Son Lux la București - Genialitate și scufundare în abis (Part 2)

Mult-așteptatul concert Son Lux de la București avut loc cu mare entuziasm, în variantă dublă. Clubul Control nu a fost destul de încăpător pentru o singură reprezentație. Citiți impresii de la al doilea show.

Son Lux în Club Control 5 octombrie 2018 │ FOTO: Andrei Zidaroiu / InfoMusic.ro

În cel de-al doilea concert susținut în seara de 5 octombrie, minunatul trio Son Lux și-a continuat emanația de genialitate către publicul entuziast, într-un spațiu și mai adânc și mai deschis după prima rundă.

Ryan Lott a declarat în fața publicului cu umilință și plin de recunoștință că este uimitor pentru el, în cariera lui de muzician, să ajungă să cânte pentru prima dată într-o țară unde primul concert este sold out, apoi îl organizează și pe al doilea, iar acesta devine și el sold out după o oră de la punerea în vânzare a biletelor. Am simțit multă deschidere, căldură și entuziasm din partea celor trei muzicieni, garnisită de susținerea constantă a publicului.

Muzica Son Lux este o emanație a viitorului în care se îmbină genialitatea unor trucuri din compozițiile de muzică clasică cu emoția adâncă a accentelor de post-rock și indie rock, pe fundalul cărora se desfășoară vocea androgină a lui Ryan Lott, care este fie extrem de masculină și înțeleaptă, fie feminină și angelică. Putem spune că se încadrează în generația celor de tipul Jacob Collier, foarte tineri, plin de măiestrie și care combină într-un mod extrem de natural muzica complexă cu muzica experimentală, către un sunet curgător al viitorului.

Am observat de asemenea o tematică de unitate culturală în echipa Son Lux, atât prin membrii trupei cât și prin muzicianul african care ne-a încântat în deschidere cu instrumentul său unic, plus prin echipa extinsă, maestra luminilor venind din Germania.

Am avut ocazia să observăm spectacolul de lumini asociat pieselor și starea de prezență a colegei lor - maestru de lumini - care avea grijă să surprindă întocmai ritmurile și pauzele cu spoturile și reflectoarele multiplu colorate. Poate e un detaliu care ne scapă atunci când suntem scufundați în muzica unei trupe, dar esențial și de nelipsit, parte din sinestezia experienței.

La nivel emoțional, ne-am întrebat ce îi face pe oameni să fie atât de împătimiți și fascinați de muzica Son Lux? Răspunsul care a venit în seara concertului prin starea pe care am avut-o. Son Lux ne facilitează intrarea prin muzica lor într-un abis al emoțiilor, de fapt, o întreagă călătorie cu laturi de lumină și întuneric. E ca și cum noi putem trăi inconștient călătoria arhetipală a eroului prin intermediul muzicii, care are grijă de noi și ne scoate mereu la lumină, după diferite probe. Cu siguranță este o reflexie a modului în care compozitorul Ryan Lott își trăiește propria călătorie, și a colegilor care au racordat și ei prin atracție la același drum fascinant.

Mulțumim Control pentru inițiativă și lui Ryan și colegilor săi de trupă - Rafiq Batia și Ian Chan - pentru demonstrația lor de extaz și genialitate. Așteptăm cu entuziasm să îi revedem!

RECOMANDARE: Deschide galeria de poze de la Son Lux

Dacă vrei mai multe păreri, te invităm să citești și impresii de la primul show!