Premiera "We Will Rock You" România - O poveste despre muzică, dragoste și libertate

Mult-așteptatul musical "We Will Rock You" în regia lui Răzvan Mazilu a avut premiera în România pe 10 aprilie 2019. Cu casa închisă la Sala Palatului, castingul impresionant de actori și cântăreți a pus la dispoziție un spectacol la înalt nivel de profesionalism, dinamism și culoare. Am fost transpuși în America, în țara mamă a spectacolele de tip musical și ne-am amintit de imensa valoare a muzicii live.

Musicalul "We Will Rock You" la Sala Palatului pe 10 aprilie 2019 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

"We Will Rock You" este o poveste muzicală de origine britanică scrisă de Ben Elton și interpretată pe muzica trupei Queen, care se joacă pe scenele londoneze de mai bine de 17 ani. Pe parcursul anilor producția acestui spectacol muzical a fost preluată și adaptată în 15 țări, iar în 2019 ajunge și în România.

Ideea spectacolului s-a născut datorită lui Robert de Niro în 1996, care a lansat o întrebare simplă către membrii trupei Queen, Brian May și Roger Taylor: dacă s-au gândit vreodată să facă un musical cu piesele lor. De aici a pornit totul și a durat câțiva ani ca scriitorul și umoristul Ben Elton să preia responsabilitatea scrierii libretului și alegerii pieselor Queen care să facă parte din musical. Publicul care alege să vină la acest spectacol primește atât o piesă de teatru, cât și un super concert rock, după cum declară Elton.

Fanii Queen sunt cu siguranță încântați să asculte pe parcursul musicalului 24 de piese dintre cele mai populare ale trupei, dintre care menționăm câteva: We Are The Champions, Radio Ga Ga, I Want To Break Free, Somebody To Love, Killer Queen, Don’t Stop Me Now, Under Pressure și desigur, We Will Rock You.

O poveste despre muzică, dragoste și libertate

Haideți să vedem pe scurt care este povestea și mesajul transmis mai departe prin intermediul muzicii Queen și al acestui spectacol. În primul rând este o satiră la adresa evoluției tehnologizate a societății, un atac la adresa caselor de discuri care produc muzică computerizată, pe bandă, pentru bani. În al doilea rând este un "reminder" a ce înseamnă puterea exprimării prin muzică, prin voce și instrumente muzicale pentru civilizația umană, iar în al treilea rând este o reiterare a binecunoscutei povești distopice a rebeliunii împotriva unui sistem care îndoctrinează și desensiblizează oamenii.

Producția musicalului "We Will Rock You" pentru România a fost preluată de compania de teatru WonderTheatre, care s-a ocupat și de musicalul de succes "Mamma Mia!", iar regia, coregrafia și costumele sunt semnate de Răzvan Mazilu. Iată ce declara acesta despre spectacol:

"Mi-am dorit un show eclectic-postmodern care să susțină această poveste și mai ales să reprezinte spiritul muzicii Queen: umor cât cuprinde, ironie și auto-ironie, rock și pop, metal și soft-rock, profund și silly, masculin și feminin, androgin, decandeță cyber și kitsch asumat, persiflare a filmelor SF de duzină, atmosferă Woodstock și Burning Man, costume rock - glam - goth - steam - punk - boho - mugler - something, erotism și emoție. Multă emoție. Un musical e ca un roller-coaster al emoțiilor puternice."

Este foarte important de observat ce aduce diferit fiecare adaptare a unei povești în fiecare țară în care se pune în scenă, iar în cazul României cu siguranță amprenta lui Răzvan Mazilu a adus nuanța unică și specifică spectacolului de aici.

Amprenta unică a lui Răzvan Mazilu se arată prin costume și coregrafie

Costumele sunt de mare spectacol, unice și futuriste, așa cum cere povestea, în același timp creative și pline de personalitate pentru fiecare personaj în parte. Coregrafia adaugă imens la atmosfera unui musical, și deși au fost momente în care un actor se găsea singur pe scena cântând fară să se miște, aceste momente au fost compensate din plin de coregrafiile de grup și de carisma exprimată prin dans de personajul principal. De asemenea, un "touch" personal al regizorului Răzvan Mazilu este nuanța androgină pe care a adăugat-o spectacolului prin dansatorul Emil Rengle, câștigătorul ediției Românii Au Talent 2018, care a întruchipat un personaj adițional libretului original: "cățelușul" lui Killer Queen, personajul negativ principal al poveștii.

Castingul pentru spectacolul românesc a fost coordonat de Răzvan Mazilu, Mary Hammond, șefa de catedră musical de la Royal Academy of Music și Stuart Morley, directorul muzical al primei producții a acestui musical la Londra.

Actorii "seniori" care au onorat roluri principale în acest musical sunt Loredana Groza (Killer Queen), care a interpretat un personaj negativ de excepție, Adrian Nour, de asemenea în rol negativ, și Răzvan Vasilescu, conducătorul grupării rebele a Boemilor, care a fost un deliciu de urmărit, mai ales pentru că nu foarte des îl auzim cântând.

Actori multi-talentați, aleși de jurați internaționali

Personajele principale ale poveștii, cei doi tineri care câștigă lupta cu Global Soft, corporația care dorea să spele creierele tuturor locuitorilor planetei și să îi facă să uite ce a însemnat vreodată muzica live, sunt Lucian Ionescu (Galileo Figaro) și Mara Căptaru (Scaramouche). Lucian Ionescu e deja experimentat cu roluri în alte musicaluri, plus o interpretare a lui Freddie Mercury în fața juriului de la "Te cunosc de undeva", iar Mara Căptaru este cunoscută în special datorită emisiunii Vocea României, la care a participat în 2018.

Lucian Ionescu joacă un "Visător" absolut delicios, în special în momentele în care creierul îi este scurcircuitat și cântă bucăți din melodii faimoase fără oprire una după alta. Cele mai amuzante momente pentru public au fost atunci când printre bucăți din hituri internaționale se mai strecurau și bucăți din piese românești.

Alte apariții delicioase, un cuplu de boemi pasionali alcătuit din personajele "Ozzy Osbourne" și "Britney Spears" îi pun în valoare pe actrița și poeta Ana Bianca Popescu și pe Ciprian Teodorescu, participant de asemenea la Vocea României.

Decorurile și luminile sunt maiestuoase și dinamice, iar trupa care asigură muzica live în spatele actorilor intervine la un moment dat în spectacol, în mod amuzant, și primește toate laudele pe care le merită.

La premiera musicalului "We Will Rock You" publicul a fost destul de static, cu greu s-a ridicat în picioare să danseze, dar putem alege să interpretăm asta ca pe reacția de fascinație și admirație față de ce se desfășura pe scenă, care îi invita mai degrabă la nemișcare decât la manifestare. În public s-au aflat diferite personalități din lumea showbizului, printre care și tenismenul Horia Tecău, un campion al tenisului românesc, pentru care ar fi putut fi dedicată piesa de final "We Are The Champions".

RECOMANDARE: Vezi întreaga galerie foto de la premiera spectacolului muzical We Will Rock You de pe 10 aprilie 2019

Finalul poveștii este un happy end veritabil, în care iubirea și muzica adevărată înving tehnologia și spălarea pe creier. Rockul și chitara electrică salvează viitorul umanității și păstrează inimile deschise către iubire și exprimarea liberă a unicității individului.

"We Will Rock You" Romania este cu siguranță o piesă de rezistență a pieței de spectacole care prinde aripi din ce în ce mai mari și o foarte bună adiție la palmaresul regizoral al lui Răzvan Mazilu.

Loredana a lansat piesa "Când o zi pare un an (Dolce Far Niente)"

Loredana pare a reveni la începuturile carierei sale şi ne surprinde abordând un gen muzical neaşteptat, cu piesa "Când o zi pare un an (Dolce Far Niente)". L-aş numi un synthpop cu influenţe atât din anii '80, cât şi '90. Se ascultă în articol.

Coperta single Loredana Cand o zi pare un an
Coperta single Loredana Cand o zi pare un an │ FOTO: Loredana

Aminteşte de produsele muzicale care combinau pop-ul cu muzică electronică la finalul mileniului trecut. De perioada Class, începuturile DJ Project, dar are şi ceva din electropop-ul încărcat de tristeţe şi angoasa care tot vine din Suedia. Mă refer aici la Robyn, Mo, Tove Lo, chiar şi noul album Royksopp. Surpriză oferită de Loredana prin "Când o zi pare un an" e cu atât mai mare când te gândeşti că în urmă cu un an colabora cu cu Jador, Costi Ioniță şi Florin Salam pe o piesă care a polarizat multă lume.

"Lori" ne-a oferit în 2022 şi piesa "Dans, dans, dans", o melodie văratică şi un bubblegum pop. Revenind în 2022, noul single este făcut şi desfăcut de sintetizatoare, unele cum nu prea mai auzi prin România, poate doar pe la trupele indie care mai vin la Summer Well. Track-ul este compus de Loredana, cu versuri scrise de către artistă. Lansarea vine la doar 2 zile după ce artista a făcut un show memorabil la gala Romanian Music Awards, pe 22 septembrie, la Râmnicu Vâlcea.

Acolo s-a auzit de altfel în premieră live acest track, iar Loredana a primit trofeul "Lifetime Award", pentru întreaga carieră.

Iată cum a descris Lori creaţia sa:

"Orice vară care trece ne lasă în suflet un dor, o nostalgie a zilelor şi nopţilor fierbinţi, în care timpul pare că stă în loc, amintiri irepetabile… Aşa s-a născut "Când o zi pare un an (Dolce Far Niente). Am scris acest cântec cu gândul că poate fi un balsam, "a sweet medicine", pentru toţi cei care regreta verile care trec întotdeauna prea repede.

"Când o zi pare un an", acea zi care pare cât o viaţă, în care fiecare secundă e trăită la maxim, full throttle, o zi în care trăieşti cât alţii într-un an! Viteza cu care trăim poate sparge bariera timpului şi a spaţiului!

Cântecul l-aş descrie ca pe un funk disco progresiv, extrem de catchy şi dansant, cu un sunet extrem de neaşteptat în contextul muzical actual! Vă invit să-l ascultaţi!"

Loredana continuă să se reinventeze pe parcursul anilor, având o carieră bogată de 3 decenii. A abordat genuri muzicale că pop, rock, populară, jazz, blues, muzical, fără a cunoaşte limite. Li se adăugă electro dance, dar şi acest synthpop neaşteptat.

România are Roast debutează pe 11 mai la Antena 1; De la ce oră se difuzează

Noua emisiune de umor de la Antena 1, România are Roast, va fi difuzată pe post începând cu data de 11 mai. Echipele Pârșii circumspecți și Marmotele vesele, conduse de căpitanii Cătălin Bordea și Cosmin Natanticu, se vor duela în roast-uri, Andrei Ungureanu și Rikito Watanabe urmând să îndrume echipele în călătoria lor prin țară. Show-ul este prezentat de Micutzu (Cosmin Nedelcu).

România Are Roast la Antena 1
România Are Roast la Antena 1 │ FOTO: Antena 1

În vreme ce  Stand-Up Revolution rămâne fără o dată de lansare, Antena 1 merge înainte cu România are Roast. Noul show se bucură de nume cunoscute ale stand-up-ului românesc, precum Maria Popovici, Mincu, Cătălin Bordea, Cosmin Natanticu, Cristi Popesco și Dan Frânculescu. Formatul acestei emisiuni presupune confruntarea a două echipe de comedianți. Se vor spune glume acide, specifice roast-ului, inspirația pentru fiecare emisiune pornind de la particularitățile regiunilor țării. Mai exact, se vor face glume despre moldoveni, ardeleni, olteni, etc., echipa cu cele mai amuzante remarci urmând să fie declarată câștigătoare. Premiul pus în joc la fiecare ediție este de 10.000 de lei.

Când începe România are Roast pe Antena 1

România are Roast va fi difuzată în premieră miercuri, pe 11 mai, de la 20:30. Ulterior, emisiunea va fi difuzată în fiecare miercuri, de la aceeași oră.

Ce comedianți alcătuiesc cele două echipe de la România are Roast

Echipele de la România are Roast au fost denumite Pârșii Circumspecți și Marmotele Vesele. Cosmin Natanticu este căpitanul Pârșilor Circumspecți, din echipa sa făcând parte Maria Popovici, Mincu, Cristi Popesco și Dan Frânculescu. Marmotele Vesele este echipa condusă de Cătălin Bordea, ceilalți membri fiind Radu Bucălae, Nelu Cortea, Teodora Nedelcu și Teo Ioniță.

"Formatul este foarte antrenant pentru noi. Avem parte de probe destul de solicitante și roast-uri bazate exclusiv pe regiunile vizitate prin țară. Până acum pot spune că cel mai greu mi-a fost să scriu despre Oltenia, pentru că am încercat să fac ca stereotipurile din acea regiune să nu li se pară jignitoare", a declarat Cătălin Bordea, căpitanul Marmotelor Vesele, pentru Antena 1.

"Echipa noastră este foarte unită, competitivă și ascultătoare, ca niște pârși adevărați. Nu cred că mi s-a părut nimic greu pentru că atunci când faci ce-ți place, nimic nu pare complicat, dar pot spune că a fost mai dificil să scriu despre zona Banatului, pentru că nu am avut de ce să mă leg pentru a face roast", a menționat Cosmin Natanticu, căpitanul Pârșilor Circumspecți.

Micutzu și Loredana completează show-ul România are Roast

Micutzu va fi prezentatorul emisiunii, în vreme ce Loredana va asigura atmosfera. Artista va cânta în fiecare emisiune alături de orchestra Agurida și alți invitați surpriză. Influențele muzicale vor varia de la un show la altul, în funcție de regiunile roast-uite de cele două echipe de comedianți.

România are Roast e noua emisiune de la Antena 1 cu Micutzu, Maria Popovici și Mincu

Antena 1 lansează o nouă emisiune de umor, intitulată "România are Roast". Micutzu va prezenta show-ul și va modera două echipe de comedianți, din care vor face parte nume cunoscute ale stand-up-ului românesc, precum Maria Popovici, Mincu, Cătălin Bordea, Cristi Popesco și Dan Frânculescu. Invitatul muzical permanent al emisiunii va fi Loredana Groza.

România are Roast
România are Roast │ FOTO: Antena 1

Fără a mai oferi detalii cu privire la Stand-Up Revolution, emisiunea cu Teo, Vio, Costel și Dan Badea care a fost scoasă din grilă cu o zi înainte de lansare, Antena 1 anunță un nou show de umor. România are Roast ar trebui să apară "în curând" pe post, formatul acestei emisiuni presupunând confruntarea a două echipe de comedianți. Ei vor încerca să cucerească regiunile României în "cea mai aprigă competiție de roast".

Echipele au fost denumite Pârșii Circumspecți și Marmotele Vesele. Cosmin Natanticu este căpitanul Pârșilor Circumspecți, din echipa sa făcând parte Maria Popovici, Mincu, Cristi Popesco și Dan Frânculescu. Marmotele Vesele este echipa condusă de Cătălin Bordea, ceilalți membri fiind Radu Bucălae, Nelu Cortea, Teodora Nedelcu și Teo Ioniță.

Cele două echipe vor vizita toate regiunile țării, vor urma tradițiile locurilor, vor duce la bun sfârșit povocări și vor face roast pe baza tuturor întâmplărilor petrecute în călătoria lor prin România. Premiul pus în joc la fiecare ediție este de 10.000 de lei.

"Pe parcursul deplasării prin țară, noi nu am știut niciodată ce urma să ni se întâmple și probele primite ne-au surprins constant. După etapa deplasării au urmat filmările roast-urilor din platou, iar aici publicul prezent a fost singurul care a votat echipa pe care o considerau cea mai amuzantă", a declarat Cosmin Natanticu pentru Antena 1.

"Echipa mă ridică de fiecare dată pe culmi neașteptate. Noi toți suntem colegi și nu mă consider căpitan, însă cineva trebuia să poarte și această titulatură. În călătoria noastră prin țară ne-am simțit ca atunci când mergeam în tabără cu clasa, am avut șansa să fim iar copii și ne-am distrat. Telespectatorii vor vedea roast-uri, scheciuri și momente de improvizație bazate pe experiențele noastre de prin țară", a detaliat Cătălin Bordea.

Micutzu este prezentatorul noii emisiunii România are Roast

"Este pentru prima dată când prezint singur o emisiune și pot spune că este o experiență foarte interesantă. Îmi place că lucrez cu prieteni și cunoștințe", a declarat Micutzu.

Loredana, invitatul muzical al emisiunii