VAMA @ GuerriLIVE Acoustic Session

Trupa Vama a cântat acustic la Radio Guerrilla în cadrul celei de-a doua editii de GuerriLIVE Acoustic Session cu Bogdan Serban. Afla setlistul si ce s-a povestit la microfon.

Tudor Chirilă la Guerrillive Radio Session

În acest început de săptămână, ne-am reîntâlnit cu trupa VAMA venită la Radio Guerrilla pentru a susţine un concert acustic special pregătit pentru această ocazie. În pauzele dintre melodii, am aflat detalii despre cariera fiecărui membru în parte, modul în care s-au apucat de muzică şi detalii despre trupele în care aceştia au activat înainte de VAMA, lucru ce l-a făcut pe Tudor Chirilă să afirme  în glumă: “Nimeni nu e perfect”.

VAMA în timpul cântării de la GuerriLIVE Acoustic Session

Membrii VAMA înainte de VAMA

Lucian Sorin Cioargă ( Clopo) - toboşarul, s-a născut în Turda şi a absolvit Academia Naţională de Educaţie Fizică şi Sport. Din liceu a cântat cu multe formaţii precum: Alpha Rock, Sin, Compact Cluj, Blues Convention, iar mai apoi cu Taxi, Phoenix (a înregistrat alături de trupă albumul “În umbra marelui Urs”), Nightlosers şi No.13.

Gelu Ionescu, artistul din spatele pianului, activează în acest moment şi în band-urile Big Deal, brambura şi Old Stories. Acesta a cântat alături de chitaristul VAMA, Eugen Caminschi, din timpul liceului, amândoi fiind din Buzău. În 1999, au lansat cu grupul din care făceau parte “Black cat” primul album live de blues din România - "Live în Lăptăria Enache".

Tudor Chirilă a punctat cu sinceritate faptul că: “Muzica l-a studiat pe Gelu şi nu invers.” Venind vorba despre solist, Tudor Chirilă a povestit în cadrul emisiunii problemele apărute în momentul când nu mai puteau interpreta piesele Vama Veche, faptul că acestea dau un fel de suficienţă şi lejeritate. Au fost nevoiți să spargă cumva rutina şi să cucerească publicul cu melodiile noi VAMA.

Tudor Chirilă la GuerriLIVE Acoustic Session

Dan Opriş (Prepe), basistul, originar din Zalău, a terminat la Cluj Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei. Raul Kusak l-a îndemnat să studieze la bass după ce doi ani a cântat doar la chitară clasică.

Gabriel Bălaşa este un incredibil percuţionist, parte din trupa Blue Nipple Boy, susţinând concerte de multe ori şi cu byron, Cuantune, Jimmy Cserkesz, Petra Acker, Raul Kusak. Tânărul este de părere că “sunetul acustic sună cel mai cald şi mai aproape de sufletul oricărui ascultător.” În cadrul emisiunii şi-a prezentat întreg arsenalul de instrumente de percuţie.

VAMA la Guerrilla în varianta acustică

Concertul a fost încărcat de multe emoţii puternice, piesele alese întregind frumuseţea momentului, trupa cântând în această manieră pentru a doua oară, după Folk You. Am remarcat o înţelegere din priviri între membri, o incredibilă pasiune de a cânta şi multă sinceritate în interpretare, acestea fiind probabil câteva dintre secretele care stau la baza succesului de care artiştii citaţi se bucură.

SETLIST: “Pe sârmă”, “Post-iubire”, “Departe”, “Copilul care aleargă către mare”, “Fericire”, “Vara asta” ( varianta swing) , “Să dansăm”.

Podcastul emisiunii poate fi descarcat de aici.

Emisiunea s-a terminat după o oră, însă Tudor şi-a adus aminte că mai aveau pregătită o piesă, moment în care emisia s-a reluat şi VAMA a interpretat “Calul din Malboro”, o surpriză pentru ascultătorii rămași pe frecvenţe.

VAMA în emisiune alături de Bogdan Șerban

Concertul acustic VAMA poate fi ascultat, în reluare, duminică (14 octombrie), de la 6 la 7 seara. Următoarea ediție Guerrilive ne va prilejui întâlnirea cu Ska-nk, o trupă formată în 2008, adeptă a genurilor punk şi rock.