Urmărește-ne în Social Media

electronica

Top 5 piese The Prodigy prin care Keith Flint a fost originalul Techno Viking

The Prodigy reprezintă definiţia BPM-ul accelerat şi a dezmăţului, a muzicii "de scandal" şi de fitness dusă la nivelul următor. Nelipsind niciodată din vreun playlist de rave sau HIIT, actul britanic a făcut istorie în muzica electronică din 1990 încoace. Pe 4 martie 2019, The Prodigy l-a pierdut pe Keith Flint, solistul şi imaginea sa, care rămâne în istorie ca un personaj printre personaje şi un Techno Viking înainte de cel consacrat de YouTube. Am selectat pentru voi cele mai populare 5 piese The Prodigy, pe care le puteţi savura în articol.

Publicat

pe

Fotografie oficiala memento The Prodigy Keith Flint
Fotografie oficiala memento The Prodigy Keith Flint │ FOTO: The Prodigy twitter.com

The Prodigy este un grup muzical britanic de muzică electronică, care a originat în Essex în 1990. Era fondat de către clăparul şi compozitorul Liam Howlett, căruia i se alăturau MC-ul şi solistul Maxim şi dansatorul şi solistul Keith Flint. Împreună cu Fatboy Slim şi The Chemical Brothers, formaţia a revoluţionat muzica electronică.

Artiştii au redefinit ideea de big beat, rave, techno şi alternative dance. Porecliţi "naşii rave-ului" muzicienii l-au avut ca simbol şi totem pe Keith Flint, personaj mereu agitat, plin de energie şi cu părul fosforescent tuns în două creste. Iată cele mai populare 5 piese ale grupului:

Omen

"Omen" este unul dintre cele mai apreciate single-uri The Prodigy din ultimii 10 ani. A debutat în urmă cu 10 ani, pe 16 februarie 2009, ca single de pe albumul "Invaders Must Die". Videoclipul oficial include imagini din concertele trupei, încărcate de reprezentaţia plină de energie a lui Keith sau Maxim. A primit un remix de la Noisia, care a urcat rapid în topuri.

Acesta a fost al zecelea hit de top 10 în UK Singles Chart pentru The Prodigy. Între cadrele cu muzicienii de la concerte sunt strecurate imagini cu o fetiţă misterioasă care cânta la un glockenspiel. "Omen" a reuşit de una singură să revitalizeze genul jungle în anii 2009-2010, perioadă în care muzica electronică era dominată de DNB şi dubstep.

Voodoo People

"Voodoo People" este un single lansat la începutul carierei The Prodigy. Apărea în 1994, drept al treilea single de pe albumul "Music for the Jilted Generation" şi avea să fie remixat de zeci de ori, fie în întregime, fie sub formă de sample-uri pe parcursul anilor. Are un sunet distinctiv hardcore techno, asociat scenei olandeze şi britanice, dar şi cu ceva influenţe din scena americană.

A ajuns pe coloana sonoră a unor filme ca "Hackers", "Doberman" şi pe multe jocuri video. Videoclipul original este regizat de Walter Stern şi a fost filmat în Santa Lucia, prezentând un preot voodoo şi scene cu vraci reali. Multiple ritualuri controversate au fost editate şi scoase din versiunea finală. În anii 2010 remixul Pendulum al piesei a primit un clip nou, în care membrii The Prodigy organizau curse pe străzile Londrei cu oameni de rând legaţi la ochi, care alergau pe mijlocul străzii.

Piesa primea extra percuţie, BPM mai ridicat şi influenţe drum 'n bass pe remix.

Smack My Bitch Up

"Smack My Bitch Up" a avut "onoarea" de a fi una dintre cele mai cenzurate piese din anii '90. În general rock-ul şi rap-ul sufereau de cenzură, dar acest track agresiv şi plin de energie a ajuns să fie un adevărat rebel al muzicii electronice. În egală măsură rock şi techno, această creaţie din 1997 reprezenta al treilea single de pe albumul "The Fat of the Land". A fost votat în multiple reviste dedicate muzicii electronice drept "cea mai bună piesă dance din istorie".

Controversele care au înconjurat clipul au fost multiple, între consumul de droguri, actele sexuale, vandalismul şi violenţa. Era şi unul dintre primele clipuri filmate la o rezoluţie ridicată şi first person. Clipul prezintă o noapte de dezmăţ în Londra, cu abuz de alcool şi narcotice, condus sub influenţă, vomitat, vandalism, nuditate şi sex. Varianta needitată include şi un accident, opiacee, bătăi şi abuzuri. Finalul a fost un uriaş twist, pentru că protagonistul fusese de fapt o femeie.

MTV a fost nevoită să pună clipul doar la ore târzii, după miezul nopţii. După doar 2 săptămâni de difuzare a trebuit să scoată clipul de pe post. Reprezentaţiile cu formaţii live, chitară şi tobe sunt legendare, mai ales cea cu mosh pith la Rock Am Ring în 2009.

No Good

Una dintre cele mai remixate piese din istoria The Prodigy, "No Good (Start the Dance)" are cel mai molipsitor bas din techno, când vine vorba de dans. Acest track exploziv debuta în 1994 pe casetă şi CD şi făcea furori în comunitatea rave underground. Este un techno pur, 6 minute de plăcere electronică în versiunea originală şi 4 minute pe album. Videoclipul prezintă un Keith Flint dansând frenetic, de această dată cu plete şi nu cu crestele faimoase.

Piesa este construită în jurul unui sample vocal din piesa "You're No Good For Me" a lui Kelly Charles din 1987. Este încă un hit de pe excelentul album "Music for the Jilted Generation". Videoclipul este regizat de Walter Stern şi filmat într-o pivniţă dezafectată în zona Spitalfields din Londra. A fost ultimul clip difuzat pe canalul de muzică NME înainte de închiderea sa în 2012.

Firestarter

Cine nu a auzit de "Firestarter"? Piesa lansată în martie 1996 a schimbat pe vecie muzica electronică, atât prin sound-ul său exploziv, cât şi prin videoclipul agresiv şi urban. Este un one man show marca Keith Flint, care se contorsionează şi transformă în faţa camerei la metroul londonez. Flint livrează o voce punk rock, iar piesa a fost controversată la debut, prin prisma naturii violente a versurilor şi aluziilor la piromanie.

Sample-ul de chitară wah-wah din melodie este preluat din piesa The Breeders "S.O.S", iar tobele sunt preluate de la un remix al piesei "Devotion" de la Ten City. Single-ul a stat pe locul întâi în topurile britanice 3 săptămâni şi a dominat topurile europene. Videoclipul a fost difuzat de mii de ori pe posturile TV din România, mai ales după apariţia explozivă The Prodigy din 1995 la Sala Polivalentă, cu Keith Flint în straie populare.

Bonus: Flint - Aim 4

Puţină lume ştie, dar Keith Flint a avut şi o carieră solo sub numele de "Flint". A lansat un album cunoscut ca "Device#1" în 2003, de pe care s-a remarcat single-ul "Aim 4". Keith aborda un stil punk rock pe acest material, o pasiune a sa, adecvată timbrului său vocal.

Comentează

Industria muzicala

Cancel culture? Prodigy schimbă versurile piesei "Smack My Bitch Up"

"Smack My Bitch Up" este poate cea mai celebră piesă de la rave-urile din toată lumea şi tocmai a suferit o modificare. Fanii care au participat la un concert The Prodigy în noiembrie 2023 au remarcat o modificare a versurilor sale.

Publicat

pe

The Prodigy
The Prodigy │ FOTO: The Prodigy / Townsend Music

Au trecut mai bine de 25 de ani de la debutul lui "Smack My Bitch Up", votată de mulţi drept cel mai controversat cântec din istorie. Poate şi pentru că versurile par a glorifica violenţa contra femeilor. Track-ul este un single de pe legendarul album al formaţiei britanice "The Fat of The Land". Sosea în 1997 şi a primit critici pentru versurile violente.

În ciuda controverselor, avea să ajungă un hit, atât în SUA, cât şi în Marea Britanie. The Prodigy se află acum, în noiembrie 2023 într-un turneu european, care a inclus două reprezentaţii la Alexandra Palace, în Londra. Ei bine, un fan a filmat show-ul de pe 24 noiembrie şi a remarcat că Maxim, (noul solist al trupei, după ce Keith Flint a încetat din viaţă) a schimbat versurile piesei "Smack My Bitch Up".

Versul cu probleme a venit "Change my pitch up". Trebuie spus şi că dacă ne luăm după Setlist.fm, atunci reprezentaţia a inclus "varianta curată" a melodiei din 1997. E neclar însă dacă schimbările sunt permanente sau nu şi dacă eventual vom găsi şi pe platformele de streaming o astfel de versiune luând locul celei controversate.

Liam şi Maxim nu au comentat pe seama acestei înlocuiri, iar nu mulţi fani participanţi la concert au sesizat schimbarea. În 2010 "Smack My Bitch Up" a fost votată drept "cea mai controversată piesă din toate timpurile", dar pe atunci muzicienii şi-au apărat alegerile de versuri. Ei au făcut o paralelă cu "Firestarter", care în mod evident nu îndeamnă la piromanie, ci e... despre personalitatea lui Keith Flint.

Liam Howlett spunea în anii '90 şi că nu e despre lovirea unei iubite, ci o "ironie la adresa presei britanice". Şi Keith Flint a declarat pentru Rolling Stone că acest track era un tribut pentru cultura B-Boy hip-hop.

Fanii discută abitir subiectul versurilor schimbate pe Reddit.

Citește în continuare

Trending