Thirty Seconds to Mars la București - cultul venerării în muzică

Thirty Seconds to Mars a deschis seria concertelor pe teritoriu românesc. Premiera a avut loc pe 5 iulie 2014 în parcarea de la Romexpo, unde s-au strâns în jur de 10.000 de spectatori. Citește recenzia concertului în continuare.

Primul concert Thirty Seconds to Mars în Romania pe 5 iulie 2014 la Romexpo │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Iată că a venit și momentul ca trupa americană Thirty Seconds to Mars să urce  pe o scenă din România - la 12 ani de la lansare. Deși muzica lui Jared Leto și a colegilor săi pare să se îndrepte către o categorie de public bine definită, și anume cea a adolescenților, publicul care s-a bucurat de prezența lor la Romexpo pe 5 iulie 2014 a fost mult mai variat.

Deschiderea a fost onorată de Bad Things, trupa din L.A. care s-a dezlănțuit pe scenă într-un indie rock plin de energie. Încercarea lor de a pregăti publicul pentru concertul care urma să vină s-a bucurat de succes, în special în sectorul din față. Trupa concertează abia de anul trecut, însă a început în stil mare, cu festivalul Lollapalooza (august 2013). Solistul Davis LeDuke a demonstrat că are priză la public, împrumutând câte ceva din elementele de interacțiune ale maestrului Leto. Astfel, LeDuke a coborât de câteva ori printre spectatorii din față și a dat mâna cu ei. Plăcerea a fost de ambele părți, vocile unanime de după show fiind încântate de prestație. Solistul nu și-a mascat uimirea și fericirea văzând publicul foarte receptiv în timpul actului lor de deschidere.

Solistul Davis LeDuke de la Bad Things în deschidere pentru Thirty Seconds to Mars pe 5 iulie 2014 la Romexpo Bucuresti

Solistul Davis LeDuke de la Bad Things în deschidere pentru Thirty Seconds to Mars │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Chiar dacă Davis LeDuke a făcut coborârile printre spectatori, adevăratul snowboarder al trupei este chitaristul Shaun White, acesta având la activ două medalii de aur la Olimpiada de Iarnă. Ca o paranteză, el a înființat trupa Bad Things împreună cu niște prieteni din copilărie: celălalt chitarist Anthony Sañudo și toboșara Lena Zawaideh. Cât despre basistul Jared Palomar, căruia părul i-a acoperit chipul mai tot timpul (modă adoptată și de solist), el s-a transformat ulterior în spectator, urmărind main act-ul din cortul de sonorizare. Soarele era încă pe cer la finalul concertului Bad Things, când publicul se strângea încet pentru 30STM. Totul decurgea conform programului: la ora 21.00 Jared Leto urcă pe scenă.

RECOMANDARE: Deschide galeria de poze de la concertul Bad Things

Concertul poate fi recenzat din mai multe perspective: din punctul de vedere al unui fan, din punctul de vedere al unui meloman, din punctul de vedere al unui observator cu experiență concertistică și din punctul de vedere al unui pasionat de psihologie.

Jared Leto în primul concert Thirty Seconds to Mars în Romania

Jared Leto în primul concert Thirty Seconds to Mars în Romania │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

În primul rând, vorbind despre fanul Thirty Seconds to Mars - care în urmă cu câțiva ani a pornit în urmărirea trupei până i-a găsit într-un concert la Londra - putem spune că a fost extaziat de ceea ce s-a întamplat la București, privind formatul concertului și toată energia resimțită pe parcursul serii. Fanul nu ia în calcul toate detaliile organizatorice sau de ce se întâmplă anumite lucruri pe parcursul evenimentului, ci trăiește energia și extazul concertului, cântând fiecare vers cât poate de tare și urmând toate indicațiile celor de pe scenă. Fanul face asta pentru că așa se simte liber, se simte conectat și mai ales, privilegiat că se află în acel context alături de artistul preferat.

Un fan al formației ia act și de componența live a formației. Din păcate, toboșarul (fratele lui Jared) a lipsit de la concert. Shannon Leto a fost arestat în Los Angeles în urma conducerii automobilului sub influența alcoolului și fără permis. Eliberat pe cauțiune, acesta nu are voie să părăsească țara. Trupa era cât pe ce să anuleze concertele, însă din fericire a ales să plece în turneul "Love, Lust, Faith and Dreams"  în formulă restrânsă: Jared și Tomo. La București au fost acompaniați live un chitarist.

Jared Leto a învățat de la un fan o nouă replică în românește: "Du-te dracu!"

Jared Leto a învățat de la un fan o nouă replică în românește: "Du-te dracu!" │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Din punctul de vedere al unui meloman care se bucură să asculte foarte multe genuri de muzică atâta vreme cât aduc ceva deosebit, vocea lui Jared Leto valorează foarte mult. Calitățile sale vocale sunt într-adevăr remarcabile. Felul în care reușește să le pună în evidență în melanjul comercial de rock alternativ, hard rock și pop pe care Thirty Seconds to Mars îl promovează, este ieșit din tipare. Piesele sunt pline de energie, refrenele sunt foarte ușor de reținut, dar în același timp unice, în timp ce versurile sunt inspiraționale și încearcă să transmită ascultătorilor mesaje de încurajare.

Primul concert Thirty Seconds to Mars  în Romania pe 5 iulie 2014 la Romexpo

Jared Leto a invitat o fană pe scenă pentru o audiție acustică, aceasta și-a chemat prietena │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

În ceea ce privește observațiile ochiului experimentat în materie de concerte, se poate spune că acesta nu a fost nici o secundă plictisit. Combinația perfectă care aduce publicul pe culmile extazului la un concert de dimensiuni mari este o rețetă destul de simplă, urmată de multe trupe mari pe parcursul istoriei și de Thirty Seconds to Mars în prezent: muzica energică și în același timp melodioasă, un solist care știe să comunice cu publicul și să se miște pe scenă,  plus elemente adiționale de interacțiune cu publicul (precum baloane, confetti, dialog sau invitați pe scenă).

Jared Leto în deschiderea concertului de la București │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Având această formulă la bază, Thirty Seconds to Mars adaugă la fiecare concert un melanj ciudat de mesaje subliminale care pune pe gânduri:  solistul Jared Leto pozând într-un zeu sau în cazul de seara trecută, chiar în Iisus, cu simboluri specifice grupării Illuminati arătate în mod repetitiv publicului atât în imagini, cât și în gesturi ale mâinilor, cu mesaje verbale destinate să controleze masele, mesaje motivaționale și invitații la venerație.

Jared Leto salută publicul de la Romexpo București │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Psihologul intră acum în peisaj și începe să se întrebe care este de fapt scopul tuturor acestor mesaje subliminale și al misterului care plutește în jurul acestei practici simbolice prezente la mulți muzicieni americani, întrebări care s-au ridicat de altfel și la concertul Lady Gaga. Cert este că această practică aparent inocentă de a invita la venerație a fost prezentă în moduri mai mult sau mai puțin evidente în rândul muzicienilor de succes internațional. Strategie de marketing sau planuri de cucerire a lumii? Fiecare alege ce variantă dorește să creadă sau alege să ignore aspectul și să se bucure pur și simplu de spectacol.

Setlist concert Thirty Seconds to Mars - București, 5 iulie 2014

Concertul Thirty Seconds to Mars de la București ne-a oferit un amalgam de impresii și trăiri. Nu putem decât să fim mulțumiți și să ne bucurăm că există oportunități de a contrasta atâtea idei într-o singură seară. Muzicienii au promis că vor reveni iar și iar în România, iar publicul cu siguranță deja îi așteaptă.

• Spectatori la concertul Thirty Seconds to Mars de la Bucuresti - 5 iulie 2014

• Tudor Chirilă, printre spectatorii concertului Thirty Seconds to Mars de la Bucuresti - 5 iulie 2014

Vezi mai multe poze cu spectatorii veniți la concert - densitate mare de oameni frumoși printre fanii Thirty Seconds to Mars

Evenimentul a fost organizat de Marcel Avram, East European Production și D&D East Entertainment.

Poze de la concertul Thirty Seconds to Mars

• Jared Leto alături de fanii invitați pe scenă cu prilejul concertului de la Romexpo

Primul concert Thirty Seconds to Mars în Romania pe 5 iulie 2014 la Romexpo

• Primul concert Thirty Seconds to Mars în Romania pe 5 iulie 2014 la Romexpo

Muzică și film

Vezi primele imagini cu Jared Leto în rolul lui Joker, în noua producție "Zack Snyder's Justice League"

De-a lungul timpului, Joker s-a dovedit a fi un personaj ofertant, ce a beneficiat de numeroase interpretări și înfățișări. Cea mai recentă îi revine lui Jared Leto, care va intra din nou în pielea răufăcătorului.

Jared Leto în "Zack Snyder's Justice League"
Jared Leto în "Zack Snyder's Justice League" │ FOTO: Zack Snyder / Vanity Fair

Au trecut aproape cinci ani de când Leto l-a portretizat pe Joker în pelicula "Suicide Squad", iar opiniile audienței au fost împărțite. Dacă unii nu au fost impresionați de Joker-ul lui Leto, alții au făcut campanii pe rețelele de socializare pentru ca versiunea originală a regizorului pentru acest film să fie lansată și, implicit, Jared Leto să revină pe ecrane.

Între timp, personajul din universul DC Comics a fost preluat de Joaquin Phoenix în filmul regizat de Todd Philips. Actorul a câștigat numeroase premii pentru această interpretare și a urcat în topul celor mai bune portretizări ale acestui personaj. Cu toate acestea, Leto nu se lasă și a acceptat să joace din nou rolul Joker-ului, în ciuda "presiunii" publicului. Astfel, Jared Leto va apărea pe micile ecrane în "Zack Snyder's Justice League", film ce va fi lansat pe HBO Max pe 18 martie.

Lansate pentru Vanity Fair de către Zack Snyder, cele două fotografii arată un Joker destul de diferit. Tatuajele de pe față și părul de un verde smarald au dispărut, fiind înlocuite de un look mai sumbru. Joker pare mai periculos decât până acum, iar costumul medical și mănușile de cauciuc nu fac decât să amplifice angoasa personajului.

Povestea proiectului "Zack Snyder's Justice League"

Noua producție este, de fapt, viziunea originală a regizorului Zack Snyder pentru filmul "Justice League" (2017). Pelicula din 2017 a avut un parcurs dificil. Scenariul a suferit schimbări majore înainte și în timpul producției. În mai 2017, Snyder a renunțat la etapa de post-producție din cauza decesului fiicei sale, iar Joss Whedon a preluat conducerea. Odată cu această schimbare au urmat și altele, varianta finală ce a ajuns în cinematografe fiind diferit de ideea originală.

Pe măsură ce au fost dezvăluite aceste detalii, mulți fani și-au exprimat interesul pentru lansarea unei variante mai fidele viziunii lui Snyder. Fanii, membrii echipei de producție, dar și actori au fost de acord cu această inițiativă. Iată că ce părea doar un gând s-a transformat în realitate. Viziunea lui Snyder a prins viața în forma "Zack Snyder's Justice League". Noul proiectul a costat aproximativ 70 de milioane de dolari pentru a finaliza efectele vizuale, coloana sonoră și montajul, iar materialul a fost filmat în octombrie 2020.

La fel ca filmul din 2017, și "Zack Snyder's Justice League" are o distribuție care îi include pe Ben Affleck, Henry Cavill, Amy Adams, Gal Gadot, Ezra Miller, Jason Momoa, Ray Fisher, Jeremy Irons, Diane Lane, Connie Nielsen și J.K. Simmons. Filmul urmărește Liga Justiției, formată din Batman, Superman, Wonder Woman, Flash, Aquaman și Cyborg în timp ce încearcă să salveze lumea de amenințarea lui Steppenwolf și a armatei sale de parademoni.

Spoiler alert!

În ceea ce privește apariția lui Joker în "Zack Snyder's Justice League", acesta poate fi observat în timpul unei secvențe ce prezintă un Pământ în ruină după ce tiranul extraterestru Darkseid invadează și decimează planeta. Este, de fapt, o viziune psihică experimentată de Bruce Wayne (Ben Affleck) care dezvăluie ce se va întâmpla dacă supereroii nu reușesc să oprească atacul.

Muzică și film

Jared Leto e din nou în rolul Joker-ului: "E greu să refuzi un astfel de personaj"

Jared Leto are ocazia de a-l interpreta din nou pe Joker, momentan într-o mini-serie ce-i are distribuiți și pe Ben Affleck și Henry Cavill. Vocalistul 30 Seconds to Mars a mărturisit că este extrem de atras de acest rol, apreciind libertatea de expresie pe care i-o oferă.

Jared Leto revine în 2021 cu noi proiecte cinematografice. După 3 ani de pauză, dintre care unul pandemic, Leto reia actoria în serios, urmând să reapară pe marile ecrane chiar în ianuarie, odată cu lansarea peliculei "The Little Things", regizate de John Lee Hancock. Din distribuția filmului fac parte și Denzel Washington și Rami Malek, premiați la rândul lor cu Oscar, la fel ca și Jared.

În thriller-ul lui Lee Hancock, vocalistul 30 Seconds to Mars îl interpretează pe Albert Sparma, un potențial criminal în serie, despre care nu au fost dezvăluite încă foarte multe detalii, pentru a se păstra misterul ce învăluie acest personaj. Inițial, Leto nu a fost interesat de acest proiect, dar a hotărât să se implice după o discuție cu regizorul, distribuția cu greutate a filmului înclinând și ea balanța către un răspuns pozitiv.

"Pur și simplu m-am îndrăgostit de regizor. E o persoană extraordinară. Și sunt în compania lui Denzel Washington, Rami Malek și John Lee Hancock; m-am gândit: <<Cum să nu profit de această oportunitate incredibilă>>. Și sunt foarte bucuros că am făcut-o. Pentru că a fost o adevărată aventură."

Jared Leto redevine Joker în 2021

Intervievat de Variety, Leto a detaliat și care este relația sa cu unul dintre cele mai discutate și controversate personaje interpretate de el, respectiv Joker-ul. Chiar dacă apariția sa din "Suicide Squad" (2016) nu a condus la o distribuire a sa și în filmul lui Todd Phillips din 2019, Jared a rămas agățat de acest rol. Artistul va reintra în pielea mult-râvnitului personaj în mini-seria "Zack Snyder's Justice League", care va debuta pe HBO Max tot în 2021. Alături de el, în roluri cheie sunt distribuiți Ben Affleck (Batman), Henry Cavill (Superman) și Gal Godot (Wonder Woman).

"Sunt foarte puține personaje pe care le poți interpreta și care nu au absolut nicio regulă, poți pur și simplu să faci ce vrei", a declarat Leto, făcând referire la personajul Joker-ului.

TRAILER: Zack Snyder's Justice League

Jared Leto a mărturisit pentru Variety că nu exclude posibilitatea de a-l interpreta pe Joker și într-un lungmetraj, admițând că "e greu să refuzi un astfel de personaj". Potrivit IMDB, ar exista un proiect în lucru, dar nu se cunosc prea multe detalii despre el.

26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16