Shakira a dansat în ploaie la București

Shakira BUCURESTI 2011 foto Alex Barbulescu

Shakira, Bucuresti 7.05.2011 (foto Alex Chelba)Dansurile în ploaie sunt în mare vogă mai nou, iar Shakira a beneficiat de un cadru natural tematic la București. Peste 20.000 de fani - care între noi fie vorba au riscat vizite de weekend pe la medicii de familie - s-au încălzit nu cu ceaiuri fierbinți, ci cu imaginea sexi și muzica vibrantă a artistei columbiene. Cei care au rămas pâna la ultimele cântece nu au mai simțit nevoia de vreo coca cola aniversară, fie ea și loca-moca.

Shakira a început să cânte pe la 21.20, fără să depășească însă recordul de întârziere stabilit anul trecut de Axl Roses. Îmbulzeala la pelerine și insuficiența lor s-au uitat repede cu “Pienso en Ti”, “Why Wait” și “Te Dejo Madrid”. Cântăreața și-a salutat fanii prezenți în Piața Constituției în ciuda vremii, demonstrându-le că este acolo pentru ei cu un dans în ploaia torențială în aplauze frenetice. Ca să nu-l facă gelos pe Pique, Shakira a invitat pe scenă două fete din public. Le-a învățat celebrele ei mișcări din șolduri pe refrenul “Whenever Wherever”.

Shakira, Bucuresti 7.05.2011 (foto Alex Barbulescu)

Shakira predând câteva mișcări de dans unei spectatoare în timpul concertului de la București

Concertul a continuat cu hit-uri mai vechi - “Ojos Asi”, “Ciega Surdomuda”, “La Tortura”, “Las de la Intuicion”, “She Wolf”, “Gipsy” - dar și cu piese de pe cel mai recent album precum “Sale El Sol” și “Loca”. Shakira a păstrat la final cele mai cunoscute hituri: “Hips Don’t Lie” și “Waka Waka”. Din păcate, doar cei mai rezistenți la apă le-au putut asculta. Timp de mai bine de o oră și jumătate, Shakira a schimbat mai multe ținute și punem pariu că la fel ar fi făcut și dacă nu ar fi udat-o ploaia. Show-ul a fost complet: mișcări și coregrafii halucinante, vocea ei deosebită și muzica extrem de cunoscută/apreciată.

Artista a concertat pentru a doua oară în România, fiind primul concert al Shakirei în aer liber în cadrul turneului mondial “Sale El Sol”. Probabil ploaia a fost semn de roade (a se citi încasări) bune. Prezentat de Ciuc Premium și susținut de Enel (care nu a răspuns pentru fulgere în acea seară), concertul Shakirei i-a avut in deschidere pe Smiley și Bosquito.

Fotografii cu Shakira în concertul de la București

Procurorii spanioli cer 8 ani de închisoare pentru Shakira pentru fraudă

Ne-am obişnuit ca statul spaniol să fie foarte dur cu evazioniştii din lumea sportului, dar iată că acum îşi îndreaptă atenţia spre artişti. Procurorii spanioli au declarat că au solicitat 8 ani de închisoare pentru Shakira, pentru fraudă legată de taxe. Aflaţi mai multe detalii mai jos.

Shakira - Nada
Shakira - Nada

Reprezentanţii artistei au declarat că Shakira este perfect convinsă de nevinovăţia sa şi numeşte acest caz "o încălcare a drepturilor sale". Cântăreaţa în vârstă de 45 de ani din Columbia este acuzată că nu a plătit autorităţilor spaniole milioane de euro în taxe între anii 2012 şi 2014. Acuzarea i-a propus o recunoaştere a vinovăţiei şi o înţelegere la început de an, dar artista a preferat să ajungă la proces. Acum riscă 8 ani de închisoare.

Cazul apare în relaţie cu scandalul Paradise Papers, unde s-a aflat că Shakira era acţionar la o companie din Malta, către care a transferat 30 de milioane de dolari în drepturi muzicale.

Acuzaţiile apăreau pentru prima dată în 2018 şi sunt bazate pe faptul că Shakira a precut peste jumătate de an în Spania, în intervalul 2012-2014. Conform legislaţiei spaniole, cei care stau în ţară mai mult de 6 luni sunt consideraţi rezidenţi şi trebuie să plătească taxe acolo. Artista insistă că nu a petrecut de fapt asta mult timp în peninsula Iberică. În plus ea ar fi plătit deja cele 17.2 milioane de euro datorate Guvernului spaniol, conform Reuters.

În ultimul an tabloidele au avut multe de scris despre Shakira, dar mai degrabă despre despărţirea sa de soţul Gerard Pique, care i-ar fi fost infidel. La început de iulie 2022 cei doi au confirmat despărţirea, fără a oferi un motiv. Pique şi Shakira erau împreună din 2010.

În ce priveşte cariera muzicală, Shakira a lansat ultimul său album în 2017, "El Dorado", care ducea la 11 numărul de discuri lansate de hitmaker-ul latino american. Era un LP cântat în principal în spaniolă, cu doar 3 piese în engleză. În 2022 a lansat piesa "Don't You Worry", alături de Black Eyed Peas şi David Guetta, dar şi "Te Felicito" alături de Rauw Alejandro.

Pe numele său complet Shakira Isabel Mebarak Ripoli, muziciana este activă din anul 1990. Are primit 3 premii Grammy, 12 premii Latin Grammy, 4 premii MTV Video Music, 7 premii Billboard Music. A stabilit 6 recorduri demne de Cartea Recordurilor şi are multiple proiecte filantropice, pe lângă cariera muzicală.