RECENZIE: Summer Well chiar sună de basm - A doua zi

A fost odată ca niciodată că dacă n-ar fi, nu s-ar povesti. A fost odată un festival ce se numea Summer Well - primul festival SOLD OUT din România și chiar de sună a basm, lucrurile s-au întâmplat exact cum vi le povestesc, weekendul trecut, 9-10 august la Domeniul Știrbey. Personajele principale ale zilei de duminică: Reptile Youth, Tom Odell, Miles Kane, The National și Placebo.

Concert Placebo la Summer Well 2014
Concert Placebo la Summer Well 2014 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

După ce cutreieri nouă mări și nouă țări, vreo 60 de minute cu autobuzul sau 30 cu mașina, în funcție de în ce parte a Bucureștiului sau a lumii locuiești, ajungi să pășești pe un tărâm de vis, evident, de reușești să treci peste balaurul cu trei capete de la intrare. Proba asta n-a fost chiar așa ușoară. A necesitat ceva planificare. Mulți au fost cei care nu și-au luat bilet din timp și au chițăit pe afară până târziu în noapte.

Iar ca în orice basm, lumea cealaltă este, ei bine, de povestit. Activări super creative de branduri: de la labirintul din lemn la food & coffee corners, paddling, concursuri și o mulțime de chestii personalizate numai bune de trecut și petrecut timpul.

Uniforma de festival internațional era “a must”. Chiar dacă se anunțaseră coduri colorate de caniculă, cizmele sau bocancii - cu siguranță purtați la Werter sau Glastonbury - nu lipseau. Cu flori în păr și tricouri asimetrice, mulțimea se lăsa purtată de o mișcare browniană printre copacii din pădurea Știrbei, ca în cele din urmă să se oprească pe pajiștea din fața scenei. Cei care purtau deja copii pe umeri mai în spate, cei care se pregăteau să-i facă - cam pe la mijloc și o generație tânără pe care n-am mai văzut-o în număr așa de mare la un festial ocupau rândurile din față (sunt sigură că ei au cumpărat biletele încă de pe vremea când învățau să meargă). Cum rătăciții și neadaptații există peste tot, cele trei grupuri nu erau perfect omogene.

Reptile Youth și efectul de saună

Concert Reptile Youth la Summer Well 2014

Concert Reptile Youth la Summer Well 2014 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Reptile Youth au renunțat la tricouri și au urcat pe scenă la ora 17:00. Pentru a doua oră în România, artiștii au luat în primire un public entuziast, care deși șiroia sub soarele amiezii ținea bine ritmul. Reptile Youth e trupa aceea beyond cool despre care scriu publicații precum Dazed and Confused sau All Hollow. Așa că dacă ești fanul nebunilor cu bucle și ocazional cu mustață, ce cântă un punk cu influențe rock electro, nu are cum să nu-ți placă de ei.

Solistul Mads Damsgaard Kristiansen (Reptile Youth) purtat de mulțime la Summer Well 2014

Solistul Mads Damsgaard Kristiansen (Reptile Youth) purtat de mulțime la Summer Well 2014 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Click pentru galeria de poze Reptile Youth

Solistul Mads Damsgaard Kristiansen s-a aruncat (la propriu) în mulțime pe piesa “Above you”, iar pentru câteva minute chiar a fost “I am above, I am above where I belong”.

Tom Odell și câteva suspine spontane

Concert Tom Odell la Summer Well 2014

Concert Tom Odell la Summer Well 2014 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

În primul rând tipul are un pian, apoi un accent britanic, mai ales când cântă “on another love, all my tears have been used off”. Despre versuri - premiul Ivor Novello la categoria “Songwriter of the Year” spune tot. Și poate nu eram tocmai în target și nu înțelegeam prea bine, dar grupul din dreapta mea format din tipe de liceu, nu rata un beat și suspina pe “Grow Old With Me”. Blond, îmbrăcat în negru, Tom Odell poza timid lângă pian. Pentru a completa tabloul romantic, pe cer se rătăceau pe rând păsări, avioane sau baloane de săpun.

Tom Odell la Summer Well 2014

Tom Odell la Summer Well 2014 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Click pentru galeria de poze Tom Odell

Miles Kane - the showman

Miles Kane la Summer Well 2014

Miles Kane la Summer Well 2014 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Nu aveai cum să-l ratezi și nici cum să-l uiți. Pe scenă trona MILES KANE în litere mari și luminate.  Îmbrăcat într-o cămașă cu motive turcoaz, artistul a fost în transă de la “Inhaler” la “Come Closer” . Miles Kane a venit cu o schimbare radicală de look de când a parăsit The Last Shadow Puppets. Piesele noi și vechi s-au împletit într-un performance exploziv.

Concert Miles Kane la Summer Well 2014

Concert Miles Kane la Summer Well 2014 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Click pentru galeria de poze Miles Kane

The National - Riders on the storm

Concert The National la Summer Well 2014

Concert The National la Summer Well 2014 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Orice basm are un punct culminant. Cu o doza de subiectivism asumată, The National a creat un moment cu adevărat magic.  Trupa a intrat pe ritmul muzicii celor de la The Doors, “Riders on the storm”. Și noaptea se lăsase parcă la fix pentru ca proiecțiile în layere să cuprindă pajiștea din fața scenei. Pe acordurile Don’t Swallow the Cap - „Everything I love is on the table” a început concertul.

Matt Berninger, concert The National la Summer Well 2014

Ca atunci când deschizi o sticlă veche de vin și te cuprinde melancolia, dar te bucuri de gustul înțepător și aroma profundă - așa se savurează The National - un indie rock vechi de peste 15 ani. Pixelii proiecțiilor cădeau pe scenă și se loveau de pian iar vocea lui Matt Berninger te ducea până în cea mai adâncă tristețe doar ca mai apoi celelalte instrumente să te prindă într-un ritm alert. Sea of love, Fake Empire, Mr. November, Matt Berninger s-a contopit la propriu în mulțimea ce îi fredona versurile.

Click pentru galeria de poze The National

Placebo - Every me and every you

Concert Placebo la Summer Well 2014

Muzica celor de la Placebo nu are vârstă. Îi ascultam în liceu și nepotul meu îi ascultă la rândul lui acum. Un “every me and every you” universal. Insă nu prea am auzit piesele lor bine cunoscute precum "For What It’s Worth", "Meds" sau "Special K", pentru că cei din jurul meu țineau morțiș să-mi ofere o audiție personală. Mai în glumă, mai în serios, întreaga pajiște cânta. Pentru a patra oară în România, cei de la Placebo știau că se pot baza pe  un fan base consistent în țară.  Piesele  de pe noul album „Loud Like Love” au fost introduse de mesajul lui Brian de “we come in peace”.

Concert Placebo la Summer Well 2014

Concert Placebo la Summer Well 2014

Click pentru galeria de poze Placebo

Orice basm are și un deznodământ. Cred că Summer Well a adunat anul acesta o nouă generație de oameni care merg la festivaluri și a dat startul unui tip de festival nemaîntâlnit in Romania, cel sold out :) Nu e poveste, e pe bune. La cât mai multe de acest fel!

Publicul de la Summer Well 2014

Publicul de la Summer Well 2014

The National lansează piesa "Tropic Morning News", anunţă un nou album

The National, una dintre trupele care ne-au fermecat la Summer Well cu ani în urmă se pregăteşte să ne ofere un nou album în 2023. Primul single de pe LP tocmai a sosit şi se numeşte "Tropic Morning News". Când vine noul disc aflaţi mai jos.

Coperta album The National First Two Pages of Frankenstein
Coperta album The National First Two Pages of Frankenstein │ FOTO: The National

"Tropic Morning News" este primul single de pe noul album The National, intitulat "First Two Pages of Frankenstein". LP-ul va debut pe 28 aprilie prin 4AD. Judecând după noua piesă The National, ne aşteptăm la un album melancolic şi reflectiv. Sună a road movie, a momentul când eşti la apus şi îţi aminteşti de toate lucrurile importante din viaţă, în vreme ce rulezi cu o decapotabilă pe o autostradă interminabilă din SUA.

Pentru noul album se anunţă super colaborări. Una va fi cu Taylor Swift, pe piesa "The Allcott", iar Phoebe Bridgers apare pe alte două melodii ("This Isn't Helping" şi "Your Mind Is Not Your Friend"). Sufjan Stevens este şi el pe lista de colaboratori. Revenind puţin la single, el a fost scris de solistul şi liderul grupului, Matt Berninger împreună cu soţia sa Carin Besser. Numele melodiei se inspiră de la o expresie pe care Besser a inventat-o pentru a descrie rutina de doomscrolling.

Ce este doomscrolling? Momentul acela când se întâmplă ceva rău, război sau pandemie şi tot ce faci este să dai scroll pe aplicaţii de socializare şi site-uri de ştiri, înecându-te în angoasă şi groază timp de ore întregi. Aflăm de la solist că discul a stagnat iniţial, de vreme ce artistul a ajuns într-o zonă foarte întunecată, în care nu mai putea venea cu melodii şi cu versuri noi. Se pare că a fost un writer's block grav.

Iată tracklist-ul noului album:

• Once Upon A Poolside (feat. Sufjan Stevens)
  • Eucalyptus
  • New Order T-Shirt
  • This Isn’t Helping (feat. Phoebe Bridgers)
  • Tropic Morning News
  • Alien
  • The Alcott (feat. Taylor Swift)
  • Grease In Your Hair
  • Ice Machines
  • Your Mind Is Not Your Friend (feat. Phoebe Bridgers)’
  • Send For Me

The National a anunţat şi o serie de concerte şi turnee în Marea Britanie, UE şi America de Nord. Printre ele se numără o super reprezentaţie alături de Patti Smith pe 18 august, la Madison Square Garden. The National a cântat la Summer Well în 2019.

Placebo a lansat un cover după piesa Tears for Fears "Shout" - AUDIO

Placebo nu se mulţumeşte doar cu un nou album lansat în 2022, ci a lansat şi un single, un cover de această dată. Brian Molko and co au lansat piesa "Shout", cover după hitul Tears for Fears. Rezultatul e plin de sintetizatoare şi are un aer visător.

Cover single Placebo Shout
Cover single Placebo Shout │ FOTO: Placebo

"Shout" nu se îndepărtează foarte mult de versiunea originală în cea Placebo, doar că primeşte o uşoară tuşă de rock alternativ şi chiar industrial. E un registru în care nu i-am mai auzit pe cei de la Placebo cântând. Poate cel mai celebru cover după "Shout" rămâne totuşi cel de la Disturbed de la început de mileniu. Într-un fel avem o continuare a tradiţiei aici: un duo din UK, Placebo adică Molko şi Stefan fac un cover după duo-ul Tears for Fears, care făcea senzaţie cu piesa aceasta în anii '80.

"Shout" sosea în 1984 ca al doilea single de pe al doilea album Tears for Fears, "Songs From the Big Chair". Avea să devină al şaselea hit Top 40 al duo-ului în Marea Britanie. În SUA a ajuns în vârful Billboard Hot 100 la 9 luni după debut.

În versiunea nouă avem sintetizatoare mai "grele" şi percuţie ceva mai pregnantă. Molko nu e deloc străin de coveruri, cel mai celebru fiind poate cel după Kate Bush, "Running Up the Hill". A făcut senzaţie şi cu coveruri după "Daddy Cool" de la Boney M, "Bigmouth Strikes Again" the The Smiths, "Where Is My Mind" de la The Pixies. Nu uităm şi de versiunea foarte tristă a lui Molko pentru piesa lui Sinead O'Connor "Jackie".

Cel mai nou album Placebo se numeşte "Never Let Me Go" şi a debutat în martie 2022. Include mesaje despre însingurare, câteva balade, versuri despre adicţia de tehnologie şi poluarea planetei. Placebo trebuia să cânte în România pe 13 iulie 2022, dar şi-a amânat concertul pentru jumătatea lui august. Ulterior avea să îl anuleze pe acela, din cauza unor motive legate de familiile artiştilor. Trupa se pregăteşte să plece acum într-un turneu în Marea Britanie şi Irlanda, care începe pe 18 noiembrie în Portsmouth şi se desfăşoară până pe 8 decembrie, când se opreşte la Birmingham.

Grupul şi-a anulat recent concertul din Mexico City din cauza problemelor cu viza.