RECENZIE: Prima zi de Summer Well 2014 - FOTO

Summer Well... Acest festival de poveste şi-a deschis porţile anul acesta cu şi mai mare entuziasm şi voie bună faţă de anii precedenţi. Prima zi a celei de-a patra ediții a fost una a surprizelor şi a confirmărilor muzicale, unde am descoperit un public mai mult decât eclectic.

Concert John Newman la Summer Well 2014
Concert John Newman la Summer Well 2014 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

E firesc ca atunci când vorbeşti de un festival îndelung aşteptat să ai speranţe şi atunci când ele prind contur în faţa ta, să înţelegi că esti în cel mai potrivit loc pentru sufletul tău. Nu m-am aşteptat însă să fie un festival de-a dreptul sold out, unde a te mişca printre oameni echivalează cu un sport extrem. Oameni mulţi, extrem de mulţi, unii care veniseră strict pentru a face act de prezenţă  un fel de eveniment monden la scară mai redusă), alţii pentru a comenta ţinute şi alte lucruri prozaice, însă o mare parte pentru a vedea exclusiv show-urile programate. Consider că highlight-ul serii a fost John Newman alături de band-ul său, însă nici celelalte nume nu s-au lăsat mai prejos.

Concert Prides la Summer Well 2014

Concert Prides la Summer Well 2014 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Cu puţin după ora 17.00, Prides a intrat pe scenă, cu uşoare emoţii pe care cei trei membrii au reuşit să le facă faţă. Acest band scoţian de synthpop format chiar anul trecut, a excelat pe partea live, interpretând cu aplomb piesele aflate pe EP-ul "The Seeds You Sow", dar şi cover-ul "Time After Time".

Click pentru a vedea galeria foto Prides

Chloe Howl a reprezentat o surpriză live plăcută, mai ales atunci când am observat în jurul meu oameni cunoscători ai pieselor tinerei interpretate britanice. La cei 19 ani ai săi, artista a punctat un comportament sigur pe sine, în timp ce band-ul oferea o notă pregnantă de rock tuturor pieselor.

Concert Chloe Howl la Summer Well 2014

Concert Chloe Howl la Summer Well 2014 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Momentul "This Song's Not About You" mi-a confirmat că am în faţă o solistă despre care se vor scrie multe în anii următori, potenţialul fiind imens. A dansat şi a filtrat cu aparatele de fotografiat în timp ce povestea în tonuri pop pasaje din propria existenţă. ("It's not me that you think you need / It's not me cause we have torn apart /Let me go cause I need to breath / I won't be screwed in your paper heart.")

Poze de la concertul Chloe Howl

• Concert Chloe Howl la Summer Well 2014

Click pentru a vedea toată galeria foto Chloe Howl

The 1975 a fost un band care a reuşit să stârnească şi mai tare publicul şi în special, fetele, solistul Matt Healy având într-adevăr look-ul şi prestanţa unui star rock. Muzical vorbind, am avut de câteva ori senzaţia că ascult la nesfârşit aceeaşi linie melodică şi piesă, dar probabil că deja trupa din Manchester şi-a dobândit un stil de care nu poţi să te dezici vreo secundă. Un mix de indie rock, pop şi ceva elemente din new-wave m-au bucurat în special în momentul pieselor "Heart Out", "Chocolate" şi "You".

Concert The 1975 la Summer Well 2014

Concert The 1975 la Summer Well 2014 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Click pentru a vedea galeria foto The 1975

John Newman... orice cuvinte din nou pălesc. Acum doi ani, când descopeream varianta acustică a piesei "Cheating" am ştiut că omul din spatele monitorului va ajunge mare. Cu o carismă fenomenală, cu o voce inconfundabilă, tânărul englez a ştiut să facă magie pe scena de la Summer Well.

Concert John Newman la Summer Well 2014

M-a bucurat atât de tare prin show-ul său pus la punct, prin momentele de dans când aducea cu Michael Jackson, cu dăruirea pe care nu mulţi o au în timpul unui show live. M-a linişit şi întristat în momentele "Goodnight Goodbye" şi "Out Of My Head", pentru ca mai apoi să creioneze cu graţia unui Apollo învăluit de lumini clipe de bucurie şi speranţă prin "Not Giving In" şi "Love Me Again", piesele pe care publicul a explodat într-o manieră feerică neaşteptată. Backing-ul vocal a punctat de fiecare dată la capitolul sensibilitate, pentru ca band-ul să ducă tot show-ul în zona de rock conceptual, bine dozat prin riff-uri de chitară ameţitoare şi o secţie ritmică obsedantă. John a vorbit puţin cu publicul şi amintit cum oamenii îşi iau biletele din timp, aşteptând luni întregi ca festivalul să se înfăptuiască sub ochii lor. Un artist complex, John Newman a excelat din orice punct de vedere ai analiza. colorând numeroase stări sufleteşti, universale, dar în acelaşi timp atât de personale.

Poze de la concertul lui John Newman

• Concert John Newman la Summer Well 2014

Concert John Newman la Summer Well 2014

Click pentru a vedea toată galeria foto John Newman

Bastille a fost o trupa mult aşteptată şi iubită de public, astfel încât apariţia componentilor a stârnit rumoare şi aplauze în mod constant. Cu un sound aliniat muzicii actuale, fără o voce puternică, dar cu multe efecte electronice, formaţia a jonglat cu numeroase stări de la melancolie până la momente fericire eliberatoare prezente în hit-urile "Thing We Lost In The Fire", "Of The Night" sau "Pompeii". Balade pop şi sonorităţile forte in extenso au asigurat un setlist bine dozat şi frumos construit.

Concert Bastille la Summer Well 2014

Concert Bastille la Summer Well 2014 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Click pentru a vedea toată galeria foto Bastille

Lucrurile vor prinde un contur mult mai puternic în cea de-a doua zi, cu  un public mult mai numeros. The National, Miles Kane şi Placebo sunt numele îndelung aşteptate care vor puncta esenţa muzicii adevărate... once again.

Festivalul Summer Well este organizat de Livada pe Domeniul Știrbey din Buftea. Prima zi a celei de-a patra ediții a reunit peste 13000 de spectatori.

Bastille şi Lost Frequencies lansează piesa "Head Down" - AUDIO

Prima melodie de dans din 2024 a sosit şi combină doi hitmakeri de top, Bastille şi Lost Frequencies. Single-ul lor se numeşte "Head Down" şi aminteşte de colaborările lui Bastille cu Marshmello.

Coperta single Lost Frequencies Bastille Head Down
Coperta single Lost Frequencies Bastille Head Down │ FOTO: Bastille

"Head Down" este un track EDM clasic, pe care se remarcă sintetizatorul şi vocea lui Dan Smith, cu mult ecou şi un sound uşor de Coldplay. Cu mai puţină blândeţe şi mai multă înţelepciune încărcată în glas şi versuri. Noul track apare pe al treilea album Lost Frequencies. Dacă acest nume nu va spune multe, aflaţi că e vorba despre artistul dance din Belgia Felix De Laet.

Cel mai nou album al său se numeşte "All Stand Together" şi a fost lansat în 2023. Lost Frequencies pornea la drum în 2014 cu hitul "Are You With Me" şi de atunci a bifat o serie de colaborări şi remixuri care i-au păstrat relevanţa. Track-ul a ajuns pe locul întâi în topuri în nu mai puţin de 18 ţări.

Bastille a lansat în septembrie 2023 o versiune nouă a celui mai mare hit al său, "Pompeii", colaborare cu legendarul compozitor Hans Zimmer de această dată. Această ediţie nouă a apărut pentru a aniversa 10 ani de la apariţia melodiei originale în 2013. Pe atunci urca pe locul 2 în topul UK Singles. Versiunea din 2023 se numeşte "Pompei MMXIII" şi a apărut ca o idee bonus în vreme ce solistul Dan Smith lucra la alte proiecte cu Zimmer în studio. Acelaşi Smith a mai bifat o colaborare anul trecut, cu cântăreţul britanic pop Dylan pe piesa "Liar Liar".

Cei doi s-au apropiat după ce Dylan a deschis concerte Bastille din UK în turneul "Bad Blood X".

Bastille are o relaţie specială cu România, participând la festivalul Summer Well de două ori şi fiind o trupă apreciată. E activă din 2010 şi a pornit ca proiect solo al lui Dan Smith, dar ulterior s-a extins, incluzându-l pe clăparul Kyle Simons, basistul şi chitaristul Will Farquarson şi toboşarul Chris Wood. EP-ul şi single-ul de debut aveau să vină în 2023, iar primul album a fost "Bad Blood", lansat în 2013.