pop, rock

Holograf la Sala Palatului, un concert în oglinda timpului

Au trecut 30 de ani de când "Holograf 1", primul album al trupei, vedea zorii zilei. Componența grupului era atunci alta, iar tematica pieselor era strâns legată de frământările societății crescute în așa-zisa Epocă de Aur. Privind în oglinda timpului, pe 25 noiembrie, la Sala Palatului, Holograf a observat că trăirea publicului a rămas neschimbată. Același entuziasm, ce se transmite din generație în generație.

Holograf în concert la Sala Palatului pe 25 noiembrie 2013

Holograf este o trupă cu trecut. Cei care au crescut cu ea îi simt poate cel mai bine pulsul, retrăind prin versurile pieselor nostalgia anilor ce au apus. Indiferent, însă, dacă faci parte din noua sau vechea generație, un aspect poate fi observat cu ochiul liber. Holograf este o formație simbol. Într-un continuu du-te vino al trupelor născute în anii '80 - '70, Holograf rămâne pe poziții. Da, componența grupului s-a schimbat pe parcurs și da, rock-ul energic de la început a îmbrăcat acum forma baladelor, dar ceea ce a rezistat eroziunii timpului nu poate fi ignorat - plăcerea de a crea muzică și de a urca pe scenă pentru a oferi publicului emoție.

După un "an de tăcere", în care problemele de sănătate ale lui Dan Bittman ar fi putut conduce către căutarea unui nou solist, concertul de la Sala Palatului a venit ca o mulțumire, adresată tuturor celor care au fost alături de trupă.  Și aici nu ne referim doar la publicul spectator, ci și la oamenii care au contribuit istoriei Holograf: Mihai Pocorschi, Gabriel Cotabiță, Mihai Coman."E ca pe vremuri", a remarcat Dan Bittman în cadrul spectacolului, o sală plină ochi aprobându-l prin aplauze ce nu mai conteneau.

Tineri, bătrâni, adulți și copii au umplut rândurile înghesuite de la Sala Palatului, în jur de 4200 de spectatori  așteptând ca Holograf să le reamintească de ce și-au dorit ca trupa să revină pe scenă în formula deja statornicită: Dan Bittman, Edi Petroșel, Tino Furtună, Romeo Dediu și Iulian Vrabete. Odată cu stingerea luminilor, cu un sfert de oră academic peste programul stabilit, aplauzele au acaparat sala, lăsând loc doar de râsete și bună-dispoziție.

"Bună seara, bine v-am găsit. Observ că v-ați luat regulamentar bilet cu loc, lângă loc, și stați jos, tot regulamentar. Ei, cu chestia asta o să am eu o problemă pentru că nu o să vă las în seara asta să stați liniștiți. Îmi pare rău", a anunțat Dan Bittman la începutul concertului, întâmpinând publicul cu entuziasmul bine cunoscut.

La concertele Holograf se vine în familie, așa încât zumzetul copiilor s-a strecurat printre piese, ajungând ca până spre mijlocul concertului să pună stăpânire pe toți cei prezenți. O fetiță din primele rânduri a primit chiar o dedicație din partea lui Dan Bittman, reușind cumva să-i atragă atenția: "Uite, pentru tine atunci e următoarea piesă - "Primăvara începe cu tine"".

Intrând în jocul copiilor, trupa a reușit "să-și prindă urechile". Pornind de la replicile pline de haz ale lui Bittman - "Am și eu acasă niște băieți, dar să nu deviem. De ce nu i-am adus? Deci vedeți? Nu noi băieții am început", lucrurile au început, treptat, să scape de sub control. Scena a fost efectiv ocupată de copii cu vârste cuprinse între 3 și 5-6 ani, odată pornită harababura fiind problematic a o mai opri.

"Gata? Toți copiii sunt aici? Să nu vă aud că v-ați pierdut copilul la concertul Holograf", a replicat copleșit Dan Bittman, glumind apoi "E pe mâini bune. 50 de lei ora."

Momentele hazlii au fost intercalate cu surprize menite să mențină cursul concertului în matca seriozității. Privind în oglinda timpului, membrii Holograf, alături de publicul prezent la concert, s-au reîntors pentru câteva clipe în perioada de început a formației. "Umbre pe cer", o piesă cenzurată în anii '80, a prins glas pe scena Sălii Palatului, readucând în prezent gustul dulce-amărui al celor vremuri. Invitați speciali au fost Mihai Pocorschi și Gabriel Cotabiță, primii soliști ai trupei.

"Familia Holograf. Nici colegii din trupă nu știau de momentul ăsta. M-am gândit că așa e normal pentru acest moment al spectacolului. Doamnelor și domnilor, Mihai Pocorschi și Gabriel Cotabiță", a exclamat Dan Bittman în încheierea piesei, mulțumindu-le celor doi pentru prezență.

Acesta a fost doar începutul incursiunii în trecut, "Umbre pe cer" fiind urmată de un nou moment ce purta spectatorii în mașina timpului. "Vă las cu Iulian Vrabete și cu anii 1980 și ceva.", a declarat Dan Bittman înainte de a părăsi scena și a-l lăsa pe colegul său de la bass în febra rock-ului compus la începuturile Holograf.

Copiii, prezenți pe scenă în tot acest timp, s-au lăsat cu greu înduplecați a părăsi noul loc de joacă. "Îmi revine mie acum sarcina grea de a vă ruga să coborâți. Vom cânta o piesă mai serioasă acum, pentru părinți", a încercat Bittman. Între timp, una dintre fetițe a urcat pe scaunul de lângă microfon, îmbrățișându-l pe solist și insistând să fie convinsă personal că trebuie să coboare de pe scenă.

"Cred că și Brenciu mă invidiază acum", a observat cu umor Dan Bittman, stârnind hohote de râs și în sală.

După o sesiune de îmbrățișări și pupicuri, scena a fost eliberată, Holograf trecând din nou în registrul melancoliei. Piese "grele" precum "Doar o viață nu-mi ajunge", "Dimineața" și "Ochii tăi" au fost nu doar mostre de pură empatie, ci și o modalitate de a reaminti publicului că muzica Holograf are mesaj și încărcătură emoțională. Vocea lui Dan Bittman a putut fi ascultată pe aceste piese mai puțin îmbrobodită de instrumental, ajungând cu ușurință în inimile celor din sală.

Sesiunea de bis-uri a prelungit concertul cu cel puțin o jumătate de oră, aplauzele publicului readucând trupa din nou și din nou pe scenă. Piesa "Banii vorbesc", cerută de spectatori chiar la început, a fost păstrată pentru final, reacția celor din sală fiind pe măsură: chiote, mâini ridicate și un refren cântat șnur de peste 4000 de oameni, fără ajutorul lui Dan Bittman.

Concertul s-a încheiat în jurul orei 10 fără un sfert, trupa despărțindu-se cu greu de oamenii ce nu conteneau să aplaude. Așa cum anunțase Dan Bittman, nimeni nu a fost lăsat să stea pe scaun. Rând pe rând, fanii loiali și cei noi au prins curaj, dansând și cântând alături de cei de pe scenă. Unii au retrăit istoria Holograf, alții tocmai au aflat-o.

Vezi galeria completă de poze cu Holograf la Sala Palatului, 25 noiembrie 2013

Setlist Holograf, Sala Palatului, 25 noiembrie 2013

1. Roua dimineții
  2. Dacă vrei iubire
  3. Și băieții plâng
  4. Primăvara începe cu tine
  5. Dragostea mea
  6. Dacă noi ne iubim
  7. Cât de departe
  8. N-am știut
  9. Umbre pe cer
  10. Iulian Vrabete - Holograful anilor 1980 - Mașina timpului
  11. Doar o viață nu-mi ajunge
  12. Dimineața
  13. Ochii tăi

BIS:

1. Vreau o minune
  2. Romeo și Julieta
  3. Să nu-mi iei niciodată dragostea
  4. Ti-am dat un inel
  5. Dincolo de nori
  6. Banii vorbesc
  7. Cât de departe (refren)

Holograf revine în atenția fanilor cu piesa "Cum bate inima ta" - AUDIO

Membrii Holograf au lansat o nouă piesă, pe care au și compus-o, intitulată "Cum bate inima ta". Te invităm să o asculți.

Concert Holograf - Sala Palatului pe 5 martie 2019 │ FOTO: Alex Vlad Covaci / InfoMusic.ro

Pe ritmurile cunoscute de rock ale trupei, Holograf relatează că iubirea, în ciuda faptului că este complicată si imprevizibilă, merită trăită și simțită din plin: "Nimeni nu mi-a spus cât ești de rea, iubirea mea / Și nici eu nu am crezut că mai poți să fii așa", dar cu toate acestea: "Vreau și eu să trăiesc / Vreau și eu să iubesc / Chiar dacă o să mor de mă-ndrăgostesc".

Mai mult, într-un ritm dansant, Holograf cântă despre situația în care foarte multe persoane se regăsesc adesea, mai precis, greutatea momentului când conștientizezi că ar trebui să renunți la persoana iubită din diverse motive, dar sentimentele umbresc rațiunea: "Șapte vieți aș sta cu tine / Dimineți și nopți senine / Dar nu pot să aștept, știi bine / Dar eu tot te mai vreau".

"Cum bate inima ta" este prima piesă lansată în 2021, după ce în anul 2020 trupa Holograf a lansat la sfârșitul lui septembrie, alături de rapper-ul K-Gula, o nouă variantă a piesei lansată inițial în 2005, "Grijile s-au dus", și în luna mai a anului trecut, Holograf a lansat single-ul produs și filmat în timpul lockdown-ului, "N-ai de ce să pleci".

După 40 de ani de succes continuu, Holograf este una dintre cele mai longevive și mai valoroase trupe românești. Formația a reușit să țină mereu pasul cu schimbarea, dar în același timp să își păstreze intact amprenta rock, ce o definește. Trupa Holograf mizează pe conținut de valoare și surse de inspirație autentice, care au câștigat inimile fanilor de-a lungul timpului.

AUDIO: Holograf - Cum bate inima ta

A fost lansat filmul integral al concertului Retro Rock 2020 - VIDEO

Pe 25 octombrie 2020, la Arenele Romane din București a avut loc prima ediție "Retro Rock", un eveniment special dedicat iubitorilor muzicii de altă dată. Cei care nu au putut participa se pot bucura acum de întregul concert, disponibil pe YouTube. Detalii în articol.

Film concert Retro Rock 2020
Film concert Retro Rock 2020 │ FOTO: PR

Întregul material, ce are o durată de 2 ore, conține atât cele 11 piese ale formațiilor Chromatic, Holograf, Progresiv TM, Olympic '64, Rodion G.A., FFN, Domino, Catena, Progresiv TM & Roșu și Negru, Sideral Modal Quartet, Semnal M, dar și interviuri cu artiștii care au urcat pe scenă, interviuri cu cei implicați în organizarea acestui proiect și un scurt material In Memoriam.

Trebuie menționat faptul că în cadrul acestui proiect au urcat pe scenă, respectând toate restricțiile impuse de autorități pentru această perioadă, 50 de artiști români, iar piesele filmate au fost incluse pe un DVD ce va fi distribuit gratuit. Mai mult, filmările realizate în cadrul acestui proiect, disponibile gratuit pe internet, au făcut parte din programul de Revelion de pe TVR3.

Cum a luat naștere evenimentul "Retro Rock"

La începutul pandemiei de coronavirus, când artiștii liber profesioniști au avut mult de suferit în lipsa concertelor și înregistrărilor, s-a născut un prim proiect intitulat "Rockul Carantinei". Piese de rezistență ale muzicii românești pop-rock din perioada anilor '60-'80 au fost înregistrate audio-video de soliști și instrumentiști din generații diferite, din România și din diaspora, fiecare de acasă, în condiții de distanțare socială. Unele remake-uri au respectat orchestrația inițială, altele au primit noi interpretări.

Artiști care au contribuit la realizarea acestui proiect:

Vladimir Pocorschi, Doru Apreotesei, Vlady Săteanu, Victor Vrabete, Dan "Rini" Crăciun, Miruna Puiu, Andrei Bălașa, Cătălin Ungureanu, Claudiu Purcărin, Codruț Croitoru, Nicu Patoi, Paul Baciu, Andrei Ilie, Roxana Niculae, Andrei Hațegan, Brazda lui Novac, Codruț Croitoru, Mihai Vlahopol, Gabi Golescu, Mugurel Coman, Adrian Tetrade, Alex Cismaru, Alexandru Matei, Vlady Săteanu, Flavius Hosu, Andy Horjea, Mihnea Stănescu, Alexandru Nucă, Gabi Golescu, Adrian Ciuplea, Nunu Racris, Păun Olivia, Enache Robert, Pop Alexandra, Neagu Nina, Hojda Flavia – Diana, Ulici Pavel, Crisovan Horea, Blaga Dan – Cristian, Cvasa Florin, Nagy Bogdan Oliver, Caminschi Toma – Eugen, Copaciu Cristian – Lucian, Purcărin Claudiu, Sgarban Dinu, Sandu Bogdan, Cătălin Răsvan, Condrea Ovidiu și Iulian Vrabete, Andrieș Gabriel "Pipaiu", Mihai Pocorschi, dar și Doru "Rocker" Ionescu și Nelu Brîndușan (în calitate de producători).

Revelion 2021 la televizor: alături de ce programe putem sărbători noaptea dintre ani

Revelionul este una dintre cele mai îndrăgite petreceri, fiind sărbătorită în fiecare an în cele mai variate moduri. Restaurante, cluburi, cabane montane sau locuri exotice sunt doar câteva dintre locurile în care oamenii întâmpină trecerea în noul an.

Dan Negru - "Revelionul Starurilor 2021"
Dan Negru - "Revelionul Starurilor 2021" │ FOTO: Antena 1

Pandemia de coronavirus ce a luat cu asalt întreaga lume a făcut ca și Revelionul să devină mai dificil de sărbătorit. Numeroasele restricții și îmbolnăviri i-au făcut pe oameni să fie mai precauți, iar posturile de televiziune sar în ajutorul acestora. Asta înseamnă ca anul acesta vom avea un Revelion încărcat de programe speciale, ce pot fi vizionate din confortul casei, alături de un pahar de șampanie.

PRO TV, Antena 1, Kanal D, Prima TV, Național TV, TVR 1 și TVR 2 sunt printre canalele de televiziune ce au programat o serie de filme și producții. Fie că vorbim despre emisiuni antrenante, concerte sau lungmetraje, fiecare telespectator care a decis să rămână acasă de Revelion va găsi, cu siguranță, ceva la care să se uite.

Program TV de Revelion:

PRO TV

Ultima noaptea din 2020 începe la PRO TV cu un episod special din show-ul "Las Fierbinți", de la 20:30. Urmează apoi comedia "A doua șansă", ce o are în rol principal pe Jennifer Lopez. Filmul începe la ora 21:30 și spune povestea Mayei Vargas, o femeie ambițioasă de 40 de ani, care este blocată într-un loc de muncă prost plătit, luptându-se cu frustrările visurilor neîmplinite.

La ora 23:30, UNTOLD dă start petrecerii cu show-ul special "ONE DAY-ÎNCEPUTUL". Emisiunea este prezentată de Pavel Bartoș și promite să le aducă telespectatorilor o mulțime de momente de neuitat. Smiley, Inna, Irina Rimes, Horia Brenciu și Grasu XXL vor avea interpretări special pregătite pentru cei aflați în fața televizoarelor în noaptea dintre ani, iar la miezul nopții, telespectatorii vor avea parte de un spectacol de artificii impresionant transmis de pe stadionul Cluj-Arena, casa UNTOLD.

RECOMANDARE: UNTOLD pregătește un show special de Revelion, ce va fi transmis la PRO TV

La ora 2:00 începe filmul "Proiectul X", urmat de o altă peliculă, ce îl are în rol principal pe Matthew McConaughey. Este vorba de "Goana după bani", ce va avea loc la ora 3:30.

Antena 1

Antena 1 a pregătit două show-uri speciale de Revelion. Este vorba de "Show și-așa" și "Revelionul Starurilor 2021". La ora 20:00 începe "Show și-așa", prezentat de Mirela Vaida, Liviu Vârciu și Andrei Ștefănescu. Spectacolul include momente muzicale și umoristice. Vedetele din platou se vor împărți în două tabere conduse de Liviu Vârciu și Andrei Ștefănescu și se vor întrece în diferite probe. Printre invitații speciali ai emisiunii se numără Mioara Velicu, Niculina Stoican, Jean de la Craiova, Cornelia și Lupu Rednic, Grigore Gherman, Andreea Bănică, Marcel Pavel, Monica Anghel, Tavi Clonda, AMI, Diana Matei, Irina Loghin, Mirabela Dauer, Pindu, Paula Chirilă, Doru Pârcălabu, Silviu Petcu, Valentina Fătu şi Vasile Muraru.

Dan Negru a devenit, de-a lungul anilor, o emblemă în ceea ce privește emisiunile de Revelion. Prezența sa pe ecran, în noaptea dintre ani, nu putea să lipsească, astfel că prezentatorul invită publicul la "Revelionul Starurilor 2021". Show-ul e difuzat între orele 22:00 și 3:30 dimineața și promite muzică pentru toate gusturile, măști spectaculoase în spatele cărora se ascund celebrități din diverse domenii și multă voie bună. Matilda Pascal Cojocăriţa, Ştefan Cigu, Elena Merişoreanu, Nea Marin, Maria Buză, Ovidiu Lipan Ţăndărică, Dan Bittman, Adriana Trandafir, Romică Ţociu, Vlăduţa Lupău, Nicolai Tand, Cătălin Crişan, Mihai Trăistariu, Ana Baniciu, Raluka, Dorian Popa, Connect-R și Giani Chiriţă sunt doar o parte dintre vedetele care vor urca pe scena spectacolului găzduit de Dan Negru.

Kanal D

De la ora 20:00 până la ora 2:00, Kanal D aduce în casele românilor show-ul "Hai noroc, România!". Prezentat de Bursucu si de Ana-Maria Barnoschi, "Hai noroc, România!" este show-ul dintre ani cu muzică live, momente inedite, dans, bucurie și Roata Norocului.

Pepe, Theo Rose, Jean de la Craiova, Jador, Mitoșeru, Emy Alupei, Gabriel Costin, Andrei Ciobanu, Ionuț Rusu și actorii din serialul de comedie "Moldovenii", Radu Țibulcă, Petronel Gongeanu și Andreea Lodbă, sunt câteva dintre vedetele care vor fi alături de telespectatori.

Prima TV

Pentru noaptea dintre ani, postul de televiziune a pregătit două filme de acțiune. La ora 22:00 începe pelicula "15 minute", în care un detectiv de la omucideri și șeful unui departament de pompieri fac echipă în încercarea de a opri un cuplu de criminali. Robert De Niro și Edward Burns joacă în rolurile principale.

După trecerea în noul an, de la 0:30, va fi difuzat filmul "Zi de instrucție", ce îi are în rolurile principale pe Denzel Washington, care a primit Premiul Oscar pentru cel mai bun actor pentru interpretarea sa, respectiv Ethan Hawke, care a fost nominalizat la Oscar pentru cel mai bun actor în rol secundar.

Național TV

De la ora 20:00, Național TV va difuza filmul "Ultimul soldat". Un soldat interpretat de Jackie Chan răpește un tânăr general al unui popor inamic (Lee-Hom Wang) ca apoi să-l târască într-o lungă și aventuroasă călătorie cu scopul de a colecta, într-un final, recompensa.

Programul continuă de la 22:00 cu "Start Revelion", un show prezentat de Diana Matei și Jean de la Craiova. Printre invitații speciali se numără Mioara Velicu, Theo Rose, Anna Lesko, Anda Adam, Claudia Pavel, Minodora și Emy Alupei, Nicu Paleru, Niculina Stoican, Cornel Borza, Ștefania Cleante și Relativ Kalo, Elena Radu și lăutarul Fane Dumitrache.

TVR 1

Noaptea de Revelion debutează cu finala emisiunii "Vedeta Populară". Alături de Iuliana Tudor, cinci tinere își vor disputa Trofeul Vedeta Populară și Marele premiu de 100.000 de lei în Marea Finală, pe 31 decembrie, de la ora 20.40.

De la 23:00, TVR propune un "Revelion la mine acas'", o petrecere organizată în curtea casei lui Mugur Mihăescu, la care vor participa Radu Pietreanu, Dan Bittman și alți actori sau cântăreți, precum și un trupă formată din două gemene talentate. Scris și regizat de Mugur Mihăiescu, programul "Revelion la mine acas'" vine cu "un divertisment care, în condițiile pe care toți le traversăm, să ofere privitorilor sentimentul că toți suntem la fel de afectați de ceea ce se întâmplă în jurul nostru, indiferent de statutul de <<vedetă>> sau cel de simplu spectator", a explicat gazda emisiunii.

De la ora 0:50 urmează "Revelion de tot râsul". Marius Gheorghiu, Magda Chihaia, Cristi Poe, Cristina Strecopitov și Vlad Gălățianu sunt protagoniştii unui show incendiar de comedie care va prezenta perspectiva românească asupra trecerii dintre ani prin momente spumoase de stand-up comedy, parodie muzicală, poezie comică sau magie.

Ce-ar fi noaptea de Revelion fără muzică de petrecere? De la ora 2:08 sunt difuzate cântece de petrecere, în emisiunea "Noaptea asta, nimeni să nu doarmă!". Şlagăre de ieri şi de azi vor fi interpretate de Constantin Lătăreţu, Mioara Velicu, Ion Ghiţulescu, Alexandru Mica, Gheorghe Gheorghe, Cristina Turcu Preda, Corina Dragomir, Valentin Grigorescu, Claudia Torop, Lucica Păltineanu, Nicolae Datcu, Andra Matei, Daniel Trifu şi Gheorghiţa Nicolae. Solişti instrumentişti: Georgiana Pană (nai), Theodor Pană (vioară), Marian Pană (vioară), Petrică Pană (vioară), George Udilă (clarinet), Nelu Radu (ţambal).

TVR 2

Programul de Revelion al postului TVR 2 promite două spectacole speciale. De la ora 20:00, are loc "#Împreună de Revelion" - Gala Telerevelioanelor". Telespectatorii se vor întâlni cu marii actori Florin Piersic, Ion Dichiseanu și Horațiu Mălăele, alături de gazdele Corina Dănilă şi Dragoş Huluba, dar și de actorii Bogdan Mălăele, Marius Rizea, Mirela Zeţa și Silviu Debu într-o serie de momente umoristice.

La ora 23:30 începe "FUEGOVELION - DIN COLECȚIA DE ANUL NOU!", un program cu vedete, muzică bună, atmosferă de sărbătoare și cadouri speciale. Într-o noapte memorabilă, alături de Paul Surugiu vor urca pe scenă Matilda Pascal Cojocărița și Ștefan Cigu, Ionuț și Doinița Dolănescu, Lora, alături de care Fuego va lansa un super-duet, Elena Gheorghe, Irina Loghin, Mirabela Dauer, Sofia Vicoveanca, Anna Lesko, Anastasia Lazariuc, Paul Ananie, Andreea Haisan, Oana Tomoioagă, Gabriel Dumitru, Alexandru Brădățăn, Marcel Pavel, Constantin Enceanu, Mioara Velicu, Gabriel Dorobanțu, Raoul, Laura Lavric, Alesis, Simona Florescu, Petre Geambașu și Doina Spătaru.

De la ora 4:25 publicul este invitat la Petrecerea Clejanilor, alături de lăutari îndrăgiţi. Melodiile nemuritoare ale lui Gică Petrescu, reunite sub titlul "Ia, mai toarnă un păhărel", de la ora 5:15, vor completa dimineața primei zile a anului 2021, la TVR 2.