folk

Ed Sheeran la București - Un om și un cutremur de iubire pe Arena Națională

Ed Sheeran a concertat pe Arena Națională pe 3 iulie 2019, aducând împreună 46000 de oameni care au cântat și aplaudat la unison, în recunostință pentru pasiunea tânărului britanic și puterea sa de a susține un concert de unul singur pe o scenă uriașă.

Ed Sheeran in concert la București, purtând tricoul naționalei │ FOTO: Zackary Walters

Orice concert de o asemenea anvergură, care are loc pe Arena Națională din București, are un impact și o amprentă emoțională adâncă asupra celor care iau parte la o asemenea experiență. O organizare de sute de oameni care pun cap la cap fiecare detaliu în zilele de dinaintea concertului contribuie la construcția, cărămidă cu cărămidă, a unei experiențe de neuitat. Așa a fost cu siguranță și experiența concertului Ed Sheeran la București, un vis îndeplinit pentru oameni de toate vârstele.

Un prim lucru care merită menționat este ce înseamnă pentru dinamica socială a unui oraș când un eveniment de asemenea anvergură are loc: traficul e redirecționat, mijloacele de transport în comun își prelungesc programul în noapte, un număr mare de forțe ale poliției se află pe străzi, și cel mai spectaculos dintre toate, mase de oameni se mobilizează din toate părțile orașului pentru a ajunge într-un singur punct.

Ne-am amuzat pe drumul spre stadion, regăsindu-ne în postura de “pelerini”, la propriu și la figurat, purtând pelerine de ploaie și îndreptându-ne în grupuri mari către un loc “sfânt” unde urma să ne primim mântuirea prin muzică. “Pelerinaj către deschiderea inimii și a geniului creativ” l-am numit, căci asta am perceput ca fiind învățăturile principale transmise prin prezența cântărețului Ed Sheeran: Cum să trăim mai mult cu inima deschisă către iubire și cum să accesăm geniul creativ din noi, așa cum o face el pe scenă.

După încălzirea simpatică primită de la prietenii lui Ed Sheeran, Zara Larsson și James Bay în deschiderea concertului, publicul a fost surprins la ora 21 fix de urcarea pe scena a roșcatului care îndulcește inimi. El, chitarele lui și pedala de loop care ținea loc de trupă. A fost într-adevăr uimitor să vedem cum un singur om, pe o scenă atât de uriașă, ține în priză un număr atât de mare de oameni.

Publicul a vibrat la piese de pe albumul "Divide", lansat în 2017 și pentru care Ed a împărtășit că încheie un turneu de peste doi ani, la piese de pe primul său album cât și la câteva noutăți de pe următorul album care va fi lansat foarte curând. Nu au lipsit din setlist piese mult iubite de public precum “Castle on the Hill”, cu care a fost deschis concertul, “I See Fire”, de pe coloana sonoră a filmului “The Hobbit” sau hiturile “Thinking Out Loud”, “Perfect” și „Shape of You”.

Ed Sheeran în concert la București pe 3 iulie 2019 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Tânărul artist britanic a comunicat deschis și abundent cu publicul, împărtășind frânturi din parcursul său muzical și mărturisind că un turneu în jurul lumii înseamnă foarte mult, iar faptul că a ajuns să poată cânta într-o țară care din punctul lui de vedere are atât de puține în comun cu țara în care el s-a născut și să fie primit cu atâta căldură este de asemenea mare lucru.

Senzațiile din public au fost intense, aplauzele miilor de oameni rezonând adânc în piepturi, iar momentele în care am cântat împreună cu Ed, am aprins luminițe și am țipat cât de tare am putut de asemenea sunt momente unice de trăit pentru oamenii de pe un stadion plin. Felul în care simțeam vibrațiile sunetului la unison a aproape 50 de mii de oameni a fost, într-adevăr un moment unic și rar de trăit într-o viață.

RECOMANDARE: Vezi galeria de poze cu Ed Sheeran

Toate vizualurile proiectate pe ecranele uriașe de deasupra lui Ed au fost de mare efect și au adăugat o parte importantă a concertului. Dinamismul lui și vocea duioasă, momentele de rap pe care le-a avut și finalul în care a îmbrăcat un tricou în culorile Românei și a fluturat steagul au făcut deliciul publicului.

Pelerinii iubirii care au mers pe ploaie către concertul lui Ed Sheeran din București au fost răsfățați de nori pe tot parcursul concertului, până la ultima piesă, cea de la revedere, când ploaia a pornit din nou să toarne peste masa de oameni, parcă dorind să ne împrospăteze, să ne binecuvânteze și să ne invite să ne întoarcem, un pic mai deschiși, un pic mai zâmbitori și foarte recunoscători la realitatea cotidiană.

Ed Sheeran a cerut-o în căsătorie pe soția lui fâstâcindu-se și temându-se că ar putea fi refuzat

Ed Sheeran a fost copleșit de emoții atunci când a cerut-o în căsătorie pe soția lui. Deși plănuise totul în avans, în ziua respectivă nimic nu a funcționat așa cum spera, posibilitatea unui refuz făcându-l să-și piardă tactul.

Ed Sheeran în emisiunea lui Skavlan
Ed Sheeran în emisiunea lui Skavlan │ FOTO: Captură YouTube

Ed Sheeran a trecut prin momente de maximă tensiune înainte ca cererea lui în căsătorie să fie acceptată. Potrivit destăinuilor făcute în cadrul emisiunii lui Skavlan, artistul britanic nu a fost convins că Cherry Seaborn, actuala soție, își dorește să oficializeze relația.

"Părinții lui Cherry nu s-au căsătorit niciodată. Au fost împreună 30 de ani, fără a fi căsătoriți. Acum sunt căsătoriți, dar după 30 de ani. Așa că ea nu a crescut având această idee cum că ar fi important să fii căsătorit. Eu, în schimb, am fost crescut într-un altfel de mediu: părinții mei sunt căsătoriți, părinții lor au fost căsătoriți, și așa mai departe. Așa că n-am fost sigur că ea va spune da. Chiar n-am știut", a mărturisit artistul.

Curios să afle ce a simțit Ed atunci când a cerut-o în căsătorie pe Cherry, gazda talk-show-ului suedez a insistat să-i ofere mai multe detalii.

"N-am mai povestit asta până acum. Îmi amintesc că am îngenunchiat și am întrebat-o: <<Vrei să te căsătorești cu mine?>>, la care ea îmi spune: <<Glumești?>>. După care a urmat o lungă perioadă de liniște totală. Iar eu i-am spus: <<Te rog?>>. A fost momentul în care m-am simțit cel mai uman cu putință. Și spun asta pentru că de-a lungul carierei sunt momente în care întrebi: <<Pot să fac asta?>>, și ți se răspunde mai mereu: <<Da!>> și ajungi într-un punct în care lucrurile astea devin normale. Dar când ajungi într-o situație ca asta, în care ești, literalmente, în genunchi, și nu știi ce răspuns vei primi...e o decizie atât de importantă, pe care cineva trebuie să o ia într-o clipită. Din fericire, Cherry a spus da."

Ed Sheeran: "În ziua respectivă ploua cu găleata. Și eu construisem o pergolă la ieșirea din grădina noastră"

Ed a vrut să planifice o seară romantică, însă planurile i-au fost date peste cap de condițiile meteo.

"Partea cea mai proastă a fost că am pus data pe inel, iar în ziua respectivă ploua cu găleata. Și eu construisem o pergolă la ieșirea din grădina noastră. Voiam să o fac la asfințit, să mergem frumos sub pergolă, să bem un pahar de vin...dar afară ploua infernal. Și eu îi tot spuneam: <<Ar trebui să mergem la o plimbare>>, la care ea: <<Nu!?>>. Iar eu insistam: <<Sigur nu vrei să mergem la plimbare?>>. Iar ceasul ticăia, data era gravată pe inel, așa că mi-am spus: <<Trebuie să o fac, asta e>>. S-a făcut ora 9 și ...da, e prima oară când povestesc asta."

Skavlan a vorbit cu Ed și despre pauza pe care a luat-o înainte de pandemie. Aparent, Ed nu și-a dorit să se retragă din muzică, ci doar să încetinească puțin lucrurile.

"N-am luat în considerare ideea de a mă retrage, ci de a-mi mai păsa. Sunt lucruri pe care vrei cu adevărat să le faci și lucruri pe care știi că, dacă le faci, îți pot aduce succes în carieră. Și la un moment dat ajungi într-un punct în care...dacă vrei să scrii o piesă, o scrii, dar poate nu vrei să o lansezi. Eu simt, uneori, că trebuie să lansez piese. Am făcut un pas înapoi și nu m-am mai atins de chitară, am intrat în rolul de tată, după care, încet, încet, m-am apropiat din nou de muzică. Am devenit foarte trist cât am stat departe de ea, pentru că muzica era hobby-ul meu, chiar dacă a devenit un job."

În interviul acordat lui Skavlan, Ed povestește și despre trăsăturile pe care le-a moștenit de la părinții săi și schimbările prin care a trecut de când a devenit faimos.

Ed Sheeran și Elton John vor lansa o piesă de Crăciun

Elton John i-a propus lui Ed Sheeran să înregistreze împreună cu el o piesă de Crăciun. Așa cum era și firesc, Ed a acceptat, dezvăluind la un post de radio cum a decurs întreaga discuție.

Ed Sheeran / Elton John
Ed Sheeran / Elton John │ FOTO: Captură YouTube

Suntem în luna octombrie, iar Ed Sheeran și Elton John au deja planuri mari pentru luna decembrie. Cei doi s-au pus de acord să lanseze împreună o piesă de Crăciun, propunerea venind de la Elton.

Într-un interviu pentru postul de radio olandez NPO Radio 2, Ed a detaliat de unde a pornit ideea. Elton a ajuns să-și dorească o colaborare cu Ed Sheeran după ce a constatat, cu stupoare, că piesa lui, "Step Into Christmas", a intrat anul trecut în UK Top 10 Singles .

"Elton John m-a sunat de Crăciun ca să-mi zică "Crăciun fericit!". Elton mă sună aproape în fiecare zi (a glumit Ed). Mi-a spus:<< "Step Into Christmas" e pe locul 6 în topuri! Vreau să mai fac o piesă de Crăciun - vrei să o înregistrezi cu mine?>>", a povestit Ed.

Deși, inițial, Ed a considerat că piesa propusă de Elton John nu i se potrivește, în cele din urmă a acceptat.

"Nu știi dacă o să mai fii aici mâine, totul se poate schimba peste noapte. S-ar putea să nu mai fiu aici mâine. De ce să nu profit de oportunitatea asta?"

În ce privește sound-ul acestei melodii de Crăciun, Ed n-a vrut să dea prea mult din casă, rezumându-se la a declara: "Suntem eu și cu el. E super."

Ed Sheeran va lansa la finalul lunii octombrie un nou album de studio, "=". Discul conține 14 piese, inclusiv single-urile dance "Bad Habits" și "Shivers". Produs de Ed, FRED și Johnny McDaid de la Snow Patrol, discul a fost înregistrat în Suffolk, Londra, Suedia și LA.

"Cel de-al patrulea album de studio, "=", apare pe 29 octombrie (...). Am trecut prin iubire, pierdere, o nouă viață, durere și toate emoțiile existente între acestea pe perioada înregistrării acestui album și simt că e un material al maturizării. N-am mai fost niciodată atât de mândru de ceva la care am lucrat, sau mai entuziasmat/emoționat ca voi să-l auziți", a declarat Ed.

Metallica, Coldplay, The Fugees, BTS și Ed Sheeran au cântat în cadrul Global Citizen - VIDEO

Ediția de anul acesta a Global Citizen a readus bucuria muzicii live în sânul publicului. Desfășurată în multiple locații și orașe, evenimentul a beneficiat de o listă generoasă de artiști și trupe cu renume. Metallica, Coldplay, Ed Sheeran, BTS, Lorde s-au numărat printre performeri, The Fugees reunindu-se după o pauză de 15 ani pentru a marca aniversarea a 25 de ani alături de Global Citizen.

Metallica / The Fugees / Coldplay la Global Citizen
Metallica / The Fugees / Coldplay la Global Citizen │ FOTO: Colaj capturi YouTube

Dacă anul trecut, evenimentele organizate de Global Citizen s-au desfășurat în online, anul acesta publicul a putut participa la o mulțime de concerte, ce au avut loc pe tot globul. Coldplay, The Fugees, Camila Cabello, Jennifer Lopez și Billie Eilish au concertat în New York, BTS în Seoul, Ed Sheeran în Paris, Metallica în Louisville, iar lista continuă cu zeci de artiști și tot atâtea locații.

The Fugees s-au reunit după 15 ani de pauză special pentru acest eveniment, marcându-și reîntoarcerea pe scenă cu cele mai mari hituri ale grupului - "Ready or Not" și "Killing Me Softly". Metallica a susținut un show incendiar în Louisville, iar Coldplay a avut o mulțime de invitați surpriză, cântând alături de Billie Eilish, Finneas, Camila Cabello și Shawn Mendes. Mai jos puteți urmări o parte dintre cele mai incitante live-uri.

Global Citizen este o platformă de acțiune socială cu impact la nivel global, care își propune să rezolve cele mai mari provocări ale lumii. Accesând platforma, publicul poate afla despre problemele cu care ne confruntăm la nivel mondial, poate lua măsuri, implicându-se în diverse cauze, și se poate alătura unei comunități angajate în schimbarea socială.

Global Citizen Live 2021

Metallica - "For Whom the Bells Tolls" în Louisville | Global Citizen Live

Metallica Performs - "No Leaf Clover" | Global Citizen Live