Tarja a dezvăluit What Lies Beneath, la Bucureşti

După ce în 2009 a promis că va reveni pentru a fi alături de publicul din România, Tarja s-a ţinut de cuvânt şi a susţinut un nou concert la Bucureşti, la Sala Palatului, pe 25 ianuarie.

Concert Tarja Turunen, Sala Palatului, 25 ianuarie 2012 (19)

Concert Tarja Turunen, Sala Palatului, 25 ianuarie 2012 După ce în 2009 a promis că va reveni pentru a fi alături de publicul din România, Tarja s-a ţinut de cuvânt şi a susţinut un nou concert la Bucureşti, la Sala Palatului, pe 25 ianuarie. Spetacolul se încadrează în turneul în care fosta vocalistă Nightwish îşi promovează cel de-al treilea album, What Lies Beneath. Dupa sfârşitul acestui turneu, Tarja va lua o pauză de 5 ani, pentru a se putea concentra pe proiectele personale.

Unii i-au spus Goodbye, beautiful, dar publicul de la Sala Palatului i-a zis Hello şi a primit-o cu aplauze pe Tarja. Mai mult de zece piese interpretate, fie ele de pe noul album, fie dintre cele care au făcut-o celebră, patru ţinute schimbate pe parcursul întregului spectacol, solo-uri impresionante şi multe aplauze. Asta a oferit Tarja în concertul pe care l-a susţinut la Bucureşti. De la primele acorduri ale piesei Anteroom of Death, Tarja s-a apropiat foarte mult de public. Extrem de jucăuşă, jovială şi cu o poftă nebunească de a cânta, Tarja a mulţumit publicului că a stat mereu alături de ea şi a spus câteva cuvinte. Un mulţumesc Bucureşti, ma bucur că sunt aici rostite în limba română au reuşit să-i facă pe cei din sală s-o admire şi mai mult. Întreg concertul a fost o joacă din partea Tarjei, dar când spun asta mă refer la acea nebunie frumoasă pe care arstista a reuşit s-o transmită cu fiecare piesă interpretată. A trecut prin Lost Northern Star, Naiad, iar piesa I walk Alone a fost o dedicaţie exact pentru cei care au fost mereu alături de ea. Dacă, cumva, Tarja ar fi uitat versurile acestei piese, cu siguranţă ca 90% dintre cei aflaţi în sală ar fi putut prelua microfonul, pentru că toţi au cântat la unison.

Vădit emoţionată, Tarja a plecat apoi de pe scenă şi în lumina reflectoarelor a rămas drummer-ul Mike Terrana, care a suţinut un solo fantastic din care nu a lipsit Cancan ( Jacques Offenbach), care se regăseşte pe albumul său solo SinFonica. Ca o paranteză, în albumul SinFonica, Mike Terrana aduce un tracklist impresionant: Rondo - J. Mouret, Concert For Violin & Oboe - Johann Sebastian Bach, Barber Of Seville - Gioachino Rossini. Eine Kleine Nachtmusik - Wolfgang Amadeus Mozart sau 1812 Overture - Pyotr Ilyich Tchaikovsky.

Mike Terrana este un drummer născut în America, recunoscut mai ales de cei care preferă genul hard rock. A colaborat cu diverse trupe, s-a remarcat alături de Yngwie Malmsteen, Tony Macalpine, Steve Lukather (Toto), Jennifer Batten (Michael Jackson, Jeff Beck), iar în Europa a lucrat cu Gamma Ray, Rage, Axel Rudi Pell, Roland Grapow (ex-guitar player Helloween), Savage Circus.

După nebunia lui Mike se impunea parcă un mic respiro, aşadar show-ul a continuat cu Little Lies, piesă interpretată la început doar de band, apoi şi cu intervenţia Tarjei. Ce face o artistă precum Tarja atunci când vede pe scenă un pian? Credeţi că-l evită, se face că nu-l vede? “La naiba, să-l folosim”, a spus ea şi timp de câteva minute a interpretat o superba melodie în limba finlandeză, acompaniată doar de magicul pian de pe scenă.

În concertul de la Sala Palatului au mai urcat pe scenă şi trupele Scala Mercalli şi Sylpheed din Italia.
Întregul spectacol a fost extrem de echilibrat şi bine pus la punct. S-a trecut de la piese precum Into the Sun, Bless the Child, la Rivers of Lust / Minor Heaven / Montañas de Silencio / Sing for Me /I Feel Immortal (Acoustic) şi apoi s-a reintrat în ritm cu Never Enough şi In for a Kill. Nimic nu a fost lăsat la voia întâmplării, iar cei din public au simţit asta. Au rechemat-o pe scenă, au făcut-o să cânte The Phantom of the Opera, Die Alive şi Until My Last Breath, i-au oferit un buchet mare de flori şi au convins-o să spună că se va reîntoarce cât mai curând pe scenă. Şi deja ştim că se ţine mereu de cuvânt!

Tarja Turunen şi-a început cariera muzicală în 1996, când a pus bazele trupei Nightwish, alături de Tuomas Holopainen şi Emppu Vuorinen. Împreună au urcat pe scene până în 2005, când a părăsit trupa, dar în acelaşi an a decis să înceapă o carieră solo. A început un turneu european iar un an mai târziu a şi lansat primul album Henkäys Ikuisuudesta. Au urmat My Winter Storm (2007) şi What Lies Beneath (2010).

Fotografii de la concertul Tarja Turunen

Fotograf: Mihai Cerveneanu / INFOMUSIC