Megadeth a însuflețit inimile rockerilor

Una dintre trupele "The Big Four of Trash" a concertat la Arenele Romane. Megadeth a ajuns în România pe 13 iulie, promovând ultimul album al trupei, „Dystopia”.

Concert Megadeth la Arenele Romane pe 13 iulie 2016 │ FOTO: Andrei Zidaroiu / InfoMusic.ro

Cei care au crescut cu Metallica, Slayer sau Anthrax au fost pe 13 iulie la concert, pentru că Megadeth nu putea fi ratat sub nicio formă. I-am aşteptat, au venit, au cantat și au plecat. Chiar dacă ultimul lor album nu are un nume original, ”Dystopia” figurând şi pe listele celor de la Iced Earth, care şi-au lansat propria Dystopia acum caţiva ani, iată că a venit şi rândul celor de la Megadeth să cânte despre haos şi teroare.

Playlistul concertului a avut multe piese din acest album, pe care unii critici îl consideră superb, în timp ce alţii îl pun pe linie moartă, alături de ”SuperCollider”. Într-adevăr, această nouă apariţie discografică are şi piese pe care orice fan thrash metal le apreciază şi le poate considera reuşite, dar şi unele care nu se ridică la valoarea celor lansate la începuturile trupei. Da, poate că ”Dystopia” nu este un album monumental, cum ne-am fi aşteptat de la Dave Mustaine, dar cred că această trupă mai are multe de spus.

Concert Megadeth la Arenele Romane pe 13 iulie 2016

Astfel, primele acorduri care au dat undă verde nebuniei din concert au fost din piesele Prince of Darkness, Hangar 18 şi The Threat is Real. Riffurile chitarelor au creat o adevărată isterie, toţi cei din public simţind cum inimile au început să pompeze din ce în ce mai mult sânge. Deja starea pentru metal de calitate era creată şi s-a păstrat pentru aproape două ore, cât a durat concertul americanilor.

Injecţia cu adrenalină marca Megadeth i-a făcut pe toţi cei din public să fie alături de Dave în călătoria lui prin albumele mai vechi şi mai noi. Astfel, am simţit fiecare notă a lui Mustaine, am trăit fiecare vers al pieselor şi am simţit tristeţea din ”Tornado of Souls”, pe care acesta a cântat-o dedicând-o lui Nick Menza, drumm-erul Megadeth în perioadele 1989-1998 și în 2004 şi care a murit în luna mai a acestui an, în urma unui infarct, în timp ce se afla pe scenă, alături de trupa OHM. Nick Menza, nu te vom uita niciodată.

Au urmat piese precum Poisonous Shadow, She Wolf, Wake up Dead sau In my darkness hour, ale căror versuri erau şi pe buzele celor care au fremătau în faţa scenei. Însă adevăratele boost-uri metal au venit odată cu piesele A Toute le Monde şi Symphony of Destruction, melodii super-cunoscute de toţi rockerii şi care fac parte din Abecedarul oricărui pasionat de muzică. Nu cred că a existat vreo petrecere metal din liceu la care cele două piese să nu fi fost la loc de cinste în playlist-urile tinerilor aşa că ascultate acum, live, emoţiile au fost mari pentru cei care au retrăit anii adolescenţei. O masă de oameni a simţit asta şi a strigat din toţi rărunchii ”A tout le monde/ A tous mes amis/ Je vous aime/ Je dois partir”.

Chiar și pentru Mustaine a fost un moment emoţionant când a observat că toţi cântă cu el piese de la începutul anilor 90. Dar un rocker care de peste 30 de ani a tot urcat pe scene ştie să-şi mascheze stările, aşa că nu ne-a arătat decât un zâmbet de mulţumire.

Chiar dacă acustica de la Arenele Romane i-a determinat pe mulţi să plece înainte de terminarea concertului care a durat aproape 2 ore, pe motiv că haosul de sunete nu avea nicio legătură cu piesele trupei, luată în ansamblu, experienţa a fost una reuşită pentru sufletul şi inimile rockerilor adevăraţi.

Setlist concert Megadeth 13 iulie 2016:

1. Prince of Darkness
  2. Hangar 18
  3. Tornado of Souls
  4. Poisonous Shadows
  5. She-Wolf
  6. Wake up Dead
  7. In my Darkest Hour
  8. Trust
  9. A Tout Le Monde
  10. Post American World
  11. Down Patrol
  12. Poison Was the Cure
  13. Conquer or Die
  14. Fatal Illusion
  15. Sweating Bullets
  16. Dystopia
  17. Symphony of Destruction
  18. Rattlehead
  19. Peace Sells

1. Holy Wars...The Punishment Due
  2. Silent Scorn
  3. Shadow of Death

Lansări de carte

Ozzy Osbourne, Megadeth, Sepultura și alte trupe metal vor avea propriile benzi desenate

DC Comics a anunțat o nouă serie intitulată Dark Nights: Death Metal - Band Edition, care va prezenta o trupă diferită de heavy metal pe fiecare dintre cele șapte ediții. Mai multe detalii în articol.

Ghost / Ozzy Osbourne / Dream Theater
Ghost / Ozzy Osbourne / Dream Theater │ FOTO: DC Comics

Noua ediție specială de benzi desenate vine ca urmare a lansării internaționale a seriei Dark Nights: Death Metal. Creată de scriitorul Scott Snyder și artistul Greg Capullo, aceasta a fost lansat în SUA în iunie 2020. Dark Knights: Death Metal este continuarea seriei de succes Dark Nights: Metal (2017-2018), care a adus schimbări pe scară largă în universul DC. A introdus fanii în Dark Multiverse și le-a prezentat un nou personaj negativ, Batman Who Laughs.

Acum, povestea capătă o noua dimensiune cu Dark Nights: Death Metal - Band Edition. Ilustrând o parte reprezentativă a muzicii metal din diferite generații, dar și subgenuri, fiecare ediție va prezenta o variantă de copertă care pune în evidență o formație de metal, o introducere a trupei și un interviu exclusiv. Este vorba de Ozzy Osbourne, Megadeth, Ghost, Sepultura, Opeth, Dream Theater și Lacuna Coil.

Program de lansare:

Ediția 1

• Trupă: Megadeth
  • Artist: Juanjo Guarnido

Ediția 2

• Trupă: Ghost
  • Artist: Werther Dell’ Edera

Ediția 3

• Trupă: Lacuna Coil
  • Artist: Timpano & Antonio Fuso

Ediția 4

• Trupă: Opeth
  • Artist: Mathieu Lauffray

Ediția 5

• Trupă: Sepultura
  • Artist: Albuquerque / Pedro Mauro

Ediția 6

• Trupă: Dream Theater
  • Artist: Santi Casas

Ediția 7

• Trupă: Ozzy Osbourne
  • Artist: Marco Mastrazzo

Seria Dark Nights: Death Metal - Band Edition va fi lansată în 13 țări începând cu luna martie și va fi distribuită pe tot parcursul anului 2021. Țările în discuție sunt Franța, Italia, Spania, Germania, Brazilia, Mexic, Argentina, Turcia, Rusia, Polonia, Cehia, Coreea și Japonia.

Coperte Dark Nights: Death Metal - Band Edition:

Dave Mustaine dezvăluie un teaser pentru noul album Megadeth

A trecut ceva vreme de când nu am mai auzit nimic despre noul album Megadeth, dar Dave Mustaine revine cu câteva detalii despre LP, inclusiv un potenţial titlu. Trupa lucrează la acest LP de mai bine de un an, procesul de înregistrare fiind afectat şi de problemele cu sănătatea ale lui Mustaine. Mai multe detalii avem în articol.

Dave Mustaine a apărut în cadrul masterclass-ului Rock 'N' Roll Fantasy Camp şi a discutat despre succesorul albumului "Dystopia" din 2016. Cu această ocazie am aflat că titlul preliminar pentru acest disc ar fi "The Sick, The Dying and the Dead". Aceasta este doar una dintre propuneri, iar Mustaine a subliniat că de obicei el schimbă titlurile de 4-5 ori până se hotărăşte la cel ideal. Puteţi asculta un teaser de pe noul album aici.

Basistul Megadeth, David Ellefson a acordat la rândul său un interviu celor de la SiriusXM în decembrie 2020, afirmând că Mustaine încă înregistra track-uri vocale şi de chitară pentru noul album.

Dirk Verbeuren se ocupase deja de tobe, iar David de chitară încă din mai şi iunie 2020. Apoi a venit rândul lui Mustaine şi Kiko Loureiro (chitaristul) să înregistreze partea de chitară, iar la final solistul avea să se ocupe de voce. Dave Mustaine venea după o luptă de 6 luni cu cancerul la gât în 2019, dar şi-a revenit complet. În octombrie 2020, Mustaine le-a spus celor de la emisiunea radio "The Five Count" că noul LP Megadeth va fi "unul dintre cele mai feroce de la <<Rust In Peace>> încoace".

Primele sesiuni de înregisrare pentru LP au avut loc în 2019 cu producătorul Chris Rakestraw, care a mai lucrat şi la "Dystopia". Piesa titulară de pe acel LP a fost premiată cu un Grammy la ceremonia din 2017 la categoria "Best Metal Performance". A fost şi prima înregistrare a lui Loureiro cu Megadeth, care s-a integrat imediat în trupă. În vara lui 2020 Dave Mustaine îşi anunţa fanii că noul album ar fi printre cele mai bune ale formaţiei, intrând lejer in top 4.

Am putut vedea ultima oară Megadeth în România pe 13 iulie 2016, atunci când thrasherii au cântat la Arenele Romane, atât piese de pe "Dystopia", cât şi clasice precum "Symphony of Destruction" sau "A Tout Le Monde". A fost un concert cu 19 piese, dar şi cu 3 bis-uri.

26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16