pop

Tom Odell - când cele mai intime trăiri din muzică se transformă într-o explozie de energie

Tom Odell a demonstrat că nu are doar o voce extraordinară, ci devine un adevărat showman care reușește să cucerească publicul de la primele acorduri de pian. Vă invităm să citiți recenzia de concert și să aflați care a fost atmosfera de la Arenele Romane.

Tom Odell la Arenele Romane │ FOTO: Ștefan Sandu / InfoMusic.ro

Artistul a mai vizitat România de câteva ori și este clar că are deja o bază serioasă de fani. Tom Odell este genul de muzician pe care trebuie să îl vezi live. Care ți se întipărește în minte și în inimă și pe care vrei să îl tot asculți. Cu pasiune și energie, acesta a sărit pe pian, a aruncat cu chitara, a intrat în mulțime și ne-a arătat cele mai intime povești ale sufletului. Când muzica este autentică, iar versurile sunt scrise cu sinceritate, poți simți emoția artistului, te poți contopi cu povestea.

Deși a avut loc la Arenele Romane, concertul lui Tom Odell îți dădea senzația unui show intim dintr-un pub din Marea Britanie. Cu un set-up simplu, însoțit de 3 instrumentiști extraordinari, care aveau din când în când rolul de backing voices, cu lumini calde și un pian imens pe centrul scenei, Tom Odell a arătat că doar muzica este cea care contează.

Prezență scenică și momente de improvizație

A început spectacolul cu piesa “Jubilee Road”, primul single extras de pe cel de-al treilea album și a continuat cu “I know”, de pe albumul de debut. După “Sparrow”, a venit momentul emoționantei melodii “Still Getting Used to Being on My Own”, în care vorbește despre o iubire pierdută și momentul în care se obișnuiește cu singurătatea (“People call me crazy, people say I'm stoned / I'm just getting used to being on my own”).

“Cum vă simțiți? Eu sunt Tom Odell and I’m sorry my Romanian is bad”, a spus artistul bucuros să împartă din nou muzica lui cu publicul român. Acesta și-a prezentat trupa, spunând că sunt 3 dintre cei mai buni muzicieni din lume. A urmat un moment de improvizație, tobă și chitară bas împreună cu pianul lui plin de personalitate. A fost clipa în care toată lumea și-a dat seama că artistul vorbea foarte serios și în bandul lui sunt niște muzicieni extrem de talentați, care reușesc să transforme scena în pură magie.

O piesă nouă și o voce din public

După dezamăgire vine și momentul de vindecare prin piesa “Heal”, dar și surpriza serii, o piesă nouă, “28”, despre care Tom Odell a spus că a fost scrisă în acest turneu și încearcă să o termine de 4 săptămâni. “I love you” a strigat o fată din public și Tom Odell i-a răspuns simplu, “Thanks”, cu inconfundabilul umor britanic. Piesa “28” a fost un manifest al sincerității, un moment în care poți simți drumul artistului și cele mai personale gânduri. Tom Odell vorbește despre piesele de care se bucură mama lui când le aude la radio și în același timp simte că timpul trece și într-o zi părinții lui nu vor mai fi în viață. Își aduce aminte de relațiile pe care le-a avut, recunoscând că a iubit cu adevărat doar o singură data. O melodie sinceră, o retrospectivă a celor mai frumoși ani și conștientizarea trecerii de la tinerețe către maturitate.

După acest moment încărcat de emoție au urmat “Can’t Pretend”,” Till I Lost” și faimoasa “Grow Old With Me”, poate una dintre cele mai frumoase declarații de dragoste. La piesa “Hold me”, Tom Odell a îngenuncheat în fața pianului, o metaforă a artistului care se înclină în fața muzicii și devine totuna cu ea. A coborât în mulțime și i-a oferit microfonul unei fete, care a surprins pe toată lumea după primele versuri. Cu o voce foarte bună, dar timidă și șocată de ceea ce trăia, aceasta a început să cânte fiind încurajată de public și de Tom Odell care i-a recunoscut talentul și a lăsat-o să aibă propriul moment.

Talente ascunse și două piese iubite de întreaga lume

La melodia “See If I Care”, Tom Odell a scos muzicuța din buzunar și a arătat încă o data că este un artist complet, care reușește să te surprindă cu fiecare notă muzicală. Au urmat “Half As Good As You” și “Son of An Only Child”, ritmuri de rock explosive continuate de “Für Elise” la pian și “Imagine”, piesa lui John Lennon.

Tom Odell a încheiat showul cu melodiile “Concrete”, “Somehow” și ”Another Love”, hitul care l-a făcut cunoscut publicului în 2013. În aer plutea o liniște plăcută, iar fiecare om era pierdut undeva în amintiri, între iubiri trecute, dezamăgiri, momente de fericire și înapoi în prezent.

Cu o sonorizare impecabilă, artistul a demonstrat încă o data că britanicii fac muzică de calitate, care rămâne în istorie și în inima publicului. Experiența de concert a lui Tom Odell trebuie trăită măcar o dată în viață, acesta fiind genul de artist pe care poate alegi să îl vezi doar de curiozitate, însă 2 ore mai târziu pleci fan.

Setlist:

• Jubilee Road
  • I Know