electronica, rap, rock

Summer Well 2021 Recenzie festival: picnic artistic cu schimbare de generaţii

Summer Well a revenit în anul 2021 după un 2020 de pauză din cauza pandemiei. Festivalul s-a ţinut ca de obicei la Domeniul Știrbey şi marchează împlinirea unui deceniu de la primul show, din 2011. Nu i s-a zis un "10 Year Anniversary Edition", ci mai degrabă un Limited Edition. E un soi de spinoff, ca "Better Call Saul" la "Breaking Bad" sau "Mandalorian" la "Star Wars", dar păstrează ideea de bază: festival în natură, cu food trucks, o abordare mai cuminte şi familistă şi artişti indie.

Organizare

În 2021 festivalul Summer Well s-a întins pe 4 zile, de pe 12 până pe 15 august, adică de joi până duminică inclusiv. Transportul a fost gratuit de data asta, asigurat cu autobuze STB Mercedes ce plecau de la Metrou 1 Mai se întorceau în acelaşi loc la final de show, drumul durând 30 de minute până la Domeniul Știrbey. La intrare se făcea trierea celor vaccinaţi şi a celor nevaccinaţi, care erau testaţi pe loc (35 lei testul) sau prezentau adeverinţa aferentă unui test de 24 sau 72 de ore. Totul se mişca rapid şi se făceau şi teste de temperatură.

Odată intrat totuşi încetinea puţin treaba, fiind câteva filtre pe bază de garduri metalice. Prezentai rucsacul, brăţara şi era totul OK dupa vreo 3 filtre. Am găsit Domeniul Știrbey la fel cum îl ştiam de la ediţiile trecute, doar că porţiunea aceea întunecată şi dubioasă de plimbare în jurul lacului era blocată. Aveai în schimb un nou pod plutitor pe lac pentru a facilita accesul mai rapid spre scenă Red Bull.

Se crea deseori coada la podul principal, pe care parcă l-am găsit oleacă mai şubrezit decât îl ţineam eu minte.

Mâncare, băutură, distracţie

Mâncarea şi băutura se plăteau cu brăţara pe care o primeai la intrare, de la Banca Transilvania. Era un mic card la încheietura pe care îl alimentai la căsuţele de top up sau online chiar. Varietatea culinară era la ea acasă, dar pe un palier un pic mai restrâns decât alte dăţi la Summer Well. Nu mai văzut mâncare coreeană şi indiană, van-uri cu pizza erau 1 sau 2 şi ca de obicei burgerii făcea legea. Cine dorea să mănânce sănătos avea Fru Fru cu salată de paste la 14 lei sau burrito vegan la 20 de lei.

La Summer Well Limited Edition găseaţi şi limonadă, Red Bull şi cocktailuri pe bază de Red Bull, bere Beck's sau Corona iar apa şi sucurile erau servite în sticle de 0.5 litri cărora li se luau capacele. Asta nu am înteles-o, trebuie să recunosc. Ce mi-a plăcut mult e că nu am văzut cozi nicăieri, la băutură şi mâncare, totul mergea rapid. Şi nu au fost situaţii de "stoc epuizat" sau cel puţin nu am remarcat eu.

Ca distracţie nu era mare lucru de făcut, poate nişte jocuri pe console cu FIFA și Mortal Kombat la cortul Orange, cabine de selfie, un pedalat la standul Glovo pentru mâncare gratuită sau dat pe role pe ringul de dans Glo. Puteai şi să vezi filme la o zonă Orange şi să vezi persoane de la mare printr-un feed live pe un ecran generos lângă cortul Orange.

Erau lângă FruFru şi nişte activităţi de echilibru, un fel de snowboarding pe o placă pe uscat. A dispărut tiroliana şi zona dedicată de gaming din alţi ani.

Muzica

Din motive de lipsă de timp am prins doar zilele de sâmbătă şi duminică ale festivalului, ratând lansarea de album Golan de joi şi show-ul făcut de Bruja şi Balthazar vineri. Sâmbătă i-am prins pe Kryptonite Sparks, cu mult zvâc, solo-uri de chitară neaşteptate şi atitudine. Solistul a coborât în public spre final pentru un moment de exuberanţă artistică. Cred că au strâns cel mai mult public dintre trupele româneşti de la main stage în weekend.

Cu Fatoumata Diawara nu eram familiarizat, dar pe scurt o pot descrie ca: Red Hot Chili Peppers dacă lua naştere în Africa. Cântă o muzică ritmată, plină de armonii de chitară, cu o voce de feel good şi care răsună puternic peste public.

Moonlight Breakfast au fost diafani, au fost cred singurii care au întârziat şi au adus visare pe bază de sintetizator. Parcă nu s-au conectat cu publicul aşa cum ar fi dorit.
Continuă să sune foarte vestic şi chillout.

L-am prins puţin şi pe IAN la scena WIIINGS, dovedind că trap-ul generează noile rockstar-uri. Gurile rele spun că artistul a fost scos pe braţe de la show. A strâns o sumedenie de public tânăr şi adolescent, care îi ştia piesele ca o mantră, o biblie, un crez. Show-ul a fost ca o transă colectivă, plin de energie, dar a fost mai degrabă o experienţă de feeling decât una muzicală în adevăratul sens al cuvântului.

Neanunţat de nimic şi deloc prezent în lista oficială, l-am găsit pe Jurjak într-o poieniţă imediat după IAN, cântând un moody blues, muzica de True Blood aş zice. Un set acoustic neaşteptat, de prispă şi whisky la final de zi. A început să strângă ceva lume în ciuda spaţiului limitat pe care se desfășura.

Artistul serii şi poate headlinerul principal al festivalului a fost Woodkid. A început plin de energie, cu un bas care a făcut să vibreze conştiinţa interioară a tuturor şi un spectacol vizual cum Summer Well nu a mai cunoscut. Psihedelic, te transpunea în alt univers și îl deschidea pe cel interior. De altfel artistul îşi trage seva din aceste show-uri vizuale, având colaborări cu artişti de marcă până să îşi înceapă propria carieră de muzician. Prima jumătate a reprezentaţiei a ţinut publicul în priză, dar a doua a alunecat spre melancolie şi nici măcar animaţiile de pe ecran nu au împiedicat publicul să stea pe telefon şi să vorbească. Prea multă introspecţie si cuminţenie în piese parcă.

Gaşca s-a spart rapid după şi să zicem 150-200 de persoane au rămas la scena din spate pentru un set Modeselektor. A fost o experienţă cam minimalistă, nici rave, nici techno, nici dubstep, nici DNB. Un house simplu, de rețetă care nu poate da greș la puriști, cu un track fundamental de multe minute bune, piperat din când în când cu un sample nou.

Lumea s-a conectat bine de tot aici, dar nu am putut sta mai mult de 5 piese. Cei 2 DJ erau totuşi pe vibe, se tot mişcau pe scenă.

Duminica a fost ziua de relaxare, cu mai puţin public şi cu picnic nocturn. Orchestra Simfonică Bucureşti a fost cap de afiş, interpretând coveruri după piese ale artiştilor prezenţi la Summer Well în acest an şi alţi ani. Ca amator de coveruri la vioară, contrabas şi orchestral după piese rock am apreciat intenţia şi momentul de pace oferit. Publicul s-a pus pe jos, ca la un concert de la Sala Palatului, dar au fost şi mulţi care au strâmbat din nas ca li s-a tăiat plimbarea printre oameni prin mulţimea care stătea pe iarbă.

Înainte de orchestră am ascultat-o pe Princess Nokia, ba chiar am văzut un flux de oameni la intrarea festivalului care veniseră special pentru artista rap. E un fel de Nicki Minaj mai relaxată, mai puţin îndârjită. Instrumentalul a făcut toată lumea să sară, să ţopăie, să dea din cap şi fund şi am văzut şi mulţi care ştiau versurile unor piese că "Tomboy". Încă nu pot crede că Princess Nokia a îndrăznit să dea un diss pentru Missy Elliott.

Are şi mesaj puternic de împuternicire a femeii.

La scena Red Bull Valeria Stoica a strâns ceva lume, probabil cu un boost după apariţia la podcastul lui Micutzu de la început de an. Valeria vine din Republica Moldova şi pare o combinaţie de Billie Eilish cu Katie Melua şi Birdy. Afirmația e curajoasă, dar tânăra e definită de o voce şi o prezenţă blajină, sfioasă, mieroasă. E ASMR întrupat. A cântat piese ca "Poate" şi "Gravity", dar şi "Empty Air", vorbind des cu publicul şi povestind câte o anecdotă la fiecare track.

După concert a coborât lângă scenă, a făcut poze şi a discutat cu fanii. Din păcate mi s-a părut că vocea ei nu era dată destul de tare şi a fost acoperită de instrumente. O voce excelentă de altfel, care ar trebui să ajungă la mai multă lume. Inclusiv Delia Matache a fost la concert şi a făcut un story despre Valeria, părând a aprecia ce aude.

Cei de la Zimbru au urmat pe aceeaşi scenă, cu un mesaj anti capitalism, deşi erau chiar pe scenă Red Bull şi înconjuraţi de branduri de băuturi cu zahăr. Aşa cum am spus şi la ultimul Summer Well la care au fost aceşti artişti, ei sună foarte occidental, reprezintă un produs excelent pentru export, îi auziţi pe Radio Guerrilla şi sintetizatorul lor psihedelic face şi desface sound-ul. Iar voci ca a solistei nu prea mai găseşti pe plan local. Are un je m'en fiche-ism şi o afectare simultană interesantă.

Concluzii

Pentru mine Summer Well 2021 a fost un festival al schimbului de generaţii. Nu am mai văzut aşa mulţi părinţi cu copiii, am văzut în schimb foarte mulţi adolescenţi şi persoane între 20 şi 30 de ani (pozându-se cu Silviu Faiar). A fost un festival cu şi despre tineri, care vânau parcă mai mult ca orice nostalgia. E de ajuns să te uiţi la petrecerea cu dans pe role şi să auzi câte formaţii cu sintetizatoare au fost şi vei înţelege. Se trage de la obsesia pentru anii '80 care le-a (ne-a) fost injectată de "Stranger Things", The Weeknd şi alte produse artistice care se duc acolo constant.

A fost o nostalgie dublu faţetată: una după o perioadă pe care tinerii nu au prins-o, dar evident cu tentă vestică (nu anii ‘80 de la noi) şi una după concertele pre-pandemie de acum câţiva ani. Summer Well şi-a păstrat spiritul şi atmosfera, a plusat parcă la artwork şi standuri arătoase (proiecţii noi, standul TikTok ca un StarGate, feţele psihedelice de la intrare, braţul robotic de la Orange), parcă mai multe decât în ediţiile "Full" şi a stat excelent la organizare. Lineup-ul a fost mult mai modest, dar faptul că am avut 2-3 hidden gems a meritat preţul biletului.

Şi aşa cum am spus şi în alţi ani, Summer Well nu e musai festival de muzică, e o ieşire în pădure cu apropiaţii, pentru un burger, aer curat şi câteva activităţi distractive. Muzica curge pe fundal pentru a completa experienţa. Clar pleci de acolo mai zen decât ai venit.

Ce artiști vin la Open Camp Vaslui 2021 - Lineup-ul complet, pe zile

Festivalul Open Camp Vaslui revine în 2021 cu o nouă ediție, cea de-a XII-a. Din lineup fac parte artiști și trupe ca Bruja, Kapushon, Timpuri Noi și Dirty Shirt.

Dirty Shirt
Dirty Shirt │ FOTO: P

După doi ani lungi și o ediție pandemică, festivalul Open Camp Vaslui se întoarce în colțul său de rai din pădure - Poligonul de tir Paiu, aflat la 2 km de orașul Vaslui, între 27 - 29 august 2021. Publicul va avea parte de trei zile de muzica live și reconectare cu natura.

Conform tradiției acestui eveniment, fiecare din cele trei seri de festival este dedicată unei zone muzicale diferite.

Lineup-ul pe zile la Open Camp Vaslui 2021:

• Vineri, 27 august - Cojones Records, Rotaru, Bruja, Kapushon, B.M.C., R.O.A
  • Sâmbătă, 28 august - Hands of Angels, Stema, Timpuri Noi, Dirty Shirt
  • Duminică, 29 august - Suburbia 11, Frate Gheorghe, Mădălina Pavăl

"Ceea ce început ca un festival, a devenit în timp mult mai mult de atât"

"Nu ne-am propus niciodată să facem un festival mare. Totuși, ne-am bucurat când lumea ne-a spus că suntem un fel de Vama Veche de trei zile, un loc colorat, o mișcare care readuce orașul la viață prin muzică, film, artă stradală, expoziții și altele.

În jurul festivalului s-a închegat, în timp, o comunitate de oameni care simt că au ceva la fel în suflet. După 12 ani, îi putem spune spiritul Open Camp, care este despre libertatea de exprimare, bucuria de a fi împreună, pasiunea pentru muzica live și iubirea față de cadrul natural în care an de an am creat amintiri.

Ceea ce început ca un festival, a devenit în timp mult mai mult de atât: o platformă de exprimare pentru tineri, un susținător al proiectelor pentru comunitate, o inițiativă de revitalizare urbană prin artă.

Și anul acesta ne propunem să aducem orașul la viață și să generăm un impact pozitiv în comunitate prin proiectele noastre, pe care le vom anunța în curând", au transmis organizatorii.

Bilete și abonamente pentru Open Camp Vaslui 2021:

• Biletele și abonamentele la festival se pot achiziționa online. Un bilet ce asigură accesul la o zi de festival costă 50 de lei, iar un abonament pe 3 zile este 100 de lei. Pentru mai multe detalii, accesați Agenda InfoMusic.

Accesul la Open Camp Vaslui 2021:

Accesul la festival se va face conform reglementărilor în vigoare: pe bază de adeverință de vaccinare (pe suport digital sau hârtie), test PCR (nu mai vechi de 72 de ore) sau test rapid (nu mai vechi de 24 de ore). Testarea la fața locului nu va fi posibilă.

Summer Well 2021 - Lineup-ul complet și programul pe zile

Summer Well Festival 2021 - Limited Edition îi va aduce pe scenă pe Woodkid, Balthazar, Fatoumata Diawara, Golan și Valeria Stoica. Lineup-ul a fost definitivat, organizatorii dezvăluind și programul pe zile.

Proiecția Summer Well pe lac
Proiecția Summer Well pe lac

Summer Well revine în 2021 cu o nouă ediție, după un an de pauză, cauzat de pandemia de COVID-19. The Limited Edition se va desfășura în perioada 12 - 15 august, pe Domeniul Știrbey din Buftea, din lineup făcând parte artiști precum Woodkid, Balthazar, L'Imperatrice, Modeselektor, Lola Marsh, Fatoumata Diawara, The Kryptonite Sparks, Dimitri's Bats și Hip Hop la Feminin. Trupa Golan, de asemenea prezentă pe lista confirmărilor, va lansa un nou album în cadrul festivalului, iar Orchestra Simfonică București va susține un concert inedit în cadrul Night Picnic. Recent s-au alăturat lineup-ului și Rejjie Snow, Princess Nokia, Moonlight Breakfast, Hercules & Love Affair, Valeria Stoica, Zimbru și Bruja.

Accesul la Summer Well 2021:

Potrivit noilor reglementări în vigoare, accesul la festival va fi premis:

• Persoanelor care prezintă Certificatul Verde (emis pentru persoane care s-au vaccinat, au trecut prin boală ori s-au testat)
  • Persoanelor care prezintă dovada vaccinării
  • Persoanele care prezintă un test PCR negativ (nu mai vechi de 72 de ore) sau un test antigen negativ (nu mai vechi de 24 de ore)

Programul pe zile - Summer Well 2021 Limited Edition

Joi, 12 august

• Golan - lansare album
  • Hercules & Love Affair DJ Set
  • A-C Leonte
  • Andreea Veder

Vineri, 13 august

Main Stage:

• Balthazar
  • L'Imperatrice
  • Lola Marsh
  • Dimitri's Bats

WIIINGS Stage:

• Rejjie Snow
  • Hip Hop la Feminin
  • Bruja

Afterparty:

• HVOB Live

Sâmbătă, 14 august

Main Stage:

• Woodkid
  • Gus Gus
  • Fatoumata Diawara
  • Moonlight Breakfast
  • The Kryptonite Sparks

WIIINGS Stage:

• IAN
  • Snow'Nuff

Afterparty:

• Modeselektor Live

Duminică, 15 august - Night Picnic

Main Stage:

• Princess Nokia
  • Orchestra Simfonică București

Afterparty:

• Valeria Stoica
  • Zimbru
  • Disco Sigaretta

Bilete la Summer Well 2021

Summer Well Festival 2021 este reprogramarea ediției din 2020, biletele achiziționate anul trecut rămânând, astfel, valabile. Pentru mai multe detalii privind prețurile biletelor, accesați Agenda InfoMusic.

Lineup-ul Electric Castle Special 2021 - Infuzie de rock, electro, hip-hop și jazz în 10 zile de concerte

Electric Castle Special va pune stăpânire pe Bonțida și Cluj-Napoca, vreme de 10 zile inundând castelul și străzile orașului cu muzică live. Ediția din 2021 a festivalului propune publicului un lineup eclectic, garnisit cu artiști români, dar și de peste hotare. Asaf Avidan, IAMDDB, Aurora, Șuie Paparude, Subcarpați, Alternosfera, Vița de Vie, Valeria Stoica și Irina Rimes sunt doar câteva dintre numele confirmate la evenimentul din august.

IAMDDB / Asaf Avidan / Vița de Vie / Valeria Stoica
IAMDDB / Asaf Avidan / Vița de Vie / Valeria Stoica │ FOTO: Colaj fotografii PR & InfoMusic

Trei zile, șase scene, zeci de artiști pentru primul weekend al Electric Castle Special, toate la castelul Banffy. Sigma și Noisia revin aici, în format DJ Set, iar pentru fanii artiștilor olandezi va fi un moment emoționant: Noisia este la ultimele show-uri după 20 de ani în topul muzicii electronice, urmând ca trio-ul să se despartă în acest an. Ben Böhmer, Eelke Kleijn și Mind Against fac parte din acel grup de artiști pentru care fiecare performance înseamnă o explorare a muzicii electronice în cele mai diverse zone ale ei, iar rezultatul este de fiecare dată unic.

Mult mai maturi și atașați stilului care i-a făcut cunoscuți, Dj Marky , un "veteran" al drum n bass, David Penn sau duo-ul minimalist HVBO completează, alături de alți artiști, lista motivelor pentru care festivalierii sunt așteptați să opteze pentru un sfârșit de săptămână petrecut exclusiv în Bonțida. Organizatorii au amenajat un camping special pentru aceste 3 zile, pentru a face experiența de festival completă.

Lineup Electric Castle Special în Cluj-Napoca (Piața Unirii și alte 20 de locații)

Din 9 august, Electric Castle Special se mută în urban, în peste 20 de locații din Cluj-Napoca. Probabil cea mai așteptată scenă, cea din Piața Unirii, va oferi, în fiecare seară, un mix de artiști români și străini din toate zonele muzicale. Golan și The Blaze (DJ set), duo-ul francez cu una dintre cele mai spectaculoase evoluții din ultimii ani în muzica electronică, fac onorurile în prima seară.

Pe aceeași scenă vor mai urca Asaf Avidan, artistul israelian a cărui notorietate a ajuns atât de puternică încât are videoclipuri regizate de regizorul Wim Wenders, excentrica Aurora, senzația pop a muzicii norvegiene care se oprește la Cluj chiar înaintea turneului ei american, mereu explozibilii Dubioza Kolektiv și una dintre cele mai importante voci ale generației sale, rapperul britanic Slowthai.

IAMDDDB, artista ce încearcă să spargă noi bariere în scena urbană londoneză, și show-ul Elenei Mîndru alături de orchestra Operei Naționale Române Cluj probează că jazz-ul sună la fel de bine în amestec cu hip hop sau muzică simfonică. Șuie Paparude, Subcarpați, Irina Rimes, Alternosfera, Vița de Vie, Coma, CTC și Zdob și Zdub completează afișul celor 7 seri în Piața Unirii.

Rămân zeci de alți artiști de descoperit în celelalte locații din Cluj, printre ei Molchat Doma - trupa de new wave din Belarus care, recent, a cunoscut un succes surprinzător pe piața americană, Acid Pauli, live set-ul lui Martin Gretschmann, un artist activ în genul techno si house de peste 20 ani, și Igorrr o aparitie "exotica" pe scena muzicii metal.

În show-ul lui de la Cluj, Skream revine la dubstep, stilul la a cărui popularitate a avut o importantă contribuție, iar Dimension promite materiale noi gândite în ultimul an în care a fost nevoit să-și întrerupă ritmul nebun al turneelor mondiale.

Lineup Electric Castle Special 2021 pe locații:

Piața Unirii (9 - 15 august):

• Alternosfera, Aurora, Asaf Avidan, Coma, CTC, Dubioza Kolektiv, Golan, IAMDDB, Irina Rimes, Killa Fonic, Nane, Slowthai, Subcarpați, Șuie Paparude, The Blaze, Vița de Vie, Zdob și Zdub, Symphonic Jazz: Elena Mîndru și Orchestra Operei Naționale Române Cluj-Napoca

Bonțida (6 - 8 august):

• Ben Bohmer, DJ Marky, HVOB, Imanu, Ash, Kaiyaa, Logistics, Mind Against, Noisia, Sigma, Alexandra, Andrei Ciubuc, Arapu, David Penn, Tensnake, Cally, Cap, Charlie, Cosmjn, Dan Andrei, Dubtil, G76, Gescu, Herodot, Kozo, Lizz, Mihigh, Nu Zău, Petre Inspirescu, Priku, Raresh, Sepp, Sublee, Kornel Kovacs, Paula Tape, Tcfc, Zada, Jim Felix, Eirwud Mudwasser, Rango, Mucho Caliente, Girls of Nice

Alte locații din Cluj-Napoca (9 - 15 august):

• Acid Arab, Acid Pauli, Am Fost la Munte și Mi-a Plăcut, Alexu and The Voices Inside, Alina Pash, Baby Elvis, Balkan Taksim, Basska, Bruja, Carson Coma, Cosmos în buzunar, Dor de Duh, Emaa, Igorrr, Jennifer Cardini, Fine it's Pink, Kumm + Muse Quartet, Fran Palermo, Funkorporation, Gheist, Giorgia Angiuli, Grimus, Henry Saiz, Implant pentru Refuz, Om la Lună, Jay Jay Johanson, Jean Gavril, Jimi Julez, Jurjak, Lucia, Luna Amară, Mădălina Pavăl, Maru, Mischa Blanos, Molchat Doma, Nova Materia, OCS, Sabo, Pinholes, Robin and The Backstabbers, Rockabella, Satellites, Scars of a Story, Session Victim, Skream, sZempol, Tornado Wallace, The Mauskovic Dance Band, Valeria Stoica, Yin Yin, Zoli Toth

Lineup-ul va fi completat de noi confirmări în perioada următoare.

Electric Castle Special se va desfășura pe parcursul a 10 zile, în perioada 6 - 15 august, în cadrul evenimentului urmând să aibă loc peste 400 de show-uri live. Festivalul va acapara Bonțida și centrul orașului Cluj-Napoca, 30 de locații fiind rezervate pentru desfășurarea acestei ediții speciale.

Bilete la Electric Castle Special 2021

Toate evenimentele din cadrul EC Special vor avea loc respectând normele pe care autoritățile le vor impune pentru perioada de derulare. Biletele sunt disponibile online, pentru detalii accesați Agenda InfoMusic.

<< oct. 2021 >>
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10