Metallica se află din nou în fruntea topului Billboard 200, de această dată cu cel de-al 11-lea material de studio, "Hardwired…To Self-Destruct". Anunțul oficial din partea Billboard a venit după o săptămână în care vânzările albumului indicau că Metallica va fi în fruntea clasamentelor a 57 de țări. Așadar, formația se află în așteptarea multor vești bune, topul american fiind primul care a confirmat reușita veteranilor.
"Hardwired…To Self-Destruct" a obținut poziția fruntașă în Billboard 200 pentru vânzări ce s-au ridicat la 291.000 de copii într-o săptămână. Totalul include și streaming-urile, fără acestea formația vânzând 282.000 de albume fizice.
În 2008, când a fost lansat ”Death Magnetic”, Metallica reușea să vândă 500.000 de albume în doar 3 zile. Discul a debutat, de asemenea, pe primul loc în topul Billboard, la fel ca și anterioarele 4 albume: ”St. Anger” (2003), ”Reload” (1997), ”Load” (1996) și ”Metallica” - The Black Album (1991).
Albumul "Hardwired…To Self-Destruct" a fost lansat pe 18 noiembrie. Discul conține 12 piese noi, compuse de James Hetfield, Lars Ulrich, Kirk Hammett și Robert Trujillo. Materialul marchează o premieră în lunga carieră a formației: este primul disc lansat prin intermediul propriei case de discuri, Blackened Recordings.
Înregistrările pentru noul album au început în 2011, trupa lucrând pentru acest material împreună cu producătorul Greg Fidelman, de care Lars Ulrich este extrem de mulțumit. Fidelman a mai colaborat cu trupa pentru albumele ”Lulu” și ”Death Magnetic”, producând și mixând discuri și pentru Black Sabbath, Slayer, Red Hot Chili Peppers și Neil Diamond.
Pentru promovarea albumului, Metallica a filmat 12 videoclipuri. Primele 3 au fost lansate pe parcursul a două luni, celelalte 9 fiind dezvăluite publicului în decursul câtorva ore. Toate clipurile sunt disponibile pe canalul oficial de YouTube al formației.