RECENZIE: Un altfel de concert metal cu Therion la Arenele Romane - FOTO

Therion a vizitat din nou Bucureștiul pe 19 octombrie cu prilejul turneului de promovare al celui mai recent disc lansat de trupă - Les Fleurs du Mal. Suedezii de la Therion sărbătoresc și 25 de ani de la înființarea formației și ne-a făcut mare plăcere să îi revedem și să celebrăm aniversarea alături de ei.

Therion la Arenele Romane pe 19 octombrie 2012

Therion a vizitat din nou Bucureștiul pe 19 octombrie cu prilejul turneului de promovare al celui mai recent disc lansat de trupă - Les Fleurs du Mal. Concertul a avut loc la Arenele Romane, și a fost deschis de două trupe europene de metal - Antalgia și Elyose. Suedezii de la Therion sărbătoresc și 25 de ani de la înființarea formației și ne-a făcut mare plăcere să îi revedem și să celebrăm aniversarea alături de ei.

Seara a fost deschisă de trupa spaniolă Antalgia, originară din Spania. Concertul lor de deschidere a început la 18:30, cu numai 30 de minute după deschiderea porţilor de la Arenele Romane. Probabil din acest motiv publicul nu prea numeros părea amorţit şi impasibil. Spaniolii au reuşit până la finalul recitalului lor să îi antreneze pe cei prezenți și să părăsească scena în aplauze răsunătoare.

La scurt timp după Antalgia, a urcat pe scenă o trupă franțuzească cu numele de Elyose. Sound-ul francezilor este oarecum ambiguu, dar destul de plăcut. Ei îl caracterizează ca electro-metal, dar abia la ultima piesă am simțit cu adevărat influențele electro. Elyose s-a bucurat de un public mai numeros care până la final a rezonat foarte bine cu artiștii.  Solista vocală Justine Daae m-a impresionat cu senzualitatea sa puerilă și stângace pe care o pun în contul aspectului său fizic și al vârstei. Calitățile vocale nu o fac cu adevărat memorabilă, dar vârsta ei fragedă și entuziasmul cu care se adresa publicului mi-au lăsat o impresie plăcută.

În sfârșit a venit și momentul să-i revedem pe cei de la Therion. Suedezii se află la a treia vizită în București, dar românii par să-i primească de fiecare dată cu o doză puternică de entuziasm. Concertul Therion a fost unic, inedit și energizant, întocmai cum sunt cam toate concertele Therion - un mix între un spectacol de operetă și un concert metal ca la carte. Pentru două ore, cortul amenajat la Arenele Romane s-a transformat într-o sală de bal, într-un teatru și într-o operă.

Therion la Bucuresti pentru a treia oara

La stabilirea atmosferei a contribuit și faptul că majoritatea spectatorilor au respectat regula organizatorilor de a nu fuma în interiorul cortului. Totusi am simțit lipsa unui sistem bine pus la punct de aerisire, deși aerul a fost mult mai respirabil față de alte evenimente desfășurate în aceeași locație.

Am ascultat piese de pe noul album de cover-uri Les Fleurs du Mal, dar bineînțeles că nu au lipsit clasicele The Rise of Sodom and Gomorrah, Via Nocturna, Gothic Kabbalah sau To mega Therion. Costumele teatrale și prezența carismatica a artiștilor a completat perfect muzica trupei și interpretarea ireproșabilă, spectacolul fiind o experiență memorabilă. Lori Lewis și Thomas Vikstrom formează o pereche unică în lumea metalului și am fost extrem norocoși că i-am văzut pe scena de la București.

La sfârșit, cu steagul României în jurul gâtului, Christofer Johnsson & Co au salutat publicul cu promisiunea că se vor întoarce pentru un nou concert. Deși a declarat că după acest turneu trupa va lua o pauza, Johnsson, sulfetul Therion, va începe lucrul la un proiect mai vechi, pe care urmează să-l pună în scenă în scurt timp. Suntem siguri că va fi o noua experiență care ne va purta spre noi dimensiuni muzicale și de ce nu, spirituale.

Vezi toată galeria de poze THERION la Arenele Romane