În preajma Dragobetelor, un concert drag de la Ducu Bertzi

Multora le e dragă muzica lui Ducu Bertzi, dar puțini au ocazia să-l vadă live într-un concert. O ocazie cu totul specială a fost seara de 20 februarie, când Bertzi a concertat în cadrul deosebit de cald al Teatrului Excelsior din București - destul de generos ca spațiu, aproape intim ca atmosferă.

Melodiile lui Bertzi reușesc întotdeuna să te arunce în emoție așa cum puține muzici mai fac astăzi în România. E o bucurie să îi vezi și să îi asculți pe “vechii” trubaduri, să te știi norocos că te mai poți bucura de muzica lor “în direct”.

Dacă la începutul concertului parcă i-am simțit vocea puțin “afectată”, după primele trei melodii, aceasta i-a redevenit cea de altădată, puternică în totalitate. A interpretat cântecele bine știute, dar de care nu ne plictisim niciodată, precum și câteva mai puțin cunoscute. A cântat de la “Când s-o împărțit norocul” - prima piesă înregistrată de Ducu Bertzi la Radiodifuziunea Română, “Dacă tu”, “Nu am cer”, “Suflet fără chei”, “Floare de colț” la “Visul”, “Plecarea”, “Iza”, “Fata bătrână”, care îi plăcea foarte mult lui Florian Pittiș. Am putut asculta și din repertoriul traducerilor lui Pittiș - “Ține minte” (tradusă după Bob Dylan).

“Supriza serii” a fost interpretarea alături de violonistul Mihai Neniță. Acesta este o revelație atunci când urcă pe scenă, iar Bertzi colaboarează cu el de vreo 6-7 ani. Venit de la Chișinău, Mihai Neniță s-a stabilit la București, unde și-a finalizat studiile de muzică. A fost la Koln cu o bursă câștigată în orașul german, dar a ales din nou România, unde a mai cântat alături de Valeriu Sterian, Narcisa Suciu și Paula Seling. Dacă aveți ocazia să îl vedeți într-un concert, ar fi bine să nu o ratați. Vă poate strecura (definitiv) vioara în suflet înainte de a prinde de știre. Pe lângă solo-ul de excepție, ne-a impresionat cu piesa “Mi-a spus”, tocmai datorită orchestrației semnate de Mihai Neniță. (n.r. Parcă versurile lui Dinu Olărașu nu trezesc aceleși emoții extraordinare precum cele ale Danielei Crâșnaru și melodiile din folclor).

Un moment foarte emoționant a fost discursul lui Ion Lucian de la finalul concertului. Maestrul le-a mulțumit celor doi “bufoni” pentru seara încântătoare.