Steve Vai - Visul unei nopți de vară la Arenele Romane - FOTO-VIDEO

Recenzia concertului Steve Vai & Evolution Tempo Orchestra de la Arenele Romane, 25 iunie 2013. Citește impresiile și vezi poze de la concert.

Concert Steve Vai la Arenele Romane
Concert Steve Vai la Arenele Romane

Fără doar și poate, să îl vezi pe Steve Vai pe scenă mânuind chitara cum numai el știe și transmițând prin fiecare riff un sentiment unic este un moment cu adevărat special. Iar dacă ai norocul să-l vezi pentru a doua oară sau a treia oară live, atunci te poți considera cu adevărat binecuvântat, mai ales că artistul pare să se simtă în România ca acasă. Și poate nu întâmplător Steve Vai a ales Bucureștiul ca destinație finală pentru turneul pe care l-a avut alături de "Evolution Tempo Orchestra", sub bagheta lui George Natsis. E greu să găsești cuvintele potrivite pentru a descrie ce iese din mixul de măiestrie şi emoție profundă pe care le transmite Vai și orchestra condusă perfect de George Natsis. Doar cei care au fost marți seară la Arenele Romane pentru concertul care a făcut parte din cadrul primei ediţii a festivalului Eco Fest pot înțelege de ce compoziţiile lui Steve Vai au tot dreptul să fie considerate opere de artă.

Concert Steve Vai la Arenele Romane

Concert Steve Vai la Arenele Romane

Nu poți descrie starea care te cuprinde când Steve Vai apare pe scenă, surâzător și relaxat, vibrația care pune stăpânire pe tine, ori transa în care intri în clipa în care auzi primul acord de chitară și care te ține captiv nu doar pe durata concertului, ci și mult după ce ai plecat spre casă, udat de ploaia de vară venită pe neașteptate. Ploaie de vară care a făcut parcă parte din scenariul "musicalului" de la Arenele Romane, dar care nu a reușit să îi sperie sau să îi alunge pe cei care au vrut și și-au văzut visul împlinit. Visul unei nopți de vară cu Steve Vai în rolul principal, dezlănțuit, pus pe glume și în formă maximă. Steve Vai a demonstrat încă o dată, dacă mai era nevoie, de ce nu poate face parte dintr-o anume categorie muzicală. Viziunea lui este unică și poate cu ușurință să electrizeze publicul, să îl domolească și apoi să îl aducă în culmea extazului artistic.

Celebrul chitaristul trezește suspine și apoi lasă audiența fără suflare. Asta s-a întâmplat și marți seară la Arenele Romane. Pe lângă chitara sa magică și show-ul artistic pe care l-a oferit Steve Vai ca muzician și ca om, orchestra condusă de George Natsis a dus senzația de basm la extrem. Concertul a fost mai mult decât un spectacol de sunet, lumină și culoare, a fost armonia dintre muzica clasică și muzica rock și rezultatul unei îmbinări perfecte dintre spiritul artistic al lui Vai și talentul tinerilor muzicieni din orchestra Evolution Tempo Orchestra.

Chitarist, compozitor, solist și producător, Steve Vai este fără îndoială unul dintre cei mai talentați artiști ai lumii. A început să ia lecții de chitară la vârsta de 12 ani, de la Joe Satriani, iar la 18 ani scria partituri pentru Frank Zappa. Cu o carieră de aproape trei decenii, peste 60 de materiale discografice lansate și nu mai puțin de 15 milioane de copii vândute în întreaga lume, Steve Vai este considerat unul dintre cei mai buni muzicieni din istorie.

Concert Steve Vai la Arenele Romane

Concert Steve Vai la Arenele Romane

Demonstrându-și încă din copilărie talentul în mânuirea chitarei, Steve a reușit de-a lungul timpului să revoluționeze tehnica acestui instrument. Acesta a fost printre primii artiști care au folosit chitara cu șapte corzi, punându-și totodată semnătura și pe seria de modele JEM, concepute alături de brand-ul japonez Ibanez. Printre materialele discografice pe care le-a lansat se regăsesc: "Passion and Warfare" (1990), "Sex and Religion" (1993), "Naked Tracks" (2008), "Where the Wild Things Are" (2009), "Where the Other Wild Things Are" (2010). În afara carierei solo, Steve Vai a înregistrat și a concertat alături de legende precum Frank Zappa, David Lee Roth (Van Halen), Whitesnake și Alcatrazz. Vai a fost nominalizat de 11 ori la Premiile Grammy şi și-a adjudecat trofeele în 1994, 2001 şi 2009.

Celebrul chitarist a revenit în România pentru un concert pe care l-a susținut la Arenele Romane din Bucureşti. Spectacolul a fost parte a turneului "Evolution Tempo Orchestra Tour", ce a inclus 8 concerte în Rusia, Polonia, Italia și Spania. În deschidere au cântat trupele Publika şi Hynoptique.

Poze de la concertul Steve Vai

Vezi toata galeria de poze Steve Vai & Evolution Tempo Orchestra

Industria muzicala

Steve Vai participă la conferința Mastering the Music Business 2021

Steve Vai a confirmat participarea la cea de-a șasea ediție a conferinței Mastering the Music Business (MMB). Evenimentul se va defășura în perioada 31 august - 2 septembrie 2021.

Alături de Steve Vai, la MMB vor fi prezenți numeroși speakeri români și internaționali, din industria muzicală și din industriile adiacente, atât din România, cât și din Franța, Marea Britanie, Olanda, Estonia, Belgia, Polonia sau Statele Unite ale Americii.

Steve Vai va fi intervievat de Dan Fințescu, moderator MMB și Programs Director la Kiss FM. Participanții la conferință vor putea, de asemenea, să-i adreseze întrebări.

"Sunt extrem de norocos că voi avea șansa să-l intervievez pe Steve Vai în cadrul conferinței. Este un artist complet, cu o viziune asupra muzicii greu de clasificat, dar cu siguranță unică, și de la care avem multe de învățat. De la skillurile lui extraordinare de chitarist și tehnicile de învățare pe care le aplică, până la inovațiile sale celebre, cum ar fi chitarele Ibanez JEM și The Universe. Participanții la conferință vor putea să-i adreseze întrebări artistului și sunt nerăbdător să văd ce subiecte se vor dezbate", a declarat Dan Fințescu.

Chitarist virtuos, compozitor vizionar și producător desăvârșit, Steve Vai și-a uimit fanii de-a lungul anilor cu abilitățile sale excepționale de chitară și muzicalitate. Vai a avut turnee în toată lumea ca artist solo, ca membru al G3, și alături de Frank Zappa, David lee Roth, Alcatrazz și Whitesnake. Cu o discografie de peste 60 de albume, Steve Vai este câștigător a trei premii Grammy, având 10 nominalizări și o listă impresionantă de recunoașteri pentru cel mai bun chitarist, de la diverse publicații și organizații.

Ce teme vor fi dezbătute la Mastering the Music Business 2021

Interviul cu Steve Vai va avea loc în mediul online și va transmis, în direct, în sala de conferință. Alături de acesta, vor participa, într-un format hibrid (cu prezență fizică sau online), zeci de speakeri români și internaționali din industria muzicală, din peste 20 de țări, care vor aborda teme de interes pentru actorii din industria muzicală: schimbările de paradigmă în industria muzicală românească și relația ei cu autoritățile din România, cum s-au adaptat artiștii la noua realitate, schimbările la nivel mondial în publishing și vânzările de cataloage mari, noile trenduri în genurile muzicale sau viitorul industriei muzicii live.

Bilete la MMB 2021

Cea de-a șasea ediție a conferinței MMB va avea loc în perioada 31 august - 2 septembrie, într-un format hibrid (online-offline), la Hotel Caro și Club Expirat din București. Biletele care permit accesul la conferință s-au pus în vânzare online. Biletele cumpărate pentru ediția din 2020 vor garanta accesul la #MMB2021.

Despre MMB

Conferința Mastering the Music Business este primul și cel mai mare eveniment profesional organizat în România pe teme de industrie muzicală. Evenimentul se adresează artiștilor, managerilor, agentiilor de booking, agențiilor de PR muzical și celorlalți reprezentanți ai industriei - tour manageri, avocați, promoteri, reprezentați ai label-urilor majore și independente.

În cele cinci ediții de până acum au participat peste 200 de speakeri din România, Europa și Statele Unite ale Americii. Conferința MMB a fost înființată în anul 2016 și este organizată de Asociația RAW Music. Mastering the Music Business este susținut de HEMI (Hub for the Exchange of Music Innovation), proiect co-finanțat prin programul Europa Creativă. Cea de-a șasea ediție este sponsorizată de Merlin.