RECENZIE: Havasi Symphonic - Muzica clasică şi pictura se reȋntâlnesc cu publicul larg - FOTO

Sambata, 3 noiembrie 2012, muzica lui Liszt a rasunat iar intr-o excelenta interpretare a lui Havasi la Sala Palatului. Citeste recenzia si urmareste pozele.

În seara de sâmbătă, 3 noiembrie 2012, muzica lui Liszt a răsunat din nou ȋntr-o excelentă interpretare pentru a ȋmblânzi sufletele a mii de spectatori de toate condiţiile sociale. Ȋi puteai distinge cu uşurinţă prin gesturi şi vestimentaţie pe rafinaţii white collars, amatorii tradiţionali ai muzicii clasice, dar şi pe mai puţin cunoscătorii ȋn ale “compoziţiilor grele”. Aceasta este, până la urmă, marea realizare a pianistului şi compozitorului contemporan Havasi – faptul că readuce ȋn lumina reflectoarelor muzica clasică mixând-o ȋntr-o manieră proaspătă cu elemente de new age music (creaţiile tradiţionale ale popoarelor lumii, dar şi sunete extrase din natura neatinsă de om).

HAVASI in concert la Sala Palatului din Bucuresti pe 3 noiembrie 2012

Deschide galeria foto Havasi la Sala Palatului

Există mii de orchestre de new age music care se ȋntrec ȋn combinaţii muzicale dintre cele mai năstruşnice, dar care au la bază aceeaşi reţetă: spectacol de lumini şi imagini, sunete din natură, orchestră simfonică, cor, soprane, tenori şi interpreţi de muzică tradiţională provenind mai ales din zona Africii şi a Asiei. Aici intervine elementul insolit adus ȋn scenă cu ȋndrăzneală de către Havasi… Muzica clasică a rămas până acum aproape neatinsă de către compozitorii de new age poate pentru că a fost catalogată ca fiind mult prea rafinată pentru a fi integrată ȋn spectacole pentru marea masă. Din aceste motive doar un fin cunoscător al acestei muzici putea reuşi să o integreze armonios ȋn compoziţii atât de eclectice şi, de ce să nu recunoaştem, riscante.

HAVASI in dialog cu publicul de la Sala Palatului pe 3 noiembrie 2012

A izbutit ȋn ȋncercarea sa: succesul celor două turnee mondiale - Red Symphony (2011) şi Havasi Symphonic (2012) - atestă acest lucru, dar şi faptul că se numără printre puţinii pianişti şi compozitori eclectici şi de new age care se poate lăuda cu mai multe discuri de platină.

Faţă de Red Symphony, spectacolul de anul trecut al lui Havasi, cel de anul acesta a introdus elemente noi – melanjul inedit dintre pictură şi pian, un proiect rar ȋntâlnit ȋn ziua de azi, dar foarte ȋn vogă prin… Evul Mediu, şi mariajul riscant dintre rafinatul pian şi “mundana” baterie. Proiectul “Brush and Piano” a reintrodus ȋn spectacolul de muzică elementul grafic elegant – pictura, creaţiile proiectate aparţinând celui mai mare pictor modern ungur, Mihály Munkácsy, celebru pentru stilul său teatral şi reluarea scenelor bibilice ȋn maniera medievală.

Drum and Piano in spectacolul lui Havasi alături de Endi

Cel de-al doilea proiect Havasi, “Drum and Piano”, ȋl aduce ȋn scenă pe bateristul Endi, care ȋncearcă din răsputeri să potrivească stilul rebel al bateriei cu armonia elegantă a pianului. Poate că cea mai mare realizare a acestei colaborări inedite este chiar videoclipul care ȋnsoţește melodia “Freedom”, una dintre cele mai costisitoare producţii video recente. Urmăriți clipul Freedom - dintre cele mai scumpe videoclipuri din lume - prezentat în premieră la București în urmă cu câteva săptămâni.

Publicul show-ului HAVASI la Sala Palatului - 2012

Balázs Havasi a studiat pianul la Academia de Muzică Franz Liszt şi a câştigat competiţia Yamaha Foundation of Europe, ca apoi, imediat după absolvire, să semneze un contract cu EMI. A intrat ȋn Guinness Book of World Records când a lovit de 498 de ori aceeaşi clapă ȋn timpul premierei Havasi Symphonic Production din 2009. Ca pianist şi compozitor, a creat numeroase compoziţii pentru solo de pian, dar şi melodii de succes cu formaţia sa The Unbending Trees condusă ȋmpreună cu textierul şi vocalul Kristóf Hajós.

HAVASI si The Unbending Trees cu Kristóf Hajós in concert la Bucuresti

Vezi toate pozele de la concertul Havasi la Sala Palatului

Scenografia show-ului de peste 2 ore a beneficiat de proiecții video, în mare parte identice cu cele de anul trecut. Havasi a prezentat în premieră noua lucrare, Ad Martem, continuând cu Lacrimosa care a strâns aplauzele celor peste 4000 de spectatori. Celelalte părți au fost The Chase, Unbending Tree, Dusty Road, In the Act of Creation, The Christ Trilogy, Freedom, The Storm.

HAVASI Symphonic Concert Show de pe 3 noiembrie 2012 a fost organizat la Sala Palatului din București de Amphitrion. Pe agenda agenției figurează un nou eveniment Kings On Ice pe 30 martie 2013 la patinoarul Mihai Flamaropol.