Wovenhand la București - Transe șamanice și mesaje spirituale

Trupa americană de country alternativ Wovenhand a fost invitată de onoare la București, pentru un concert în clubul Silver Church. Iată cum ne-am simțit pe 26 aprilie în compania lui David Eugene Edwards și ai colegilor săi de trupă.

Wovenhand în concert la The Silver Church pe 26 aprilie 2015 │ FOTO: Andrei Zidaroiu / InfoMusic.ro

Seria spectaculoasă de concerte organizate de Twin Arts în 2015 a adus și trupa americană Wovenhand în București, pe data de 26 aprilie, în clubul Silver Church, cu o deschidere onorată de trupa de experimental-post-rock Marriages, veniți tot din Statele Unite.

Experiența live de a-l asculta și observa pe solistul și liderul grupului, David Eugene Edwards, alături de instrumentiștii care îi sunt alături este una năucitoare, criptică, întunecată, greu de perceput în adevăratul ei sens. Ceea ce se întâmplă de fapt este mult mai mult decât muzică, instrumentele având doar rolul de a însoți și de a exprima acustic mesajul interior Wovenhand.

Wovenhand în concert la The Silver Church pe 26 aprilie 2015

Ca să o luăm cu începutul, trupa din deschidere, Marriages, un trio de chitară-bass-tobe, cu o prezență feminină la voce și chitară electrică a încălzit publicul cu o muzică dramatică care suna foarte bine din punct de vedere instrumental. Am spus "încălzit" doar de dragul terminologiei concertistice, căci de fapt sentimentele transmise de muzica celor de la Marriages erau de adâncă tristețe, disperare, deprimare. Lăsând aceste lucruri la o parte, am apreciat vocea pătrunzătoare a solistei și ingeniozitatea instrumentală a compozițiilor trupei.

Ajungând la punctul de interes al serii, Wovenhand și-au făcut apariția puțin după ora 21 în fața unui public foarte divers și curios. Pentru cei care nu știu prea multe despre ceea ce este Wovenhand, trebuie să recunoaștem că este dificil de exprimat în cuvinte o descriere care să redea exact esența trupei, dar vom încerca. Wovenhand este cel de-al doilea proiect muzical al lui David Eugene Edwards, un proiect care abordează un gen muzical aflat undeva între rock alternativ, muzică country și multe accente experimentale greu de definit. Membrii cu care trupa activează în prezent sunt Ordy Garrison, Chuck French, Gregory Garcia Jr. și Neil Keener.

Citind despre David Eugene Edwards, despre viața și credințele lui, am aflat că a crescut într-o familie care își împărțea credințele între Creștinism și religiile nativ-americanilor care ocupau America înainte să fie colonizată. Pe tot parcursul vieții, David a explorat conceptul de divinitate și propria spiritualitate, iar în muzica lui se reflectă acest lucru. Ideea principală pe care dorește să o transmită este frica de Dumnezeu, certitudinea existenței sale și a influenței imense pe care o are asupra umanității. Nu suntem proprii noștri stăpâni așa cum dorim să credem, este una dintre convingerile pe care David Eugene Edwards le exprimă în Wovenhand, prin modalități greu de înțeles de majoritatea oamenilor.

Pe tot parcursul concertului din Silver Church am avut în minte ideea că nu am înțeles aproape nimic din ce s-a întâmplat pe scenă și că ne-am fi dorit foarte mult să reușim să avem o percepție mai adâncă asupra muzicii și a ritualurilor care se desfășurau în fața noastră. Tot ce putem spune cu siguranță sunt următoarele lucruri: am recunoscut influențele nativ-americane din muzica Wovenhand, ne-am simțit ca făcând parte dintr-un ritual șamanic, chitaristul a făcut o treabă de nota zece, vocea lui Edwards a sunat cutremurător, gesturile sale au fost din altă lume, iar transa în care s-a aflat pe tot parcursul concertului l-a dus într-o lume paralelă pe care probabil majoritatea dintre membrii publicului nu au experimentat-o niciodată.

În ciuda reprezentației criptice, publicul a fost foarte receptiv și a aplaudat recunoscător reprezentația trupei, smulgând câteva cuvinte de mulțumire din partea lui Edwards spre sfârșitul serii. Am rămas cu un mare semn de întrebare și cu senzația că există atât de multe lucruri în această lume pe care ne este greu să le înțelegem pentru că nu am știut niciodată de existența lor. Invitația criptică a celor de la Wovenhand de a explora și alte laturi ale lumii este una de avut în vedere și de analizat în detaliu.