RECENZIE: Status Quo, boogie fără vârstă - FOTO

Muzica nu are vârstă - este gândul persistent in timpul concertului Status Quo de la Sala Palatului din Bucureşti. Citeste recenzia concertului si vezi galeria foto pe InfoMusic.

Status Quo in concert la Sala Palatului pe 17 octombrie 2012

Muzica nu are vârstă”, este gândul cu care am rămas în minte pe tot parcursul concertului Status Quo de la Sala Palatului din Bucureşti. Am avut încă o dovadă a faptului ca piesele bune nu îmbătrânesc niciodată, iar talentul şi plăcerea de a cânta a muzicienilor nu sunt nici ele afectate de trecerea anilor. Pe parcusul serii, publicul a cântat alături de formația britanică hiturile “Caroline”, “In the Army”, “Whatever You Want”, dar a participat și pe piese noi de pe discul Quid Pro Quo.

Am avut parte, de fapt, de două dovezi ale acestei idei, cea de-a doua venind din partea grupului VH2, care a deschis concertul Status Quo. Bucurându-se de zece ani de existenţă în această formulă, dar de mulţi alţi zeci de carieră muzicală, cei de la VH2 au început în forţă concertul cu piesa “Balada Controlorului”, invitând publicul să cânte alături de ei încă de la primul refren. Cătălin Căţoiu, Eugen Sonia, Cătălin Tuţă Popescu, Răzvan Lupu, Mihai Pocorschi, Gabriel Cotabiţă şi tânărul Vladimir Pocorschi au dat energie timp de jumătate de oră publicului care le fredona cuvânt cu cuvânt melodiile, conturând încă de pe acum ideea de muzică fără vârstă. Ce-i drept, tânărul Pocorschi a făcut o notă uşor discordantă prin avântările sale cu chitara însoţite de mişcări din registrul death-metalului, dar am pus totul pe seama mândriei de a cânta alături de tatăl său într-o trupă atât de valoroasă.

Gabriel Cotabita (VH2) in concert la Sala Palatului

Vezi toată galeria de poze cu VH2

Cei de la VH2 au părăsit scena în aplauze si chiote, promiţându-ne un spectacol pe măsură al celor de la Status Quo. Încă din momentul în care aparatura trupei britanice a fost instalată, am apreciat eleganţa şi felul deosebit în care arăta scena, cu amplificatoare aşezate ordonat pe scenă, totul în alb şi negru, în acelaşi ton cu membrii trupei care şi-au făcut apariţia destul de repede, fără să ne lase să îi aşteptăm prea mult.

Riffurile de boogie rock specific trupe britanice au umplut Sala Palatului încă de la primul sunet de chitară, iar lookul tineresc alături de charisma muzicienilor au făcut o parte din public să se ridice şi să danseze fără să se mai aşeze jos până la final.

Deşi au mai bine de patruzeci de ani de experienţă muzicală, membrii trupei Status Quo păreau că se bucură de ceea ce fac la fel ca la douăzeci de ani, acoperind întreaga scenă, interacţionând unul cu celălalt constant, făcând trenuleţe şi glume cu publicul. Solistul şi chitaristul Francis Rossi a avut grijă în mod special de comunicarea cu publicul, atât verbal cât şi non-verbală, făcându-ne să râdem în repetate rânduri.

Publicul a fost unul neaşteptat de variat, de cald şi de entuziasmat. Pe tot parcursul concertului in lateralalele scenei s-au aflat grupuri de tineri care nu depăşeau o medie de 18 ani şi care au asigurat o doza deosebită de bună-dispoziţie atmosferei. Unul dintre aceşti tineri a avut chiar lacrimi în ochi o bună parte din spectacol, neputându-şi ascunde emoţiile.

Instrumentiştii şi-au dovedit măiestria şi talentele multiple în numeroase demonstraţii de chitară din partea lui Francis Rossi, Rick Parfait și Andy Bown, de voce din partea lui Francis Rossi şi Rick Parfait, de clape din partea lui Andy Bown, şi desigur, de baterie de la Matt Letley și bass de la John “Rhino” Edwards.

Sonorizarea a fost una foarte bună, spre deosebire de cea a trupei VH2, care ne-a creat o mică doză de disconfort iniţial, care s-a liniştit atunci când tehnologia trupei britanice şi-a demonstrat calitatea. De asemenea jocul de lumini a fost interesant, contribuind la atmosfera energică a concertului.

Status Quo au cântat neobosiţi o ora şi jumătate, au bisat, au dat mâna cu publicul, au oferit pene de chitară şi autografe, după care s-au retras, lăsând amintiri şi emoţii în urmă, cum probabil au făcut deseori de-a lungul timpului. După concertul de la București, trupa a plecat către Sofia la următorul show, urmând ca în luna noiembrie să cânte în Moscova, Munchen, Regensburg și Frankfurt.

Setlist Status Quo:

1. Caroline
  2. Something 'bout You Baby I Like (Tom Jones cover)