Rezident Ex a revenit în Bucureștiul tău - POZE

Cu o binevenită inițiativă de a promova trupele tinere de pe scena rock autohtonă, super grupul Rezident Ex a pornit turneul național Vreau Rezident Ex în orașul meu. Acesta a vizat 10 orașe și a ajuns joi, 7 noiembrie în clubul bucureștean The Silver Church. În deschidere au cântat formațiile Celestial Grounds și 9.7 Richter. Află cum au reușit cele trei trupe să ofere un spectacol incendiar, plin de diversitate.

Rezident EX în concert la Silver Church pe 7 noiembrie 2013

Una din trupele alese de Rezident Ex în turneul lor național a fost 9.7 Richter, formație ce a deschis joi concertul din Silver Church. Având o formulă stabilă încă din 2005, cu un EP la activ - "Epicenter", 9.7 Richter reprezintă o colecție de sound-uri heavy metal, abordând o atitudine scenică ce vrea să se încadreze în același gen muzical. Cu un solist a cărui voce amintește de muzica heavy metal a anilor '80, un toboșar pasionat, un basist ritmic și la locul lui, elementele surpriză pe care le oferă trupa vin din partea celor doi chitariști, vizibil captivați de riff-urile grele de chitară. A fost o plăcere să-l privești pe Adrian Rus, unul din fondatorii trupei, cum se dedică în totalitate rolului de chitarist metal, cu o prezență pe scenă ca la carte. Cei cinci membri au deschis energic seara, reușind să dezmorțească puțin publicul care, în mod neașteptat, umpluse deja trei sferturi din interiorul clubului.

Scena a fost acaparată în continuare de o trupă numeroasă și plină de surprize. Cei 7 membri ai formației Celestial Grounds s-au dovedit a fi un paradox, datorită contrastului dintre imaginea liniștită pe care o creaseră la intrarea pe scenă și ce s-a întâmplat mai apoi. O trupă dificil de încadrat într-un gen anume, o muzică haotică, psihedelică și foarte greu de înțeles, Celestial Grounds i-au captivat totuși pe cei prezenți printr-un comportament diversificat pe scenă. Foarte ieșit din tipare a fost Cosmin, vocea masculină a trupei, care a surprins nu doar prin growling-ul neașteptat, dar și prin privirea în care părea că lucește un strop de nebunie. Acompaniat de vocea ascuțită și puternică a Alexandrei, cei doi au realizat un duo bizar, care îți capta toată atenția. Prezența Celestial Grounds pe scena din Silver Church a fost asemenea unui puzzle, în care fiecare membru era o piesă aparent aruncată anapoda, dar puse cap la cap formând o trupă cu personalitate.

Momentul culminant al serii se apropia cu pași repezi. În aer se simțea deja o nerăbdare apăsătoare din partea fanilor, veniți să vadă live super-grupul Rezident Ex. Deși este un nume nou apărut pe scena din România, este în același timp unul foarte puternic și iubit de către comunitatea rock de la noi din țara. Acest lucru se datorează mai ales faptului că Rezident Ex are o componență foarte valoroasă și pasionată, ce include două legende ale rock-ului românesc: Ovidiu Ioncu Kempes (voce) și Tavi Iepan (chitară), cărora li se alătură un toboșar împielițat - Vali Potra, chitaristul german Matthias Lange, mereu înflăcărat pe scenă și mare iubitor al publicului român, și nu în ultimul rând basistul plin de viață Christian Podratzky, un nume cu rezonanță pentru cunoscătorii de rock românesc din anii '80.

În uralele fanilori impacientați, membrii Rezident Ex și-au făcut apariția pe scenă, acompaniați de bătăile ritmice ale tobelor pe începutul melodiei "Buletin de știri". Cu un setlist ce a cumulat în final 14 piese, super-grupul a făcut o trecere integrală prin albumul "Alpha", proaspăt lansat în primăvara acestui an. Fanii au fost purtați de rezidenți printr-o călătorie muzicală, care a mers direct în sufletul fiecăruia dintre ei. Vocea inconfundabilă a lui Kempes a trezit amintiri multora din cei adunați, în special pe melodii precum "Povestiri din gară" sau "Brigadierii", melodii care aparțin unui trecut îndepărtat, dar care nu au fost uitate nici până acum. "Pompierul atomic", creație de care Matthias este foarte mândru - și are și de ce - a făcut publicul să sară și să cânte alături de idolii lor.

Silver Church a fost transpus într-un tărâm magic pe parcursul piesei "Oglinda". Mulțimea fascinată, dirijată de arcușul ce aluneca lin pe basul lui Christian, a rămas amuțită, abia la refren având curaj să murmure versurile alături de Kempes, fiindu-le teamă parcă să nu distrugă aura magică ce acaparase întregul club.

De fiecare dată când comunică cu publicul, fiecare dintre rezidenți o face cu o deosebită plăcere, încorporând subtil observații amuzante, ce plasează publicul într-o stare de bună dispoziție. Înainte de a ieși de pe scenă, Matthias a făcut o prezentare deosebită a colegilor săi de trupă, găsindu-le fiecăruia câte o trăsătură definitorie și comică în același timp. Nu s-a sfiit apoi nici să-i îndemne pe toți cei prezenți să cânte împreună bine cunoscutul refren "Noi suntem brigadierii ce trec fluierând", transformând mulțimea din Silver Church într-o trupă de soldați devotați, care mărșăluiau pe o muzică plină de viață.

Dacă la primele concerte Rezident Ex mulțimea era concentrată pe fostul solist al formației Cargo și scanda cu aviditate numele lui Kempes, acum situația este foarte echilibrată din acest punct de vedere. Fanii par impresionați în mod egal de fiecare dintre membrii trupei, căci fiecare are ceva aparte care îl identifică în acest super-grup format. Rezident Ex este o trupă formată din legături foarte puternic strânse între membrii ei, lucru ușor vizibil din modul în care cei cinci rezidenți interacționează unul cu celălalt pe scenă. Foarte rar se întâmplă să existe o trupă atât de unită și plină de pasiune și dragoste pentru muzică cum este Rezident Ex, iar acest lucru este îmbucurător pentru toți fanii muzicii rock din România.

Rezident Ex nu s-au limitat doar la a cânta. După un bis ce a cuprins melodia "Iarna", oferindu-le fanilor încă o oportunitate de a cânta și de a se lăsa purtați de val alături de ei, brigadierii s-au întâlnit cu simpatizanții lor pentru o sesiune de autografe și fotografii. Publicul venit în Silver Church a fost foarte divers din punct de vedere al vârstei - de la copii mici aduși de părinți pentru a-i asculta pe preferații lor, la adolescenți și oameni trecuți de prima tinerețe, s-au adunat cu toții pentru o porție bună de muzică, old school, într-un spectacol desăvârșit.

Vezi galeria completă de poze de la concertul Rezident Ex, 7 noiembrie 2013, The Silver Church București

Setlist concert Rezident Ex, 7 noiembrie, The Silver Church:

1. Buletin de știri