Vama, în varianta "Better", la Sala Polivalentă

"Ne vedem joooi!" Ne-am văzut joi cu Tudor Chirilă și prietenii lui din Vamă. Pe 12 octombrie, într-o joi, trupa VAMA a lansat la Sala Polivalentă primul lor album în engleză, „Better” printr-un show de excepție.

Concert Vama - Lansare de album la Sala Polivalenta │ FOTO: Alex Vlad Covaci / InfoMusic.ro

Scena încărcată de monitoare intercalate crea o atmosferă electrizantă încă de la intrarea în sală.

Ultrașii trupei VAMA în primele rânduri, urmați de fani și de un public numeros așteptau cu nerăbdare. În luminile roșii ale reflectoarelor, concertul a început cu "Summer Love", piesa care deschide noul album.

Alături de trupa VAMA, pe scenă a urcat LARISA, artista a cărei voce se regăsește și pe noul album, în piesele "Start a fight" și "Cure K". Timbrul ei ușor metalic contrasta frumos cu vocea caldă a lui Tudor. Îi ajungea cu greu la nivelul umărului, dar i se simțea bucuria de a-i fi alături pe scenă. Deși la început de drum, LARISA avea deja susținători puternici în public care îi scandau numele.

Îmbrăcat într-un bomber jacket și cu blugi negri mulați, Tudor Chirilă era în elementul său pe scenă. Mulțimea reacționa la fiecare gest, iar versurile îi erau cântate înapoi.

Printre imaginile proiectate pe fundal sau pe zecile de monitoare, noile piese erau pe rând prezentate fanilor. "Ghosts At War" - despre lipsa de comunicare, "A Better Man for You" - despre relația copil-părinte sau relația dintre cercurile concentrice. Uneori nu aveau nevoie de prezentare și își spuneau singure poveștile, precum "London Feeling". Printre melodiile noi, publicul a putut asculta și piese precum "Perfect" sau "Copilul care aleargă către mare".

“Am ales să cântăm în engleză pentru a putea merge în Bulgaria”, a glumit Tudor Chirilă. “Sunt niște festivaluri tare bune de muzică rock acolo”. Însă fie că aleg să cânte în Bulgaria sau oriunde altundeva, noul album sună tare bine.

Recomandare: Urmăreşte un interviu cu Tudor Chirilă despre noul album "Better"

Ultima oară când am fost la un concert la Tudor Chirilă eram în liceu. Povestea spune că de la concert ne-am dus direct la școală, fără să mai dăm pe acasă. Și la acest concert tot cu o colegă de liceu am ajuns, iar în momentul în care Tudor a strigat catalogul “Se aude a 9-a? Se aude a 10-a? Unde e a 11-a? Și acum a 12-a!”, ne-am întors în momentul în care aveam doar 18 ani. Cam acesta era și publicul de joi seara. Cei de sub 18 ani acum, cu cei de peste 18 ani de atunci când apărea piesa “Am doar 18 ani”. Singura diferență între generații era că cei cu mult peste 18 ani, erau fie în cupluri, fie însoțiți de copii mici, iar cei de sub 18 ani erau fie în găști, fie însoțiți de părinți sau bunici.

Cu versuri despre iubire, despre imperfecțiune, despre societate, albumul “Better” trebuie ascultat, indiferent de vârstă. Ar fi aproape nedrept să spun că noul album sună “Better” pentru că e greu să-l compar cu piese cu care am crescut, însă, este cu siguranță un album în care se simte maturizarea artiștilor.

Bis-ul a fost oferit de fani. Ei au fost cei care au ales două dintre piesele VAMA pe Facebook în urmă cu ceva vreme. Cea de-a treia a fost piesa care închide și albumul “Better”, "Fingers and Sin".

Recomandare: Vezi galeria completă de poze de la concertul Vama

• Concert Vama - Lansare de album la Sala Polivalenta

Cum plănuiește Vama să deschidă Vama. Tudor Chirilă: "Ce facem și-am făcut tot anul ăsta din studiourile noastre, putem să facem și de pe plajă"

În luna aprilie, trupa Vama va susține primele două concerte ale anului 2021 pe plaja din Vamă. Intitulat sugestiv "Vama deschide Vama", concertul dublu se anunță a fi "cinematic", Tudor Chirilă promițând o experiență memorabilă, cu apus, răsărit și accente muzicale locale.

VAMA în concertul About Us de la Arenele Romane pe 21 septembrie 2018 │ FOTO: Alexandru Drăgoi / InfoMusic.ro

Pe 23 și 24 aprilie, trupa Vama va da tonul viitoarelor cântări din Vamă cu două concerte, unul la apus, și unul la răsărit. Pentru a se respecta restricțiile în vigoare, evenimentele se vor desfășura fără public pe plajă, show-urile urmând să fie transmise online.

Tudor Chirilă: "Doar echipa noastră de producție, într-un perimetru foarte clar, va transmite acest dublu-concert"

"Ne-a venit ideea asta că, ceea ce facem și-am făcut tot anul ăsta, chinuit, din studiourile noastre, putem să facem și de pe plajă, de ce nu, dacă respectăm tot ce înseamnă condiții epidemiologice și restricții în vigoare. Cum ar fi că doar echipa noastră de producție, într-un perimetru foarte clar, va transmite acest dublu-concert.

Și ne-am gândit la faza asta: să te duci în Vamă și să te duci să nu prinzi răsăritul, să n-auzi boleroul la Ovidiu și așa mai departe, ratezi tot, și-am zis: dacă tot suntem în Vamă, ne trezim. N-o să cânte bolero-ul la Ovidiu, poate-l cântăm noi, de pe scenă, dar să dăm și-o cântare de la 6 dimineața. Facem una la 8 seara, la apus, și una la răsărit. Soarele răsare la 6 și 19 minute dimineața, a doua zi, dacă avem mai mult noroc decât ăia de la Coldplay, poate și răsare. Am văzut cântarea lor de la răsărit, era cu nori, așa", a detaliat Tudor Chirilă într-un interviu la Kiss FM, făcând trimitere la concertul Coldplay din Iordania, filmat înainte de pandemie.

Tudor și-a exprimat și frustrarea față de lipsa de reacție a autorităților române cu privire la categoriile profesionale puternic afectate de pandemie.

"Ne aflăm în fața unui moment, a unui Guvern, care pare să nu aibă niciun fel de empatie socială vizavi de categoriile profesionale care, din cauza acestei pandemii, au fost restricționate. Nu s-a întâmplat, de fapt, nimic nici cu sectorul cultural, nici cu cei din HoReCa. Există indemnizație pentru artiști, aia pentru drepturile de autor, dar există și alte forme de fiscalizare. De exemplu, există SRL-uri cu un singur angajat, există PFA-uri care n-au benficiat de nicio măsură", a detaliat Tudor Chirilă.

Tudor Chirilă: "Cred că va fi un concert foarte cinematic"

Vocalistul Vama a explicat că persoanele cel mai puternic afectate de restricții sunt artiștii independenți, care cântau pentru un public restrâns, neavând prea multe difuzări pe radio, tehnicienii care asigură susținerea concertelor (sunetiști, luminiști), trupele de cover-uri, și în general, persoanele din spectrul cultural ce nu apar prea des în lumina reflectoarelor. Din această perspectivă, Tudor Chirilă nu se numără printre cei afectați, însă oamenii din echipa lui resimt lipsa evenimentelor, indicând că viitoarele show-uri din Vamă îi vor ajuta din punct de vedere financiar.

"Noi încercăm să supraviețuim, și, iată, facem un concert, fie și virtual, din Vamă. Cred că va fi un concert foarte cinematic", a declarat Tudor.

Biletele pentru concertele Vama din Vamă pot fi achiziționate online. Găsiți mai multe detalii în Agenda InfoMusic.

Vama lansează Fuli Bon Bon în cadrul unui eveniment online

Pe 25 martie, Vama lansează Fuli Bon Bon, o "cremă miraculoasă care schimbă fața, dar mai ales schimbă viața". Evenimentul de lansarea va putea fi urmărit online, pe pagina de Facebook a formației.

Tudor Chirilă prezintă Fuli Bon Bon
Tudor Chirilă prezintă Fuli Bon Bon │ FOTO: Captură Facebook

Vama pregătește o surpriză pentru public. Pe 25 martie, trupa lansează "crema care acționează în interior, acolo unde se naște inspirația". Intitulată Fuli Bon Bon, această "cremă miraculoasă" promite să ne schimbe viața, misterul ce-o învăluie urmând să fie disipat în cadrul unui show online. Fanii Vama sunt invitați să participe la evenimentul de lansare al Fuli Bon Bon de pe pagina de Facebook a trupei, aici urmând să descopere secretul unui "produs cu adevărat revoluționar".

UPDATE: Urmărește noul videoclip Vama - Fuli Bon Bon

Vama: "A venit timpul să vă prezentăm Fuli Bon Bon, pe care-l lăudăm deja de ceva vreme"

"Dragilor, cu mâinile pe pe inimi și cu toată nerăbdarea din dotare vă spunem că, în sfârșit, a venit timpul!

A venit timpul să vă prezentăm Fuli Bon Bon, pe care-l lăudăm deja de ceva vreme. A venit timpul să vă redescoperiți, să vă reinventați, să vă optimizați, să vedeți lucrurile și pe voi înșivă altfel. A venit timpul să credeți, poate pentru prima dată, într-un produs cu adevărat revoluționar testat și susținut de noi, prietenii voștri, deveniți influenceri și ambasadori datorită lui.

Haideți să ne vedem pe 25 martie la ora 18, pe pagina de Facebook Vama Music, cu emoții, surprize, distracție și minți deschise! Haideți să ne simțim cât se poate de apropiați, măcar virtual, aduși împreună de această cremă extraordinară", a transmis trupa Vama.

Pentru a accentua suspansul, formația a publicat și un testimonial, în care ne sunt prezentate proprietățile nemaipomenite ale Fuli Bon Bon. "Acționează, și nu doar la nivel superficial", "anihilează toate inhibițiile, toate îndoielile", "încheieturile mele se simt răsfățate", ne spun membrii Vama, ce au adoptat pentru acest clip o vestimentație stridentă, inspirată de moda anilor '80.

Deducem din această prezentare că trupa a pregătit, cel mai probabil, o piesă pamflet, în care sunt ironizați pretinșii influenceri, această idee fiind subliniată cu subtilitate prin hashtag-urile #influenkar, #influencers, #digitalmarketing, #ilovemylife, pe care Vama le-a folosit în postările recente de pe Facebook.

Industria muzicala

Schema de ajutor de stat pentru sectorul cultural stârnește nemulțumirile artiștilor, "cele 15 runde de negocieri au fost aruncate la gunoi de Ministerul Culturii"

Reprezentanții sectorului cultural și-au exprimat nemulțumirea față de schema de ajutor de stat recent publicată de Ministerul Culturii. Negocierile din ultimele luni au fost complet ignorate, sunt de părere membrii grupului de lucru, care au observat că ajutorul este oferit exclusiv organizatorilor de evenimente. Artiștii ar urma să fie plătiți de către "un intermediar privat".

Alexandra Usurelu in concert la TNB pe 29 ianuarie 2018 │ FOTO: Alex Vlad Covaci / InfoMusic.ro

După aproape un an de pandemie, în care concertele s-au putut desfășura doar în aer liber, iar festivalurile au fost amânate, sectorul cultural rămâne în continuare afectat de măsurile de restricție. O schemă de ajutor de stat, publicată recent de Ministerul Culturii, ar urma să vină în sprijinul tuturor celor care activează în domeniul artistic, însă potrivit reprezentanților acestui sector, realitatea este diferită de ceea ce se promovează. Schema de ajutor se adresează în special organizatorilor de evenimente, artiștii rămânând fără siguranța unui sprijin financiar în lunile următoare de pandemie.

Această concluzie a fost trasă în urma unei conferințe de presă desfășurate astăzi, 28 ianuarie. La ea au participat reprezentanți ai sectorului cultural și membri ai grupului de lucru implicați în negocierile schemei de ajutor de stat.

"Asistăm la o campanie de PR prin care Ministerul Culturii încearcă să cosmetizeze eșecul unui ajutor de stat pentru toți cei afectați de închiderea sectorului"

"În ultima săptămână asistăm la o campanie de PR prin care Ministerul Culturii încearcă să cosmetizeze eșecul unui ajutor de stat pentru toți cei afectați de închiderea sectorului. Este prezentată triumfalist această schemă de ajutor ca fiind rezolvarea problemelor tuturor celor afectați. Informațiile sunt deformate sau uneori false. Ministrul declară că după 15 runde de negocieri a fost finalizată schema de ajutor. Adevărul este că cele 15 runde de negocieri au fost aruncate la gunoi de Ministerul Culturii din moment ce din toate concluziile grupului de lucru nici una nu se regăsește într-un plan al Ministerului, în schimb reprezentanții Ministerului au decis să meargă mai departe cu schema de ajutor inițială, cea care a dus la proteste și ulterior la formarea grupului de lucru", se arată într-un comunicat de presă transmis de membrii grupului de lucru.

Schema de ajutor de stat actuală oferă sprijin organizatorilor de evenimente, "în urma evaluării unor proiecte de către o comisie", iar artiștii ar urma să fie plătiți de "un intermediar privat" al Ministerului.

"Ministerul Culturii ar trebui să știe că cel care livrează produsul cultural direct către public este artistul, nu organizatorul"

"În nota de fundamentare a acestei scheme de așa zis ajutor, Ministerul Culturii susține că <<Având în vedere constrângerile bugetare existente, ajutorul financiar poate fi acordat direct doar operatorilor culturali aflați pe ultimul nivel al ecosistemului cultural, cei care prin natura activității lor livrează produsul cultural direct către public>>, adică organizatorului de spectacol.

Ministerul Culturii ar trebui să știe că cel care livrează produsul cultural direct către public este artistul, nu organizatorul. Iar faptul că schema finanțează organizatorii de spectacole este exact esența problemei. În repartizarea așa-zisului ajutor, Ministerul introduce un intermediar privat care va angaja și va plăti artiști, lucrători și firme după bunul plac. Mai mult, organizatorii vor primi aceste finanțări în urma evaluării unor proiecte de către o comisie, deci și această verigă va fi finanțată selectiv.

De aceea noi considerăm că singura varianta de ajutor a acestui sector este plata unor compensații directe, imediate și echitabile, nu folosirea ca intermediar a unor entități private. Este ca și cum Ministerul Culturii s-ar fi privatizat. De asemenea nu poate fi considerat un ajutor o plată pentru niște servicii prestate", se mai arată în comunicat.

La conferința de presă au participat reprezentanți ai Asociației MUZE - Asociația pentru Teatru, Film, Muzică și Dans, ALIS - Asociația Lucrătorilor în Industria Spectacolului, Patronatul Producătorilor, Organizatorilor de Spectacole și Impresarilor Artistici din România, Reprezentanți ai Firmelor de scenotehnică și Reprezentanți ai managerilor și organizatorilor de spectacole. Artiștii au fost reprezentați de Marius Manole, Tudor Chirilă, Dan Byron și Doru Trăscău.