jurul Arenei Naţionale, pe care se găseau scene şi food truck-uri şi gazonul Arenei Naţionale, unde se afla scena principală, Source, dar şi roata panoramică. Accesul se făcea prin 3 zone: Pierre de Coubertin, Maior Coravu şi Bulevardul Basarabia. Plus o intrare laterală pentru presă. Totul s-a făcut fluidizat, zero cozi la intrare (cel puţin când am fost eu) şi cozi destul de mici şi la mâncare şi la top-up. Cantitatea de case de top-up era impresionantă şi primeai şi 20% bonus dacă încărcai la ele, cel puţin în prima zi.

Au fost controale la sânge la intrare, verificare corporală destul de apăsată, înteţită mai ales în ziua 2 şi 3 de festival, după ce au apărut ştirile cu cei care au fost prinşi cu substanţe interzise plus supradoze. Spaţiul a fost foarte încăpător şi un inconvenient a fost ploaia. Din totalul de 36 de ore al festivalului (de la 17:00 la 05:00 3 zile) cam 4 ore a fost ploaie, doar duminica. Din păcate acoperişul stadionului nu a fost tras, iar ploaia ajungea inclusiv în zonele acoperite, atunci când bătea o pală de vânt. Din fericire au fost distribuite pelerine şi asta gratuit (nu ştiu în ce măsură au ajuns la toţi).

Aş vrea să spun şi că o treime, dacă nu chiar jumătate din inelul din jurul stadionului era plin de pompieri, SMURD, medici, mecanici, organizatori, care forfoteau pentru bunul mers al festivalului. Era zona de trecere între scene, nu prea populată.

Exista şi o zonă de unde puteai cumpăra haine, ochelari, zone de activări Coca-Cola (cu o nouă specialitate lansată la festival), o zonă Orange/ Samsung cu jocuri 5G şi AR, standuri Winston, Heineken Silver (cu un design foarte arătos) şi porţiunea de chillout Carrefour, cu hamace. Tuneul de Good Vibrations era o oază de drum & bass şi ducea spre zona de food court.

Plata se făcea contactless, cu o brăţară pe care o încărcai la punctele de top-up (sau online din aplicaţie).

Atmosfera:

Segmentarea publicului de la SAGA 2022 era foarte clară: am văzut puşti în faţă, în primul rând la Marshmello, veterani techno la scena Heat la 30+ ani şi raveri cu experienţă în rave pit la Pan-Pot. La VIP am văzut şi persoane cu păr alb şi copii (sau poate chiar nepoţi după ei), câteva celebrităţi locale şi toţi pe o serie de schele care tremurau atunci când DJ Snake a băgat hardcore olandez cu BPM super ridicat.

Ce am remarcat la public totuşi e că nu a fost constant în priză şi că erau mulţi în marea de oameni de pe gazon care nu dansau sau nu simţeau vibe-ul, mai ales la începutul serii. Am remarcat asta mai ales la partea a doua a show-ului lui Salvatore Ganacci şi la The Stickmen Project. Mult public tânăr, poate la primul mare festival, poate la primul festival după 2-3 ani de pauză. E de înţeles.

Pe de altă parte la scena Heat se dansa la greu şi non stop. A fost destul de frecventată şi scena de artişti rap, în special la concertul lui Spike, dar scena de la exterior, de lângă intrare a fost cea mai puţin populată, deşi ziua de 5 iunie a adus un trance bunicel... dar şi ploaie.

Pregătirile pentru SAGA Festival 2022 pe Arena Națională

Pregătirile pentru SAGA Festival 2022 pe Arena Națională │ FOTO: Alex Vlad Covaci / InfoMusic.ro

Mâncare şi băutură:

Mâncarea se procura de la food trucks, fie cele din inelul din jurul stadionului, fie cele de la food court. Preţurile erau între 30 şi 40 de lei pentru orice preparat, cartofii daţi separat de burger şi cozile destul de mici. Puteai mânca conopidă prăjită cu blue cheese (35 lei), burgeri, mâncare columbiană la Arepas Colombianas, clătite la vreo 2 van-uri, mâncare libaneză (berbecuţ cu humus la 38 de lei la lipie) la Riders, cannoli, pleskaviţa, pizza la Camionetta şi Stamazzaincoada (40 lei cea quattro formaggi) şi multe, multe altele.

Băutura se procura de la standurile omniprezente şi includea clasicele Cuba Libre, bere, sucuri acidulate, gin tonic şi mai era şi în afara meniului Vodka Cranberry, pe care trebuia să o ceri tu. Era şi un aspect ecologic aici: veneai cu un jeton şi îl lăsai pentru pahar sau cu alt pahar la schimb. Dacă nu aveai nici una, nici alta plăteai 5 lei în plus. Mă rog, regula nu prea a fost aplicată şi am fost iertat de vreo 2-3 ori.

Băutura cam diluată, multă gheaţă, pahare destul de mici, dacă e să fim realişti. Ginul tonic era 28 lei, Cuba Libre 25, shotul 15 lei, berea sau Coca-Cola 10 lei.

Deadmau5 la Saga Festival pe 3 iunie 2022 │ FOTO: Alex Vlad Covaci / InfoMusic.ro

Muzica:

La finalul celor 3 zile mi-au rămas 3 artişti în cap: Marshmello locul întâi, DJ Snake pe locul 2, iar pe 3 este duo-ul Pan Pot de la scena Heat. DeadMau5 a fost vedeta primei zile, de 3 iunie, coborând şi printre "muritori" pentru a face poze cu ei în rombul luminos SAGA. Show-urile de deschidere din fiecare seară au implicat un joc de efecte şi lumini pe panourile de lângă scena principală, alături de jerbe de artificii. Parcă au fost mai impresionante cele din 2021, cu acele drone sincronizate. Totuşi scena mi s-a părut mai mare de această dată, sau cel puţin partea digitală şi zona DJ-ului. Cumva anul trecut DJ-ul părea înghesuit în acel spaţiu din centrul cubului SAGA. Salvatore Ganacci a avut loc să facă chiar piruete şi cardio.

La scena Heat (techno) s-a auzit mai des minimal decât techno, dar toată lumea era pe vibe-ul potrivit. Mulţi raveri, dar şi multe grade în acel cort iniţial închis. Sesizând zăpuşeala, organizatorii au deschis cortul din metru în metru şi totul s-a făcut mai respirabil. Aici cozile erau ceva mai mari la băutură, deoarece şi spaţiul era mai mic şi mai închis Predispus de asemenea la noroi şi alunecare, fiind o combinaţie de iarbă cu pământ moale pe jos.

Pan-Pot a fost de excepţie, livrând un techno mereu surprinzător şi băgând lumea în transă, dar şi depăşind timpul alocat. Show-ul de la scenă cred că s-a întins până spre ora 5 chiar, dacă nu chiar după. Sven Vath a fost apreciat de fanii minimalelor (era plin de fani la Rave Pit, super animaţi), iar Black Coffee a crescut temperatura cu câteva grade.

La main stage s-au mixat şi evergreen-uri, cu care mergi la sigur ca DJ, de la piese Queen la "Tainted Love" şi am auzit surprinzător de mult Darude. Evident nu a lipsit refrenul "All I Need Is Your Love Tonight", auzit de vreo 16 ori în 2021 şi vreo 20 în 2022. DeadMau5 a mixat când cu casca sa specială pe cap, când fără şi a avut mai multe variante de măşti (inclusiv cea cu ochi iluminaţi), reprezentând momente din cariera sa. A avut un vizual foarte catchy şi complex, cu animaţii 3D foarte imersive.

EDM-ul i-a ridicat pe toţi în picioare şi la final am avut parte chiar de dubstep.

DJ Snake a fost surpriza serii, crescând BPM-ul foarte mult şi având foarte multe urcări de ritm însoţite de jerbe de foc. Modul în care alterna între hardcore olandez şi hituri comerciale cu influenţe tribale era imprevizibil. De altfel asta a fost un simpton pentru toţi DJii de la SAGA: lăsau piesele să curgă 40 de secunde maxim, poate 1 minut şi jumătate la hituri.

Tiesto la Saga Festival pe 4 iunie 2022 │ FOTO: Alex Vlad Covaci / InfoMusic.ro

Stickmen Project au avut gimmick-ul cu costumele iluminate şi acele tobe/clapte digitale care adăugau un extra element de live reprezentaţiei. Tiesto a fost poate singurul care a ridicat toată lumea în picioare, inclusiv pe cei din spate, de lângă roata panoramică, unde erau cei mai cuminţi.

Salvatore Ganacci a vorbit mult cu publicul, a făcut scheme de dans, ne-a pus şi manele, a pus piese despre visul balcanicului de înavuţire, a făcut show. Totuşi cred că Marshmello a plăcut cel mai mult publicului, punând surprinzător de mult brostep şi hip-hop combinat cu EDM şi dubstep. A pus hiturile sale în colaborare cu Anne-Marie, Halsey şi Bastille, iar gloate întregi de liceeni din faţa scenei au făcut chiar şi mosh pit pe cele mai violente track-uri dubstep (de fapt brostep).

O menţiune specială şi pentru scena de la subsol, din parcarea stadionului cu DJ Herodot şi alţi DJi români, unde se întâmplau fenomene meteo misterioase: era foarte răcoare la intrare şi până la jumătatea locului şi lângă scenă era insurportabil de cald şi umed. Uşor claustrofobic şi aglomerat rău la standul cu băuturi.

Concluzii:

M-a bucurat să văd totul organizat ca la carte. Plângerile legate de zgomot sunt inevitabile în zona unde se întâmplă concertul, nu ai ce să faci în această privinţă. Anul trecut a fost la marginea oraşului şi au fost plângeri. Acum spre centrul oraşului şi au fost din nou plângeri, dar mult mai puţine parcă. Mi s-a părut şi că nivelul de decibeli a fost mai mic în acest an, puteai purta o conversaţie cam peste tot, dacă ţineai morţiş. Anul trecut? Nu prea.

Mi-a plăcut lipsa de cozi, mobilizarea la nivel de personal medical şi de pază, plata facilă contactless, bonusul la încărcare, varietatea de mâncare, chimia DJilor cu publicul. Şi roata panoramică a fost o idee bună, iar apropo o tură cu ea era 20 de lei, dacă eraţi curioşi.

Ce aş vrea diferit? Să fie drum & bass şi dincolo de un tunel spre food court, scena de la subsol nu a fost o idee prea bună şi anume zone de gazon acoperite cu acel cauciuc special au devenit destul de alunecoase în ultima seară. Scena Heat/Techno din 2021 a arătat mai bine în hangar, iar cea rap a fost subdimensionată la câţi fani ascultă Spike, Guess Who, Doc şi restul. S-a întrerupt şi sunetul la Sickick de la o defecţiune tehnică 1-2 minute, dacă e să căutăm nod în papură.

Per total mi s-a părut un festival organizat bine, cu un public mai tânăr decât anul trecut, dar parcă mai timorat în a dansa şi a se manifesta cum simte. Se vedea că unii sunt la primul festival mare sau la primul după 2 ani de pauză. Aşteptăm SAGA Festival 2023!

DJ Snake, Tinie Tempah și Dimitri Vegas se alătură lineup-ului Neversea 2024

Fanii Neversea se vor întâlni anul acesta cu DJ Snake, Tinie Tempah, Dimitri Vegas, artiști de top la nivel internațional, cu hituri care vor aduce energie bună, și alături de care vor petrece până la răsărit.

Dimitri Vegas la Neversea 2024
Dimitri Vegas la Neversea 2024 │ FOTO: Neversea

A mai rămas mai puțin de o lună până la cea de-a șasea ediție Neversea, care promite să fie cea mai electrizantă de până acum, cu peste 150 de artiști, experiențe memorabile pregătite pentru festivalieri și momente unice create de organizatori. DJ Snake, Tinie Tempah, Dimitri Vegas sunt artiștii proaspăt anunțați în lineup.

DJ Snake a devenit cunoscut publicului la nivel internațional datorită pieselor "Turn Down For What" feat. Lil Jon şi "Get Low", dar şi prin colaborările cu Major Lazer și MØ pentru "Lean On", "Taki Taki" cu Ozuna, Selena Gomez şi Cardi B și "Loco Contigo" cu J Balvin. Setul lui DJ Snake completează lineup-ul eclectic pe care Neversea îl propune şi anul acesta.

Dimitri Vegas, unul dintre headlinerii Neversea de anul acesta, este parte din cunoscutul duo de DJ Dimitri Vegas & Like Mike care ocupă locul 2 în Top 100 DJ Mag. Dimitri Vegas a ajuns, alături de fratele său, la toate marile evenimente ale lumii, reușind să ocupe statutul de superstar în lumea muzicii electronice, fiind invitat ca artist oficial și la finala UEFA Champions League în Madrid.

E un DJ care generează mare vâlvă pe scenele festivalurilor datorită unor piese ca "Mammoth", "The Hum", "Tremor", "Complicated", precum și colaborărilor cu Martin Garrix, Steve Aoki și Afrojack.

În ultimii ani, Dimitri Vegas și-a consolidat cariera în cinematografie. După câteva roluri în blockbuster-uri precum "Rambo: Last Blood", 'Men In Black: International", "Yummy", "H4Z4RD", Dimitri Vegas a fost ales și în distribuția noului film din seria "Jurassic" - "World: Dominion".

Tinie Tempah, pe numele său real Patrick Junior C. Okogwu, este rapper, MC, câștigător al BRIT Awards de 7 ori, a devenit cunoscut publicului din întreaga lume datorită piesei "Written in the Stars" cu Eric Turner, dar și colaborărilor cu Zara Larsson, Labrinth, Wiz Khalifa, Sofia Reyes, Tinashe, Wizkid, Martin Garrix și Timmy Trumpet, Rita Ora, Calvin Harris. Tinie Tempah va energiza publicul de pe Neversea Beach cu muzica sa uptempo și cu spiritul său efervescent.

Alți artiști care vor concerta pe Mainstage la Neversea 2024

La Mainstage, pe lângă artiștii menționați anterior, publicul se va întâlni și cu Maluma, Nick Carter de la Backstreet Boys, Bebe Rexha, G-Eazy, Mahmut Orhan, Steve Aoki, Salvatore Ganacci, Don Diablo, Alok, Tujamo, Gordo, Sofi Tukker.

Din România, de la Mainstage, nu vor lipsi Grasu XXL și Puya, pe lângă INNA, Antonia, Delia și Alina Eremia.

Prețuri bilete Neversea 2024:

• Neversea are loc între 4-7 iulie 2024 la Constanța. Abonamentele sunt disponibile online, de la 400,20 lei. Fanii pot cumpăra și bilete de o zi, la prețuri începând de la 284,20 lei.

Maluma, Bebe Rexha, Nick Carter (Backstreet Boys) vin la Neversea 2024

Ediția din acest an a festivalului Neversea promite să fie una de neratat. Organizatorii au anunțat primul val de artiști, printre aceștia numărându-se Maluma, Bebe Rexha, Nick Carter de la Backstreet Boys, G-Eazy, Salvatore Ganacci și mulți alții. Te invităm să afli mai multe detalii în articol.

Bebe Rexha / Maluma
Bebe Rexha / Maluma │ FOTO: Alex Vlad / Ionuț Paraschiv

Maluma, cântărețul columbian de reggaeton și latino-pop, ale cărui hituri de top și colaborări cu artiști precum Shakira, Jennifer Lopez, The Weeknd, J Balvin, Ricky Martin și Madonna l-au propulsat către faima internațională, urcă pentru prima dată pe scena festivalului Neversea. Cunoscut pentru vocea "caliente" și prezența pe scenă, Maluma a primit multiple nominalizări și premii Latin Grammy. Albume precum "F.A.M.E." și "11:11" s-au bucurat de un succes internațional, în timp ce turneele sale mondiale sunt sold-out.

Nick Carter de la Backstreet Boys vine în premieră în România și va urca pe scena Neversea pentru un show memorabil. Și-a început cariera la vârsta de doar 12 ani și a devenit rapid un superstar pop internațional, fiind cel mai tânăr membru al emblematicei trupe Backstreet Boys. Hituri precum "Everybody", "As Long As You Love Me", "I Want It That Way", "Shape Of my Heart", "Larger Than Life" au făcut înconjurul lumii și l-au transformat într-unul dintre cei mai relevanți artiști. Călătoria sa în industria divertismentului s-a extins mult dincolo de arenele sold-out și include o gamă diversă de proiecte în televiziune, film și filantropie.

Bebe Rexha este una dintre cele mai mai apreciate voci din industria muzicală. Colaborarea cu David Guetta pentru melodia "I’m Good (Blue)" i-a adus o nominalizare Grammy și un trofeu la MTV EMA la categoria "Best Collaboration". Bebe a fost recunoscută pentru contribuția adusă uneia dintre cele mai cunoscute piese ale lui Eminem, "The Monster". După această perioadă au apărut și colaborările de succes cu Nicki Minaj, Afrojack, cu G-Eazy pentru "Me, Myself and I" sau cu Martin Garrix  pentru "In The Name of Love".

Apropo de G-Eazy, rapperul revine în România cu un nou show energic. Artistul american îşi descrie stilul muzical ca fiind o combinaţie între cultura anilor '50 şi sound-ul rap-ului contemporan și este cunoscut pentru hituri precum "Me, Myself & I" și "No Limit", a colaborat cu artiști precum Snoop Dogg, Halsey, Coi Leray, Demi Lovato, A$ap Rocky, Cardi B, Chris Brown și Bebe Rexha.

Mahmut Orhan a devenit cunoscut pentru abilitatea sa de a îmbina elemente de house şi deep house, cu influențe orientale, creând astfel un sunet distinctiv. A colaborat cu numeroşi artişti de top şi şi-a consolidat reputaţia ca un inovator al genului său. În 2017, a lansat un remix pentru tema "Game of Thrones" şi hit-ul "Save Me" în colaborare cu Eneli. Abilitatea sa excepţională de a crea producţii pline de energie i-a adus un succes imens pe TikTok, în special cu versiunea remix a piesei "Just Get Your...and Go" de la Roger Sanchez.

Ce artiști mai urcă pe Mainstage-ul Neversea 2024

La Mainstage, pe lângă artiștii menționați anterior, publicul se va întâlni și cu Steve Aoki, Salvatore Ganacci, Don Diablo, Alok, Tujamo, Gordo și Sofi Tukker.

Anul acesta, fanii Neversea se vor putea bucura de muzica artiștilor lor preferați la cele patru scene din festival: Mainstage, The Ark, Daydreaming și Oasis Carnaval.

La The Ark, primele nume anunțate sunt DubFx & Woodnote, Netsky și Wilkinson. La DayDreaming, Jan Blomqvist, Sara Bluma, Sébastien Léger, Shimza și Vintage Culture sunt doar câteva dintre numele cu care fanii vor petrece patru răsărituri și apusuri de neuitat. În următoarele săptămâni, vor fi anunțați și alți artiști care vor completa lineup-ul celei de-a șasea ediții Neversea.

Noutăți la Neversea 2024

Începând cu acest an, Neversea își asumă misiunea de a crește procentul de femei artiste din festival. De asemenea, anul acesta, în fiecare zi, la fiecare scenă, va fi câte o artistă inclusă în lineup.

De asemenea, banii strânși în urma donațiilor pe care le vor face fanii Neversea în timpul festivalului către Spitale Publice din Bani Privați vor susține construcția celei mai mari Clinici de Psihiatrie Pediatrică, în cadrul Spitalului Clinic Prof. Dr. Alexandru Obregia din București, unde sunt ajutați copii din toate colțurile țării.

Prețuri bilete Neversea 2024:

Cei care nu și-au achiziționat încă un abonament pentru cea de-a șasea ediție a festivalului Neversea o pot face online, la prețuri începând de la 79 de euro + taxe pentru General Access 4 days și VIP 4 days de la 199 de euro + taxe. De luni, 13 mai, prețurile abonamentelor vor crește, așadar, mai sunt câteva zile în care fanii pot beneficia de prețuri speciale.

Dimitri Vegas & Like Mike, Martin Garrix, Alok, Timmy Trumpet vin la UNTOLD 2024

Organizatorii UNTOLD au anunțat un nou val de artiști care vor ajunge la cea de-a noua ediție a festivalului. Unii dintre cei mai apreciați DJ-i din lume promit show-uri de neratat. Te invităm să afli mai multe detalii.

Bebe Rexha in concert la Untold 2023 │ FOTO: Alex Vlad Covaci / InfoMusic.ro

UNTOLD se pregătește să-și deschidă porțile universului magic în perioada 8-11 august pentru sutele de mii de fani din întreaga lume, pentru care organizatorii pregătesc noi experiențe memorabile și un lineup impresionant în care sunt incluși DJ de top la nivel global: Dimitri Vegas & Like Mike, Martin Garrix, Alok, Timmy Trumpet, Lost Frequencies, Purple Disco Machine.

DJ-ii de pe scena principală a festivalului UNTOLD

Duo-ul Dimitri Vegas & Like Mike revine pe scena principală a festivalului UNTOLD. În 2024, cei doi au urcat pe locul 2 în clasamentul realizat de DJ Mag, Top 100 DJs, și pentru al 10-lea an la rând au fost recompensați cu trofeul la categoria Highest Duo. Show-urile live unice i-au transformat în staruri globale, iar cei doi au fost headlineri la cele mai mari festivaluri din lume. Dimitri Vegas & Like Mike sunt cunoscuți și pentru producțiile memorabile precum "The Hum", single recompensat cu Discul de Platină sau "Higher Place", colaborarea cu Ne-Yo care le-a adus locul 1 în Billboard Dance Chart.

Martin Garrix, DJ-ul care ocupă locul 3 în Top 100 DJ Mag, revine pe scena principală de la UNTOLD. Garrix a lucrat cu cei mai mari artiști mainstream, de la Dua Lipa, Usher, Bonn sau U2, și este al doilea olandez din istoria muzicii electronice care a ocupat de patru ori locul 1 în Top 100 DJs.

Alok, DJ-ul care ocupă locul 4 în clasamentul oficial Top 100 DJ Mag, a reușit la fiecare apariție live de pe mainstage-ul UNTOLD să ofere show-uri special pregătite pentru fanii de festival. Este producătorul care marchează un număr record de ascultări pe platformele de streaming, peste 6 miliarde pe Spotify, fiind cel mai ascultat artist brazilian la nivel internațional.

Lost Frequencies, unul dintre cei mai carismatici artiști din muzica electronică, este una dintre surprizele frumoase oferite de creatorii UNTOLD pentru cea de-a 9-a ediție a festivalului. Belgianul are 10 single-uri premiate cu Discul de Platină, peste 23 milioane de ascultări lunar și peste 1 miliard de stream-uri pe platforma Spotify. Colaborarea cu britanicul Calum Scott pentru single-ul "Where Are You Now", lansat în exclusivitate la festivalul UNTOLD, i-a adus o nominalizare la categoria "Best International Song", în cadrul BRIT Awards.

Timothy Jude Smith probabil nu înseamnă nimic, dar Timmy Trumpet înseamnă nebunie la Mainstage. Este singurul DJ din lume care a pus muzică pentru 22 de secunde în stare de imponderabilitate, gravitație zero, a plutit la propriu, în cadrul unui program derulat cu Agenția Spațială Europeană și germanii de la BigCityBeat.

Germanul Purple Disco Machine, recompensat cu un premiu Grammy la categoria "Cea mai bună versiune remix" pentru single-ul semnat Lizzo, "About Damn Time", va ajunge pentru prima dată pe Cluj-Arena. Este considerat arhitectul sound-ului disco, este producătorul care a combinat în piesele sale nostalgia anilor '70 cu sound-ul actual al muzicii electronice. Piesele germanului sunt difuzate la radiourile din întreaga lume, multe dintre ele au ocupat locul 1 în European Airplay Chart: "Hypnotized", "Fireworks", "Dopamine", "In The Dark" și "Substitution".

Solomun, Carl Cox și Fisher pe scena Galaxy

Cultura underground are scena ei în universul UNTOLD, iar în 2024, scena Galaxy va fi un adevărat fenomen datorită celor mai cunoscuți DJ din curentul techno, confirmați pentru cea de-a 9-a ediție a festivalului UNTOLD: Carl Cox, Solomun și australianul FISHER.

Carl Cox a fost parte a școlii dance din Marea Britanie, de la începutul erei disco, până în prezent. A experimentat tot, de la breakbeat, disco, hip-hop, la Italian house până la hard techno. Cunoscut drept un adevărat pionier al muzicii electronice și un ambasador al scenei techno la nivel global, Carl Cox este un artist complet, care a contribuit la dezvoltarea genurilor techno și house. Abordarea versatilă a sound-ului techno l-a plasat pe lista scurtă a celor mai respectați artiști din industria muzicii electronice. Producții precum "I Want You (Forever)", "Phoebus Apollo" sau "The Player" sunt printre cele mai apreciate piese din repertoriul său.

Paul Nicholas Fisher, cunoscut sub numele de scenă FISHER, DJ-ul și producătorul australian care a reușit să cucerească scena muzicii electronice cu un sound unic și fresh, va ajunge pentru prima dată la festivalul UNTOLD. Stilul distinctiv al lui FISHER, combinat cu prezența sa carismatică, l-au transformat într-un favorit al marilor cluburi și al festivalurilor din întreaga lume. "Losing It" a fost un succes internațional, a fost certificat cu Discul de Aur și Discul de Platină pentru vânzări record, a fost nominalizat la Premiile Grammy, la categoria "Best Dance Recording", și a primit aprecieri pentru sound-ul inovator.

Este unul dintre cei mai aclamați artiști ai genului melodic house & techno, se numește Solomun și e DJ-ul care a avut un live spectaculos de 3 ore la Galaxy Stage în cadrul ediției aniversare a festivalului UNTOLD, ediția 2019. A fost recompensat în cadrul DJ Awards la categoriile "Best Producer", "Best DJ", "Best Melodic House DJ", iar cititorii revistei Mixmag l-au votat "DJ of The Year".

Info bilete UNTOLD 2024:

• Din data de 25 martie prețurile abonamentelor pentru ediția 2024 a festivalului  UNTOLD vor crește, cei care optează pentru accesul general timp de 4 zile vor achita 159 Euro plus taxe.