Sting
INFO CONCERT:
Hiromi feat. Edmar Castañeda
INFO CONCERT:
2CELLOS

RECENZIE: Summer Well chiar sună de basm - A doua zi

A fost odată ca niciodată că dacă n-ar fi, nu s-ar povesti. A fost odată un festival ce se numea Summer Well - primul festival SOLD OUT din România și chiar de sună a basm, lucrurile s-au întâmplat exact cum vi le povestesc, weekendul trecut, 9-10 august la Domeniul Știrbey. Personajele principale ale zilei de duminică: Reptile Youth, Tom Odell, Miles Kane, The National și Placebo.
Concert Placebo la Summer Well 2014

Concert Placebo la Summer Well 2014 (foto: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro)

După ce cutreieri nouă mări și nouă țări, vreo 60 de minute cu autobuzul sau 30 cu mașina, în funcție de în ce parte a Bucureștiului sau a lumii locuiești, ajungi să pășești pe un tărâm de vis, evident, de reușești să treci peste balaurul cu trei capete de la intrare. Proba asta n-a fost chiar așa ușoară. A necesitat ceva planificare. Mulți au fost cei care nu și-au luat bilet din timp și au chițăit pe afară până târziu în noapte.

Iar ca în orice basm, lumea cealaltă este, ei bine, de povestit. Activări super creative de branduri: de la labirintul din lemn la food & coffee corners, paddling, concursuri și o mulțime de chestii personalizate numai bune de trecut și petrecut timpul.

Uniforma de festival internațional era “a must”. Chiar dacă se anunțaseră coduri colorate de caniculă, cizmele sau bocancii - cu siguranță purtați la Werter sau Glastonbury - nu lipseau. Cu flori în păr și tricouri asimetrice, mulțimea se lăsa purtată de o mișcare browniană printre copacii din pădurea Știrbei, ca în cele din urmă să se oprească pe pajiștea din fața scenei. Cei care purtau deja copii pe umeri mai în spate, cei care se pregăteau să-i facă - cam pe la mijloc și o generație tânără pe care n-am mai văzut-o în număr așa de mare la un festial ocupau rândurile din față (sunt sigură că ei au cumpărat biletele încă de pe vremea când învățau să meargă). Cum rătăciții și neadaptații există peste tot, cele trei grupuri nu erau perfect omogene.

Reptile Youth și efectul de saună

Concert Reptile Youth la Summer Well 2014

Concert Reptile Youth la Summer Well 2014 (Foto: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro)

Reptile Youth au renunțat la tricouri și au urcat pe scenă la ora 17:00. Pentru a doua oră în România, artiștii au luat în primire un public entuziast, care deși șiroia sub soarele amiezii ținea bine ritmul. Reptile Youth e trupa aceea beyond cool despre care scriu publicații precum Dazed and Confused sau All Hollow. Așa că dacă ești fanul nebunilor cu bucle și ocazional cu mustață, ce cântă un punk cu influențe rock electro, nu are cum să nu-ți placă de ei.

Solistul Mads Damsgaard Kristiansen (Reptile Youth) purtat de mulțime la Summer Well 2014

Solistul Mads Damsgaard Kristiansen (Reptile Youth) purtat de mulțime la Summer Well 2014 (Foto: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro)

Click pentru galeria de poze Reptile Youth

Solistul Mads Damsgaard Kristiansen s-a aruncat (la propriu) în mulțime pe piesa “Above you”, iar pentru câteva minute chiar a fost “I am above, I am above where I belong”.

Tom Odell și câteva suspine spontane

Concert Tom Odell la Summer Well 2014

Concert Tom Odell la Summer Well 2014 (Foto: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro)

În primul rând tipul are un pian, apoi un accent britanic, mai ales când cântă “on another love, all my tears have been used off”. Despre versuri - premiul Ivor Novello la categoria “Songwriter of the Year” spune tot. Și poate nu eram tocmai în target și nu înțelegeam prea bine, dar grupul din dreapta mea format din tipe de liceu, nu rata un beat și suspina pe “Grow Old With Me”. Blond, îmbrăcat în negru, Tom Odell poza timid lângă pian. Pentru a completa tabloul romantic, pe cer se rătăceau pe rând păsări, avioane sau baloane de săpun.

Tom Odell la Summer Well 2014

Tom Odell la Summer Well 2014 (Foto: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro)

Click pentru galeria de poze Tom Odell

Miles Kane - the showman

Miles Kane la Summer Well 2014

Miles Kane la Summer Well 2014 (Foto: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro)

Nu aveai cum să-l ratezi și nici cum să-l uiți. Pe scenă trona MILES KANE în litere mari și luminate.  Îmbrăcat într-o cămașă cu motive turcoaz, artistul a fost în transă de la “Inhaler” la “Come Closer” . Miles Kane a venit cu o schimbare radicală de look de când a parăsit The Last Shadow Puppets. Piesele noi și vechi s-au împletit într-un performance exploziv.

Concert Miles Kane la Summer Well 2014

Concert Miles Kane la Summer Well 2014 (Foto: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro)

Click pentru galeria de poze Miles Kane

The National - Riders on the storm

Concert The National la Summer Well 2014

Concert The National la Summer Well 2014 (Foto: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro)

Orice basm are un punct culminant. Cu o doza de subiectivism asumată, The National a creat un moment cu adevărat magic.  Trupa a intrat pe ritmul muzicii celor de la The Doors, “Riders on the storm”. Și noaptea se lăsase parcă la fix pentru ca proiecțiile în layere să cuprindă pajiștea din fața scenei. Pe acordurile Don’t Swallow the Cap - „Everything I love is on the table” a început concertul.

Matt Berninger, concert The National la Summer Well 2014

Ca atunci când deschizi o sticlă veche de vin și te cuprinde melancolia, dar te bucuri de gustul înțepător și aroma profundă - așa se savurează The National - un indie rock vechi de peste 15 ani. Pixelii proiecțiilor cădeau pe scenă și se loveau de pian iar vocea lui Matt Berninger te ducea până în cea mai adâncă tristețe doar ca mai apoi celelalte instrumente să te prindă într-un ritm alert. Sea of love, Fake Empire, Mr. November, Matt Berninger s-a contopit la propriu în mulțimea ce îi fredona versurile.

Click pentru galeria de poze The National

Placebo - Every me and every you

Concert Placebo la Summer Well 2014

Concert Placebo la Summer Well 2014 (Foto: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro)

Muzica celor de la Placebo nu are vârstă. Îi ascultam în liceu și nepotul meu îi ascultă la rândul lui acum. Un “every me and every you” universal. Insă nu prea am auzit piesele lor bine cunoscute precum "For What It’s Worth", "Meds" sau "Special K", pentru că cei din jurul meu țineau morțiș să-mi ofere o audiție personală. Mai în glumă, mai în serios, întreaga pajiște cânta. Pentru a patra oară în România, cei de la Placebo știau că se pot baza pe  un fan base consistent în țară.  Piesele  de pe noul album „Loud Like Love” au fost introduse de mesajul lui Brian de “we come in peace”.

Concert Placebo la Summer Well 2014

Concert Placebo la Summer Well 2014

Click pentru galeria de poze Placebo

Orice basm are și un deznodământ. Cred că Summer Well a adunat anul acesta o nouă generație de oameni care merg la festivaluri și a dat startul unui tip de festival nemaîntâlnit in Romania, cel sold out :) Nu e poveste, e pe bune. La cât mai multe de acest fel!

Publicul de la Summer Well 2014

Publicul de la Summer Well 2014

Romina Stan este Colaborator la InfoMusic.ro.