Recenzie Concert Three Days Grace la Arenele Romane: liceenii rock n' roll, promoţia 2022

Pe 2 octombrie formaţia canadiană Three Days Grace a cântat la Arenele Romane, adunând surprinzător de multă lume pentru o zi de duminică şi pentru o seară friguroasă de octombrie. Mai mult decât atât, publicul a fost entuziast, a ştiut versurile pieselor, am avut şi doi fani care au urcat pe scenă şi ne-am încălzit cu un album Rammstein între cei de la 10 Years şi momentul headlinerului. Impresii de la concert aflaţi mai jos.

Organizare

După ce am cumpărat jetoane la concertul Opeth de acum două săptămâni am revenit la băuturile achiziţionate cu cardul sau cash. Ce e drept la cât de multă lume era, cozile la jetoane ar fi fost uriaşe şi nici nu prea aveai unde să le ţii. Asta deoarece organizarea a fost ceva mai... ciudată. O bună parte din zona arenei propriu zise (locuri în picioare) era rezervată biletelor ceva mai scumpe, iar restul lumii trebuia fie să circule (nu aveai voie să staţionezi pe lateral), să stea în spate de tot, după gard sau pe scaunele de pe lateral, în măsura posibilităţilor.

Ce e drept oricât insistau cei de la paza că nu ai voie să staţionezi pe lateral, publicul tot a făcut-o în cele din urmă. Cumva totuşi cei înconjuraţi de gard metalic de la locurile din faţă erau cam înghesuiţi, dar culmea nu au făcut cozi prea mari la băuturi. Era şi foarte multă lume pe scaune, dar ceva mai răsfirată şi aveai loc să cauţi o poziţie mai bună cu vedere la scenă. Public foarte tânăr, liceeni şi am o teorie aici: tânărul bucureştean s-a obişnuit să iasă la concert şi după concertul Ian de la Arene de cu o zi înainte, a zis să "mai bage o fisă". E doar teoria mea, nu trebuie luată de bună.

10 Years

Show-ul a început cu 10 Years, formaţie americană din Tennessee, care a surprins cu un cover după Nirvana. Ce e drept ei cochetează cu post grunge-ul, deci asta nu surprinde. S-a auzit şi cel mai nou single al grupului, "The Optimist" şi nu am putut scăpa de senzaţia că ascult o formaţie care şi-ar găsi oricând locul pe o coloană sonoră de joc "Tony Hawk" sau chiar "Need For Speed". Băieţii îşi infuzează muzica cu elemente de metal progresiv şi compoziţii un pic mai complexe decât metal-ul alternativ în care te-ai putea grăbi să îi încadrezi.

Au animat publicul şi au vorbit cu el parcă mai mult decât o fac alţi openeri. Ce mi s-a părut inedit e că volumul celor de la 10 Years a fost mult mai ridicat decât al celor de la Three Days Grace. Nu mă puteam înţelege să vorbesc cu cineva în timpul pieselor lor.

Three Days Grace

Între 10 Years şi Three Days Grace am avut parte de o porţie sănătoasă de Rammstein, un album întreg, iar gurile rele zic că e un teaser al organizatorilor pentru o surpriză pregătită pentru la anul. Am auzit "Mutter", "Feuer Frei" şi "Zwitter" şi la un moment lumea se cam încinsese şi făcea headbanging serios. Apropo de headbanding, solistul Three Days Grace a zis înainte de fiecare piesă "can I get a pit going?", deşi nu era nici loc de mosh pit şi nici piesele nu erau chiar aşa dure. Măcar a încercat...

Cum s-a prezentat Three Days Grace? Cu un solist plin de viaţă, numai zâmbet şi mereu cu o anecdotă sau ceva de făcut. De la tras de barbă chitaristul Barry Stock, la a îl compara cu cineva de la ZZ Top, a da pe gât un pahar de bere, a cânta o baladă pe scaun şi a aduce pe scena doi tineri din public pentru acompaniament. Am auzit că îi place mult Bucureştiul, am aflat că s-a alăturat trupei acum 10 ani, înlocuindu-l pe Adam Gontier şi am aflat ce trăiri evocă fiecare track cântat.

Three Days Grace cânta un rock alternativ pentru liceeni, dacă e să fiu sincer. E muzica pentru angoasa de la 14-17 ani, pentru trăirile hormonale de atunci sau pentru a îţi aminti la 30+ ce simţeai atunci. Grupul e în plin turneu "Explosions", album lansat în mai 2022. Am auzit totuşi şi hituri clasice ca "So Called Life", cu care a început show-ul, în vreme ce energizantul "Riot", imnul oricărei petreceri de facultate, colegiu sau galerie de sporturi de echipă din Canada probabil.

Tot a galerie sună şi "Break" şi ea dovedeşte talentul canadienilor de a scoate piese catchy şi foarte uşor şi plăcut de fredonat. Au fost şi piese cu mesaj legat de sănătatea mentală precum "Neurotic", care e single de pe noul album, are ceva de trupă Orgy sau Celldweller, prin cantitatea mare de sample-uri electronice folosite. După activul "Painkiller" din 2015 am trecut la două balade, pentru care Matt, Barry and Co şi-au adus scaune şi toboşarul a trecut la clape.

Atunci s-a petrecut secvenţa cu datul berii pe gât şi am auzit piesele "The High Road" şi "World So Cold". La a doua au fost aduşi pe scenă şi o fată şi un băiat, care au cântat piesa alături de artişti, dar pe care nu prea i-am auzit, fiind acoperiţi de vocea solistului sau de instrumente. Mişcare scenică aveau din plin.

Mărturisesc că am avut senzaţia că vocalistul Matt Walst face playback de câteva ori. Se auzea puternic backing track-ul care îl ajută la unele porţiuni din piese, când lăsa microfonul jos, dar câteva ţipete aprige şi momente de vocalizare m-au liniştit că nu e cazul de aşa ceva. S-au mai auzit şi "I Hate Everything About You", cu ACEA chitară pe care o avem cu toţii în minte din 2009 şi acel belşug de angoasa devenit furie.

Orice adolescent are o perioadă din viaţa când se va regăsi în această piesă. Simt nevoia să mă repet şi să mă declar şocat de cât public cu vârste sub 25 de ani a fost prezent. Ultima oară când am fost aşa surprins a fost la Bullet For My Valentine în aprilie 2019, când iar era plin de liceeni. Aş fi crezut că nu se mai ascultă rock alternativ în acest segment de vârstă, dar m-am înşelat. Au fost mii de oameni, aş îndrăzni să spun la fel de mulţi ca la Placebo în 2017, când Arenele rău arhipline, dădeau pe dinafară de lume. Nici chiar aşa mulţi ca la Disturbed, dar peste ce a strâns Garbage, poate chiar peste Evanescence.

Three Days Grace a făcut o treabă bună şi ne-a promis că va reveni mai curând decât credem.

Iată setlist-ul concertului:

• So Called Life
  • Animal I Have Become
  • Home
  • Pain
  • Break
  • The Mountain
  • I Am the Weapon
  • Painkiller
  • The High Road (Acustic)
  • World So Cold (Acustic)
  • Just Like You
  • Neurotic
  • The Good Life
  • Lifetime
  • I Hate Everything About You

• Never Too Late
  • Riot

Three Days Grace concertează la Arenele Romane în 2022: vezi programul și regulile de acces

Canadienii de la Three Days Grace revin în România, cu un concert ce are loc pe 2 octombrie la Arenele Romane din București. Invitații speciali ai show-ului sunt americanii de la 10 Years. Consultă programul și regulile de acces la eveniment.

Three Days Grace
Three Days Grace │ FOTO: threedaysgrace.com

După două decenii în care au devenit trupa simbol a rockului alternative din Canada, Three Days Grace se mândrește cu numeroase discuri de Platină câștigate în mod special pentru primele trei albume care le-au definit cariera: "Three Days Grace" (2003), "One-X" (2006) și "Life Starts Now" (2009). Pe data de 6 mai 2022, formația a lansat un nou material discografic intitulat "Explosions".

Program concert Three Days Grace

• Meet and Greet: 18:00*
  • Open Doors: 19:00
  • 10 Years: 20:00 - 20:45
  • Thee Days Grace: 21:15-...

*important: Meet and Greet-ul este disponibil celor care au cumpărat pachetele speciale Meet and Greet.

Reguli de acces la concertul Three Days Grace

Accesul în incinta Arenelor Romane se face începând cu ora 19:00, iar concertele încep la ora 20:00. După deschiderea porților, puteți sosi la orice oră doriți pentru a vă vedea trupele favorite. Concertul are loc în aer liber.

Pentru toate categoriile de bilete, accesul se face pe la porțile de jos din parc ale Arenelor Romane.

La intrarea în perimetrul evenimentului, toți participanții vor fi percheziționați de agenții de securitate.

Este interzis accesul cu:

• sticle, conserve;
  • mâncare sau băuturi de orice fel;
  • artificii, arme, obiecte periculoase;
  • obiecte cu laser (ex. pointere, brichete cu laser);
  • umbrele (vă rugam în caz că se anunță ploaie să veniți cu pelerine);
  • aparate foto/video profesionale sau semi-profesionale (cu obiectiv detașabil);
  • aparate de înregistrare audio-video profesionale sau semi-profesionale;
  • animale de companie;
  • persoanele cu probleme de ordin medical trebuie să aibă asupra lor dovezi clare pentru a putea intra la concert cu medicamentele necesare.

*Organizatorii NU vor stoca și NU vor păzi obiectelor prezentate în lista de mai sus pe durata evenimentului.

*Organizatorii informează publicul participant că spectacolele includ lumini puternice ce pot afecta persoanele epileptice.

Categorii de bilete:

Accesul în spațiul de eveniment va fi permis unei singure persoane pe baza biletului valid, o singură dată. Biletul în baza căruia se va face accesul va trebui păstrat pe toată durata concertului.

Părăsirea perimetrului de concert, după validarea biletului de acces, va fi strict interzisă. Persoanele care doresc să părăsească zona de eveniment o pot face, dar la ieșire brățara le va fi ruptă și dacă doresc să intre din nou, vor trebui să-și cumpere alte bilete.

Posesorii de bilete la categoriile "Premium" și "Teren", vor primi brățări care le va permite accesul în zona în care au bielete. Brățările trebuie păstrate la mână, exact așa cum au fost puse, pe toată durata concertului. Brățările nu sunt transmisibile și nu trebuie deteriorate pe întreaga perioadă a evenimentului. Posesorii de bilete la categoria Acces General nu vor primi brățara la acces.

• Categoria Premium - Bilete cu loc în sectoarele K, E. Vor primi brățări care le va permite accesul în zona în care și-au cumpărat bilet precum și în zonele Teren și Acces General.
  • Categoria Teren - Bilete fără loc, în fața scenei, pe teren. Vor primi brățări care le va permite accesul în zona în care și-au cumpărat bilet precum și în zona Acces General. Nu vor avea acces în zona "Premium".
  • Categoria Acces General  - Bilete cu loc în Arenă, mai puțin în sectoarele K și E și fără loc în spatele categoriei Teren. Nu vor primi brățări. Nu vor avea acces în zona "Premium" și "Teren".

Bilete concert Three Days Grace

Prețul biletelor variază între 129 și 189 lei în funcție de categorie și de perioada de achiziționare. Pentru mai multe detalii, consultă agenda InfoMusic.