RECENZIE: Steve Vai,The Story of Light la București

Steve Vai a concertat din nou la Bucuresti aducand The Story of Light intr-un show bun si nebun. Sala Palatului a fost aproape plina, deschiderea fiind facuta de Beverly McClellan. Citeste recenzia concertului si vezi pozele live.

Steve Vai s-a întors la București și a adus cu el The Story of Light (Povestea luminii) într-un show bun și nebun. Sala Palatului a fost aproape plină, iar publicul s-a încălzit în prima zi de noiembrie mai întâi cu repriza de blues oferită de Beverly McClellan.

Steve Vai in concert la Sala Palatului din Bucuresti pe 1 noiembrie 2012

Vezi toată galeria foto Steve Vai

Finalista concursului The Voice - ediția americană - a fost aleasă de Vai să cânte în deschiderea concertelor sale pentru vocea ei specială, care a fost comparată cu cea a lui Janis Joplin. După ce spectatorii au cântat Purple Rain alături de Beverly, cu 2 minute înainte de ora stabilită, Steve Vai și-a făcut apariția pe scenă surâzător și relaxat, de parcă ar fi venit la o întâlnire cu prietenii: "You are looking gorgeous. I can see you with my guitar!"(Sunteți superbi. Vă văd cu chitara mea).

Steve Vai in concert la Bucuresti 2012

După ce a electrizat publicul cu primele acorduri și apoi a trezit suspine și țipete cu Tender Surrender, Steve le-a dat ocazia și celorlalți membri ai trupei sale să arate de ce sunt în stare. Printre melodiile care au ținut fanii în priza mai bine de 2 ore și jumătate nu au lipsit For the Love of God și Racing the World. Show-ul a fost presărat și cu momente oferite de chitaristul Dave Weiner, Deborah Henson-Conant la harpă electrică și bateristul Jeremy Colson. Toți trei i-au lăsat cu gura căscată pe spectatori, fiindu-le greu să uite show-ul total din prima seară de noiembrie 2012.

Deborah Henson-Conant  alaturi de Steve Vai in concert la Bucuresti 2012

Deborah Henson-Conant alaturi de Steve Vai in concert la Bucuresti 2012

Steve Vai a părut apoi că s-ar fi mutat în gradina casei sale și a domolit ritmul cu Rescue Me or Bury Me, stând așezat cu chitara pe genunchi. Spectacolul nu a fost lipsit de comic. Steve și Jeremy au schimbat replici amuzante care au provocat răsete în sală. “Ești atât de slăbănog, încât arăți ca jumătate din litera H", i-a spus Jeremy lui Steve, care nu l-a iertat: "Am pantofi mai bătrâni decât tine!". Mai mult, Halloween-ul a fost marcat prin apariția unui craniu vorbitor, "prietenul" lor de joacă. Apoi, după ce s-a transformat într-un șerif stelar în costum cu leduri multicolore, a dus la extrem acutele chitarei sale, lăsând publicul fără suflare. Steve Vai a cerut și ajutorul fanilor pentru a compune un cântec. Trei puști au avut șansa vieții să urce pe scenă lângă legendarul chitarist și să dicteze trupei lui, fiind răsplătiți cu pene de chitară.

Steve Vai a mulțumit în românește și a revenit pe scenă pentru un bis urmărit în picioare de toți cei prezenți. Fanii au fost emoționați la plecare de promisiunea lui Vai că va reveni într-un loc atât de special, dar și de ultimele cuvinte adresate: "God bless you and remember: life is good!" (Dumnezeu să vă binecuvânteze și nu uitați: viața e bună!)

Publicul venit pentru Steve Vai la Sala Palatului

Setlist Steve Vai, Sala Palatului 2012

1. Racing the World
  2. Velorum
  3. Band Intros
  4. Building the Church
  5. Tender Surrender
  6. Gravity Storm
  7. Dave Weiner Acoustic Guitar Solo
  8. Weeping China Doll
  9. The Moon And I
  10. The Animal
  11. Whispering a Prayer
  12. Audience Is Listening
  13. Deborah Henson-Conant harp solo
  14. Rescue Me or Bury Me
  15. Sisters
  16. Treasure Island (With The Beast)
  17. Salamanders
  18. Pusa Road
  19. Jeremy Colson drum solo
  20. The Ultra Zone
  21. Frank
  22. Build Me a Song
  23. For the Love of God
    Bis
  24. Taurus Bulba

Vezi toată galeria foto Steve Vai

Concertul lui Steve Vai a fost ultimul organizat de Emagic în acest an. Pentru 2013 agenția a confirmat până acum show-urile Mark Knopfler pe 25 aprilie și Depeche Mode pe 15 mai. Festivalul B’ESTFEST 2013 se va derula între 5 și 7 iulie 2013.

Un comentariu

Industria muzicala

Steve Vai participă la conferința Mastering the Music Business 2021

Steve Vai a confirmat participarea la cea de-a șasea ediție a conferinței Mastering the Music Business (MMB). Evenimentul se va defășura în perioada 31 august - 2 septembrie 2021.

Alături de Steve Vai, la MMB vor fi prezenți numeroși speakeri români și internaționali, din industria muzicală și din industriile adiacente, atât din România, cât și din Franța, Marea Britanie, Olanda, Estonia, Belgia, Polonia sau Statele Unite ale Americii.

Steve Vai va fi intervievat de Dan Fințescu, moderator MMB și Programs Director la Kiss FM. Participanții la conferință vor putea, de asemenea, să-i adreseze întrebări.

"Sunt extrem de norocos că voi avea șansa să-l intervievez pe Steve Vai în cadrul conferinței. Este un artist complet, cu o viziune asupra muzicii greu de clasificat, dar cu siguranță unică, și de la care avem multe de învățat. De la skillurile lui extraordinare de chitarist și tehnicile de învățare pe care le aplică, până la inovațiile sale celebre, cum ar fi chitarele Ibanez JEM și The Universe. Participanții la conferință vor putea să-i adreseze întrebări artistului și sunt nerăbdător să văd ce subiecte se vor dezbate", a declarat Dan Fințescu.

Chitarist virtuos, compozitor vizionar și producător desăvârșit, Steve Vai și-a uimit fanii de-a lungul anilor cu abilitățile sale excepționale de chitară și muzicalitate. Vai a avut turnee în toată lumea ca artist solo, ca membru al G3, și alături de Frank Zappa, David lee Roth, Alcatrazz și Whitesnake. Cu o discografie de peste 60 de albume, Steve Vai este câștigător a trei premii Grammy, având 10 nominalizări și o listă impresionantă de recunoașteri pentru cel mai bun chitarist, de la diverse publicații și organizații.

Ce teme vor fi dezbătute la Mastering the Music Business 2021

Interviul cu Steve Vai va avea loc în mediul online și va transmis, în direct, în sala de conferință. Alături de acesta, vor participa, într-un format hibrid (cu prezență fizică sau online), zeci de speakeri români și internaționali din industria muzicală, din peste 20 de țări, care vor aborda teme de interes pentru actorii din industria muzicală: schimbările de paradigmă în industria muzicală românească și relația ei cu autoritățile din România, cum s-au adaptat artiștii la noua realitate, schimbările la nivel mondial în publishing și vânzările de cataloage mari, noile trenduri în genurile muzicale sau viitorul industriei muzicii live.

Bilete la MMB 2021

Cea de-a șasea ediție a conferinței MMB va avea loc în perioada 31 august - 2 septembrie, într-un format hibrid (online-offline), la Hotel Caro și Club Expirat din București. Biletele care permit accesul la conferință s-au pus în vânzare online. Biletele cumpărate pentru ediția din 2020 vor garanta accesul la #MMB2021.

Despre MMB

Conferința Mastering the Music Business este primul și cel mai mare eveniment profesional organizat în România pe teme de industrie muzicală. Evenimentul se adresează artiștilor, managerilor, agentiilor de booking, agențiilor de PR muzical și celorlalți reprezentanți ai industriei - tour manageri, avocați, promoteri, reprezentați ai label-urilor majore și independente.

În cele cinci ediții de până acum au participat peste 200 de speakeri din România, Europa și Statele Unite ale Americii. Conferința MMB a fost înființată în anul 2016 și este organizată de Asociația RAW Music. Mastering the Music Business este susținut de HEMI (Hub for the Exchange of Music Innovation), proiect co-finanțat prin programul Europa Creativă. Cea de-a șasea ediție este sponsorizată de Merlin.