Stare Bohren & der Club of Gore la concertul din The Silver Church

Concert Bohren & der Club of Gore, 12 mai 2012, The Silver Church

Bună ziua, numele meu este XY şi sunt dependent....dependent de Bohren & der Club of Gore.

Doom jazz/ambient sau seara unui concert care se ascultă cu ochii închişi. Nimic mai mult. Bohren & der Club of Gore a venit şi în România. Cine i-a ascultat măcar o dată poate să spună cu mâna pe inimă că din acel moment a dezvoltat o dependenţă. Aviz celor care vor să se lase de fumat şi merg pe principiul că numărul viciilor trebuie să rămână constant. Cei de la Bohren & der Club of Gore pot fi soluţia.

Click pentru Galeria de fotografii de la concertul Bohren & der Club of Gore.

De prin anii '90, Bohren & der Club of Gore demonstrează cu fiecare album lansat (şi să tot fie vreo 10-11 la activ) că orice notă, orice atingere, orice sunet poate deveni Ceva unic, Ceva în faţa căruia sufletul unui om poate să vibreze. Un altfel de muzică, un altfel de atmosferă, un altfel de stare...toate s-au regăsit în întunericul din The Silver Church.

Cu Bohren & der Club of Gore timpul stă în loc şi nici nu-ţi dai seama când treci dintr-o piesă în alta, cum sufletul îşi mişcă, parcă, toţi porii şi te trezeşti aruncat când în abisul unui vulcan, când stând la o masă, într-un bar plin de fum, aşteptând-o pe EA sau pe EL, care nu mai vine, sau pierdut într-o tăcere a oraşului, rătăcit prin tine. Prin toate te poartă muzica dark a celor care de prin 1992 îşi spun Bohren & der Club of Gore.

Ţine mai bine ochii închişi pentru că toate acestea se simt, nu se văd. Deşi asculţi Maximum Black, Zombies Never Die, Midnight Black Earth sau Constant Fear, trimite-ţi mintea departe. Este vorba despre senzaţii de orice fel, numai vizuale nu. Bohren & der Club of Gore îţi dau paşaport pentru Departe şi atunci când ajungi acolo, rămâi preţ de 8-15 minute cât durează o piesă. Nu te mira că este prea mult, o să-ţi dai seama că Sinele tău are nevoie de această întâlnire cu tine. Acordă-i acest dans alături de Bohren & der Club of Gore. La concertul din The Silver Church, imginea, fotografiile nu au contat, la rang de rege a fost doar sunetul.

Simplitatea sunetelor este dusă la extrem şi totuşi demonii lăuntrici sunt eliberaţi fără nicio greutate, iar membrii trupei ştiu foarte bine ce efect hipnotic au notele instrumentelor, saxofonul împletit cu pianul şi atingerea uşoară a tobelor. Totul într-un amestec ce coboară în străfunduri, transformând pe oricine într-un somnambul care atunci când îşi revine doreşte să retrăiască totul.

Robin Rodenberg, Morten Gass, Christoph Closer și Thorsten Benning sunt cei patru care pun semnătura Bohren & der Club of Gore. De pe afişul concertului a făcut parte şi trupa Discordless din România.