jazz, rock

Sting, the perfect Englishman in Bucharest - FOTO

Sting a revenit la București pe 31 iulie 2013 odată cu turneul său “Back to Bass”. Cântărețul a concertat la Romexpo în fața a aproximativ 6000 de spectatori, fiind însoțit de cinci instrumentiști – vechiul său colaborator, chitaristul Dominic Miller, Vinnie Colaiuta (tobe), David Sancious (clape), Peter Tickell (vioară electrică) și Jo Lawry (voce).

Sting în concert la București pe 31 iulie 2013

Gordon Matthew Thomas Sumner a.k.a Sting a susținut aseară un show magic, parcă rupt chiar din hitul său "Every Little Thing She Does is Magic" - și asta pentru mai multe motive. Pentru că a fost un show proaspăt with an edge. Pentru că are o trupă fantastică de muzicieni în spate care s-au lansat în niște jam sessions aiuritoare. Pentru că știe să îmbine pop cu jazz, cu reggae, și cine mai știe cu ce, ca nimeni altul. Pentru că poate să invoce ploaia. Bucureștiul a fost atât de norocos încât "l-a apucat pe Sting de un picior" aseară, concertul de la Romexpo fiind ultimul din turneul Back to Bass.

James Walsh în deschiderea concertului Sting la București pe 31 iulie 2013

Vezi galeria completă de poze cu James Walsh în deschiderea concertului Sting la București pe 31 iulie 2013

James Walsh, fostul solist vocal al trupei post-Britpop Starsailor, a cântat la București în deschiderea concertului Sting. Pe 31 iulie 2013, la Romexpo, solistul a dat startul evenimentului organizat de Marcel Avram și East European Events, în colaborare cu D&D East Entertainment. După suspendarea activității trupei sale, James Walsh a mai cântat în turnee cu Sheryl Crow și a scris muzică alături de Suzanne Vega.

Mike & The Mechanics în concert la Bucuresti pe 31 iulie 2013

Vezi galeria completă de poze cu Mike & The Mechanics în concert la Bucuresti pe 31 iulie 2013

După ce în 2011 au cântat la Rock The City în Piața Constituției, Mike & The Mechanics au revenit la București pentru a deschide concertul lui Sting. Trupa a concertat la Romexpo pe 31 iulie 2013, după James Walsh (ex-Starsailor).

"Back to Bass își face ultima oprire la Bucuresti în seara asta. Mulțumim fanilor pentru un turneu fantastic," a anunțat muzicianul pe site-ul său oficial.

Îmbrăcat într-un tricou alb simplu și o pereche de skinny jeans, muzicianul englez a început concertul cu "If I Ever Lose My Faith In You", de pe albumul "Ten Summoner’s Tales", însa a continuat cu "Every Little Thing She Does Is Magic", compusă încă pe când era în The Police.

Împreună cu trupa sa, Sting trecea de la o temă muzicală la alta cu ușurință. Pauzele dintre piese erau foarte scurte, probabil o reminiscență a experienței sale muzicale adânc ancorată în jazz, unde nu există granițe între o piesă și următoarea. (Pentru detalii despre latura  jazz a concertului vă invităm să citiți articolul Secretul lui Sting). Artistul chiar spunea la un moment dat: "îmi place să improvizez. Îmi place să amestec piesele și să pun cântecele unele peste altele, fragmente muzicale care îți amintesc de alte fragmente. În permanență mă pierd în altceva, bănuiesc că e ceva ce ține de jazz, mereu preiei lucruri din alte părti."

Un hit ca "Roxanne", ultima piesă înainte de bis, devenea neprevăzut un prilej pentru un jam session pe care mai degrabă te-ai aștepta să îl auzi într-un club de jazz intim decât într-un concert la Romexpo în fața a mii de spectatori. A fost un mic risc pe care Sting și l-a asumat: aceste sesiuni instrumentale luau puțin din dinamismul interacțiunii cu publicul, dar încă o dată au dovedit că este un artist complet, care își pune amprenta inconfundabilă asupra oricărui gen muzical încorporat în piesele sale, chiar dacă vorbim de jazz, reggae, clasic sau new age.

"Englishman in New York", care a fost un hit în numeroase țări europene, a fost cântată la începutul concertului, Sting fiind acompaniat de public pe versurile "I'm an alien/I'm a legal alien/ I'm an Englishman in New York".

Ca o mică paranteză, a devenit încă o dată foarte clar cât de evidente sunt rădăcinile lui Sting ca muzician al spațiului britanic. Numai un artist englez ar putea compune atât de multe piese care să facă referire la ploaie. De la "Fragile"la "Desert Rose", de la "After The Rain Has Fallen" la "Heavy Cloud, No Rain", ploaia este o prezență constantă în cântecele sale, concret sau ca metaforă ce face referire la o stare de spirit. Ca în "Every Little Thing She Does Is Magic", când artistul spune "Do I have to tell the story/Of a thousand rainy days since we first met/It's a big enough umbrella/But it's always me that ends up getting wet."

Ploaia l-a insotit și la Bucuresti: când artistul a invocat-o în "Desert Rose", au început să cadă primii stropi de ploaie, iar după ce mii de oameni au cântat "On and On/The rain will fall/ Like tears from a star" în timpul "Fragile", piesa care a finalizat concertul, a început să plouă după cum un englez ca Sting ar descrie prin "raining with cats and dogs".

Un concert în care Sting și muzicienii săi au revenit de două ori pe scenă la bis nu a fost totuși de ajuns pentru a include toate hiturile dintr-o carieră muzicală de peste 30 de ani. "It’s Probably Me", "Mad About You", "Brand New Day", "f You Love Somebody Set Them Free", "Love Is The Seventh Wave" sau "When We Dance" nu și-au găsit locul în concertul de aseară. Poate data viitoare.

Setlist concert Sting la Bucuresti, 31 iulie 2013

• If I Ever Lose My Faith In You
  • Every Little Thing She Does Is Magic
  • Englishman in New York
  • All This Time
  • Seven Days
  • Fields of Gold
  • Hung My Head
  • Driven to Tears
  • Heavy Cloud, No Rain
  • Message in a Bottle
  • Shape Of My Heart
  • The Hounds of Winter
  • Wrapped Around Your Finger
  • De Do Do Do
  • Roxanne

Bis 1

• Desert Rose
  • King Of Pain
  • Every Breath You Take

Bis 2

• Fragile

Vezi galeria completă de poze de la concertul Sting susținut la Bucuresti pe 31 iulie 2013

Sting lansează piesa "If It's Love", anunţă un nou album

Sting a lansat o nouă piesă, intitulată "If It's Love", care sună a imn de iubire atemporal şi are ceva profund britanic. E o declaraţie de dragoste proaspătă, de primăvară, dar cumva îmbibată cu ploaie din UK. Melodia se ascultă în articol, de unde aflăm şi când vine noul album al artistului.

Coperta single Sting If It's Love
Coperta single Sting If It's Love │ FOTO: Sting

Sting îşi va lansa noul album de studio, "The Bridge" pe 19 noiembrie. Piesele noi au fost compuse pe parcursul unui an de pandemie globală, dar şi de "pierdere personală, separare, lockdown şi agitaţie politică şi socială" conform artistului. Fostul membru The Police a creat noile track-uri în studiouri din Bahamas, New York şi alte zone de pe glob. A lucrat cu sete creativă de la 10 dimineaţa până la ora cinei.

Întrebat de LA Times dacă ar fi lansat acest disc dacă nu era pandemia, Sting a declarat că avea în gând să producă un material discografic, dar situaţia a fost unică. A fost nevoie să folosească Zoom şi tehnologie avansată a studioului. "The Bridge" vine de la podurile construite între oameni pentru a repara separarea lor. Legendarul muzician vede crearea de piese ca un puzzle unic, pe care vrea să îl rezolve. Totuşi a recunoscut şi că uneori preferă o compoziţie mai uşoară în loc de puzzle: un acord major urmat de unul minor rotunjit.

Sting îşi va începe o rezidenţă în Las Vegas pe 29 octombrie, cu 8 show-uri programate. "If It's Love" e primul single de pe noul album şi insuflă voie bună, optimism şi zâmbete. Include o voce tinerească şi suavă, versuri despre dragoste şi senzaţia de iubire care te cuprinde de la micul dejun şi până când e momentul să tragi obloanele. Sting vede dragostea drept ceva ce nu necesită justificare, o emoţie care trebuie să te predai şi ceva ce nu are leac. Un fluierat şugubăţ începe şi termină piesa, pentru a o face mai light şi mai fredonabilă.

Noul album al lui Sting, cel care vine în noiembrie este cel cu numărul 14 în discografia sa şi în cariera de peste 40 de ani a muzicianului. Ultimul release a fost "My Songs", lansat în 2019, iar pe acel LP britanicul în vârstă de 69 de ani a reinterpretat piese mai vechi ale sale, inclusiv hitul The Police "Every Breath You Take", dar şi "Message In a Bottle" şi "Roxanne". Pe de altă parte "The Bridge" va avea numai compoziţii noi şi originale.

Iată şi tracklist-ul pentru acest album:

01 Rushing Water
02 If It's Love