RECENZIE: Prima zi de Summer Well 2014 - FOTO

Summer Well... Acest festival de poveste şi-a deschis porţile anul acesta cu şi mai mare entuziasm şi voie bună faţă de anii precedenţi. Prima zi a celei de-a patra ediții a fost una a surprizelor şi a confirmărilor muzicale, unde am descoperit un public mai mult decât eclectic.

Concert John Newman la Summer Well 2014
Concert John Newman la Summer Well 2014 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

E firesc ca atunci când vorbeşti de un festival îndelung aşteptat să ai speranţe şi atunci când ele prind contur în faţa ta, să înţelegi că esti în cel mai potrivit loc pentru sufletul tău. Nu m-am aşteptat însă să fie un festival de-a dreptul sold out, unde a te mişca printre oameni echivalează cu un sport extrem. Oameni mulţi, extrem de mulţi, unii care veniseră strict pentru a face act de prezenţă  un fel de eveniment monden la scară mai redusă), alţii pentru a comenta ţinute şi alte lucruri prozaice, însă o mare parte pentru a vedea exclusiv show-urile programate. Consider că highlight-ul serii a fost John Newman alături de band-ul său, însă nici celelalte nume nu s-au lăsat mai prejos.

Concert Prides la Summer Well 2014

Concert Prides la Summer Well 2014 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Cu puţin după ora 17.00, Prides a intrat pe scenă, cu uşoare emoţii pe care cei trei membrii au reuşit să le facă faţă. Acest band scoţian de synthpop format chiar anul trecut, a excelat pe partea live, interpretând cu aplomb piesele aflate pe EP-ul "The Seeds You Sow", dar şi cover-ul "Time After Time".

Click pentru a vedea galeria foto Prides

Chloe Howl a reprezentat o surpriză live plăcută, mai ales atunci când am observat în jurul meu oameni cunoscători ai pieselor tinerei interpretate britanice. La cei 19 ani ai săi, artista a punctat un comportament sigur pe sine, în timp ce band-ul oferea o notă pregnantă de rock tuturor pieselor.

Concert Chloe Howl la Summer Well 2014

Concert Chloe Howl la Summer Well 2014 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Momentul "This Song's Not About You" mi-a confirmat că am în faţă o solistă despre care se vor scrie multe în anii următori, potenţialul fiind imens. A dansat şi a filtrat cu aparatele de fotografiat în timp ce povestea în tonuri pop pasaje din propria existenţă. ("It's not me that you think you need / It's not me cause we have torn apart /Let me go cause I need to breath / I won't be screwed in your paper heart.")

Poze de la concertul Chloe Howl

• Concert Chloe Howl la Summer Well 2014

Click pentru a vedea toată galeria foto Chloe Howl

The 1975 a fost un band care a reuşit să stârnească şi mai tare publicul şi în special, fetele, solistul Matt Healy având într-adevăr look-ul şi prestanţa unui star rock. Muzical vorbind, am avut de câteva ori senzaţia că ascult la nesfârşit aceeaşi linie melodică şi piesă, dar probabil că deja trupa din Manchester şi-a dobândit un stil de care nu poţi să te dezici vreo secundă. Un mix de indie rock, pop şi ceva elemente din new-wave m-au bucurat în special în momentul pieselor "Heart Out", "Chocolate" şi "You".

Concert The 1975 la Summer Well 2014

Concert The 1975 la Summer Well 2014 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Click pentru a vedea galeria foto The 1975

John Newman... orice cuvinte din nou pălesc. Acum doi ani, când descopeream varianta acustică a piesei "Cheating" am ştiut că omul din spatele monitorului va ajunge mare. Cu o carismă fenomenală, cu o voce inconfundabilă, tânărul englez a ştiut să facă magie pe scena de la Summer Well.

Concert John Newman la Summer Well 2014

M-a bucurat atât de tare prin show-ul său pus la punct, prin momentele de dans când aducea cu Michael Jackson, cu dăruirea pe care nu mulţi o au în timpul unui show live. M-a linişit şi întristat în momentele "Goodnight Goodbye" şi "Out Of My Head", pentru ca mai apoi să creioneze cu graţia unui Apollo învăluit de lumini clipe de bucurie şi speranţă prin "Not Giving In" şi "Love Me Again", piesele pe care publicul a explodat într-o manieră feerică neaşteptată. Backing-ul vocal a punctat de fiecare dată la capitolul sensibilitate, pentru ca band-ul să ducă tot show-ul în zona de rock conceptual, bine dozat prin riff-uri de chitară ameţitoare şi o secţie ritmică obsedantă. John a vorbit puţin cu publicul şi amintit cum oamenii îşi iau biletele din timp, aşteptând luni întregi ca festivalul să se înfăptuiască sub ochii lor. Un artist complex, John Newman a excelat din orice punct de vedere ai analiza. colorând numeroase stări sufleteşti, universale, dar în acelaşi timp atât de personale.

Poze de la concertul lui John Newman

• Concert John Newman la Summer Well 2014

Concert John Newman la Summer Well 2014

Click pentru a vedea toată galeria foto John Newman

Bastille a fost o trupa mult aşteptată şi iubită de public, astfel încât apariţia componentilor a stârnit rumoare şi aplauze în mod constant. Cu un sound aliniat muzicii actuale, fără o voce puternică, dar cu multe efecte electronice, formaţia a jonglat cu numeroase stări de la melancolie până la momente fericire eliberatoare prezente în hit-urile "Thing We Lost In The Fire", "Of The Night" sau "Pompeii". Balade pop şi sonorităţile forte in extenso au asigurat un setlist bine dozat şi frumos construit.

Concert Bastille la Summer Well 2014

Concert Bastille la Summer Well 2014 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Click pentru a vedea toată galeria foto Bastille

Lucrurile vor prinde un contur mult mai puternic în cea de-a doua zi, cu  un public mult mai numeros. The National, Miles Kane şi Placebo sunt numele îndelung aşteptate care vor puncta esenţa muzicii adevărate... once again.

Festivalul Summer Well este organizat de Livada pe Domeniul Știrbey din Buftea. Prima zi a celei de-a patra ediții a reunit peste 13000 de spectatori.

Festivalul Sziget anunţă un program de evenimente culturale pentru ediţia din acest an; Iată headlinerii

Festivalul Sziget, una dintre cele mai mari atracţii ale circuitului de festivaluri din Europa va include începând din 2022 şi un program de evenimente de culturale. Aceasta este o premieră, care va însoţi reprezentaţiile unor headlineri cu nume mari, de la Arctic Monkeys la Dua Lipa, Calvin Harris şi Tame Impala.

Sziget Festival 2022
Sziget Festival 2022 │ FOTO: Sziget Festival mobile.twitter.com

Festivalul din Budapesta are loc între 10 şi 15 august 2022 şi va include pe lângă reprezentaţii muzicale şi evenimentele culturale. E vorba despre teatru, spectacole cu specific burlesc, comedie, dans contemporan, numere de jazz, folk şi world music. Pe listă se află şi Cirque du Sziget, care include reprezentaţii de circ, fără a implica animale totuşi, dar şi Magic Mirror, o scenă dedicată exprimării artistice a comunităţii LGBTQ.

Va fi înfiinţat şi un Global Village, care are scopul de a "aduce lumea împreună pe o singură scenă". Va avea loc şi un teatru urban uriaş, care va scăpa participanţii la festival de frici, ridicându-i foarte sus cu o macara pentru un show de dans la mare înălţime. Va fi şi un târg de produse şi lista de surprize continuă. Încercând să împace toate gusturile, Sziget Festival şi-a asigurat un lineup solid şi la scena nouă de muzică electronică, Samsung Colosseum.

Acolo îi vom auzi pe Ken Block, La Fleur, Matador, Paula Temple, Troxle, Sasha, Zioneer şi Joone. Organizatorii au promis o zonă specializată pe muzică electronică, cu petreceri de la prânz până dimineaţă a doua zi. La scenele principale apar Kings of Leon, Arctic Monkeys, dar şi Justin Bieber, Steve Aoki, Bastille, şi Sam Fender.

Festivalul se desfăşoară în inima Budapestei, pe Insula Obuda. O parte din categoriile de bilete şi abonamente sunt deja sold out, dar puteţi cumpăra un abonament pe 6 zile la 335 de euro, unul pe 3 zile la 236 euro şi se plătesc încă 150 de euro pentru un upgrade VIP. Biletele pe o zi costă 80 de euro. Festivalul se desfăşoară din 1993 încoace şi se ţine în general la începutul lunii august. Este considerat un soi de Woodstock european şi s-a înfrăţit cu festivalul Peninsula la începutul anilor 2000. Foarte important de spus că ediţiile din 2020 şi 2021 nu s-au ţinut din cauza pandemiei, deci ultima ediţie a fost în 2019.

Atunci au participat 530.000 de oameni.

<< aug. 2022 >>
1 2 3 4 5 6 7