RECENZIE: Direcția 5, sensul publicului

Recenzia concertului sustinut de Directia 5 la Sala Palatului pe 30 octombrie 2012. Impresiile si fotografii dupa un moment plin de traire si magie cu muzica.

Solistul Directia 5, Cristi Enache in concert la Sala Palatului pe 30 octombrie 2012

Părea că toată lumea urma Direcția 5 spre Sala Palatului. Public pe toate scaunele din fața scenei până în spate, public pe scări și public pe scenă. Direcția 5 a cântat pe 30 octombrie alături de cei mai tari fani ai săi, zeci de spectatori trăind concertul de pe scenă, din spatele formației.

Directia 5 in concert la Sala Palatului pe 30 octombrie 2012

Marian Ionescu (clape, chitară bass), Cristi Enache (voce), Marius Keseri (tobe) și Nicu Damalan (chitară) au fost însoțiți de Carmin Ionescu, Alexandra Crăescu și Alex Vasilache. Concertul a fost extrem de intens, plin de la un capăt la altul de hituri pe parcursul a peste 2 ore. Spectatorii care au răgușit pe refrene și nu numai, pot confirma acest fapt. Cristi Enache a deschis show-ul cu 15 minute înainte de ora 20. Vocea sa a sunat exact cum am așteptat-o, a trezit amintiri și simțiri frumoase, a electrizat orice love story nostalgic sau actual. Chiar dacă pe parcursul concertului nu a avut prea multe replici, finalul a adus mai multă comunicare între el și spectatori, semn că acea linie sentimentală invizibilă a fost activată.

Prima retragere de pe scenă a lui Cristi a prilejuit și întâia surpriză. Alexandra Crăescu - cunoscută pentru participările sale la diverse concursuri muzicale televizate, dar și pentru backing vocals - a urcat pe scenă și a cântat alături de solistul Direcției 5. Începutul a fost mai greu, Alexandra demonstrându-și apoi rapid calitățile vocale. Ea a cântat în duet și cu Alex Vasilache - solistul Jukebox, cunoscut pentru interpretările sale din repertoriul Direcția 5. Cei doi invitați au fost "ajutați" și de Cristi, revenit pe scenă într-o geacă roșie de piele, forțat s-o dezbrace de atmosfera caldă oferită de public.

Alexandra Craescu alaturi Directia 5 in concert la Sala Palatului pe 30 octombrie 2012

Cristi Enache a oferit un autograf unei fetite ce i-a adus flori in timpul concertului

Sala Palatului a fost dominată de sexul frumos prins în magia odelor iubirii cântate de trupa lui Marian Ionescu sau de prezența și vocea lui Cristi Enache. Solistul a primit la un moment dat un cadou din partea unei spectatoare, probabil un ulei de masaj, după reacția lui Cristi. O fană micuță a urcat pe scenă oferindu-i un buchet de flori, luând și un autograf - cel mai probabil după voința mamei ei. După câteva clipe de așteptare, copilul s-a bucurat de atenția vocalistului.

Chitaristul Nicu Damalan a ieșit de multe ori în evidență, arătând o deosebită plăcere să cânte, surprinsă și în câteva fotografii în galeria fotoCarmin Ionescu a evoluat în dreapta scenei, fără a sta în umbra tatălui său. Cu un look dintr-o poveste ușor diferită, tânărul chitarist a atras atenția în mai multe rânduri, chiar dacă nu a oferit vreun solo. Tatăl său controla evident toată desfășurarea concertului, din gesturi și priviri discrete. Marian Ionescu le-a mulțumit spectatorilor spre final, anunțând și următoarele întâlniri din țară.

Marian Ionescu mulțumind publicului venit in numar mare la concertul Directia 5

De peste 20 de ani, Direcția 5 continuă să magnetizeze

Poate că în nucleul fanilor nu se mai regăsesc toți cei prinși cu "Seducție" sau în "Pantofi de lac". Dar odată legate de muzica Direcția 5, amintirile te fac să tresalți sau măcar să tresari la auzul melodiilor de dragoste. Pentru că tema principală a muzicii Direcției 5 este iubirea, piesele lor prind repede în magie fanii indiferent de vârstă. Este minunat să urmărești live o trupă veche cu un public divers și numeros, care trăiește muzica la unison.

Directia 5 cantand alaturi de public la sfarsitul concertului de la Sala Palatului pe 30 octombrie 2012

Setlist Direcția 5, Sala Palatului

1. Singura ce-o pot iubi
  2. Hoinar
  3. Polul Nord, Polul Sud
  4. Ce mai faci
  5. Cineva
  6. Ești îngerul meu
  7. Lumea e a mea
  8. Mov
  9. Tot ce vrei
  10. Și ce dacă
  11. Povestea noastră
  12. De unde vine
  13. Poate tu
  14. E inima mea topită de a ta
  15. O fată ca ea
  16. E ceva în privirea ta
  17. Îți mulțumesc
  18. Ești stilul meu
  19. Superstar
  20. Luna mea din cer
  21. Ai un loc
  22. Dacă ai ști
  23. Am nevoie de tine
  24. Ce mai faci

Poze de la concertul Directia 5

Vezi toată galeria foto de la concertul Directia 5

Direcția 5 a transmis online un concert special; Urmărește show-ul integral - VIDEO

Pe 17 noiembrie, direcția 5 a susținut un concert la Teatrul de pe Lipscani, în Sala Rapsodia. Întregul show a fost transmis online, fani de pretutindeni având ocazia de a asculta cele mai îndrăgite piese din repertoriul trupei. Disponibil, în continuare, publicului larg, concertul poate fi urmărit în articol.

Direcția 5, concert special 17 noeimbrie
Direcția 5, concert special 17 noeimbrie │ FOTO: Captură YouTube

Direcția 5 a dorit ca fanii formației din țară, dar și de peste hotare, să urmărească concertul de pe 17 noiembrie, un eveniment special, ce s-a bucurat de prezența lui Toni Șeicărescu. Vocalistul a revenit anul trecut în trupa direcția 5, după o perioadă în care a activat în formația Iris, înlocuindu-l pe Cristi Minculescu.

"Bine ați venit, oamenilor de pe internet și celor din sala de aici, din Teatrul de pe Lipscani. Mulțumim din suflet că sunteți aici", a spus Marian Ionescu.

Din setlistul serii au făcut parte atât piese de pe cele mai recente albume, cât și melodii mai vechi, extrem de cunoscute. Cristian Enache a interpretat solo, dar și acompaniat, pe rând, de Alina și Toni, piese precum "Ești îngerul meu", "Simplu azi", "Am nevoie de tine", "Cel mai frumos cadou", "Pulbere de stele", "Paradis", "Am știut", "Când sunt cu tine", "E un ecou", "Vine o vreme"," Pur și simplu", "Forever Love", "De-aș putea", "Tot ce vrei", "Dacă ai ști", "Ai un loc", "Și ce dacă", "O fată ca ea". Trupa a cântat live, în premieră, și o piesă nouă, ce se va regăsi pe viitorul album.

Direcția 5 a lansat primul album din carieră în 1991, iar, de atunci, în fiecare an a lansat câte un material discografic ce îi poartă amprenta. Background-ul muzical colosal face ca trupa să fie recunoscută și apreciată chiar și peste hotare, lansând peste 20 de albume și peste 400 de piese, printre care și colaborări cu nume de referință din muzica românească – Lidia Buble, Delia, Andra, Nicoleta Nucă, Loredana Groza și Paula Seling.

În aprilie, trupa a lansat "Am să te am", un single romantic, plin de sensibilitate, iar în septembrie a lansat "E un ecou", o piesă emoționantă, despre agitația și constrângerile vieții cotidiene, însoțită de un videoclip filmat pe străzile din București.

direcția 5 susține pe 17 noiembrie un concert special, ce va fi transmis online

direcția 5 le oferă fanilor oportunitatea de a urmări de acasă un show special. Pe 17 noiembrie, trupa va transmite online un concert în cadrul căruia vor fi interpretate cele mai frumoase piese de dragoste ale formației.

Videoclip Direcția 5 - Am să te am
Videoclip Direcția 5 - Am să te am

O zi de miercuri obișnuită va deveni cu adevărat specială pentru fanii direcția 5. Un concert emoționant, ce marchează aniversarea a 30 de ani de activitate, va fi transmis live pe YouTube, dar și pe paginile de Social Media ale trupei și ale casei de discuri Cat Music. Pe 17 noiembrie, începând cu ora 19:00, fanii vor putea asculta live, timp de 90 de minute, cele mai frumoase piese de dragoste lansate de către trupă de-a lungul carierei, dar și single-uri fresh de pe noul album. Concertul va putea fi savurat de acasă, din propriul living.

Marian Ionescu: "Vom cânta în premieră și piese de pe noul nostru album, pe care nu le-ați auzit niciodată"

"Timp de o oră și jumătate vom fi în direct cu dumneavoastră și vom cânta piesele pe care ni le veți sugera din perioada anilor 1990 - 2021. Vom cânta în premieră și piese de pe noul nostru album, pe care nu le-ați auzit niciodată, iar alături de noi vor fi Sebastian Burneci la trompetă, Raul Kusak la orgă și legenda grupului nostru, Toni Șeicărescu. O să vă placă mult!", spune Marian Ionescu.

direcția 5 a lansat primul album din carieră în 1991, iar, de atunci, în fiecare an a lansat câte un material discografic ce îi poartă amprenta. Background-ul muzical colosal face ca trupa să fie recunoscută și apreciată chiar și peste hotare, lansând peste 20 de albume și peste 400 de piese, printre care și colaborări cu nume de referință din muzica românească – Lidia Buble, Delia, Andra, Nicoleta Nucă, Loredana Groza și Paula Seling.