Bon Jovi la București - Ultima oprire din Europa a turneului "This House Is Not for Sale"

Turneul „This House Is Not for Sale” al trupei americane Bon Jovi a ajuns și la București, ultima oprire din Europa în 2019. Concertul din Piata Constitutiei a adus împreună 50 000 de oameni, după 8 ani de la vizita precedentă a trupei.

Concert Bon Jovi pe 21 iulie 2019 în Piața Constituției din București │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

În mijlocul mulțimii de oameni am regăsit toate categoriile de vârstă, oameni aduși împreună de nostalgia unor vremuri în care piesele Bon Jovi și prezența magnetică a solistului trezeau bucuria de viață și pofta de dragoste a multor tineri. Acum acești tineri de odinioară care au trecut prin viață odată cu membrii trupei Bon Jovi, s-au regăsit împreună cu speranța de a retrăi acea bucurie adusă de muzica preferată. Pe lângă aceștia, copiii și nepoții lor s-a alăturat, atrași de vocea și magnetismul lui Jon Bon Jovi.

Deși mulțimea a vibrat și piesele au curs, starea generală a celor de pe scenă s-a simțit ca nefiind una optimă, prin urmare comunicarea cu publicul a fost scurtă și concertul s-a simțit ca fiind greu de dus până la capăt. Pentru că ne place să privim dincolo de prima impresie, am început să cercetăm un pic mai în spate, privind către contextul general al trupei și al momentului reprezentat de concertul de la București.

Aruncând astfel o privire pe desfășurătorul turneului „This House Is Not for Sale” am constatat cu fascinație ca trupa este în acest turneu din anul 2017, promovând albumul cu același nume lansat în 2016. În 2017 și 2018 au avut în total 58 de concerte în America de Nord iar în 2019 au concertat numai în Europa, București fiind ultimul oraș din cele 20 de pe listă. Înainte de concertul de la București trupa a avut 19 concerte, majoritatea la distanță de 2-3 zile unul de celălalt, în lunile iunie și iulie.

Concertul de la București a fost al 20-lea și ultimul din Europa

După Europa, turneul mai prevede un concert în Israel, o pauză până în septembrie și apoi cinci concerte în America de Sud iar turneul va lua sfârșit. Așadar, dintr-un total de 95 de concerte ale turneului, împărțite pe parcursul a trei ani, cel din România a fost al 89-lea. Pentru o trupă care activează de 25 de ani cu membri care au vârste de peste 50 de ani un asemenea turneu este cu siguranță un efort colosal. Vă lăsăm să trageți singuri concluziile mai departe.

Poate fi greu să empatizăm din poziția publicului care așteaptă cu nerăbdare o trupă să vină în concert o dată la mulți ani și poate fi ușor să criticăm și să ne plângem. Cea mai corectă poziție este să privim imaginea de ansamblu și atât cât putem să avem respect și susținere față de munca depusă de muzicieni, să înțelegem că sunt oameni la fel ca noi și starea lor de sănătate poate să difere de la concert la concert.

Jon Bon Jovi, David Bryan, Tico Toores, Phil X și Hugh McDonald au făcut tot ce le-a stat în putere pentru a satisface mulțimea din Piața Constituției, iar zâmbetul radios al solistului a adus cu siguranță bucurie în inimile multor fani, dincolo de orice neplăceri.

Setlist concert Bon Jovi, Piața Constituției București, 22 iulie 2019:

1. This House Is Not for Sale
  2. Raise Your Hands
  3. You Give Love a Bad Name
  4. Born to Be My Baby
  5. Whole Lot of Leavin'
  6. Lost Highway
  7. Runaway
  8. We Weren't Born to Follow
  9. Have a Nice Day
  10. Keep the Faith
  11. Amen
  12. Roller Coaster
  13. It's My Life
  14. We Don't Run
  15. Wanted Dead or Alive
  16. Lay Your Hands on Me
  17. Captain Crash & the Beauty Queen From Mars
  18. Bad Medicine

• Livin' on a Prayer
  • Bis 2:
  • I'd Die for You
  • Twist and Shout (The Top Notes cover)

Vezi întreaga galerie foto a concertului Bon Jovi din Piața Constituției de pe 21 iulie 2019

Katy Perry, Bruce Springsteen, Bon Jovi și Foo Fighters au cântat la evenimentul de inaugurare a mandatului lui Joe Biden - VIDEO

Învestirea lui Joe Biden a fost sărbătorită cu un concert ce a cuprins un lineup impresionant, cu artiști reprezentativi pentru o varietate de genuri muzicale. Katy Perry, Bruce Springsteen, Bon Jovi, Justin Timberlake, John Legend și Foo Fighters s-au numărat printre artiștii invitați să cânte la evenimentul "Celebrating America", fiecare interpretând câte o piesă cu mesaj.

Katy Perry la concertul de celebrare a inaugurării lui Joe Biden
Katy Perry la concertul de celebrare a inaugurării lui Joe Biden │ FOTO: Captură YouTube

Pe 20 ianuarie, Joe Biden a fost învestit în funcția de președinte al Statelor Unite. La două luni și jumătate de la alegerile prezidențiale, acesta a devenit oficial cel de-al 46-lea șef de stat al SUA, inaugurarea mandatului său bucurându-se de prezența unor artiști cu greutate.

Înaintea învestirii lui Joe Biden, Lady Gaga a cântat imnul Statelor Unite și Jennifer Lopez a interpretat un medley a două piese cu încărcătură patriotică, iar seara a avut loc evenimentul Celebrating America, prezentat de actorul Tom Hanks și transmis live de cinci televiziuni, dar și online, pe YouTube PIC și pe alte canale de social media. Concertul s-a desfășurat fără public, pentru a păstra măsurile de siguranță în contextul pandemiei de COVID-19.

"Această inaugurare reprezintă o oportunitate unică de a evidenția forța și spiritul unei Americi unite. Am fost martorii acțiunilor a nenumărați eroi în acest ultim an, oameni din prima linie care s-au dedicat cauzelor umanitare, așa că le spunem povestea, împărtășim și altora această lumină și sărbătorim ce este mai bun și mai frumos în această țară prin acest program", a delcarat CEO-ul YouTube PIC, Tony Allen.

Din lineup-ul concertului Celebrating America au făcut parte Katy Perry, Bruce Springsteen, Jon Bon Jovi, Justin Timberlake, John Legend, Demi Lovato și Foo Fighters, printre alții. Fiecare artist /trupă a folosit acest prilej pentru a transmite mesaje de bucurie, unitate și optimism. Puteți urmări cele mai importante momente mai jos.

Katy Perry - "Firework" (din cadrul concertului Celebrating America)

Bruce Springsteen - "Land of Hope and Dreams" (din cadrul concertului Celebrating America)

Jon Bon Jovi - "Here Comes the Sun" (din cadrul concertului Celebrating America)

Foo Fighters - "Times Like These" (din cadrul concertului Celebrating America)

John Legend - "Feeling Good" (din cadrul concertului Celebrating America)

Ant Clemons & Justin Timberlake - "Better Days" (din cadrul concertului Celebrating America)

Bruce Springsteen, Bon Jovi, Foo Fighters vor cânta la investirea lui Joe Biden

Pe 20 ianuarie are loc investirea lui Joe Biden în funcţia de preşedinte al Statelor Unite, iar acel eveniment va fi marcat de un concert cu nume mari deja anunţate. Lady Gaga va cânta imnul Statelor Unite, iar artişti ca Bruce Springsteen, Bon Jovi sau Foo Fighters vor urca de asemenea pe scenă. Avem detalii despre ceremonie în articol.

Bruce Springsteen (sursa foto ticketsinventory.com)
Bruce Springsteen (sursa foto ticketsinventory.com) │ FOTO: ticketsinventory.com

Evenimentul de investire a fost organizat ca un show special numai bun de prime time şi va fi televizat în Statele Unite, dar şi global. Printre prezentatori se vor număra Eva Longoria şi Kerry Washington, iar muzicienii care vor cânta îi includ pe Foo Fighters, John Legend, Bruce Springsteen şi Bon Jovi. Evenimentul se numeşte "Celebrating America" şi este programat pe 20 ianuarie. Comitetul de organizare numit de Joe Biden a declarat şi că actorul Tom Hanks va fi gazda principală, iar din zona pop vor cânta Justin Timberlake şi Demi Lovato.

Show-ul va dura 90 de minute şi va include un discurs al noului preşedinte, dar şi al vicepreşedintelui Kamala Harris. Programul artistic are rolul de a elogia rezistenţa poporului american, eroismul său şi puterea de unitate în reconstrucţie şi vindecare. Programul va include şi poveştile unor tineri care pot face diferenţa în comunităţile din care provin. Eva Longoria şi Kerry Washington vor prezenta respectivele segmente. Lista de artişti rămâne deschisă şi ar putea fi actualizată în zilele următoare.

Evenimentul va fi transmis de principalele reţele TV din SUA, dar şi de marile platforme social media şi de streaming. Lady Gaga va cânta imnul Statelor Unite, iar Jennifer Lopez are la rândul său o reprezentaţie special pregătită. Sunt şi evenimente conexe, precum concertul Fall Out Boy de pe 17 ianuarie, sub numele de "We the People". Părinţii basistului Fall Out Boy, Pete Wentz s-au cunoscut când făceau campanie pentru alegerea lui Biden în Senatul american cu zeci de ani în urmă, deci e o relaţie specială aici.

Cel mai nou nume adăugat pe lista de mai sus este Lin-Manuel Miranda, pe care îl ştim pentru genialul musical "Hamilton" şi care va ţine un moment teatral şi poetic. Momentele de tribut îi vor onora pe cei din linia întâi, cu accent pe şoferii UPS şi curieri, profesorii de grădiniţă, dar şi pe Sandra Lindsay, primul american care a primit vaccinul Covid-19. Joe Biden este preşedintele cu numărul 46 din istoria Statelor Unite şi succesor al mandatului turbulent al lui Donald Trump.

Bon Jovi va susține un concert online, cu vizionare gratuită - TEASER: "On A Night Like This"

Bon Jovi va marca lansarea noului album "2020" cu un concert online. Intitulat "On A Night Like This", show-ul va fi cu vizionare gratuită și avea un setlist ce va cuprinde toate piesele de pe discul proaspăt lansat.

Pandemia a pus bețe în roate turneului de promovare a albumului 2020, dar asta nu înseamnă că fanii formației vor duce lipsa clasicului concert de lansare. Formația s-a pliat pe trendul acestui an atipic și a programat un livestream care să marcheze apariția celui de-al 15-lea material de studio Bon Jovi.

Pe 27 noiembrie, de la 6 p.m. ET, respectiv pe 28 noiembrie, de la 1 a.m., ora României, Bon Jovi va susține live show-ul "On A Night Like This". Acesta va fi transmis pe pagina de Facebook a formației și va fi cu vizionare gratuită.

Pentru ca acest concert să poată avea loc, membrii formației au respectat protocolul impus de pandemie și s-au testat pentru COVID-19. Chiar în teaser-ul publicat de formație pe Twitter îl putem vedea pe Jon Bon Jovi făcând un test PCR.

VIDEO TEASER: "On A Night Like This" - Bon Jovi

Albumul "2020", pe care formația îl va interpreta în întregime în cadrul livestream-ului "On A Night Like This", a fost lansat pe 2 octombrie. Discul include piese cu tematică politică și socială, în perioada pandemiei Jon Bon Jovi compunând două melodii suplimentare, ce nu ar fi intrat pe LP dacă lansarea lui nu ar fi fost amânată din mai în octombrie. Piese compuse de solist în izolare se numesc "Do What You Can", un single ce vorbește despre puterea de a merge înainte atunci când pandemia devine apăsătoare, și "American Reckoning", o piesă de protest ce vine în sprijinul mișcării Black Lives Matter.

"Sunt foarte încântat de rezultat. Am scris niște piese care sunt foarte diferite de ce ați auzit până acum. Nu vă așteptați la melodii de genul "[You Give Love a] Bad Name". Acesta este un album de conștientizare socială. Una dintre piese e despre veteranii cu PTSD; o alta este despre incidentele din Ohio și Texas. Sunt piese despre subiecte cu greutate," detalia Jon Bon Jovi înaintea lansării albumului.

"2020" conține 10 piese în varianta standard și 13 în cea deluxe, toate produse de Jon Bon Jovi împreună cu John Shanks. Albumul a urcat până pe poziția a treia în US Top Rock Albums (Billboard) și până pe locul 5 în UK Albums (Official Charts Company).

26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16