Sex and Rock the City marca Rammstein - POZE

Rammstein a dat valoarea cuvenită festivalului Rock the City 2013. La Romexpo, fanii au retrăit show-ul incendiar adus de nemți. Numeroși spectatori au reclamat însă probleme organizatorice, precum vizibilitatea precară din zona Normal Circle și accesul foarte greoi la standurile cu băuturi.

Rammstein in concert la Rock The City pe 28 iulie 2013

Ziua X sau Ziua Rammstein. Așa ar putea fi numită duminica ce a încheiat Rock the City, cu o scenă în flăcări, la propriu, cu un public înghesuit, transpirat dar fericit. Nemții au regăsit la București “un spectator colectiv”, care a cântat la unison cele mai cunoscute și îndrăgite piese lansate de-a lungul anilor.

Dacă pe 27 iulie partea organizatorică a fost oarecum ignorată, spectatorii având spațiu să se desfășoare, în cea de-a doua zi cuvântul de ordine a fost, să zicem, “haos cu iz de organizare”. Ne punem întrebarea firească... dacă s-a știut de la bun început că trupa Rammstein nu lasă indiferenți zeci de mii de fani rock, de ce nu s-au luat măsurile necesare pentru ca toți cei care au scos bani din buzunar pentru un bilet să se simtă confortabil, să nu aibă nevoie de binoclu pentru a urmări show-ul. La câte cuvinte de “laudă” au fost aduse organizatorilor, mai mult ca sigur că vor sughița încă vreo două săptămâni de acum încolo. Nemulțumirile au venit, bineînțeles, din cauza împărțirii neinspirate a gazonului, spectatorii aflați în zona “Normal circle” simțindu-se de parcă erau cu totul în afara concertului. Înghesuiala mare era în partea dreapta, deoarece de acolo se putea vedea, cât de cât scena, zonele de centru și din stânga fiind dominate de ecranele masive. În pauzele dintre reprezentațiile trupelor, terasele cu băuturi răcoritoare, mici și chioșcurile de unde se procurau jetoane au devenit adevărate locuri de tortură. Dacă nu era căldura mare și setea pe măsură, cred că mulți ar fi renunțat la cozile de zeci de metri. Pe lângă cei ce-au îndurat setea stând la rând, alți spectatori au fost privați de mâncare. Vegetarienii nu au avut nicio opțiune culinară, în condițiile în care nu au access dincolo de porțile festivalului cu alimente proprii. Redăm astfel, nemulțumiri primite pe telefonul InfoMusic sau prin mesaje Facebook.

Psychogod în concert la Rock The City pe 28 iulie 2013

Vezi galeria foto Psychogod

Cei care au spart gheata în cea de-a doua zi de Rock the City au fost tinerii de la Psychogod. Deși sunt pe piața heavy metal de doar trei ani, agenda lor este destul de încărcată, susținând concerte și adunând fani la orice ieșire în public. Schimbările din trupă (Cristina - voce, Andrei - tobe și Dragoș - bas au părăsit band-ul la începutul acestui an) nu i-a descurajat pe ceilalți, ci i-a determinat să meargă înainte și să se pregătească de noi albume, “Alone” să nu rămână singurul material discografic.

Spectatori la concertul White Walls - Rock The City pe 28 iulie 2013

Vezi galeria foto White Walls

Băieții de la White Walls din Constanța au urmat în program. Chiar dacă au fost nelipsiți de la festivaluri în ultima vreme, au fost și spectatori la Romexpo care i-au descoperit abia acum. Cu siguranță s-au bucurat reciproc de cunoștință. Cât despre fani, ei știu deja mai multe. Pe o căldură de te topea la propriu, și-au făcut apariția pe scenă americanii de la Trivium. Ei s-au gândit că pe așa o caniculă este indicat să ne spună “Watch the world burn”. Le-au reamintit spectatorilor piese de pe cel de-al doilea album al lor, "Ascendancy", lansat în 2005 și care s-a bucurat într-adevăr de un real succes. Să nu vă gândiți că de atunci n-au mai pus nimic pe piață. Ultimul lor material discografic, "In waves", a atins sufletele rockerilor în 2011.

TRIVIUM în concert la Rock The City 2013

Vezi galeria foto TRIVIUM

Pe aceeași lungime de undă s-au aflat și cei de la Bullet for My Valentine, care au adus la Rock the City piese de pe cel de-al doilea lor album "Scream Aim Fire" (2008). La activ, ei mai au un album lansat în urmă cu trei ani, "Fever", care le-a adus un loc trei în Billboard 200. Dar toate aceste trupe care au evoluat la “aparate” n-au făcut decât să sporească nerăbdarea miilor de perechi de ochi care doreau să vadă spectacolul incendiar marca Rammstein.

Bullet For My Valentine în concert la Rock The City pe 28 iulie 2013

Vezi galeria foto Bullet for my Valentine

De multe ori am spus că nemții știu să facă show, dar din păcate, la noi ei nu se prea pot desfășura așa cum își doresc, trebuind să respecte unele norme de securitate în ceea ce privește “jocul cu focul”. Chiar și așa, flăcările și artificiile au fost parte integrantă a reprezentației lor care a picurat în boxe piese fără nicio nevoie de prezentare: Keine Lust (Ich habe keine Lust mich nicht zu hassen/Hab' keine Lust mich anzufassen/Ich hätte Lust zu onanieren/Hab' keine Lust es zu probieren), Ich tu dir weh, Asche zu Asche, Feuer frei!, Mein Teil, Ohne dich, Benzine, Du riechst so gut sau Du Hast, ale căror versuri sunt mai cunoscute decât cele din Luceafărul lui Eminescu. N-au lipsit nici Ich will, Links 2-3-4 sau Mein Herz brennt, ultima aruncată de pe scenă, la bis.

Oricât de cunoscute ar fi piesele lor, ori de câte ori le urmărești în vreun concert, poveștile din spatele și prezentarea de pe scenă sunt inedite și mereu noi, astfel încât nu te poți plictisi cu piese de acum zece ani. Pentru a le face și mai actuale, condimentează spectacolul cu flăcări și artificii și, de ce nu, cu o partida mimată de sex. Totul spre deliciul publicului obișnuit cu nemții excentrici. Din păcate pentru unii, multe elemente apreciate în 2010 la Sonisphere au lipsit. Orice am spune, nu avem ce să le reproșăm celor de la Rammstein. Au încheiat Rock the City într-un mod specific numai lor. S-au străduit să spună cuvinte în limba română, au fost reali pe scenă, au transmis ceea ce trebuia să dea. La căderea cortinei au lăsat zeci de mii de inimi pline... de rock adevărat.

Vezi galeria foto Rammstein la Rock The City 2013

Rammstein colaborează cu Balenciaga, lansând o colecţie de haine şi un playlist Apple Music

Rammstein ne-a obişnuit cu proiecte trăznite, de la videoclipuri XXX şi jucării erotice cu mulaje ale muzicienilor la merch-ul generic pentru formaţiile rock. De această dată îşi asociază numele cu o casă de modă high end, Balenciaga, pentru o serie de haine, dar şi un playlist. Avem detalii în articol.

Colectie haine Rammstein Balenciaga
Colectie haine Rammstein Balenciaga │ FOTO: Balenciaga www.balenciaga.com

Rammstein, trupă care a profitat de ultimul an de izolare pentru a lucra la un nou album a anunţat o colaborare cu Balenciaga. Casa de modă de lux din Spania a creat un hanorac, o şapcă, un rucsac, dar şi un playlist alături de muzicienii germani. E vorba despre o colecţie în ediţie limitată, care include produse unisex, printre care şi o jachetă, pălării şi pungi din material textil. Ele se vor vinde atât în magazine fizice, cât şi online. Preţurile sunt pe măsură, un hanorac având preţul de 995 de dolari, iar o şapcă Rammstein Balenciaga este 495 dolari.

Rucsacul ajunge la 1290 de dolari. Pare genul de colecţie care ar ajunge la proba de ghicit preţuri la show-ul YouTube Window Shopping pe PORC.TV, cu invitatul ghicind complet greşit preţurile. Imaginile cu trupa care apar pe aceste piese de îmbrăcăminte sunt preluate dintr-o sesiune foto realizată de trupă special pentru aceste produse. Câteva dintre aceste haine sunt deja sold out. Produsele sunt aici

Balenciaga a realizat şi un playlist alături de Rammstein, deja publicat pe Apple Music. În spatele său se află Balenciaga Music şi directorul său creativ, Demma Gvasalia, incluzând în playlist piese Rammstein, dar şi unele selectate chiar de Till Lindemann şi compania, de la artişti ca Slipknot, Korn, Led Zeppelin, Nine Inch Nails şi Arctic Monkeys. Playlistul se găseşte aici.

Rammstein a dezvăluit în februarie 2021 că un nou album e deja în lucru, conform lui Flake, omul de la clape. Printre temele citate pentru LP se numără "evenimente globale" şi "experienţa de zi cu zi". Ultimul disc Rammstein a sosit în 2019, sub numele "Rammstein", după 10 ani de pauză.

În 2020 în martie fanii trupei au tras o sperietură, când au apărut informaţii că solistul Till Lindemann este la terapie intensivă şi ar fi infectat cu Covid-19. S-a dovedit că nu avea avea boala, ci un început de pneumonie vindecat rapid.

Rammstein anunţă un nou album; Iată detalii de la omul de la clape, Flake

Rammstein este una dintre trupele cu cele mai mari pauze între albume, iar între ultimele 2 a trecut chiar un deceniu. Se pare că acum distanta s-a micşorat considerabil, iar pandemia e de vină. Clăparul trupei, Flake a acordat un interviu recent, în care a confirmat că un nou album Rammstein a fost înregistrat.

Rammstein fotografie grup
Rammstein fotografie grup │ FOTO: Bryan Adams www.facebook.com

În loc ca Rammstein să plece în turneu în 2020 pentru a promova noul album "Rammstein" din 2019, trupa a fost consemnată în Germania. Artiştii au profitat de izolare pentru a intra în studio şi a finaliza piese noi. Au beneficiat şi de Till Lindemann full time, după că acesta şi-a dizolvat trupa care îi poartă numele, Lindemann. Solistul a trecut prin momente grele, după ce a ajuns în martie 2020 la terapie intensivă, cu zvonuri că ar fi infectat cu Coronavirus. De fapt era o pneumonie.

Rammstein avea programat în 2020 un turneu pe marile stadioane din Europa şi America de Nord şi speram chiar să îi vedem şi în România. Zeci de apariţii ale trupei au fost anulate sau amânate din cauza pandemiei. Începând din toamna lui 2020 cei 6 muzicieni s-au reunit în studio şi au înregistrat albumul cu numărul 8 în discografia legendei germane. Clăparul Flake a acordat un interviu publicaţiei oficiale a casei de discuri Motor, în care spune următoarele:

Faptul că nu am putut să cântăm live ne-a crescut creativitatea. Am avut mai mult timp să ne gândim la lucruri şi mai puţine lucruri de care să fim distraşi. În acest moment am înregistrat un disc pe care nu îl plănuisem. Am avut extra muze şi mai mult timp să ascultăm noi release-uri muzicale şi compori vechi. Subiectele noastre sunt general extrase din experienţele noastre de zi cu zi şi evenimentele globale şi ceva se întâmplă mereu aici.

Subiectul nostru este practic nebunia oamenilor şi ea nu e foarte diferită în vreme de Corona. Donald Trump a fost foarte prezent în ultimul an şi am văzut toate trăsăturile oamenilor din lockdown.

Rammstein a înregistrat într-un studio numit La Fabrique în septembrie, clădirea legendara aflându-se în Saint-Remy-de-Provence, Franţa şi fiind locul unde au fost înregistrate multe LP-uri faimoase. Locul este la bază o fermă de la începutul secolului 19, la doar o oră distanţă de şofat de Mediterana. Teoretic, trupa ar trebui să îşi reia turneele şi concertele amânate în luna mai a lui 2021. Noul album nu are încă o dată de lansare.

"Rammstein" este ultimul album lansat de trupă, în 2019, la 10 ani după precedentul LP, "Liebe Ist Fur Alle Da". Ultimele concerte în România ale formaţiei germane au fost în 2013 la Romexpo şi în 2010 la Sonisphere Festival.

26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16