Recenzie concert Tori Amos: The Professional Widow s-a întors la București

Tori Amos a revenit la București pe 19 iunie 2014. În concert adus de Emagic, artista a renunțat la orchestră în favoarea acelui one-woman-piano-show pentru care mulți fani o iubesc. Publicul fidel nu s-a speriat de vremea potrivnică, bucurându-se deopotrivă de hituri vechi și piese noi de pe recentul disc "Unrepentant Geraldines". Urmărește pozele și citește recenzia în continuare.

Tori Amos a revenit la București pe 19 iunie 2014
Tori Amos a revenit la București pe 19 iunie 2014 │ FOTO: Mihai Anghel / InfoMusic.ro

La șapte ani după prima apariție în București (la Sala Polivalentă), Tori Amos a revenit în România (de data aceasta la Arenele Romane) neschimbată - aceeași voce familiară, care parcă îți scapă printre degete și se îndepărtează brusc la câteva universuri distanță, care poate schimba registrele cu o rapiditate incredibilă fără măcar un tremur, aceeași postură când își trece degetele peste clapele pianului, care demult nu mai este studiată, ci probabil i-a intrat în sânge.

Tori Amos salutând publicul de la Arenele Romane din București

Tori Amos salutând publicul de la Arenele Romane din București │ FOTO: Mihai Anghel / InfoMusic.ro

Un singur lucru indică, poate, că timpul a trecut și peste Tori Amos: o pereche de ochelari cu o formă pe care, din toată lumea, numai Moira O’Hara, din serialul American Horror Story, poate să o poarte la fel de bine și cu la fel de multă grație. Mai adăugăm și zâmbetul, mai deschis, mai cald, și mai plin de încredere ca niciodată.

Concertul de pe 19 iunie de la București a trecut prin toată cariera muzicală a artistei, cu hituri vechi și piese noi care își găsesc firesc loc în repertoriul ei.

Artista ne-a oferit setlistul  pe facebook, imediat după concert

Artista ne-a oferit setlistul pe facebook, imediat după concert

Recomandare: Vezi galeria de poze de la conccertul Tori Amos

Pe o notă personală, cântece preferate cum ar fi "Big Wheel", "Spark", "Jackie’s Strength" sau "God" au lipsit de data aceasta, însă legea compensației a adus piese cum ar fi "Crucify", "Bouncing Off Clouds", "Trouble’s Lament", "Mary" sau "Precious Things". Plus două coveruri absolut superbe ale "Here Comes the Rain Again" și "I Ran", pe care si le-a însușit. Sunt ale ei.

Ultima oară când a fost în București, când promova albumul "American Doll Posse", Amos își afirma feminitatea și independența cu versuri ca „I am a M-I-L-F, don’t you forget”. Cu lansarea "Unrepentant Geraldines", cel mai recent album al său pe care l-a promovat și la București, Tori Amos se întoarce la un idiom mai familiar, renunțând la turneele cu orchestra în favoarea acelui one-woman-piano-show pentru care mulți dintre fani o iubesc, în care explorează trecerea timpului și îmbătrânirea.

Tori Amos și publicul de la Arenele Romane

Albumul include și o melodie intitulată "Promise", pe care artista nu a interpretat-o la București, dar pe care o cântă împreună cu fiica ei adolescentă, ce a încurajat-o să nu lase vârsta să îi sugrume creativitatea. „În muzică, trebuie să crezi că poți să fii la fel de bună ca atunci când aveai 30 de ani. De ce nu ai putea fi la fel de bună? Singurul lucru care te oprește ești tu”, i-a spus fiica ei.

După ce Tori Amos însăși a trecut pragul psihologic de 50 de ani, îi mărturisea unui reporter de la Financial Times că „odată ce știi că ai trecut de jumătatea vieții, odată ce știi că moartea te așteaptă, poți să te uiți la toate momentele dulci și toate lecțiile învățate și poți să devii toate acele lucruri.”

Concertul de la București a început cu "Parasol", o melodie de pe cel de-al optulea său album, "The Beekeeper". Paradoxal, având în vedere vremea friguroasă absolut necaracteristică lunii în care ne aflăm. "Cineva mi-a spus în culise că nu ați mai avut așa o vreme în această perioadă a anului de 20 de ani. Sunt absolut onorată să mă aflu cu voi în seara asta", a spus Tori Amos în deschiderea concertului, înainte de primele acorduri din "Crucify", una din melodiile cult de pe albumul ei de debut "Little Earthquakes". "Silent All These Years" și "Precious Things", alte piese de pe "Little Earthquakes" au urmat la scurt timp.

Tori Amos in concert la Arenele Romane, 19 iunie 2014.

Tori Amos in concert la Arenele Romane, 19 iunie 2014. │ FOTO: Mihai Anghel / InfoMusic.ro

"Father Lucifer", de pe cel de-al treilea album al artistei "Boys for Pele" a fost urmat de "Lizard Lounge", o porțiune a concertului în care artista interpretează coveruri, diferite de la un concert la altul. La București, publicul a fost răsfațat cu coveruri după "Here Comes the Rain Again" (Eurhythmics) și "I Ran" (A Flock of Seagulls).

"Blood Roses", de pe albumul "Boys for Pele", a fost momentul de maximă intensitate a show-ului, într-o interpretare care îți ridica părul pe șira spinării - "Chickens get a taste of your meat yes/You gave him you blood" - încheiată cu un strigăt răgușit și cu versul "Sometimes you’re nothing but meat". "Blood Roses" a fost urmată de superba "Precious Things", care a pus punct formal spectacolului.

Tori Amos nu și-a lăsat publicul să aștepte prea mult timp un bis, revenind pentru "Cornflake Girl", care nu are nevoie de nici o prezentare, exuberantul "Bouncing Off Clouds" și "Trouble’s Lament", o piesă de pe "Unrepentant Geraldines".

"1000 Oceans", cel de-al doilea single de pe albumul "To Venus and Back", a încheiat un recital în care doar Tori Amos împreună cu pianul ei au ținut captivă atenția unui public ce nu a umplut Arenele Romane, dar a fost destul de curajos să îndure frigul și cozile. Pentru că, cine știe, poate vor mai trece încă șapte ani pană să o mai vadă pe Tori Amos din nou în concert. Minunata ocazie ne-a fost oferită anul acesta de Emagic.

Poze de la concertul Tori Amos

• Tori Amos in concert la Arenele Romane, 19 iunie 2014.

• Tori Amos a revenit la București pe 19 iunie 2014