pop, rock

Holograf la Sala Palatului, un concert în oglinda timpului

Au trecut 30 de ani de când "Holograf 1", primul album al trupei, vedea zorii zilei. Componența grupului era atunci alta, iar tematica pieselor era strâns legată de frământările societății crescute în așa-zisa Epocă de Aur. Privind în oglinda timpului, pe 25 noiembrie, la Sala Palatului, Holograf a observat că trăirea publicului a rămas neschimbată. Același entuziasm, ce se transmite din generație în generație.

Holograf în concert la Sala Palatului pe 25 noiembrie 2013

Holograf este o trupă cu trecut. Cei care au crescut cu ea îi simt poate cel mai bine pulsul, retrăind prin versurile pieselor nostalgia anilor ce au apus. Indiferent, însă, dacă faci parte din noua sau vechea generație, un aspect poate fi observat cu ochiul liber. Holograf este o formație simbol. Într-un continuu du-te vino al trupelor născute în anii '80 - '70, Holograf rămâne pe poziții. Da, componența grupului s-a schimbat pe parcurs și da, rock-ul energic de la început a îmbrăcat acum forma baladelor, dar ceea ce a rezistat eroziunii timpului nu poate fi ignorat - plăcerea de a crea muzică și de a urca pe scenă pentru a oferi publicului emoție.

După un "an de tăcere", în care problemele de sănătate ale lui Dan Bittman ar fi putut conduce către căutarea unui nou solist, concertul de la Sala Palatului a venit ca o mulțumire, adresată tuturor celor care au fost alături de trupă.  Și aici nu ne referim doar la publicul spectator, ci și la oamenii care au contribuit istoriei Holograf: Mihai Pocorschi, Gabriel Cotabiță, Mihai Coman."E ca pe vremuri", a remarcat Dan Bittman în cadrul spectacolului, o sală plină ochi aprobându-l prin aplauze ce nu mai conteneau.

Tineri, bătrâni, adulți și copii au umplut rândurile înghesuite de la Sala Palatului, în jur de 4200 de spectatori  așteptând ca Holograf să le reamintească de ce și-au dorit ca trupa să revină pe scenă în formula deja statornicită: Dan Bittman, Edi Petroșel, Tino Furtună, Romeo Dediu și Iulian Vrabete. Odată cu stingerea luminilor, cu un sfert de oră academic peste programul stabilit, aplauzele au acaparat sala, lăsând loc doar de râsete și bună-dispoziție.

"Bună seara, bine v-am găsit. Observ că v-ați luat regulamentar bilet cu loc, lângă loc, și stați jos, tot regulamentar. Ei, cu chestia asta o să am eu o problemă pentru că nu o să vă las în seara asta să stați liniștiți. Îmi pare rău", a anunțat Dan Bittman la începutul concertului, întâmpinând publicul cu entuziasmul bine cunoscut.

La concertele Holograf se vine în familie, așa încât zumzetul copiilor s-a strecurat printre piese, ajungând ca până spre mijlocul concertului să pună stăpânire pe toți cei prezenți. O fetiță din primele rânduri a primit chiar o dedicație din partea lui Dan Bittman, reușind cumva să-i atragă atenția: "Uite, pentru tine atunci e următoarea piesă - "Primăvara începe cu tine"".

Intrând în jocul copiilor, trupa a reușit "să-și prindă urechile". Pornind de la replicile pline de haz ale lui Bittman - "Am și eu acasă niște băieți, dar să nu deviem. De ce nu i-am adus? Deci vedeți? Nu noi băieții am început", lucrurile au început, treptat, să scape de sub control. Scena a fost efectiv ocupată de copii cu vârste cuprinse între 3 și 5-6 ani, odată pornită harababura fiind problematic a o mai opri.

"Gata? Toți copiii sunt aici? Să nu vă aud că v-ați pierdut copilul la concertul Holograf", a replicat copleșit Dan Bittman, glumind apoi "E pe mâini bune. 50 de lei ora."

Momentele hazlii au fost intercalate cu surprize menite să mențină cursul concertului în matca seriozității. Privind în oglinda timpului, membrii Holograf, alături de publicul prezent la concert, s-au reîntors pentru câteva clipe în perioada de început a formației. "Umbre pe cer", o piesă cenzurată în anii '80, a prins glas pe scena Sălii Palatului, readucând în prezent gustul dulce-amărui al celor vremuri. Invitați speciali au fost Mihai Pocorschi și Gabriel Cotabiță, primii soliști ai trupei.

"Familia Holograf. Nici colegii din trupă nu știau de momentul ăsta. M-am gândit că așa e normal pentru acest moment al spectacolului. Doamnelor și domnilor, Mihai Pocorschi și Gabriel Cotabiță", a exclamat Dan Bittman în încheierea piesei, mulțumindu-le celor doi pentru prezență.

Acesta a fost doar începutul incursiunii în trecut, "Umbre pe cer" fiind urmată de un nou moment ce purta spectatorii în mașina timpului. "Vă las cu Iulian Vrabete și cu anii 1980 și ceva.", a declarat Dan Bittman înainte de a părăsi scena și a-l lăsa pe colegul său de la bass în febra rock-ului compus la începuturile Holograf.

Copiii, prezenți pe scenă în tot acest timp, s-au lăsat cu greu înduplecați a părăsi noul loc de joacă. "Îmi revine mie acum sarcina grea de a vă ruga să coborâți. Vom cânta o piesă mai serioasă acum, pentru părinți", a încercat Bittman. Între timp, una dintre fetițe a urcat pe scaunul de lângă microfon, îmbrățișându-l pe solist și insistând să fie convinsă personal că trebuie să coboare de pe scenă.

"Cred că și Brenciu mă invidiază acum", a observat cu umor Dan Bittman, stârnind hohote de râs și în sală.

După o sesiune de îmbrățișări și pupicuri, scena a fost eliberată, Holograf trecând din nou în registrul melancoliei. Piese "grele" precum "Doar o viață nu-mi ajunge", "Dimineața" și "Ochii tăi" au fost nu doar mostre de pură empatie, ci și o modalitate de a reaminti publicului că muzica Holograf are mesaj și încărcătură emoțională. Vocea lui Dan Bittman a putut fi ascultată pe aceste piese mai puțin îmbrobodită de instrumental, ajungând cu ușurință în inimile celor din sală.

Sesiunea de bis-uri a prelungit concertul cu cel puțin o jumătate de oră, aplauzele publicului readucând trupa din nou și din nou pe scenă. Piesa "Banii vorbesc", cerută de spectatori chiar la început, a fost păstrată pentru final, reacția celor din sală fiind pe măsură: chiote, mâini ridicate și un refren cântat șnur de peste 4000 de oameni, fără ajutorul lui Dan Bittman.

Concertul s-a încheiat în jurul orei 10 fără un sfert, trupa despărțindu-se cu greu de oamenii ce nu conteneau să aplaude. Așa cum anunțase Dan Bittman, nimeni nu a fost lăsat să stea pe scaun. Rând pe rând, fanii loiali și cei noi au prins curaj, dansând și cântând alături de cei de pe scenă. Unii au retrăit istoria Holograf, alții tocmai au aflat-o.

Vezi galeria completă de poze cu Holograf la Sala Palatului, 25 noiembrie 2013

Setlist Holograf, Sala Palatului, 25 noiembrie 2013

1. Roua dimineții
  2. Dacă vrei iubire
  3. Și băieții plâng
  4. Primăvara începe cu tine
  5. Dragostea mea
  6. Dacă noi ne iubim
  7. Cât de departe
  8. N-am știut
  9. Umbre pe cer
  10. Iulian Vrabete - Holograful anilor 1980 - Mașina timpului
  11. Doar o viață nu-mi ajunge
  12. Dimineața
  13. Ochii tăi

BIS:

1. Vreau o minune
  2. Romeo și Julieta
  3. Să nu-mi iei niciodată dragostea
  4. Ti-am dat un inel
  5. Dincolo de nori
  6. Banii vorbesc
  7. Cât de departe (refren)

Dan Bittman anunţă că se vaccinează împotriva COVID-19

Dan Bittman a surprins pe toată lumea prin declaraţiile făcute la B1 TV pe 8 mai 2021. În cadrul unei emisiuni de seară solistul a declarat că se va vaccina împotriva Covid-19, asta deşi a dat o serie de declaraţii controversate cu privire la pandemie şi restricţii în ultimul an. Detalii avem în articol.

Concert Holograf - Sala Palatului pe 5 martie 2019 │ FOTO: Alex Vlad Covaci / InfoMusic.ro

Dan Bittman a declarat în repetate rânduri că a respectat restricţiile şi că poporul a fost obedient, dar situaţia este tot gravă. Muzicianul a mai declarat şi că are "senzaţia că oamenii care ne impun aceste restricţii vor să ne ducă într-o situaţie de criză. Vor neapărat să o facă...". Pe final de 2020 solistul a acuzat-o pe Andreea Esca de manipulare, afirmând că aceasta şi-a înscenat boala dorind să creeze panică. Cât despre vaccinare, solistul Holograf a ales vaccinul Johnson & Johnson, care implică doar o singură doză, fără rapel. Se declară deschis şi faţă de produsul AstraZeneca din Marea Britanie, în ciuda scăderii sale în popularitate după o serie de reacţii adverse.

Dan Bittman a declarat la B1 TV că doreşte vaccinarea anti Covid-19 cu un ser ce foloseşte o tehnologie tradiţională şi nu pe cea nouă ARN mesager. Astfel, el nu are încredere în serurile Pfizer sau Moderna. Iată alte declaraţii ale sale din cadrul emisiunii:

După un an de zile şi toate măsurile luate, suntem în aceeaşi situaţie iar poporul a fost foarte obedient. A respectat măsurile impuse şi, cu toate acestea, suntem într-o situaţie gravă. Respect legea şi am respectat-o în tot acest an. Dar am senzaţia că oamenii care ne impun aceste restricţii vor să ne ducă într-o situaţie de criză. Vor neapărat să o facă…

Nimeni nu doreşte, de fapt, să îmbunătăţească ceva. Dimpotrivă. Doreşte să aibă cifre. Doreşte să vândă în continuare marfă: medicamente, teste, vaccinuri. Ce rost are să discutăm? Suntem în aceeaşi situaţie ca atunci când nu exista vaccin. Ba chiar mult mai rea.

Nu m-am vaccinat, dar mă voi vaccina. Am așteptat vaccinul Johnson & Johnson, care mi se pare mai tradițional și în alea tradiționale am încredere. Nu am încredere în astea cu ARN Mesager ca Pfizer și Moderna, de asta aștept pe cel de la J & J. Dar, uite, că să nu zică lumea nu știu ce, mă voi vaccina cu AstraZeneca.

Eu nu știu de ce nu se explică lunii care e speriată de tromboze că dacă iei cu o săptămâna înainte un anticoagulant, care costă 5 lei, nu se întâmplă nimic riscant. Nu e comunicare deloc iar lumea e speriată.

În ultima săptămână s-a viralizat un interviu luat de Dan Bittman pentru EVZ Capital cu Diana Şoşoacă. Interviul are 3 ore şi abordează toate temele fierbinţi ale momentului. La începutul anului Dan Bittman a fost invitat la podcastul "Aproximativ Discuţii" al lui DJ Gojira de la Happy Fish, unde a explicat clar poziţia sa cu privire la pandemie şi măsuri.

La începutul lunii mai artistul a lansat cu Holograf piesa "Cum bate inima ta", prima piesă după câteva luni. În 2020 grupul a lansat colaborarea cu rapperul K-Gula "Grijile s-au dus".

Holograf revine în atenția fanilor cu piesa "Cum bate inima ta" - AUDIO

Membrii Holograf au lansat o nouă piesă, pe care au și compus-o, intitulată "Cum bate inima ta". Te invităm să o asculți.

Pe ritmurile cunoscute de rock ale trupei, Holograf relatează că iubirea, în ciuda faptului că este complicată si imprevizibilă, merită trăită și simțită din plin: "Nimeni nu mi-a spus cât ești de rea, iubirea mea / Și nici eu nu am crezut că mai poți să fii așa", dar cu toate acestea: "Vreau și eu să trăiesc / Vreau și eu să iubesc / Chiar dacă o să mor de mă-ndrăgostesc".

Mai mult, într-un ritm dansant, Holograf cântă despre situația în care foarte multe persoane se regăsesc adesea, mai precis, greutatea momentului când conștientizezi că ar trebui să renunți la persoana iubită din diverse motive, dar sentimentele umbresc rațiunea: "Șapte vieți aș sta cu tine / Dimineți și nopți senine / Dar nu pot să aștept, știi bine / Dar eu tot te mai vreau".

"Cum bate inima ta" este prima piesă lansată în 2021, după ce în anul 2020 trupa Holograf a lansat la sfârșitul lui septembrie, alături de rapper-ul K-Gula, o nouă variantă a piesei lansată inițial în 2005, "Grijile s-au dus", și în luna mai a anului trecut, Holograf a lansat single-ul produs și filmat în timpul lockdown-ului, "N-ai de ce să pleci".

După 40 de ani de succes continuu, Holograf este una dintre cele mai longevive și mai valoroase trupe românești. Formația a reușit să țină mereu pasul cu schimbarea, dar în același timp să își păstreze intact amprenta rock, ce o definește. Trupa Holograf mizează pe conținut de valoare și surse de inspirație autentice, care au câștigat inimile fanilor de-a lungul timpului.

AUDIO: Holograf - Cum bate inima ta