Vița de Vie & prietenii - un pachețel de primăvară cald, proaspăt, efervescent - FOTO

Recenzia concertului Vița de Vie de la Teatrul Național București, prilej cu care trupa a lansat albumul Acustic. Vezi galeria foto cu Vița de Vie și Adrian Despot.

Poze din concertul Vita de Vie cu prilejul lansarii albumului Acustic la TNB pe 8 aprilie 2013

Zâmbete și melancolie, o stare de voie bună și priviri complice între îndrăgostiți, mult ritm, prospețime și un amestec de jazz/bossa nova/muzică clasică cu note calde de… primăvară. Acestea au fost ingredientele unui concert Acustic pe care unii l-au așteptat cu nerăbdare, alții poate cu scepticism, dar la finalul căruia până și cei care nu erau fani Vița de Vie au plecat acasă vibrând şi plutind de o stare de bine. Practic, toți cei care au fost pe 8 aprilie la Teatrul Național au văzut o altă Viță de Vie. O trupă reinventată, după cum însuși Adrian Despot a recunoscut după ce trupa și-a început recitalul acustic. Au fost două ore de muzică bună în care pianul, chitara acustică, violoncelul, contrabasul, elementele etnice de percuție și suflat s-au împletit de minune, transformând lansarea celui de-al optulea album, “Acustic”, într-o evadare din cotidian, un time-out pentru cei care au vrut să fugă de o lume nebună, nebună, nebună. Și au reușit.

Au fost mai întâi “Vise”, apoi Vița de Vie i-a convins imediat pe toți cei prezenți: “Îmi pasă”. Căci trupa a avut grijă să le ofere celor prezenți un cocktail din cele mai apreciate piese ale trupei create în cei 16 ani de existență, creații complet noi și piese “împrumutate” de la alte trupe. Cum a fost cazul melodiei “Vino la mine”, a formației N&D. "Am luat piesele din 16 ani și le-am dat altă formă. Dar am luat și alte piese de la alți colegi de breaslă. Cum e?" Melodia a fost primită inițial de cei din sală cu o ușoară formă de scepticism amestecată cu amuzament, însă interpretarea în variantă acustică a stârnit în cele din urmă râsete, și aplauze frenetice la final. “Nu e rea piesa, nu-i așa? Ne face plăcere să ne aplaudați când cântăm piese care nu ne aparțin”, a venit replica lui Adrian Despot, înainte ca Vița de Vie să le “servească” fanilor o shaorma, în melodia „Abdulah”, shaorma cu influențe irlandeze, însă.

După ce fanii s-au dezlănțuit odată cu piesa “Alungă tăcerea”, pe acordurile căreia o mamă din sală și-a legănat copilul de câteva luni, au urmat fiorii și doza de sobrietate dată de “Mori”, și mai apoi nostalgia și suspinele stârnite de versurile piesei “Azi”, pe care câțiva îndrăgostiți și-au făcut curaj să danseze. Sunetul impecabil, jocurile de lumini, video proiecțiile și lumânările de pe jos au creat atmosferă pentru publicul prezent la lansarea de la Teatrul Național. În scenă au intrat invitații speciali ai trupei care au făcut ca recitalul acustic să fie și mai plin de emoție. Răzvan Suma a venit cu violoncelul său, Alexandrina a adus cu ea “Varză”, pentru ca în final, Eugen Caminschi să aducă un plus de ritm.

Cel mai amuzant moment al serii a fost interpretarea acustică a piesei "Sunetul mai tare" pe ritmuri de "Fetele de la Căpâlna" și "Trandafir de la Moldova". “Cum să fie așa ceva pe albumul nostru?" a spus solistul spre amuzamentul publicului. Când toată lumea se bucura de senzația ciudată, dar în același timp plăcută de a asculta piesele formației Vița de Vie… ca la teatru, stând pe scaun, Adrian Despot i-a invitat pe cei prezenți să încheie seara în picioare. Publicul s-a conformat și piesa “Liber” le-a oferit tuturor un final de concert pe măsură. Cu oameni entuziaști cântând în picioare, cu aplauze frenetice și un cor de fluierături în care membrii formației s-au întors pe scenă pentru bis. “Praf de stele” și “Visare” au pus punct unui recital acustic pe cât de neașteptat, pe atât de plăcut, în care Adrian Despot, Sorin Pupe Tănase, Cezar Popescu, Adrian Ciuplea, Mihai Ardelean, alături de Răzvan Suma, Alexandrina și Eugen Caminschi i-au făcut pe toți cei prezenți la lansare să plece acasă cu spiritul treaz, dar visând.

Vezi toată galerie de poze Vița de Vie - Acustic

Sibiu Guitar Meeting revine cu o nouă ediție; Vița de Vie și Mircea Vintilă se numără printre invitați

Începând din 9 septembrie, Sibiul găzduiește timp de trei zile cel mai mare eveniment din România dedicat chitariștilor - Guitar Meeting. Găsești mai multe detalii în articol.

Sibiu Guitar Meeting
Sibiu Guitar Meeting │ FOTO: PR

Sibiu Guitar Meeting a ajuns la cea de-a VIII-a ediție. Evenimentul cuprinde mai multe activități, printre care Concertul Manifest, la care sunt așteptați aproximativ 500 de chitariști care vor cânta în același timp 20 de piese folk-rock, concerte live în aer liber susținute de Vița de Vie, Trooper, Semnal M, Antract, Mircea Vintilă și Emeric Imre & Marius Roje, seria de concerte Young Revolution ce aduce în atenție trupe tinere, ateliere, activități pentru copii și zone de relaxare.

În premieră, două zone ale festivalului - una în "sat", alta în oraș

Guitar Meeting 2022 debutează cu seria de concerte ce aduce în atenție tineri artiști din toată țara, Young Revolution Warm-Up, în Muzeul Astra. Evenimentul găzduiește trupe care au debutat în cadrul edițiilor anterioare Guitar Meeting și care au evoluat odată cu festivalul. Începând cu ora 17:00, publicul se va delecta cu folk-ul autentic și noi direcții ale sound-ului rock propuse de Revolver, Archvile, Generația Folk, Transilvanian Frost și Mark Fülop. Seara se încheie cu două concerte live susținute de trupele Trooper și Semnal M, de la ora 20:00.

Concertul Manifest și invitați surpriză

Sâmbătă, 10 septembrie, festivalul continuă tot în Muzeul Astra cu marele Concert Manifest - cel mai spectaculos și emoționant moment al evenimentului, începând cu ora 17:00. Sute de chitariști veniți din peste 30 de orașe vor fi vedetele unui adevărat show de 3 ore. Aceștia s-au pregătit un an întreg pentru a cânta în același timp un playlist format din 20 de piese folk-rock românești și internaționale, acompaniați de mari artiști invitați pe scenă: Adrian Despot de la Vița de Vie va cânta "Praf de stele", Emeric Imre aduce "Nebun de alb", Mircea Vintilă - "Vinovații fără vină" de Pasărea Colibri, Ștefan Boldijar de la Semnal M va evoca nostalgia prin piesele "La fereastra ta" și "Primăvara Românească", iar Paul Radu îi va acompania pe chitariști pe cele două piese Antract - "Trebuie să crezi" și "Iubirea".

Tot sâmbătă, 10 septembrie, Guitar Meeting invită sibienii la o serie de concerte live în Muzeul Astra. La Scena de la Târgul de țară, artiștii folk Mircea Vintilă și Emeric Imre & Marius Roje au pregătit două concerte de zi, de la ora 14:00. Tot aici îi vom mai asculta pe artiștii de la Band of brothers and sisters și pe tinerii Jenifer Mohebbi și Tudor Miron. Seara, imediat după show-ul chitariștilor, ne mutăm la "Scena de pe lac" pentru un mult-așteptat concert live Vița de Vie, de la ora 20:00.

Concerte Piața Mică din Sibiu

Duminică, Guitar Meeting se mută în centrul orașului, mai exact în Piața Mică din Sibiu. Aici vor avea loc concertele Young Revolution, dedicate trupelor tinere și foarte tinere. Cele mai multe dintre ele vor cânta în premieră la Guitar Meeting, fiind formate din chitariști participanți la edițiile anterioare. Din lineup fac parte sibienii de la Vârfu Omu și trupele Overbeat, Azimut, Dollface și The Howlers. În încheierea festivalului, trupa Antract va marca un concert live, de la ora 21:00. Toate concertele programate în Piața Mică sunt cu intrare liberă.

Alte activități Guitar meeting 2022:

Vineri și sâmbătă, publicul și chitariștii se pot bucura în Muzeul Astra de tot ce are festivalul de oferit: Guitar Afterlife Expo, Guitar Art Craft, Painted Sounds, Book Corner, zone de relaxare și Food Court, cât și standuri Manufactura de print și Creative Wardrobe. Sâmbătă, de la ora 12:00, este programat Masterclass-ul Indiero On Tour, un workshop gratuit despre industria muzicală, la care o serie de profesioniști în domeniu vor prezenta informații utile legate de prezență și promovare online: Anca Lupeș, Cosmin Sipoș și Cosmin Ionescu.

Totodată, va fi organizat un spațiu dedicat atelierelor și activitătilor pentru copii, zona "Born to Play". Aceasta va găzdui ateliere de muzică, îndemânare și creație: Atelier de testare instrumente, Clasa 0 de Chitară la Școala Veche din Ticera, Ateliere de creație, Workshop percuție, Audiții muzicale, Vânătoare de comori, Playground.

Accesul la Guitar Meeting 2021

Accesul în zona de festival din Muzeul Astra se face prin achiziționarea în ziua evenimentului a unui bilet de acces în muzeu sau prin prezentarea unui abonament. Biletele pot fi achiziționate online de pe site-ul Muzeului Astra și fizic de la casieria principală a Muzeului în aer liber din Dumbrava Sibiului, poarta I, Pavilion Muzeal Multicultural.

Alternosfera, The Mono Jacks, Vița de Vie și mulți alții cântă la Danube Rock Sounds 2022

Ajuns deja o tradiție pentru iubitorii de muzică din Galați, Danube Rock Sounds revine pe plaja Dunărea. Unele dintre cele mai iubite trupe de rock vor urca pe scena festivalului. Găsești mai multe detalii în articol.

The Mono Jacks / Vița de Vie
The Mono Jacks / Vița de Vie │ FOTO: InfoMusic

Între 16 și 18 septembrie, pe Plaja Dunărea din Galați, va avea loc festivalul Danube Rock Sounds, ajuns la a opta ediție. În cele trei zile de festival, publicul din Galați îi va putea asculta live pe: Alternosfera, The Mono Jacks, Vița de Vie, Trooper, Robin and the Backstabbers, Omul cu Șobolani, Bogdan Simion și Lăutarii de Mătase, Domino, Implant pentru Refuz, Mihail, The Schnitzels, Dimitri’s Bats, Pinholes, Dl. Goe, Hvnds, Melting Dice.

Acces Danube Rock Sounds 2022:

Concertele vor începe zilnic de la ora 18:30, iar accesul publicului se va face începând cu ora 17:30.

Program Danube Rock Sounds 2022

Vineri, 16 septembrie

• Melting Dice
  • Pinholes
  • Mihail
  • Omul cu șobolani
  • Vița de Vie

Sâmbătă, 17 septembrie

• Hvnds
  • Dimitri’s Bats
  • Implant pentru Refuz
  • Robin and the Backstabbers
  • The Mono Jacks
  • Bogdan Simion și Lăutarii de Mătase

Duminică, 18 septembrie

• Dl Goe
  • The Schnitzels
  • Domino
  • Trooper
  • Alternosfera

Bilete Danube Rock Sounds 2022:

Abonamentele și biletele pentru festival se pot achiziționa online, la prețuri cuprinse între 230 de lei și 99 de lei. Elevii și studenții își pot cumpăra abonamente cu reducere, valabile exclusiv cu un act doveditor la intrarea în festival, la prețul de 190 de lei. Pentru mai multe detalii despre bilete, consultă agenda InfoMusic.

Living Rock 2022 a adus publicului 3 zile de alternativ, relaxare si soare

Cea de-a treia ediție a festivalului Living Rock i-a avut headlineri pe belgienii de la Balthazar. Peste 3000 de oameni s-au bucurat zilnic în weekendul trecut de muzică bună, soare și plajă la Tuzla, unde 18 trupe românești și internaționale au creat o atmosferă de neuitat.

Balthazar la Living Rock 2022
Balthazar la Living Rock 2022 │ FOTO: Living Rock

În deschiderea festivalului, chitaristul de la byron, Dan Georgescu, și-a făcut apariția aterizând cu parașuta direct pe plajă, alături de TNT Brothers. Seara de vineri s-a încheiat sub clar de lună cu Vița de Vie și piesa "luna și noi", iar sâmbătă cei de la Coma au făcut plaja să răsune pe ritmurile melodiei "Cel mai frumos loc de pe pământ". În ultima zi a festivalului, belgienii de la Balthazar au încântat publicul român cu piese de pe albumele lor de succes, "Fever" și "Sand". Pe lângă aceștia, pe scena principală a festivalului au mai urcat și HVNDS, Dl. Goe, Toulouse Lautrec, E.M.I.L., Luna Amară, The Mono Jacks, Piqued Jacks din Italia și Robin and the Backstabbers.

Concertele nu au lipsit nici pe timp de zi, când la brunch publicul s-a relaxat și a dansat într-o atmosferă intimă, alături de cei de la The Kryptonite Sparks, Silent Strike, Amadeus, Alina Manole, Oigăn și Doru. În plus, participanții la festival au putut trimite gratuit celor dragi vederi de la fața locului, prin intermediul Pink Post.

"Natură și muzică bună. Cred că așa aș descrie Living Rock, pe scurt. Ne-am trezit la cort, am băut cafeaua pe plajă, iar prânzul l-am luat la câțiva metri de trupele care au cântat la brunch. Serile au fost magice și mă bucur că vremea a fost bună și, pe lângă soare și apă caldă, ne-am bucurat de un cer înstelat și o lună pe măsură. Mai venim și la anul, mai ales că și cei mici s-au simțit bine și nu s-au plictisit o clipă", spune Claudia, una dintre participantele la eveniment.

Publicul de la Living Rock 2022

Publicul de la Living Rock 2022 │ FOTO: Living Rock

Despre Living Rock

Festivalul Living Rock, singurul festival de alternativ de la mare, își dorește să crească notorietatea scenei underground din România și să sprijine artiștii din zona de rock alternativ. Bazându-se pe îmbinarea unică dintre rock-ul alternativ și frumusețea Mării Negre, evenimentul are loc în aer liber, pe plaja Tuzla, una dintre cele mai frumoase plaje din România. Living Rock este organizat de Magnetic Dream Events.