Steve Vai - Visul unei nopți de vară la Arenele Romane - FOTO-VIDEO

Recenzia concertului Steve Vai & Evolution Tempo Orchestra de la Arenele Romane, 25 iunie 2013. Citește impresiile și vezi poze de la concert.

Concert Steve Vai la Arenele Romane
Concert Steve Vai la Arenele Romane

Fără doar și poate, să îl vezi pe Steve Vai pe scenă mânuind chitara cum numai el știe și transmițând prin fiecare riff un sentiment unic este un moment cu adevărat special. Iar dacă ai norocul să-l vezi pentru a doua oară sau a treia oară live, atunci te poți considera cu adevărat binecuvântat, mai ales că artistul pare să se simtă în România ca acasă. Și poate nu întâmplător Steve Vai a ales Bucureștiul ca destinație finală pentru turneul pe care l-a avut alături de "Evolution Tempo Orchestra", sub bagheta lui George Natsis. E greu să găsești cuvintele potrivite pentru a descrie ce iese din mixul de măiestrie şi emoție profundă pe care le transmite Vai și orchestra condusă perfect de George Natsis. Doar cei care au fost marți seară la Arenele Romane pentru concertul care a făcut parte din cadrul primei ediţii a festivalului Eco Fest pot înțelege de ce compoziţiile lui Steve Vai au tot dreptul să fie considerate opere de artă.

Concert Steve Vai la Arenele Romane

Concert Steve Vai la Arenele Romane

Nu poți descrie starea care te cuprinde când Steve Vai apare pe scenă, surâzător și relaxat, vibrația care pune stăpânire pe tine, ori transa în care intri în clipa în care auzi primul acord de chitară și care te ține captiv nu doar pe durata concertului, ci și mult după ce ai plecat spre casă, udat de ploaia de vară venită pe neașteptate. Ploaie de vară care a făcut parcă parte din scenariul "musicalului" de la Arenele Romane, dar care nu a reușit să îi sperie sau să îi alunge pe cei care au vrut și și-au văzut visul împlinit. Visul unei nopți de vară cu Steve Vai în rolul principal, dezlănțuit, pus pe glume și în formă maximă. Steve Vai a demonstrat încă o dată, dacă mai era nevoie, de ce nu poate face parte dintr-o anume categorie muzicală. Viziunea lui este unică și poate cu ușurință să electrizeze publicul, să îl domolească și apoi să îl aducă în culmea extazului artistic.

Celebrul chitaristul trezește suspine și apoi lasă audiența fără suflare. Asta s-a întâmplat și marți seară la Arenele Romane. Pe lângă chitara sa magică și show-ul artistic pe care l-a oferit Steve Vai ca muzician și ca om, orchestra condusă de George Natsis a dus senzația de basm la extrem. Concertul a fost mai mult decât un spectacol de sunet, lumină și culoare, a fost armonia dintre muzica clasică și muzica rock și rezultatul unei îmbinări perfecte dintre spiritul artistic al lui Vai și talentul tinerilor muzicieni din orchestra Evolution Tempo Orchestra.

Chitarist, compozitor, solist și producător, Steve Vai este fără îndoială unul dintre cei mai talentați artiști ai lumii. A început să ia lecții de chitară la vârsta de 12 ani, de la Joe Satriani, iar la 18 ani scria partituri pentru Frank Zappa. Cu o carieră de aproape trei decenii, peste 60 de materiale discografice lansate și nu mai puțin de 15 milioane de copii vândute în întreaga lume, Steve Vai este considerat unul dintre cei mai buni muzicieni din istorie.

Concert Steve Vai la Arenele Romane

Concert Steve Vai la Arenele Romane

Demonstrându-și încă din copilărie talentul în mânuirea chitarei, Steve a reușit de-a lungul timpului să revoluționeze tehnica acestui instrument. Acesta a fost printre primii artiști care au folosit chitara cu șapte corzi, punându-și totodată semnătura și pe seria de modele JEM, concepute alături de brand-ul japonez Ibanez. Printre materialele discografice pe care le-a lansat se regăsesc: "Passion and Warfare" (1990), "Sex and Religion" (1993), "Naked Tracks" (2008), "Where the Wild Things Are" (2009), "Where the Other Wild Things Are" (2010). În afara carierei solo, Steve Vai a înregistrat și a concertat alături de legende precum Frank Zappa, David Lee Roth (Van Halen), Whitesnake și Alcatrazz. Vai a fost nominalizat de 11 ori la Premiile Grammy şi și-a adjudecat trofeele în 1994, 2001 şi 2009.

Celebrul chitarist a revenit în România pentru un concert pe care l-a susținut la Arenele Romane din Bucureşti. Spectacolul a fost parte a turneului "Evolution Tempo Orchestra Tour", ce a inclus 8 concerte în Rusia, Polonia, Italia și Spania. În deschidere au cântat trupele Publika şi Hynoptique.

Poze de la concertul Steve Vai

Vezi toata galeria de poze Steve Vai & Evolution Tempo Orchestra