Premiera "We Will Rock You" România - O poveste despre muzică, dragoste și libertate

Mult-așteptatul musical "We Will Rock You" în regia lui Răzvan Mazilu a avut premiera în România pe 10 aprilie 2019. Cu casa închisă la Sala Palatului, castingul impresionant de actori și cântăreți a pus la dispoziție un spectacol la înalt nivel de profesionalism, dinamism și culoare. Am fost transpuși în America, în țara mamă a spectacolele de tip musical și ne-am amintit de imensa valoare a muzicii live.

Musicalul "We Will Rock You" la Sala Palatului pe 10 aprilie 2019 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

"We Will Rock You" este o poveste muzicală de origine britanică scrisă de Ben Elton și interpretată pe muzica trupei Queen, care se joacă pe scenele londoneze de mai bine de 17 ani. Pe parcursul anilor producția acestui spectacol muzical a fost preluată și adaptată în 15 țări, iar în 2019 ajunge și în România.

Ideea spectacolului s-a născut datorită lui Robert de Niro în 1996, care a lansat o întrebare simplă către membrii trupei Queen, Brian May și Roger Taylor: dacă s-au gândit vreodată să facă un musical cu piesele lor. De aici a pornit totul și a durat câțiva ani ca scriitorul și umoristul Ben Elton să preia responsabilitatea scrierii libretului și alegerii pieselor Queen care să facă parte din musical. Publicul care alege să vină la acest spectacol primește atât o piesă de teatru, cât și un super concert rock, după cum declară Elton.

Fanii Queen sunt cu siguranță încântați să asculte pe parcursul musicalului 24 de piese dintre cele mai populare ale trupei, dintre care menționăm câteva: We Are The Champions, Radio Ga Ga, I Want To Break Free, Somebody To Love, Killer Queen, Don’t Stop Me Now, Under Pressure și desigur, We Will Rock You.

O poveste despre muzică, dragoste și libertate

Haideți să vedem pe scurt care este povestea și mesajul transmis mai departe prin intermediul muzicii Queen și al acestui spectacol. În primul rând este o satiră la adresa evoluției tehnologizate a societății, un atac la adresa caselor de discuri care produc muzică computerizată, pe bandă, pentru bani. În al doilea rând este un "reminder" a ce înseamnă puterea exprimării prin muzică, prin voce și instrumente muzicale pentru civilizația umană, iar în al treilea rând este o reiterare a binecunoscutei povești distopice a rebeliunii împotriva unui sistem care îndoctrinează și desensiblizează oamenii.

Producția musicalului "We Will Rock You" pentru România a fost preluată de compania de teatru WonderTheatre, care s-a ocupat și de musicalul de succes "Mamma Mia!", iar regia, coregrafia și costumele sunt semnate de Răzvan Mazilu. Iată ce declara acesta despre spectacol:

"Mi-am dorit un show eclectic-postmodern care să susțină această poveste și mai ales să reprezinte spiritul muzicii Queen: umor cât cuprinde, ironie și auto-ironie, rock și pop, metal și soft-rock, profund și silly, masculin și feminin, androgin, decandeță cyber și kitsch asumat, persiflare a filmelor SF de duzină, atmosferă Woodstock și Burning Man, costume rock - glam - goth - steam - punk - boho - mugler - something, erotism și emoție. Multă emoție. Un musical e ca un roller-coaster al emoțiilor puternice."

Este foarte important de observat ce aduce diferit fiecare adaptare a unei povești în fiecare țară în care se pune în scenă, iar în cazul României cu siguranță amprenta lui Răzvan Mazilu a adus nuanța unică și specifică spectacolului de aici.

Amprenta unică a lui Răzvan Mazilu se arată prin costume și coregrafie

Costumele sunt de mare spectacol, unice și futuriste, așa cum cere povestea, în același timp creative și pline de personalitate pentru fiecare personaj în parte. Coregrafia adaugă imens la atmosfera unui musical, și deși au fost momente în care un actor se găsea singur pe scena cântând fară să se miște, aceste momente au fost compensate din plin de coregrafiile de grup și de carisma exprimată prin dans de personajul principal. De asemenea, un "touch" personal al regizorului Răzvan Mazilu este nuanța androgină pe care a adăugat-o spectacolului prin dansatorul Emil Rengle, câștigătorul ediției Românii Au Talent 2018, care a întruchipat un personaj adițional libretului original: "cățelușul" lui Killer Queen, personajul negativ principal al poveștii.

Castingul pentru spectacolul românesc a fost coordonat de Răzvan Mazilu, Mary Hammond, șefa de catedră musical de la Royal Academy of Music și Stuart Morley, directorul muzical al primei producții a acestui musical la Londra.

Actorii "seniori" care au onorat roluri principale în acest musical sunt Loredana Groza (Killer Queen), care a interpretat un personaj negativ de excepție, Adrian Nour, de asemenea în rol negativ, și Răzvan Vasilescu, conducătorul grupării rebele a Boemilor, care a fost un deliciu de urmărit, mai ales pentru că nu foarte des îl auzim cântând.

Actori multi-talentați, aleși de jurați internaționali

Personajele principale ale poveștii, cei doi tineri care câștigă lupta cu Global Soft, corporația care dorea să spele creierele tuturor locuitorilor planetei și să îi facă să uite ce a însemnat vreodată muzica live, sunt Lucian Ionescu (Galileo Figaro) și Mara Căptaru (Scaramouche). Lucian Ionescu e deja experimentat cu roluri în alte musicaluri, plus o interpretare a lui Freddie Mercury în fața juriului de la "Te cunosc de undeva", iar Mara Căptaru este cunoscută în special datorită emisiunii Vocea României, la care a participat în 2018.

Lucian Ionescu joacă un "Visător" absolut delicios, în special în momentele în care creierul îi este scurcircuitat și cântă bucăți din melodii faimoase fără oprire una după alta. Cele mai amuzante momente pentru public au fost atunci când printre bucăți din hituri internaționale se mai strecurau și bucăți din piese românești.

Alte apariții delicioase, un cuplu de boemi pasionali alcătuit din personajele "Ozzy Osbourne" și "Britney Spears" îi pun în valoare pe actrița și poeta Ana Bianca Popescu și pe Ciprian Teodorescu, participant de asemenea la Vocea României.

Decorurile și luminile sunt maiestuoase și dinamice, iar trupa care asigură muzica live în spatele actorilor intervine la un moment dat în spectacol, în mod amuzant, și primește toate laudele pe care le merită.

La premiera musicalului "We Will Rock You" publicul a fost destul de static, cu greu s-a ridicat în picioare să danseze, dar putem alege să interpretăm asta ca pe reacția de fascinație și admirație față de ce se desfășura pe scenă, care îi invita mai degrabă la nemișcare decât la manifestare. În public s-au aflat diferite personalități din lumea showbizului, printre care și tenismenul Horia Tecău, un campion al tenisului românesc, pentru care ar fi putut fi dedicată piesa de final "We Are The Champions".

RECOMANDARE: Vezi întreaga galerie foto de la premiera spectacolului muzical We Will Rock You de pe 10 aprilie 2019

Finalul poveștii este un happy end veritabil, în care iubirea și muzica adevărată înving tehnologia și spălarea pe creier. Rockul și chitara electrică salvează viitorul umanității și păstrează inimile deschise către iubire și exprimarea liberă a unicității individului.

"We Will Rock You" Romania este cu siguranță o piesă de rezistență a pieței de spectacole care prinde aripi din ce în ce mai mari și o foarte bună adiție la palmaresul regizoral al lui Răzvan Mazilu.

Momente fierbinți la iUmor: Delia și Loredana s-au sărutat în mod repetat

Cel de-al 10-lea sezon iUmor se apropie de final, iar producătorii emisiunii s-au gândit la o ediție specială denumită "Gala Premiilor iUmor". Surprizele au curs în lanț, una dintre ele avându-le ca protagoniste pe Delia și Loredana. Găsești mai multe detalii în articol.

Delia și Loredana la iUmor
Delia și Loredana la iUmor │ FOTO: Antena 1

Ediția iUmor din 12 mai a fost una plină de momente neașteptate, invitați speciali și numere încărcate de umor. Jurații emisiunii au fost răsplătiți cu premii speciale la categorii precum "Cea mai spectaculoasă jurizare", "Cele mai bune maniere", "Cel mai longeviv prezentator", "Cea mai rapidă ascensiune" sau "Cea mai bună reacție". Așa cum se obișnuiește la galele internaționale, premiile au fost oferite de o serie de nume cunoscute din România ca Loredana, Marian Godină, Andrei Ștefănescu, George Ivașcu sau Daniel Onoriu.

Primul premiu a fost pentru "Cea mai spectaculoasă jurizare" și a fost decernat de nimeni alta decât Loredana. Diva a urcat pe scenă într-o rochie roșie, cu un decolteu adânc și a luat răsuflarea audienței.

"Loredana face parte din cele 15, 20 de persoane din showbizul românesc care sunt cu adevărat ceea ce se numește un <<superstar>>. Loredana respiră <<superstar>>. Și dincolo de tot felul de discuții care au existat de-a lungul timpului și mai ales în ultimii ani, este al naibii de sexy", a declarat Bendeac de cum a pășit Loredana pe scenă.

Premiul pentru "Cea mai spectaculoasă jurizare" a fost câștigat de Delia, care nu doar că a primit un trofeu auriu, dar și trei săruturi din partea Loredanei. Gesturile celor două artiste i-au surprins pe colegii din platou și l-au iritat pe Mihai Bendeac, care își dorea să fie el în locul Deliei.

"Ăsta [Mihai] a murit, în dreapta. S-a ofilit. O dată, pentru că ar fi vrut el să pupe. Doi, pentru că pupatul ăsta o să fie istoric și ale lui, pentru că au fost multe, se pierd în neant deja", a glumit Delia.

Mihai Bendeac a mărturisit:

"Îți spun cinstit, dacă aș fi câștigat, așa cum de altfel meritam această categorie, asta aveam de gând să fac. M-aș fi dus și aș fi fost Adrien Brody (n.r. Adrien Brody a sărutat-o pe Halle Berry la Premiile Oscar din 2003). Tu îți dai seama? Once in a lifetime, să mă vadă pe mine mama la televizor pupându-mă pe gură cu Loredana Groza...".

Industria muzicala

"Întotdeauna mi-a plăcut să îmi asum riscuri", a declarat Loredana despre melodia sa cu maneliști

Invitată recent în emisiunea "Sinteza Zilei", Loredana a oferit detalii despre "Fericire", noua sa colaborare cu o serie de maneliști cunoscuți din România. Artista a abordat mai multe subiecte, printre care rasismul și criticile pe care mulți ascultător le aduc manelelor. Găsești mai multe detalii în articol.

Loredana în videoclipul "Fericire"/"Bună dimineața"
Loredana în videoclipul "Fericire"/"Bună dimineața" │ FOTO: captură YouTube

Loredana și piesa "Fericire"/"Bună dimineața" au fost subiectul fierbinte al ultimelor zile. Colaborarea artistei cu Jador, Florin Salam, Costi, Culiță Sterp, Baboiash, Ștefan de la Bărbulești, Nicu Paleru, Adi de la Vâlcea, Jean de la Craiova și Vali Vijelie a avut parte de reacții peste reacții. Mulți au lăudat noua melodie, dar și mai mulți au criticat implicarea Loredanei în acest gen muzical. Atenția (pozitivă sau nu) vizavi de piesă se vede în cifrele obținute până acum. La momentul redactării acestui articol, "Fericire" se află pe primul loc în tendințele românești de pe Youtube și a acumulat 5,1 de milioane de vizualizări.

Invitată la o serie de emisiuni, cea mai recentă fiind "Sinteza Zilei", Loredana a oferit mai multe detalii despre colaborarea muzicală, încercând să le explice ascultătorilor motivele pentru care a "intrat în horă". Mai mult, artista a subliniat faptul că nu a fost deloc deranjată de criticile primite și a înțeles că vor există întotdeauna păreri împărțite legate de cariera sa muzicală.

"Încerc să rămân echidistantă. Încerc să-mi păstrez echilibrul, să fiu întotdeauna în centru, să fiu la mijloc și să nu reacționez, să nu consum energie cu lucruri care, cumva, sunt firești să se întâmple. Întotdeauna când e un plus, vine și un minus. E o regulă a firii, a naturii. Când e ceva care iese din tipare, care poate șoca anumite spirite puritane sau care cred că muzica pe care o ascultă ei e superioară altor genuri muzicale, n-am cum să mă supăr. Doar înțeleg. E natura umană".

Loredana a vorbit apoi despre rasism, fiind de părere că este unul dintre motivele pentru care publicul a reacționat astfel la noua colaborare. Cântăreața a dezvăluit că a mai colaborat și în trecut cu muzicieni de etnie romă, precum Cornelia Catanga, Nelu Ploieșteanu sau membrii ai unor tarafuri, doar că aceste informații nu ajungeau atât de repede la public din cauza lipsei tehnologiei și internetului.

Loredana: "Asta nu e o manea, de fapt. Dacă ascultați ritmul, nu e nici reggaeton, nu e nici manea. Este <<happy tone>>. Noi l-am inventat. Este noul gen, noul trend.

Artista a declarat că dorește întotdeauna să creeze ceva nou, acesta fiind și motivul pentru care "Fericire" nu este o manea clasică. A mers pe anumite șabloane care există deja în muzică, dar a venit cu o anumită schimbare. Acest "trend", cum îl numește Loredana, este pus în evidență de felul diferit în care cei nouă maneliști își cântă partea. Cântăreața a ținut să precizeze că "fiecare are floricelele lui" și fiecare vine cu imaginația lui.

În final, Loredana a vorbit despre direcțiile ei muzicale și artistice, aspecte care poate încă au nevoie de lămuriri. Cântăreața este cunoscută pentru modul în care se reinventează constant, cântând despre iubire în nenumărate genuri și stiluri, fie că a interpretat muzică pop, rock, populară, jazz, jamparale, blues sau musical. Cea mai recentă abordare muzicală se dorește a fi o nouă dovadă prin care Loredana își arată numeroasele fațete creative:

"Întotdeauna mi-a plăcut să-mi asum riscuri. Cine nu riscă, nu câștigă. Cred că publicul e obișnuit cu nonconformismul meu. Nu sunt o persoană care a stat la mănăstire, mi-am dat acum vălul de pe față și fac nebunii. Întotdeauna am făcut nebunii".

Au început înscrierile pentru cel de-al 10-lea sezon X Factor

X Factor continuă să își scrie povestea cu un nou sezon. Până atunci, însă, cei care consideră că au factorul X sunt așteptați să se înscrie la preselecții. Găsești mai multe detalii în articol.

Înscrieri X Factor 2021
Înscrieri X Factor 2021 │ FOTO: The X Factor Romania / Antena 1

X Factor este unul dintre show-urile ce promovează oameni talentați, cu voci impresionante. Experiența acestei competiții muzicale a propulsat numeroși concurenți, devenind cunoscuți în întreaga țară și debutând în industria muzicală, alături de idolii lor. Acum, Antena 1 a dat startul înscrierilor pentru sezonul viitor. Doritorii pot intra pe casting.a1.ro și să urmeze pașii de acolo. De menționat faptul că participanții trebuie să aibă cel puțin 14 ani împliniți, minorii urmând a se prezenta la audiții însoțiți de un reprezentant legal.

Etapele preselecțiilor

Informații esențiale

În prima fază a înscrierii pentru sezonul X Factor 2021 trebuie să-ți creezi un profil. Apoi, următorul lucru pe care trebuie să-l faci la înscriere este să menționezi dacă vii singur, sau faci parte dintr-un grup. Acesta este un pas important deoarece grupele din cadrul competiției X Factor sunt împărțite în 4 categorii: fete cu vârste cuprinse între 14 și 24 de ani, băieți cu vârste cuprinse între 14 și 24 de ani, grupă mixtă formată din artiști de peste 24 de ani și grupuri. De asemenea, trebuie să încarci o fotografie cât mai reprezentativă cu tine.

Detalii și orașele în care au loc preselecțiile

După ce ți-ai completat profilul de candidat, trebuie să răspunzi la câteva întrebări precum: "Ai mai participat la show-ul X Factor?", "Daca da, în ce etapă ai ajuns?", "Ai mai cântat în faţa publicului?", sau "Ştii să cânţi la vreun instrument?". De asemenea, trebuie să menționezi și care este cel mai apropiat oraș în care ai putea veni la preselecții, dintre București, Iași, Cluj-Napoca, sau Timișoara.

Clip reprezentativ

În cea de-a treia fază a înscrierii pentru X Factor 2021, trebuie să încarci un videoclip cu tine, în care să îți demonstrezi talentul muzical.

Anul trecut, X Factor a fost un show spectaculos, în ciuda pandemiei. Concurenți talentați, voci speciale și momente antrenante i-au cucerit pe jurați și telespectatori. Cel de-al nouălea sezon a cuprins mai multe etape: audiții, bootcamp, dueluri, semifinale și finală.

Cei patru jurați, Ștefan Bănică, Loredana, Delia și Florin Ristei au știut de la început de ce categorie de vârstă se vor ocupa. Interpretare după interpretare și jurații au ales cu ce concurenți merg mai departe în fiecare etapă, iar finaliștii au fost Adrian Petrache (Loredana), Andrada Precup (Ștefan Bănică), Sonia Mosca (Delia) și Super 4 (Florin Ristei). Câștigătoarea trofeului și a premiului în valoare de 50.000 de euro a fost Andrada Precup.

26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16