RECENZIE: Summer Well chiar sună de basm - A doua zi

A fost odată ca niciodată că dacă n-ar fi, nu s-ar povesti. A fost odată un festival ce se numea Summer Well - primul festival SOLD OUT din România și chiar de sună a basm, lucrurile s-au întâmplat exact cum vi le povestesc, weekendul trecut, 9-10 august la Domeniul Știrbey. Personajele principale ale zilei de duminică: Reptile Youth, Tom Odell, Miles Kane, The National și Placebo.

Concert Placebo la Summer Well 2014
Concert Placebo la Summer Well 2014 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

După ce cutreieri nouă mări și nouă țări, vreo 60 de minute cu autobuzul sau 30 cu mașina, în funcție de în ce parte a Bucureștiului sau a lumii locuiești, ajungi să pășești pe un tărâm de vis, evident, de reușești să treci peste balaurul cu trei capete de la intrare. Proba asta n-a fost chiar așa ușoară. A necesitat ceva planificare. Mulți au fost cei care nu și-au luat bilet din timp și au chițăit pe afară până târziu în noapte.

Iar ca în orice basm, lumea cealaltă este, ei bine, de povestit. Activări super creative de branduri: de la labirintul din lemn la food & coffee corners, paddling, concursuri și o mulțime de chestii personalizate numai bune de trecut și petrecut timpul.

Uniforma de festival internațional era “a must”. Chiar dacă se anunțaseră coduri colorate de caniculă, cizmele sau bocancii - cu siguranță purtați la Werter sau Glastonbury - nu lipseau. Cu flori în păr și tricouri asimetrice, mulțimea se lăsa purtată de o mișcare browniană printre copacii din pădurea Știrbei, ca în cele din urmă să se oprească pe pajiștea din fața scenei. Cei care purtau deja copii pe umeri mai în spate, cei care se pregăteau să-i facă - cam pe la mijloc și o generație tânără pe care n-am mai văzut-o în număr așa de mare la un festial ocupau rândurile din față (sunt sigură că ei au cumpărat biletele încă de pe vremea când învățau să meargă). Cum rătăciții și neadaptații există peste tot, cele trei grupuri nu erau perfect omogene.

Reptile Youth și efectul de saună

Concert Reptile Youth la Summer Well 2014

Concert Reptile Youth la Summer Well 2014 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Reptile Youth au renunțat la tricouri și au urcat pe scenă la ora 17:00. Pentru a doua oră în România, artiștii au luat în primire un public entuziast, care deși șiroia sub soarele amiezii ținea bine ritmul. Reptile Youth e trupa aceea beyond cool despre care scriu publicații precum Dazed and Confused sau All Hollow. Așa că dacă ești fanul nebunilor cu bucle și ocazional cu mustață, ce cântă un punk cu influențe rock electro, nu are cum să nu-ți placă de ei.

Solistul Mads Damsgaard Kristiansen (Reptile Youth) purtat de mulțime la Summer Well 2014

Solistul Mads Damsgaard Kristiansen (Reptile Youth) purtat de mulțime la Summer Well 2014 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Click pentru galeria de poze Reptile Youth

Solistul Mads Damsgaard Kristiansen s-a aruncat (la propriu) în mulțime pe piesa “Above you”, iar pentru câteva minute chiar a fost “I am above, I am above where I belong”.

Tom Odell și câteva suspine spontane

Concert Tom Odell la Summer Well 2014

Concert Tom Odell la Summer Well 2014 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

În primul rând tipul are un pian, apoi un accent britanic, mai ales când cântă “on another love, all my tears have been used off”. Despre versuri - premiul Ivor Novello la categoria “Songwriter of the Year” spune tot. Și poate nu eram tocmai în target și nu înțelegeam prea bine, dar grupul din dreapta mea format din tipe de liceu, nu rata un beat și suspina pe “Grow Old With Me”. Blond, îmbrăcat în negru, Tom Odell poza timid lângă pian. Pentru a completa tabloul romantic, pe cer se rătăceau pe rând păsări, avioane sau baloane de săpun.

Tom Odell la Summer Well 2014

Tom Odell la Summer Well 2014 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Click pentru galeria de poze Tom Odell

Miles Kane - the showman

Miles Kane la Summer Well 2014

Miles Kane la Summer Well 2014 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Nu aveai cum să-l ratezi și nici cum să-l uiți. Pe scenă trona MILES KANE în litere mari și luminate.  Îmbrăcat într-o cămașă cu motive turcoaz, artistul a fost în transă de la “Inhaler” la “Come Closer” . Miles Kane a venit cu o schimbare radicală de look de când a parăsit The Last Shadow Puppets. Piesele noi și vechi s-au împletit într-un performance exploziv.

Concert Miles Kane la Summer Well 2014

Concert Miles Kane la Summer Well 2014 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Click pentru galeria de poze Miles Kane

The National - Riders on the storm

Concert The National la Summer Well 2014

Concert The National la Summer Well 2014 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Orice basm are un punct culminant. Cu o doza de subiectivism asumată, The National a creat un moment cu adevărat magic.  Trupa a intrat pe ritmul muzicii celor de la The Doors, “Riders on the storm”. Și noaptea se lăsase parcă la fix pentru ca proiecțiile în layere să cuprindă pajiștea din fața scenei. Pe acordurile Don’t Swallow the Cap - „Everything I love is on the table” a început concertul.

Matt Berninger, concert The National la Summer Well 2014

Ca atunci când deschizi o sticlă veche de vin și te cuprinde melancolia, dar te bucuri de gustul înțepător și aroma profundă - așa se savurează The National - un indie rock vechi de peste 15 ani. Pixelii proiecțiilor cădeau pe scenă și se loveau de pian iar vocea lui Matt Berninger te ducea până în cea mai adâncă tristețe doar ca mai apoi celelalte instrumente să te prindă într-un ritm alert. Sea of love, Fake Empire, Mr. November, Matt Berninger s-a contopit la propriu în mulțimea ce îi fredona versurile.

Click pentru galeria de poze The National

Placebo - Every me and every you

Concert Placebo la Summer Well 2014

Muzica celor de la Placebo nu are vârstă. Îi ascultam în liceu și nepotul meu îi ascultă la rândul lui acum. Un “every me and every you” universal. Insă nu prea am auzit piesele lor bine cunoscute precum "For What It’s Worth", "Meds" sau "Special K", pentru că cei din jurul meu țineau morțiș să-mi ofere o audiție personală. Mai în glumă, mai în serios, întreaga pajiște cânta. Pentru a patra oară în România, cei de la Placebo știau că se pot baza pe  un fan base consistent în țară.  Piesele  de pe noul album „Loud Like Love” au fost introduse de mesajul lui Brian de “we come in peace”.

Concert Placebo la Summer Well 2014

Concert Placebo la Summer Well 2014

Click pentru galeria de poze Placebo

Orice basm are și un deznodământ. Cred că Summer Well a adunat anul acesta o nouă generație de oameni care merg la festivaluri și a dat startul unui tip de festival nemaîntâlnit in Romania, cel sold out :) Nu e poveste, e pe bune. La cât mai multe de acest fel!

Publicul de la Summer Well 2014

Publicul de la Summer Well 2014

Ascultă "Beautiful James", prima piesă Placebo după 8 ani de pauză - AUDIO

Placebo celebrează iubirea în forma sa nerestricționată, ce există și se manifestă dincolo de convențional. "Beautiful James", primul single al trupei lansat după o pauză de 8 ani, este o melodie ce păstrează sonoritatea intrinsecă a particularităților muzicii Placebo, versurile fiind o invitație la reflectare.

Concert Placebo la Arenele Romane din Bucuresti pe 28 iunie 2017 │ FOTO: Alex Vlad Covaci / InfoMusic.ro

Placebo a revenit cu muzică nouă după o îndelungată perioadă de pauză. Se împlinesc 8 ani de la apariția ultimului album de studio, "Loud Like Love", dar noul single "Beautiful James" face ca toți acești ani să dispară. Piesa cu care duo-ul reia legătura cu publicul pare a fi continuarea unei conversații începute pe ultimul disc, totul curgând natural.

Descrisă de trupă drept un single "pe cât de puternic, pe atât de tandru", piesa "Beautiful James" este din perspectiva lui Brian "o compoziție sfidătoare și, în cele din urmă, necesară". Semnificația versurilor nu se dorește a fi una explicită, vocalistul încurajând ascultătorii să-și caute propriile răspunsuri.

"Dacă piesa servește la iritarea celor conservatori și cu ochelari de cal, așa să fie. Dar, pentru mine, rămâne imperativă dorința ca fiecare ascultător să-și creioneze propria poveste ascultând piesa - chiar nu-mi doresc să vă spun eu ce să simțiți", a declarat vocalistul Brian Molko.

AUDIO: Placebo - "Beautiful James"

Piesa "Beautiful James" anunță și un viitorul material de studio, cel de-al optulea. Discul ar putea fi lansat fie anul acesta, fie anul viitor, data exactă urmând a fi anunțată de trupă în perioada următoare. Potrivit unei postări pe Instagram din luna mai, ce a fost între timp ștearsă, Placebo a finalizat noul album încă de atunci, lucrând deja la partea de merchandise.

Brian Molko și Stefan Olsdal ar fi trebuit să concerteze în 2020 la Electric Castle. Festivalul nu s-a mai ținut anul trecut, iar la ediția specială din 2021 formația nu a mai putut fi reconfirmată.

Placebo este una dintre cele mai apreciate și influente formații ale ultimelor decenii. Extrem de apreciată în România, trupa a fost întâmpinată mereu cu mare entuziasm, la fiecare concert susținut. Cel mai recent show a avut loc în 2017, la Arenele Romane, eveniment în cadrul căruia trupa a sărbătorit 20 de ani de activitate. Vă puteți face o idee cu privire la euforia acelui show citind impresiile noastre aici și aici.

Placebo revine cu un album nou după 8 ani, va lansa single-ul "Beautiful James" în curând

Placebo ne-a obişnuit cu lansări destul de dese de albume, dar din 2013 încoace trupa lui Brian Molko pare a fi intrat în standby. Indicii despre revenirea sa au apărut în 2019 şi 2020, iar acum e oficial: noul album a fost mixat, iar pe 17 septembrie ascultăm şi primul single, "Beautiful James". Ce ştim despre acest LP şi track aflaţi în articol.

Placebo este una dintre cele mai îndrăgite formaţii de rock alternativ în România şi una dintre formaţiile care ne-au vizitat cel mai des. Trupa a cântat de cel puţin 5 ori în ţara noastră şi într-un interval destul de scurt, să zicem un deceniu. Au fost în 2006 la Arenele Romane cu "Meds", în 2009 la Romexpo cu "Battle for the Sun", în 2012 la stadionul de rugby de lângă Agronomie, în vreme ce în 2014 i-am văzut făcând magie la Summer Well.

În 2017 au cântat din nou la Arenele Romane, cu un mesaj puternic anti Trump şi o aniversare de 20 de ani de carieră. Totuşi pe plan muzical, din 2013 încoace a fost linişte, plus-minus câteva compilaţii aniversare. Ultimul album de studio a fost "Loud Like Love", lansat acum 8 ani, iar la noul LP s-a lucrat pe parcursul ultimilor 2-3 ani. Nu are încă un nume oficial, dar ştim că e deja mixat şi pregătit de lansare în 2021.

Teaser Placebo Beautiful James 2021

Teaser Placebo Beautiful James 2021 │ FOTO: Cont Twitter Placebo twitter.com

Primul single oficial va fi "Beautiful James", lansat pe 17 septembrie. Teaserele au inclus o postare pe Twitter cu numele acestui single pe un panou urban. Viitorul disc este al optulea în discografia formaţiei compuse în acest moment din Brian Molko, solist şi chitarist şi Stefan Olsdal, basist. În postarea care confirmă albumul trupa întreba fanii şi ce ar vrea să mai vadă: casete, tricouri retro, fan club, o revistă, păpuşi sau NFT-uri chiar. Mesajul a fost şters ulterior, după ce concluzia a fost că publicul vrea muzică nouă şi concerte.

Pentru început Placebo a confirmat prezenţa la câteva festivaluri din UK în 2022, alături de The Flaming Lips şi Patti Smith. Formaţia britanică este activă din 1994, iar din 2015 încoace urcă pe scenă ca un duo Olsdal - Molko, alături de alţi 4 muzicieni live. Toate cele 7 albume ale formaţiei au intrat în top 20 în Marea Britanie.