Rotație de 360 de grade pe orbita Alternosferei într-un câmp magnetic numit Silver Church - FOTO

"Alternosfera te cheamă, Alternosfera te îndrumă" se auzea în fundal, sute de mâini întinse spre scenă cerând mai mult, tot mai mult. Din minor în major, cu inima vibrând pe clapele iraționalului am ascultat cum poezia capătă chip de făptură, vie și prezentă pe un portativ izvorât din imaginarul "alternosferic".

Concert Alternosfera Silver Church Bucuresti 2013

Pentru o oră și jumătate forța de atracție gravitațională nu a mai funcționat după legile fizicii. Centrul s-a mutat în The Silver Church, acolo unde Alternosfera a transformat o încăpere destul de strâmtă, de club, într-o masă compactă de fani. Aerul, repirat de peste 800 de inși cu tâmplele picurate de sudoare, a părut inepuizabil, fiecare piesă deschizându-și versurile pentru a emana doza necesară de oxigen. Cu ochii minții deschiși și pleoapele lipite am absobit fiecare notă muzicală. "Alternosfera te cheamă, Alternosfera te îndrumă" se auzea în fundal, sute de mâini întinse spre scenă cerând mai mult, tot mai mult. Starea de frenezie a luat frâiele conștientului pe parcursul întregului concert, punând în umbră tradiționalele cozi de la intrare și lipsa unui spațiu suficient de încăpător pentru o bază masivă de fani ce se află în continuă creștere. Din minor în major, cu inima vibrând pe clapele iraționalului am ascultat cum poezia capătă chip de făptură, vie și prezentă pe un portativ izvorât din imaginarul "alternosferic".

Cu un răgaz de aproximativ o oră pentru accesul publicului, concertul de lansare a albumului "Epizodia" a început în jurul orei 10 și un sfert. Cu scurte rafale de țipete și scandări ale numelui formației, așteptarea fanilor nu a fost ținută în corzi pentru mult timp, comparând cu tabieturile concertelor anterioare.  Marcel BostanSergiu Aladin, Anatolii Pugaci, Marin Nicoară și Vikosh au urcat pe scenă  pe nesimțite, primele acorduri zguduind din amorțirea discuțiilor organismul de mâini și ochi ce pusese stăpânire pe The Silver Church. Sub hipnoza stării de extaz buzele au început să rostească versuri la unison, atracția acordurilor muzicale solicitând doar simplul reflex al memoriei. "Ce ne unește, ne și desparte" ne-a făcut captivi orbitei Alternosferei, orice gând, simțire, glas gravitând fără forță de opunere într-un câmp magnetic suprasaturat de energie.

Alternând piese de pe albumele mai vechi cu melodii din trilogia noilor materiale - "Virgula" și "Epizodia" - trecerea prin setlistul concertului a decurs nelăsând deoparte nicio piesă îndrăgită de public. De la "Wamintirile", melodie ce ne poartă în timp către începuturile formației, la "Visători cu plumb în ochi", "Orașul 511",  "Femeia nordică" și "Flori de mai", cerută de fani, Alternosfera a făcut o trecere în revistă a unui palmares compus din single-uri ce au rulat pe repeat în playlist-urile tuturor celor prezenți. De la hotarul dintre rațiune și irațional s-au auzit "Mută", "Aruncă-mi", "Deja străină", "O lume la picioare" și "Virgula", trecerea către "Epizodia" făcându-se prin piesele "Singurătate" și "Drumuri Pi (necunoscute)", melodie lansată chiar în ziua concertului, 14 martie 2013, de Ziua Internațională a numărului Pi.

Comunicarea cu publicul s-a făcut în mare parte prin vers, un "Bună seara" rostit de Marcel Bostan după prima piesă și o scurtă intervenție de prezentare a unei piese în prima parte a concertului completând mesajul transmis prin muzică. Deși vorbele solistului adăugate între melodii nu s-au putut auzi foarte bine din partea dreaptă a scenei, de lângă boxe, cei din față, sau mai bine spus cele din față, reacționau la finalul fiecărei propoziții prin țipete înăbușite de emoții.

Vezi galeria completă de fotografii de la concertul Alternosfera din Silver Church, 14 martie 2013

De la începutul concertului până la final, Marcel Bostan a lăsat versurile să consume fiecare picătură din starea de transă în care a intrat fără răgaz, capacitatea de concentrare începând să se epuizeze spre final. Singurele mici scăpări au fost pe refrenul piesei "Virgula", insesizabile însă pentru publicul absorbit de energia vârtejului instrumental. Pentru încheierea concertului, Alternosfera a păstrat piesa "Columb", pe care au interpretat-o într-o variantă mai lentă, ce i-a permis toboșarului să se dezmorțească și să vină alături de colegii săi, ritmul fiind ținut doar de un cinel.

Din punct de vedere organizatoric, evenimentul a beneficiat de mai multă atenție. Deși au fost cozi la intrare, accesul a început să se facă înainte de ora 9. Lipsa unor trupe care să cânte în deschidere a fost, de asemenea, un aspect pozitiv, luând în calcul nerăbdarea celor prezenți. Așteptăm pe viitor un concert Alternosfera la Arenele Romane.

Setlist concert Alternosfera, The Silver Church, 14 martie 2013

• Ce ne unește, ne desparte
  • Drumuri Pi (necunoscute)