Recenzie concert Ville Valo la Sala Palatului: Love Metal imperfect, ca dragostea

Ville Valo a fost scump la vedere prin România, pe parcursul carierei sale. Ce e drept cu HIM l-am văzut la Artmania în 2006, apoi prin 2015 la Timişoara, spre apus de carieră a trupei. Apoi l-am văzut pe VV, cum îşi spune acum artistul solo în cadrul festivalului Metalhead care a adus Pantera în România în 2023. Iar pe 8 aprilie 2024 vampirul preferat din muzică al milennialelor a ajuns la Sala Palatului, cu Zetra în deschidere.

Ville Valo la Sala Palatului pe 8 aprilie 2024 │ FOTO: Alex Vlad Covaci / InfoMusic.ro

Zetra

Mărturisesc că până la acest concert nu am auzit de Zetra, un duo londonez, care abordează un gen numit oficial synth-metal. În realitate e şi darkwave, gothic metal, gothic rock şi parcă şi un pic de doom. Chitara care a acoperit pregnant vocile cu siguranţă ducea spre Chelsea Wolfe şi al său doom de nouă factură, asta sigur. Ca show vizual avem două personaje în robe, cu machiaj de efect pe faţă şi ceva artwork 3D în spate, în stil Cyberpunk.

Se foloseşte un sintetizator, o chitară, un sequencer, dar din păcate vocile nu s-au auzit. Au ceva de Type-O Negative mai synthy, dar am auzit şi elemente de Depeche Mode întunecat. Îmi amintesc şi de nişte ucrainieni pe care i-am văzut la noi, Farba Kingdom, dar ceva mai duri şi mai edgy. Nu m-am putut dezbăra de senzaţia de trupă de bal de liceu în vreo tară nordică. Bal de liceu mai spre "Carrie" aşa...

Ville Valo

Mărturisesc, deşi în introducerea acestui articol am listat descinderile lui Valo pe teritoriu românesc, nu am mai fost la vreuna până acum. Am consumat mult Love Metal în liceu, adică la început de ani 2000 şi am fost la majorate cu această temă. Bucureştiul era plin de imitatori Ville Valo pe atunci, cu căciulă trademark dată pe spate şi machiaj gothic la ochi. Ce e drept rockerii hardcore din Sovata, Underworld, Fire, Venom, Viking, The Jack priveau cu dispreţ spre Love Metal, faţă de metalul clasic.

Povestea HIM se termina prin 2017, după ce începuse în 1991, dar Ville Valo a continuat în cariera solo. Şi-a păstrat heartagram-ul, pe care de altfel el l-a inventat şi l-a desenat pe un caiet în tinereţe, dar i-a adăugat şi iniţiatele "VV" în centru. Primul său album solo apărea la început de an 2023, "Neon Noir" şi acesta e raison d'etre-ul turneului actual.

Am găsit un Ville Valo la 47 de ani, arătând ca un personaj din "Peaky Blinders", cu basca pe cap şi un aer de dandy relaxat, cu mişcări fluide, de vampir care se strecoară prin mulţime.

Am avut parte de o seară cu două bis-uri şi de un total de 20 de piese. Una HIM, una solo, una HIM, una solo, de la început până la sfârşit. Cu o întârziere de doar 2 minute, "vampirul" Ville Hermani Valo a intrat pe scenă, cu o eleganţă de personaj de Tim Burton combinat cu un nobil britanic. De altfel, cine l-a văzut în interviuri ştie că îi place la nebunie engleza lui Shakespeare.

Glumeţ, şugubăţ, dar vizibil obosit, artistul nu prea a vorbit cu publicul, decât spre final, când ne-a mulţumit şi a mai spus ceva neinteligibil. Show-ul a început cu "Echolocate Your Love", single de pe albumul solo, apoi ne-am dus prin 2005 la "Killing Loneliness", dacă mă întrebaţi pe mine momentul când HIM a început să se strice. Mă rog, "Venus Doom" a fost o încercare interesantă a trupei de a deveni heavy, după "Dark Light".

A patra piesă a fost "Right Here In My Arms", ritmată şi cu riff-uri catchy, tipice de gothic metal nordic. Are 20 de ani vechime, dar a îmbătrânit bine, fix ca Valo. Pe muzicienii care îl însoţesc i-am simţit mai heavy decât pe colegii de la HIM. Cu mai multe floricele şi solo-uri la chitară, cu un tempo mai sus uneori. Nu e chiar "your mama's HIM".

Deja publicul a început să se ridice în picioare, subliniind futilitatea ţinerii unui concert de genul la Sala Palatului. Problema a fost cu cei care au plătit bilet în primele rânduri şi cărora li s-au postat în faţă cei veniţi buluc din spate.

Ne-am făcut de cap cu "Join Me In Death" pe la mijlocul setului, livrata perfect de Ville. Cumva îl pot complimenta doar pentru clasice: "Gone With the Sin" a avut clasicul său bariton, "Poison Girl" a fost miere veninoasă în ureche, dar parcă un pic grăbită. "The Funeral of Hearts" a fost absolut perfectă, dar au fost şi momente când vocea solistului a fost acoperită de instrumente. Solo impecabil.

Au fost şi destule secvenţe în care se simţea că are vocea obosită de turneu şi are nevoie de repaus. Cumva finlandezul prieten cu Bam Margera simţea nevoia să se revanşeze ţipând la final de piese, când trebuia să auzim cele mai intense vocalize. Un pic s-a redresat pe parcurs, dar mi s-a părut şi că a uitat versurile sau a intrat greşit pe o piesă la un moment dat.

La "Neon Noir" s-a cam greşit chitara, o combinaţie de electrică şi acustică la intro, care s-a auzit cel puţin bizar la Sala Palatului. În setlist s-au mai aflat şi "Buried Alive By Love" şi totul s-a încheiat cu un stroboscop romantic şi "When Love and Death Embrace". A sunat balul de clasa a noua.. Trupei lui VV nu prea am ce îi reproşa, dar lui Ville... cred că îi pot inputa că nu şi-a odihnit vocea cum trebuie.

Mă gândeam că o fi de la sonorizare, de vreme ce "Gone With the Sin" şi de fapt toate ultimele 5 piese s-au auzit chiar bine, la voce cel puţin. Să spunem că a fost o reprezentaţie inconstantă...

Concluzie

Marea problemă e să îmi dau seama dacă evenimentul a livrat angoasă, tristeţea, depresia şi rememorarea de poveşti de dragoste neîmplinite la care mă aşteptam. Aşa cum spuneam cuiva "la HIM nu mergi cu băieţii, cu tovarăşii, vii să plângi". Cumva simt că publicul a venit cu "prânzul emo" de acasă şi l-a desfăcut acolo pentru picnic, dar dacă nu făceam cu toţii asta, nu cred că trupa ne-ar fi dat destul feeling gothic, emoţie şi angoasă.

Toate clasicele s-au auzit bine şi au rezonat, dar... cumva doream mai multă emoţie. Am crescut cu Valo dându-şi sufletul pe scenă, plângând la balade, lăsând totul pe scenele pe care îl urmăream în video-uri de pe vremea când nu era YouTube. Acum e un gentleman care îşi dozează prea bine ce are să ne ofere, cu un poker face carismatic şi îşi foloseşte vocea suficient cât să ne atingă sufletele... cu picătura.

Concert Ville Valo la Sala Palatului: program și reguli de acces

Ville Valo va susține un concert pe 8 aprilie la Sala Palatului din București, parte a turneului de promovare a albumului "Neon Noir". Te invităm să afli programul, regulile de acces și alte informații utile în cazul în care vei participa la acest eveniment.

Ville Vallo la Metalhead Meeting 2023 │ FOTO: George Stanculeanu / InfoMusic.ro

Ville Valo revine la București cu un concert ce va avea loc pe 8 aprilie 2024 la Sala Palatului din București. Carismaticul artist s-a impus pe scena muzicală ca solistul trupei H.I.M. pentru care a compus majoritatea pieselor și alături de care a dat naștere așa numitului "love metal", o combinație de gothic metal, alternative și dark rock. În deschidere va cânta trupa britanică ZETRA.

Program concert Ville Valo la Sala Palatului

• Acces: 19:00
  • Zetra: 20:00-20:30
  • Ville Valo: 21:00- ...

Reguli de acces concert Ville Valo la Sala Palatului

Accesul publicului este permis începând cu ora 19:00, iar spectacolul începe la ora 20:00, astfel sunteți rugați să alocați timp suficient pentru drum, parcare, acces, lăsarea hainelor la garderoba, și orice alte activități ce premerg participarea la spectacol în sine, în scopul intrării în sala de spectacole înainte de începerea actului artistic.

Accesul în perimetrul evenimentului este permis pe bază de bilet valid. Accesul publicului după ora de începere a spectacolului, așa cum apare tipărită pe bilet, nu este permis. Ușile de acces în sala se vor închide la ora începerii spectacolului, adică 20:00.

Copiii sub 7 ani pot avea acces gratuit, însă nu beneficiază de loc, părinții trebuind să îi țină în brațe. De asemenea, organizatorii recomandă, pentru a înlătura orice dubii, prezentarea la intrare a unui act doveditor al vârstei copilului (copie). Este recomandat să aduceți căști speciale pentru protecția auzului copilului. Volumul puternic poate afecta auzul celor mici.

Deținătorii de bilete pot fi controlați la intrarea în locație pentru a se asigura respectarea regulilor anunțate. Spectatorii sunt rugați să păstreze permanent biletele asupra lor. După ce s-a făcut accesul, spectatorii nu mai pot părăsi incinta pentru a se reîntoarce decât dacă își achiziționează din nou bilet, însă nu după ora de începere a spectacolului, adică 20:00.

Neprezentarea la timp în scopul intrării în sala de spectacole nu dă dreptul la rambursarea biletului sau la utilizarea sa la o reprezentație ulterioară.

Este INTERZIS accesul cu:

• sticle, conserve;
  • arme, bate, cuțite, spray-uri, lanțuri lungi, selfie stick, glow stick, obiecte ascuțite, artificii
  • substanțe interzise cf. legii 143 / 2000
  • mâncare sau băuturi de orice fel;
  • artificii, arme, obiecte periculoase;
  • obiecte cu laser (ex. pointere, brichete cu laser);
  • aparate foto/video profesionale sau semi-profesionale (cu obiectiv detașabil);
  • aparate de înregistrare audio-video profesionale sau semi-profesionale;
  • animale de companie;

Informații utile:

Persoanele cu probleme de ordin medical trebuie să aibă asupra lor dovezi clare pentru a putea intra la concert cu medicamentele necesare.

Este interzis consumul de droguri sau de alte substanțe ilegale în locația unde se desfășoară evenimentul. Constituie infracțiune și va fi pedepsită conform prevederilor legale în vigoare.

Este interzis fumatul, inclusiv cel electronic, în spațiul unde se desfășoară evenimentul.

Obligațiile publicului

• să respecte măsurile de apărare împotriva incendiilor;
  • să nu introducă sau să nu încerce introducerea în incintă de făclii, artificii, petarde, torțe, recipiente, materiale incendiare ori fumigene, substanțe toxice, substanțe iritant-lacrimogene sau cu efect paralizant (ori alte asemenea materiale, substanțe sau obiecte), obiecte artizanale și de distracție, pe baza de amestecuri pirotehnice, artificii din categoria "obiecte zburătoare luminoase", pocnitori ori altele asemenea ce pot favoriza producerea și propagarea incendiilor;
  • să nu aducă în stare de neutilizare, indiferent de mod, semnele, afișele, marcajele sau altele asemenea, destinate apărării împotriva incendiilor aflate în incintă;
  • publicului îi este interzis să dezlipească sau să distrugă reclamele, anunțurile și afișele expuse de organizator în incinta ansamblului construit, precum și să deterioreze, să ridice sau să mute semnele ori indicatoarele amplasate de organizator, pentru facilitarea accesului în incintă, a evacuării persoanelor, a intervenției în situații de urgență sau a celor care semnalează existența unui pericol pentru viața persoanelor;

Prețuri bilete concert Ville Vale la Sala Palatului

• Biletele de acces se găsesc online, la prețuri ce pornesc de la 99 lei (+taxe). Pentru mai multe detalii despre bilete și modalitatea de achiziționare, accesează agenda InfoMusic.