clasica

Lacul Lebedelor a înghețat Sala Palatului, Imperial Ice Stars au încălzit sufletele - FOTO

Impresii de la spectacolul pe gheață Lacul Lebedelor. Trupa Imperial Ice Stars a venit în premieră la București, citește recenzia, urmărește fotografiile.

Lacul Lebedelor – The Imperial Ice Stars la Sala Palatului pe 20 februarie 2013

Seara de 20 februarie 2013 a fost una mai mult decât specială. Mulți oameni și-au adus aminte de perfecțiunea muzicii clasice și de coregrafia spectaculoasă a unui spectacol iubit de generații întregi, “Lacul Lebedelor”. The Imperial Ice Stars, o companie de balet pe gheață celebră în lumea întreagă, a susținut pentru prima oară la București un spectacol grandios, evenimentul organizat de Project Events. Pe lângă cele 2 reprezentații de la Sala Palatului, trupa de patinatori a mers și la Constanța.

Lacul Lebedelor  The Imperial Ice Stars la Sala Palatului pe 20 februarie 2013

Lacul Lebedelor The Imperial Ice Stars la Sala Palatului pe 20 februarie 2013

Abordarea a fost una nouă, diferită, cu unele elemente în plus, dar majoritatea trăsăturilor au rămas aceleași ca în baletul clasic. Nu au lipsit momente precum "pas de quatre" al celor patru lebede, coregrafii speciale din cadrul balului petrecut la castel, dansul spaniol, cel napolitan, confruntarea dintre personajul negativ Rothbart și prințul Siegfried, totul fiind încadrat pe muzica compusă de Tchaikovsky, care a întregit atmosfera de visare.

Principalul element distinctiv a rămas faptul că lebăda albă Odette și cea neagră Odile au fost interpretate de patinatoare diferite. Un punct culminat poate fi încadrat momentul în care prințul a oferit un spectacol la înălțime alături de cele două soliste principale, cei trei reușind să plutească în aer cu ajutorul unor panglici.

Pentru neofiți, cred că există minusul că povestea nu este foarte clar conturată. Față de partitura clasică, unde existau patru acte, spectacolul susținut de patinorii ruși este mai scurt (două ore jumătate). Comprimarea a fost compensată prin introducerea unor elemente spectaculoase precum diferite salturi în aer sfidând gravitația, acrobații, elemente de echilibristică, jocuri de lumini, existența unui perimetru de foc, zăpadă și proiecții interesante.

Coregrafia poate fi denumită clar una inovativă, cu artiști care pe lângă faptul că sunt buni dansatori sunt și excelenți actori, au și marea calitate să comunice atât prin mișcările trupurilor lor, dar și prin mimica facială. Ideea de bază pe care orice dansator trebuie să o înțeleagă rămâne aceeași: degeaba ai o tehnică bună, o coregrafie impecabilă, dacă nu simți ceea ce dansezi, dacă aceea creație nu izvorăște din tine și nu îi dai o notă personală.

Un spectacol frumos, o ocazie plăcută pentru că publicul să se detașeze de lumea agitată și să pătrundă în spațiul de basm creat cu ajutorul muzicii și a patinajului artistic.

Poze din partea introductivă din Lacul Lebedelor (pe gheață)

Vezi galeria completă