electronica, rap, rock

Summer Well 2021 Recenzie festival: picnic artistic cu schimbare de generaţii

Summer Well a revenit în anul 2021 după un 2020 de pauză din cauza pandemiei. Festivalul s-a ţinut ca de obicei la Domeniul Știrbey şi marchează împlinirea unui deceniu de la primul show, din 2011. Nu i s-a zis un "10 Year Anniversary Edition", ci mai degrabă un Limited Edition. E un soi de spinoff, ca "Better Call Saul" la "Breaking Bad" sau "Mandalorian" la "Star Wars", dar păstrează ideea de bază: festival în natură, cu food trucks, o abordare mai cuminte şi familistă şi artişti indie.

Organizare

În 2021 festivalul Summer Well s-a întins pe 4 zile, de pe 12 până pe 15 august, adică de joi până duminică inclusiv. Transportul a fost gratuit de data asta, asigurat cu autobuze STB Mercedes ce plecau de la Metrou 1 Mai se întorceau în acelaşi loc la final de show, drumul durând 30 de minute până la Domeniul Știrbey. La intrare se făcea trierea celor vaccinaţi şi a celor nevaccinaţi, care erau testaţi pe loc (35 lei testul) sau prezentau adeverinţa aferentă unui test de 24 sau 72 de ore. Totul se mişca rapid şi se făceau şi teste de temperatură.

Odată intrat totuşi încetinea puţin treaba, fiind câteva filtre pe bază de garduri metalice. Prezentai rucsacul, brăţara şi era totul OK dupa vreo 3 filtre. Am găsit Domeniul Știrbey la fel cum îl ştiam de la ediţiile trecute, doar că porţiunea aceea întunecată şi dubioasă de plimbare în jurul lacului era blocată. Aveai în schimb un nou pod plutitor pe lac pentru a facilita accesul mai rapid spre scenă Red Bull.

Se crea deseori coada la podul principal, pe care parcă l-am găsit oleacă mai şubrezit decât îl ţineam eu minte.

Mâncare, băutură, distracţie

Mâncarea şi băutura se plăteau cu brăţara pe care o primeai la intrare, de la Banca Transilvania. Era un mic card la încheietura pe care îl alimentai la căsuţele de top up sau online chiar. Varietatea culinară era la ea acasă, dar pe un palier un pic mai restrâns decât alte dăţi la Summer Well. Nu mai văzut mâncare coreeană şi indiană, van-uri cu pizza erau 1 sau 2 şi ca de obicei burgerii făcea legea. Cine dorea să mănânce sănătos avea Fru Fru cu salată de paste la 14 lei sau burrito vegan la 20 de lei.

La Summer Well Limited Edition găseaţi şi limonadă, Red Bull şi cocktailuri pe bază de Red Bull, bere Beck's sau Corona iar apa şi sucurile erau servite în sticle de 0.5 litri cărora li se luau capacele. Asta nu am înteles-o, trebuie să recunosc. Ce mi-a plăcut mult e că nu am văzut cozi nicăieri, la băutură şi mâncare, totul mergea rapid. Şi nu au fost situaţii de "stoc epuizat" sau cel puţin nu am remarcat eu.

Ca distracţie nu era mare lucru de făcut, poate nişte jocuri pe console cu FIFA și Mortal Kombat la cortul Orange, cabine de selfie, un pedalat la standul Glovo pentru mâncare gratuită sau dat pe role pe ringul de dans Glo. Puteai şi să vezi filme la o zonă Orange şi să vezi persoane de la mare printr-un feed live pe un ecran generos lângă cortul Orange.

Erau lângă FruFru şi nişte activităţi de echilibru, un fel de snowboarding pe o placă pe uscat. A dispărut tiroliana şi zona dedicată de gaming din alţi ani.

Muzica

Din motive de lipsă de timp am prins doar zilele de sâmbătă şi duminică ale festivalului, ratând lansarea de album Golan de joi şi show-ul făcut de Bruja şi Balthazar vineri. Sâmbătă i-am prins pe Kryptonite Sparks, cu mult zvâc, solo-uri de chitară neaşteptate şi atitudine. Solistul a coborât în public spre final pentru un moment de exuberanţă artistică. Cred că au strâns cel mai mult public dintre trupele româneşti de la main stage în weekend.

Cu Fatoumata Diawara nu eram familiarizat, dar pe scurt o pot descrie ca: Red Hot Chili Peppers dacă lua naştere în Africa. Cântă o muzică ritmată, plină de armonii de chitară, cu o voce de feel good şi care răsună puternic peste public.

Moonlight Breakfast au fost diafani, au fost cred singurii care au întârziat şi au adus visare pe bază de sintetizator. Parcă nu s-au conectat cu publicul aşa cum ar fi dorit.
Continuă să sune foarte vestic şi chillout.

L-am prins puţin şi pe IAN la scena WIIINGS, dovedind că trap-ul generează noile rockstar-uri. Gurile rele spun că artistul a fost scos pe braţe de la show. A strâns o sumedenie de public tânăr şi adolescent, care îi ştia piesele ca o mantră, o biblie, un crez. Show-ul a fost ca o transă colectivă, plin de energie, dar a fost mai degrabă o experienţă de feeling decât una muzicală în adevăratul sens al cuvântului.

Neanunţat de nimic şi deloc prezent în lista oficială, l-am găsit pe Jurjak într-o poieniţă imediat după IAN, cântând un moody blues, muzica de True Blood aş zice. Un set acoustic neaşteptat, de prispă şi whisky la final de zi. A început să strângă ceva lume în ciuda spaţiului limitat pe care se desfășura.

Artistul serii şi poate headlinerul principal al festivalului a fost Woodkid. A început plin de energie, cu un bas care a făcut să vibreze conştiinţa interioară a tuturor şi un spectacol vizual cum Summer Well nu a mai cunoscut. Psihedelic, te transpunea în alt univers și îl deschidea pe cel interior. De altfel artistul îşi trage seva din aceste show-uri vizuale, având colaborări cu artişti de marcă până să îşi înceapă propria carieră de muzician. Prima jumătate a reprezentaţiei a ţinut publicul în priză, dar a doua a alunecat spre melancolie şi nici măcar animaţiile de pe ecran nu au împiedicat publicul să stea pe telefon şi să vorbească. Prea multă introspecţie si cuminţenie în piese parcă.

Gaşca s-a spart rapid după şi să zicem 150-200 de persoane au rămas la scena din spate pentru un set Modeselektor. A fost o experienţă cam minimalistă, nici rave, nici techno, nici dubstep, nici DNB. Un house simplu, de rețetă care nu poate da greș la puriști, cu un track fundamental de multe minute bune, piperat din când în când cu un sample nou.

Lumea s-a conectat bine de tot aici, dar nu am putut sta mai mult de 5 piese. Cei 2 DJ erau totuşi pe vibe, se tot mişcau pe scenă.

Duminica a fost ziua de relaxare, cu mai puţin public şi cu picnic nocturn. Orchestra Simfonică Bucureşti a fost cap de afiş, interpretând coveruri după piese ale artiştilor prezenţi la Summer Well în acest an şi alţi ani. Ca amator de coveruri la vioară, contrabas şi orchestral după piese rock am apreciat intenţia şi momentul de pace oferit. Publicul s-a pus pe jos, ca la un concert de la Sala Palatului, dar au fost şi mulţi care au strâmbat din nas ca li s-a tăiat plimbarea printre oameni prin mulţimea care stătea pe iarbă.

Înainte de orchestră am ascultat-o pe Princess Nokia, ba chiar am văzut un flux de oameni la intrarea festivalului care veniseră special pentru artista rap. E un fel de Nicki Minaj mai relaxată, mai puţin îndârjită. Instrumentalul a făcut toată lumea să sară, să ţopăie, să dea din cap şi fund şi am văzut şi mulţi care ştiau versurile unor piese că "Tomboy". Încă nu pot crede că Princess Nokia a îndrăznit să dea un diss pentru Missy Elliott.

Are şi mesaj puternic de împuternicire a femeii.

La scena Red Bull Valeria Stoica a strâns ceva lume, probabil cu un boost după apariţia la podcastul lui Micutzu de la început de an. Valeria vine din Republica Moldova şi pare o combinaţie de Billie Eilish cu Katie Melua şi Birdy. Afirmația e curajoasă, dar tânăra e definită de o voce şi o prezenţă blajină, sfioasă, mieroasă. E ASMR întrupat. A cântat piese ca "Poate" şi "Gravity", dar şi "Empty Air", vorbind des cu publicul şi povestind câte o anecdotă la fiecare track.

După concert a coborât lângă scenă, a făcut poze şi a discutat cu fanii. Din păcate mi s-a părut că vocea ei nu era dată destul de tare şi a fost acoperită de instrumente. O voce excelentă de altfel, care ar trebui să ajungă la mai multă lume. Inclusiv Delia Matache a fost la concert şi a făcut un story despre Valeria, părând a aprecia ce aude.

Cei de la Zimbru au urmat pe aceeaşi scenă, cu un mesaj anti capitalism, deşi erau chiar pe scenă Red Bull şi înconjuraţi de branduri de băuturi cu zahăr. Aşa cum am spus şi la ultimul Summer Well la care au fost aceşti artişti, ei sună foarte occidental, reprezintă un produs excelent pentru export, îi auziţi pe Radio Guerrilla şi sintetizatorul lor psihedelic face şi desface sound-ul. Iar voci ca a solistei nu prea mai găseşti pe plan local. Are un je m'en fiche-ism şi o afectare simultană interesantă.

Concluzii

Pentru mine Summer Well 2021 a fost un festival al schimbului de generaţii. Nu am mai văzut aşa mulţi părinţi cu copiii, am văzut în schimb foarte mulţi adolescenţi şi persoane între 20 şi 30 de ani (pozându-se cu Silviu Faiar). A fost un festival cu şi despre tineri, care vânau parcă mai mult ca orice nostalgia. E de ajuns să te uiţi la petrecerea cu dans pe role şi să auzi câte formaţii cu sintetizatoare au fost şi vei înţelege. Se trage de la obsesia pentru anii '80 care le-a (ne-a) fost injectată de "Stranger Things", The Weeknd şi alte produse artistice care se duc acolo constant.

A fost o nostalgie dublu faţetată: una după o perioadă pe care tinerii nu au prins-o, dar evident cu tentă vestică (nu anii ‘80 de la noi) şi una după concertele pre-pandemie de acum câţiva ani. Summer Well şi-a păstrat spiritul şi atmosfera, a plusat parcă la artwork şi standuri arătoase (proiecţii noi, standul TikTok ca un StarGate, feţele psihedelice de la intrare, braţul robotic de la Orange), parcă mai multe decât în ediţiile "Full" şi a stat excelent la organizare. Lineup-ul a fost mult mai modest, dar faptul că am avut 2-3 hidden gems a meritat preţul biletului.

Şi aşa cum am spus şi în alţi ani, Summer Well nu e musai festival de muzică, e o ieşire în pădure cu apropiaţii, pentru un burger, aer curat şi câteva activităţi distractive. Muzica curge pe fundal pentru a completa experienţa. Clar pleci de acolo mai zen decât ai venit.

Programul pe zile al Electric Castle 2022 a fost dezvăluit

Prima ediție Electric Castle post-pandemie se anunță a fi una incendiară. În 2022, lineup-ul festivalului include nume precum Gorillaz, Disclosure, Twenty One Pilots, Mogwai și mulți alți artiști indie, pop, rock, electro și trap. Consultă programul pe zile al Electric Castle 2022.

Electric Castle Festival 2015 │ FOTO: Alex Vlad Covaci / InfoMusic.ro

Electric Castle revine în forță în 2022. Cea de-a 8-a ediție a festivalului va avea un lineup eclectic, fiecare zi aducând pe cele 10 scene ale evenimentului un cocktail de stiluri muzicale.

Programul pe zile - Electric Castle 2022

Miercuri, 13 iulie

• DJ Yoda
  • Layla Benitez
  • Eli Brown
  • Șuie Paparude
  • Ciupe
  • Raoul
  • Tomi Rzv
  • Volt
  • Bross
  • IV-IN
  • S-T-PHAN
  • Wax On Fridays
  • Puiu
  • Nipple's Delight
  • Low Freq
  • Ezirk

Joi, 14 iulie

• Moderat
  • Editors
  • Sofi Tukker DJ Set
  • Vitalic (Live)
  • Yves Tumor
  • Gusgus
  • Ben Bohmer (Live)
  • DJ Seinfeld
  • Acid Arab (Live)
  • Zdob Și Zdub
  • Kennyhoopla
  • Killa Fonic
  • Ivan And The Parazol
  • Byron
  • Joplyn
  • Bcuc
  • Shubostar
  • Simion Bogdan-mihai & Lăutarii De Mătase
  • Antonia Vai
  • Hét Hat Club
  • Bruja
  • DJ Sauce
  • Julian M
  • Vekt
  • Chlorys
  • Vlademir
  • Cocco Mio
  • Jaheyo
  • Maică-ta
  • Dubase
  • Karak

Vineri, 15 iulie

• Twenty One Pilots
  • Deftones
  • Peggy Gou
  • Sven Väth
  • Purple Disco Machine
  • Delia
  • Molchat Doma
  • Whomadewho (Live)
  • Nastia
  • Coma
  • Altin Gün
  • Nightmares On Wax
  • Sam Divine
  • David Penn
  • Azteca
  • Amuly
  • Alina Pash
  • Mihail
  • Ana Coman
  • A.A. Williams
  • Matt Black (Coldcut Dj-set)
  • Musspell
  • Jurjak
  • Christine Renée
  • Tussin
  • Xeno
  • Plus
  • Zo
  • Beatjunkz
  • Dodo
  • Digitalove
  • Missile
  • Blanilla
  • Carol
  • Burner Greene
  • Rapala
  • K-Lu
  • Nopame

Sâmbătă, 16 iulie

• Gorillaz
  • Disclosure
  • Caribou
  • Dub Pistols
  • Goldie
  • Camo And Krooked
  • London Elektricity
  • Sasha
  • Tinlicker
  • Vița de Vie
  • Gheist
  • Kruder & Dorfmeister
  • Whiney
  • Urbandawn
  • Nane
  • Dordeduh
  • Om la Lună
  • Macanache
  • Robin And The Backstabbers
  • Alexandrina
  • Nicola Conte & Spiritual Galaxy
  • Lola Marsh
  • Balming Tiger
  • Cătălina Cara
  • Balkan Taksim
  • Dimitri's Bats
  • Oigăn
  • Albert Nbn
  • Mobtrap
  • Mofo
  • Madliquid
  • Dwls
  • Andreea Veder
  • Mihai Popoviciu
  • Akos
  • Sugar
  • Musai
  • Slim Rocka
  • Wicked
  • Mezzin Live
  • Ufe
  • Bully

Duminică, 17 iulie

• Aurora
  • Mogwai
  • Subcarpați
  • Squid
  • Agents Of Time
  • Kid Francescoli
  • Gioli & Assia
  • Apashe
  • Bob Vylan
  • Irina Rimes
  • CTC
  • Luna Amară
  • Marú
  • Valeria Stoica
  • The Mono Jacks
  • Shiver
  • Mdou Moctar
  • DJ Andy Smith
  • A Place To Bury Strangers
  • Session Victim
  • Vels Trio
  • Söndörgő
  • Yvel & Tristan
  • Rava
  • Young G
  • LU-K Beats
  • PRNY
  • Cosmos Tone
  • Ugly Astronaut
  • Sonophone
  • Miu
  • Oktopus
  • Marwan
  • Aldaris
  • D'jhu
  • Văzduh
  • Nemo

Electric Castle 2022 va avea loc în perioada 13 - 17 iulie, la Castelul Banffy din Cluj-Napoca. Organizatorii promit un festival extins ca suprafață și experiențe noi pentru cei peste 30.000 de fani care au achiziționat deja abonamente.

Bilete Electric Castle Festival 2022

• Premium Pass - 1598,45 lei
  • Premium Pass + Camping - 1758,83 lei
  • General Access Pass - 743,09 lei
  • General Access Pass + Camping - 903,48 lei

Despre Electric Castle

Electric Castle este primul festival din România care a mutat muzica electronică și sunetele live ale concertelor pe scenele indoor sau în aer liber ale unui castel. Încă de la prima ediție, din 2013, festivalul a fost nominalizat în fiecare an în finala European Festival Awards la categoria “Cel mai bun festival de mărime medie”, alături de nume cu tradiție în Europa.

Lineup-ul Electric Castle 2022 a fost completat cu artiști trap; Vezi lista noilor confirmări

Nane și Killa Fonic au fost confirmați la Electric Castle 2022, alături de alți artiști trap din România. Festivalul va avea loc în luna iulie, la Castelul Banffy din Cluj-Napoca.

Killa Fonic în videoclipul ”Doar O Bârfă”
Killa Fonic în videoclipul ”Doar O Bârfă” │ FOTO: Captură YouTube

Alături de headlinerii Twenty One Pilots, Gorillaz, Disclosure și Deftones, din lineup-ul Electric Castle 2022 vor face parte și o serie de artiști trap locali. Printre numele anunțate se numără Nane, Killa Fonic, Amuly și Bruja. Lista completă este disponibilă mai jos.

Artiștii trap confirmați la Electric Castle 2022:

• Nane
  • Killa Fonic
  • Azteca
  • Amuly
  • Albert NBN
  • Bruja
  • Rava
  • Mobtrap
  • Tussin
  • Xeno
  • Young G
  • LU-K Beats
  • PRNY
  • Sauce
  • Ciupe

Electric Castle 2022 va avea loc în perioada 13 - 17 iulie, la Castelul Banffy din Cluj-Napoca. Cinci zile, 10 scene pregătite, peste 250 de artiști din toate zonele muzicale - a opta ediție Electric Castle readuce festivalul în formatul consacrat, dar cu multe noutăți ce așteaptă să fie descoperite. Organizatorii promit un festival extins ca suprafață și experiențe noi pentru cei 30.000 de fani care au achiziționat deja abonamente și pentru cei care decid să li se alăture.

Bilete Electric Castle Festival 2022:

• Premium FlexiPass - 1618,92 lei
  • Premium FlexiPass + Camping - 1770,12 lei
  • General Access FlexiPass - 700,92 lei
  • General Access Pass + Camping - 852,12 lei

Despre Electric Castle

Cine cântă la Hangariada 2022, festivalul de artă, muzică și zbor din Iași

Hangariada 2022 strânge la Iași pasionații de muzică, artă și activități aviatice. Festivalul se va desfășura în ultimul weekend din mai, artiști precum Subcarpați, CTC și Valeria Stoica fiind confirmați în lineup.

MC Bean, Subcarpati, Red Bull SoundClash 2019
MC Bean, Subcarpati, Red Bull SoundClash 2019 │ FOTO: Mihnea Ratte

Hangariada 2022 înseamnă show-uri aviatice, zboruri cu planorul, salturi cu parașuta, expoziții și instalații de artă, cel mai mare parc de joacă pentru copii din zona Moldovei, zone de relaxare, zone de mâncare și băutură, artizani, afterparty în hangar și, foarte important, concerte cu muzică live de la artiști locali și naționali. Evenimentul are loc în weekend 27 - 29 mai, la Aeroclubul "Alexandru Matei" din Iași, fiind organizat de Asociația Blueberry și Barbă Lată Events.

"Muzica a fost, încă de la început, o componentă esențială a festivalului. Pentru că muzica reușește să elibereze spiritele și să unească oamenii. Ne place să simțim liniștea întinderii verzi de la Aerodrom, ne place și adierea vântului când privim spre cer, unde avioanele își fac de zor show-ul lor aviatic, dar cel mai mult ne place când tot zumzetul festivalului se îmbină perfect cu muzica live de la hangar. Pentru că muzica este cea care face legătura dintre artă și zbor, cea care unește cerul cu pământul și ne cocoață pe norii pufoși ai festivalului", declară Teofil Bozbiciu, co-organizator Hangariada.

Lineup-ul complet Hangariada 2022:

• Timp de trei zile, pe scena Hangariadei, vor urca 20 artiști și DJ. Hangarienii se vor bucura la festival de muzica celor de la Argatu` și Moș Martin, Basska, Cred Că Sunt Extraterestru, CTC, DJ NASA, Jean Gavril, Subcarpați, Theo Costache, Tomi Marfă, Valeria Stoica, Vlad Flueraru, Căminu Cultural, EvolveDubz, Kaze, Keeble, Mirăuț b2b Gradient, Tudor G, DJ Kamal, DJ Silviu Trik.

Cei 20 artiști și trupe vor încinge atmosfera festivalului, iar hangarienii se vor putea bucura de actele artistice atât pe parcursul zilei, cât, mai ales, în serile de festival. Artiștii invitați reflectă preferințele hangarienilor și stilul liber al festivalului, astfel că muzica se va auzi pe toată perioada festivalului și va încânta toate categoriile de public prezente la festival.

Bilete la Hangariada 2022:

• Biletele la festival pot fi achiziționate momentan la abonamente Early Bird, în valoare de 160 de lei.

Asociația Blueberry și Barbă Lată Events au apărut cu scopul de a aduce publicului ieșean evenimente de calitate. Ele propun orașului două festivaluri de anvergură pe măsura statutului său, Hangariada, un festival care aduce împreună arta, muzica și zborul și singurul festival de jazz din regiunea Moldovei, JazzCity.

<< mai 2022 >>
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8