Megadeth a însuflețit inimile rockerilor

Una dintre trupele "The Big Four of Trash" a concertat la Arenele Romane. Megadeth a ajuns în România pe 13 iulie, promovând ultimul album al trupei, „Dystopia”.

Concert Megadeth la Arenele Romane pe 13 iulie 2016 │ FOTO: Andrei Zidaroiu / InfoMusic.ro

Cei care au crescut cu Metallica, Slayer sau Anthrax au fost pe 13 iulie la concert, pentru că Megadeth nu putea fi ratat sub nicio formă. I-am aşteptat, au venit, au cantat și au plecat. Chiar dacă ultimul lor album nu are un nume original, ”Dystopia” figurând şi pe listele celor de la Iced Earth, care şi-au lansat propria Dystopia acum caţiva ani, iată că a venit şi rândul celor de la Megadeth să cânte despre haos şi teroare.

Playlistul concertului a avut multe piese din acest album, pe care unii critici îl consideră superb, în timp ce alţii îl pun pe linie moartă, alături de ”SuperCollider”. Într-adevăr, această nouă apariţie discografică are şi piese pe care orice fan thrash metal le apreciază şi le poate considera reuşite, dar şi unele care nu se ridică la valoarea celor lansate la începuturile trupei. Da, poate că ”Dystopia” nu este un album monumental, cum ne-am fi aşteptat de la Dave Mustaine, dar cred că această trupă mai are multe de spus.

Concert Megadeth la Arenele Romane pe 13 iulie 2016

Astfel, primele acorduri care au dat undă verde nebuniei din concert au fost din piesele Prince of Darkness, Hangar 18 şi The Threat is Real. Riffurile chitarelor au creat o adevărată isterie, toţi cei din public simţind cum inimile au început să pompeze din ce în ce mai mult sânge. Deja starea pentru metal de calitate era creată şi s-a păstrat pentru aproape două ore, cât a durat concertul americanilor.

Injecţia cu adrenalină marca Megadeth i-a făcut pe toţi cei din public să fie alături de Dave în călătoria lui prin albumele mai vechi şi mai noi. Astfel, am simţit fiecare notă a lui Mustaine, am trăit fiecare vers al pieselor şi am simţit tristeţea din ”Tornado of Souls”, pe care acesta a cântat-o dedicând-o lui Nick Menza, drumm-erul Megadeth în perioadele 1989-1998 și în 2004 şi care a murit în luna mai a acestui an, în urma unui infarct, în timp ce se afla pe scenă, alături de trupa OHM. Nick Menza, nu te vom uita niciodată.

Au urmat piese precum Poisonous Shadow, She Wolf, Wake up Dead sau In my darkness hour, ale căror versuri erau şi pe buzele celor care au fremătau în faţa scenei. Însă adevăratele boost-uri metal au venit odată cu piesele A Toute le Monde şi Symphony of Destruction, melodii super-cunoscute de toţi rockerii şi care fac parte din Abecedarul oricărui pasionat de muzică. Nu cred că a existat vreo petrecere metal din liceu la care cele două piese să nu fi fost la loc de cinste în playlist-urile tinerilor aşa că ascultate acum, live, emoţiile au fost mari pentru cei care au retrăit anii adolescenţei. O masă de oameni a simţit asta şi a strigat din toţi rărunchii ”A tout le monde/ A tous mes amis/ Je vous aime/ Je dois partir”.

Chiar și pentru Mustaine a fost un moment emoţionant când a observat că toţi cântă cu el piese de la începutul anilor 90. Dar un rocker care de peste 30 de ani a tot urcat pe scene ştie să-şi mascheze stările, aşa că nu ne-a arătat decât un zâmbet de mulţumire.

Chiar dacă acustica de la Arenele Romane i-a determinat pe mulţi să plece înainte de terminarea concertului care a durat aproape 2 ore, pe motiv că haosul de sunete nu avea nicio legătură cu piesele trupei, luată în ansamblu, experienţa a fost una reuşită pentru sufletul şi inimile rockerilor adevăraţi.

Setlist concert Megadeth 13 iulie 2016:

1. Prince of Darkness
  2. Hangar 18
  3. Tornado of Souls
  4. Poisonous Shadows
  5. She-Wolf
  6. Wake up Dead
  7. In my Darkest Hour
  8. Trust
  9. A Tout Le Monde
  10. Post American World
  11. Down Patrol
  12. Poison Was the Cure
  13. Conquer or Die
  14. Fatal Illusion
  15. Sweating Bullets
  16. Dystopia
  17. Symphony of Destruction
  18. Rattlehead
  19. Peace Sells

1. Holy Wars...The Punishment Due
  2. Silent Scorn
  3. Shadow of Death

Dave Mustaine a fost invitat la Joe Rogan: "Eram în Metallica la doar 20 de ani, mi-au păstrat riff-urile pe 3 albume"

După câţiva comedianţi, Joe Rogan a schimbat registrul şi l-a invitat în episodul de pe 23 august al podcastului sau solistul Megadeth, Dave Mustaine. S-a vorbit despre Metallica, despre noul album Megadeth, despre droguri şi arte marţiale. Crâmpeie găsiţi şi pe YouTube.

Dave Mustaine podcast Joe Rogan 2022
Dave Mustaine podcast Joe Rogan 2022 │ FOTO: Joe Rogan Experience

Apariţia lui Dave Mustaine la cel mai popular podcast de pe glob nu este o coincidenţă, a fost folosit ca un mecanism promoţional pentru noul album Megadeth. "The Sick, the Dying... and the Dead!" va debuta pe 2 septembrie 2022, iar până acum am avut parte de 3 single-uri de pe LP, fiecare cu un câte un videoclip memorabil. Mustaine a vorbit despre multe subiecte în acest podcast de aproape 3 ore, inclusiv despre copilăria sa, care a inclus integrarea sa în Martorii lui Iehova la doar 7 ani.

Am aflat şi cum a pust Mustaine un blestem pe o fată în adolescenţă, care a făcut-o să se îndrăgostească de el. S-a discutat şi despre faptul că solistul făcea parte din Metallica la fragedă vârstă de 20 de ani. Aparent riff-urile sale au fost păstrate de Metallica şi folosite din plin pe primul album, pe al doilea şi chiar şi pe al treilea. Iar creierul Megadeth nu a primit chiar toate veniturile generate din drepturile de autor pentru acele riff-uri. Totuşi, Dave nu mai resimte animozitate faţă de foştii colegi, considerând că a depăşit momentul.

Aflăm şi că Mustaine are centură neagră, e pasionat de artele marţiale şi chiar a făcut sparring cu oameni pe care Joe Rogan îi cunoaşte îndeaproape. Invitatul nu s-a ferit să vorbească despre religie, despre faptul că e creştin şi că religia sa se reflectă în versurile pieselor sale. El a redescoperit religia cu 15 ani în urmă şi şi-a schimbat modul în care percepe lumea şi în care interacţionează cu ea.

S-a vorbit despre narcotice, despre faptul că rockstar-urile din ziua de azi se cam feresc de droguri, mai ales după o vârstă, cel puţin în anturajul lui Dave. A fost interesantă şi povestea legată de Jimi Hendrix, coverurile realizate de Mustaine pentru Hendrix Experience, dar şi perioada când Hendrix era "chiriaşul" lui Ringo de la Beatles.

Acest podcast de la Joe Rogan e poate cel mai lung interviu acordat vreodată de cel mai celebru roşcat din metal. Îl face mai simpatic şi mai uman, pe alocuri şugubăţ şi plin de umor.

Concert Depeche Mode 2023

<< nov. 2022 >>