Megadeth a însuflețit inimile rockerilor

Una dintre trupele "The Big Four of Trash" a concertat la Arenele Romane. Megadeth a ajuns în România pe 13 iulie, promovând ultimul album al trupei, „Dystopia”.

Concert Megadeth la Arenele Romane pe 13 iulie 2016 │ FOTO: Andrei Zidaroiu / InfoMusic.ro

Cei care au crescut cu Metallica, Slayer sau Anthrax au fost pe 13 iulie la concert, pentru că Megadeth nu putea fi ratat sub nicio formă. I-am aşteptat, au venit, au cantat și au plecat. Chiar dacă ultimul lor album nu are un nume original, ”Dystopia” figurând şi pe listele celor de la Iced Earth, care şi-au lansat propria Dystopia acum caţiva ani, iată că a venit şi rândul celor de la Megadeth să cânte despre haos şi teroare.

Playlistul concertului a avut multe piese din acest album, pe care unii critici îl consideră superb, în timp ce alţii îl pun pe linie moartă, alături de ”SuperCollider”. Într-adevăr, această nouă apariţie discografică are şi piese pe care orice fan thrash metal le apreciază şi le poate considera reuşite, dar şi unele care nu se ridică la valoarea celor lansate la începuturile trupei. Da, poate că ”Dystopia” nu este un album monumental, cum ne-am fi aşteptat de la Dave Mustaine, dar cred că această trupă mai are multe de spus.

Concert Megadeth la Arenele Romane pe 13 iulie 2016

Astfel, primele acorduri care au dat undă verde nebuniei din concert au fost din piesele Prince of Darkness, Hangar 18 şi The Threat is Real. Riffurile chitarelor au creat o adevărată isterie, toţi cei din public simţind cum inimile au început să pompeze din ce în ce mai mult sânge. Deja starea pentru metal de calitate era creată şi s-a păstrat pentru aproape două ore, cât a durat concertul americanilor.

Injecţia cu adrenalină marca Megadeth i-a făcut pe toţi cei din public să fie alături de Dave în călătoria lui prin albumele mai vechi şi mai noi. Astfel, am simţit fiecare notă a lui Mustaine, am trăit fiecare vers al pieselor şi am simţit tristeţea din ”Tornado of Souls”, pe care acesta a cântat-o dedicând-o lui Nick Menza, drumm-erul Megadeth în perioadele 1989-1998 și în 2004 şi care a murit în luna mai a acestui an, în urma unui infarct, în timp ce se afla pe scenă, alături de trupa OHM. Nick Menza, nu te vom uita niciodată.

Au urmat piese precum Poisonous Shadow, She Wolf, Wake up Dead sau In my darkness hour, ale căror versuri erau şi pe buzele celor care au fremătau în faţa scenei. Însă adevăratele boost-uri metal au venit odată cu piesele A Toute le Monde şi Symphony of Destruction, melodii super-cunoscute de toţi rockerii şi care fac parte din Abecedarul oricărui pasionat de muzică. Nu cred că a existat vreo petrecere metal din liceu la care cele două piese să nu fi fost la loc de cinste în playlist-urile tinerilor aşa că ascultate acum, live, emoţiile au fost mari pentru cei care au retrăit anii adolescenţei. O masă de oameni a simţit asta şi a strigat din toţi rărunchii ”A tout le monde/ A tous mes amis/ Je vous aime/ Je dois partir”.

Chiar și pentru Mustaine a fost un moment emoţionant când a observat că toţi cântă cu el piese de la începutul anilor 90. Dar un rocker care de peste 30 de ani a tot urcat pe scene ştie să-şi mascheze stările, aşa că nu ne-a arătat decât un zâmbet de mulţumire.

Chiar dacă acustica de la Arenele Romane i-a determinat pe mulţi să plece înainte de terminarea concertului care a durat aproape 2 ore, pe motiv că haosul de sunete nu avea nicio legătură cu piesele trupei, luată în ansamblu, experienţa a fost una reuşită pentru sufletul şi inimile rockerilor adevăraţi.

Setlist concert Megadeth 13 iulie 2016:

1. Prince of Darkness
  2. Hangar 18
  3. Tornado of Souls
  4. Poisonous Shadows
  5. She-Wolf
  6. Wake up Dead
  7. In my Darkest Hour
  8. Trust
  9. A Tout Le Monde
  10. Post American World
  11. Down Patrol
  12. Poison Was the Cure
  13. Conquer or Die
  14. Fatal Illusion
  15. Sweating Bullets
  16. Dystopia
  17. Symphony of Destruction
  18. Rattlehead
  19. Peace Sells

1. Holy Wars...The Punishment Due
  2. Silent Scorn
  3. Shadow of Death

Megadeth şi-a concediat basistul, pe David Ellefson; Iată motivul

Megadeth a anunţat pe 24 mai că s-a despărţit de basistul David Ellefson, în urma unui scandal sexual. Artistul în vârstă de 56 de ani este basist şi cofondator al trupei Megadeth, făcând parte din grup de la debutul din 1983 şi până la destrămarea din 2002. Ulterior avea să ajungă din nou în trupă între 2010 şi 2021. Motivul despărţirii de această dată este unul legat de imagine, un scandal sexual.

Dave Mustaine si David Ellefson in 2017
Dave Mustaine si David Ellefson in 2017 │ FOTO: Dave Mustaine twitter.com

Artistul din Minnesota a fost dat afară din trupă, aşa cum chiar solistul Dave Mustaine declară. Vestea vine într-o perioadă când noul album Megadeth e aproape gata şi se discută despre concerte şi turnee de promovare. Mustaine şi-a revenit după tratamentul pentru cancer la gât, afecţiune diagnosticată în 2019. Ultimul an a fost petrecut compunând, înregistrând şi recăpătând energia necesară vieţii de rock star. La început de an am avut şi un teaser pentru noul LP, unul mai heavy şi mai tehnic decât cele dinainte.

Ultimul release al trupei a fost "Dystopia", lansat în 2016, iar titlul preliminar pentru viitorul material ar fi "The Sick, The Dying and the Dead", deşi nu e bătut în cuie.

Revenind la scandalul legat de basist, un moment jenant a apărut cu două săptămâni în urmă, atunci când imagini şi filmări cu artistul alături de o femeie care nu e soţia sa au ajuns online. Cazul nu era singular, deoarece la început de lună mai 2021, mesaje cu tentă sexuală şi filmări cu Elefson cu tentă explicită au ajuns pe Twitter. Au urmat acuzaţii de grooming şi flirt cu un fan minor.

Iată postarea oficială a trupei Megadeth în social media:

Nu luăm această decizie cu uşurinţă. Deşi nu cunoaştem toate detaliile despre ce s-a petrecut, cu o relaţie deja şubrezită, ceea ce s-a aflat acum e de ajuns încât colaborarea să fie imposibilă pe viitor. Aşteptăm cu nerăbdare să ne revedem cu fanii în această vară în turneu şi abia aşteptăm să împărţim cu voi muzică nouă. Este aproape gata.

Pe 10 mai, David Ellefson a dat următoarea declaraţie:

Aş acum probabil ştiţi (sau nu), anumite conversaţii private şi personale au ajuns online, lansate cu intenţii rele de către o terţă parte care nu era autorizată să le aibă sau să le partajeze. Deşi sunt jenante, vreau să discut despre ele cât mai deschis şi onest posibil. Nu este ceva de care sunt mândru, dar erau conversaţii private, interacţiuni adulte, scoase din context şi manipulate pentru a dăuna reputaţiei, carierei şi familiei mele.

Ellefson a postat şi o captură de ecran din postarea social media a femeii care l-a acuzat, negând că era minoră la acel moment. Ea filmase momente intime cu muzicianul şi le-a arătat unui prieten, urmând apoi scăparea online.

De remarcat că în ultimii ani Dave Mustaine şi Ellefson nu au fost chiar cei mai buni prieteni. La reînfiinţarea trupei în 2004 a fost recrutat basistul Iced Earth, James MacDonough în locul lui Ellfeson. În 2004 începea şi un proces între Ellefson şi Megadeth, cu daune de 18 milioane de dolari cerute de basist. Până la urma muzicianul revenea în trupă în 2010.

David este şi pastor luteran şi este căsătorit cu Julie Ellefson de 27 de ani.