RHCP, pe bună dreptate cel mai aşteptat concert al anului - FOTO-SETLIST

Citeste impresiile noastre dupa concertul Red Hot Chili Peppers . Cel mai aşteptat concert al anului a avut loc pe 31 august 2012 la Arena Nationala. Vezi poze și setlistul.

Anthony Kiedis, RHCP în concert pe 31 august la Arena Națională (foto: Alex Chelba)

Eticheta de “cel mai aşteptat concert al anului” a fost dată pe bună dreptate concertului Red Hot Chili Peppers care a avut loc vineri seara, pe 31 august 2012, pe Arena Naţională din Bucureşti. Noul stadion a fost inaugurat pe plan muzical într-o modalitate cât se poate de fericită, cu un concert de calitate, care a demonstrat profesionalism din toate punctele de vedere, şi o mulţime de oameni extaziată - 47000 de spectatori potrivit organizatorilor, care a umplut spaţiul fizic al arenei și a asigurat un fundal sonor proeminent şi grandios concertului.

Vezi 30 de fotografii din timpul concertului RHCP

Oamenii s-au bucurat de muzică începând cu câteva ore mai devreme, alături de cele două trupe din deschiderea concertului, AAAK și Grimus, care au asigurat o încălzire respectabilă celor care erau în aşteptarea euforiei Red Hot Chili Peppers.

AAAK (As Able as Kane) in deschidere la RHCP (foto: Alex Chelba)

Câştigătorii români ai concursului pentru deschiderea concertului, Grimus, au dat dovadă încă o dată de talent şi potenţial, mobilizând publicul care se afla la momentul respectiv în Arena Naţională. În jurul orei 19:45, gazonul era plin în proporție de 70%.

GRIMUS in deschidere la RHCP (foto: Alex Barbulescu)

Solistul Grimus a comunicat cu publicul și a cântat inclusiv din primele rânduri (foto: Alex Barbulescu)

După ce au deschis concertul Placebo, şansa de a-i preceda pe cei de la Red Hot Chili Peppers a devenit cel mai important eveniment din viaţa lor muzicală, după cum au declarat în timpul cântării.

Solistul Bogdan Mezofi a coborât de câteva ori alături de spectatorii din primul rând, zona din faţa scenei fiind şi cea mai frenetică. La un moment dat între melodii a felicitat un proaspăt logodnic.

Odată cu lăsarea treptată a întunericului, gazonul Arenei Naționale a devenit neîncăpator, peluzele vuind şi ele de agitaţie, căci ora concertului era deja aproape. Terenul prinsese densitate încă de pe la 20:30, iar mulțimea izbucnea adeseori în urale și fluierături, căutând să-i grăbească pe Flea, Anthony, Chad și Josh către scenă.

Cu 5 minute înainte de ora 21 toată lumea a recunoscut momentul în care concertul avea să înceapă. Un sunet aparent de saxofon a acoperit toată arena şi dupa aproximativ un minut euforia s-a declanşat cu prima piesă de pe cel mai recent album al trupei, “Monarchy of Roses”. Red Hot Chili Peppers a demarat în forţă cu o baterie agresivă executată de Chad.

Chad la tobe, RHCP în concert pe 31 august la Arena Națională (foto: Alex Chelba)

Energia cu care s-a prezentat trupa pe tot parcursul concertului a fost unul dintre cele mai importante aspecte, arătând deopotrivă ca nişte oameni plini de viaţă si cu poftă de distracţie, cât şi ca nişte muzicieni care ştiu foarte bine ce fac după aproape 20 de ani de experienţă. De altfel, o caracteristică importantă a muzicii lor, care îi face atât de populari pentru atâtea categorii de public şi care le aduce hituri cu fiecare nou album este prospeţimea muzicii şi menţinerea unei constanțe în stil, atât în compoziţii, cât şi în abordare. Aşa se face că o parte uriaşă a iubitorilor de muzică din Bucureşti s-a aflat la Red Hot Chili Peppers pe 31 august, fie că erau adepţi ai genului rock, ai muzicii electronice sau pur şi simplu ascultători de muzică bună.

O trupă cu istorie şi multă experienţă în spate precum Red Hot Chili Peppers se distinge prin profesionalismul cu care îşi organizează concertele, având grijă de fiecare aspect ce întregeşte spectacolul. Am avut parte, astfel, pe lângă încântarea auditivă, de un show vizual de excepţie datorat ecranelor amplasate în spatele artiştilor şi in lateralele scenei, care proiectau desene pline de culori intense, cât şi imagini live trecute prin diferite efecte video, în ton cu fiecare piesă. Ecranelor li s-a adăugat şi un joc de lumini foarte bine pus la punct, care îşi schimba ritmul în funcţie de piesă, în ton cu proiecţiile, şi care oferea o privelişte deosebită de la înălţime asupra oamenilor care umpleau gazonul.

RHCP în concert pe 31 august la Arena Națională (foto: Alex Chelba)

Playlistul concertului a inclus multe piese de pe noul album, I’m With You, cât și piese de pe albumele Stadium Arcadium, Californication și Blood Sugar Sex Magic, plus coverul de exceptie al piesei “Higher Ground” a lui Stevie Wonder. Între piese publicul a avut parte de demonstraţii instrumentale de excepţie din partea fiecărui membru al trupei, iar mereu excentricul Flea a avut grijă să asigure câteva runde de ţipete specific lui, spre încântarea publicului.

Flea, basistul RHCP în mâini în timpul unui solo de tobe pe 31 august 2012 la Arena Națională (foto: Alex Chelba)

Revenirea la bis a părut ca o pauză în spectacol, trupa continuând cu încă 4 melodii. Give It Away a marcat sfârșitul unui concert Red Hot Chili Peppers de o oră și 50 de minute. Am rămas cu un sentiment deosebit de plăcere, cu gândul că tocmai am experimentat un eveniment cu adevărat profesionist (deşi e de menţionat că au existat câteva microfonii pe parcurs), într-o locaţie ideală, cu un public mai mult decât receptiv. A fost pentru prima dată în România când am simţit nevoia să ne acoperim urechile din cauza volumului extrem de ridicat al uralelor şi aplauzelor publicului.

Pe lângă senzaţii, am rămas şi cu idei, mai ales având în minte ce a spus Flea la un moment dat pe parcursul concertului, şi anume că muzica, de orice fel ar fi ea, este un leac pentru om şi îi aduce fericire. Ştim cu toţii lucrul ăsta, dar din păcate nu ni-l amintim decât din când în când, în astfel de momente cum a fost concertul RHCP, când nimic altceva nu mai e important în afară de curiozitatea următoarei melodii. Aşteptăm mai multe ocazii să ne aducem aminte de puterea muzicii asupra omului.

Flea, RHCP în concert pe 31 august la Arena Națională (foto: Alex Chelba)

Întregul show de la București a fost înregistrat și mixat de echipa tehnică a trupei, iar dacă doriți să îl revedeți, veți putea să vă cumpărați înregistrarea de pe site-ul livechilipeppers.com în zilele următoare. Evenimentul de pe Arena Națională a fost organizat de Emagic și a făcut parte din turneul I’m With You demarat anul trecut în septembrie și care se va încheia în 2013 în Australia, Noua Zeelendă și Africa de Sud.

Chitaristul RHCP în concert pe 31 august la Arena Națională (foto: Alex Chelba)

Vezi 30 de fotografii din timpul concertului RHCP | Poze amator

Playlist RHCP - Arena Națională, București, 31 august 2012