RECENZIE: Un altfel de concert metal cu Therion la Arenele Romane - FOTO

Therion a vizitat din nou Bucureștiul pe 19 octombrie cu prilejul turneului de promovare al celui mai recent disc lansat de trupă - Les Fleurs du Mal. Suedezii de la Therion sărbătoresc și 25 de ani de la înființarea formației și ne-a făcut mare plăcere să îi revedem și să celebrăm aniversarea alături de ei.

Therion la Arenele Romane pe 19 octombrie 2012

Therion a vizitat din nou Bucureștiul pe 19 octombrie cu prilejul turneului de promovare al celui mai recent disc lansat de trupă - Les Fleurs du Mal. Concertul a avut loc la Arenele Romane, și a fost deschis de două trupe europene de metal - Antalgia și Elyose. Suedezii de la Therion sărbătoresc și 25 de ani de la înființarea formației și ne-a făcut mare plăcere să îi revedem și să celebrăm aniversarea alături de ei.

Seara a fost deschisă de trupa spaniolă Antalgia, originară din Spania. Concertul lor de deschidere a început la 18:30, cu numai 30 de minute după deschiderea porţilor de la Arenele Romane. Probabil din acest motiv publicul nu prea numeros părea amorţit şi impasibil. Spaniolii au reuşit până la finalul recitalului lor să îi antreneze pe cei prezenți și să părăsească scena în aplauze răsunătoare.

La scurt timp după Antalgia, a urcat pe scenă o trupă franțuzească cu numele de Elyose. Sound-ul francezilor este oarecum ambiguu, dar destul de plăcut. Ei îl caracterizează ca electro-metal, dar abia la ultima piesă am simțit cu adevărat influențele electro. Elyose s-a bucurat de un public mai numeros care până la final a rezonat foarte bine cu artiștii.  Solista vocală Justine Daae m-a impresionat cu senzualitatea sa puerilă și stângace pe care o pun în contul aspectului său fizic și al vârstei. Calitățile vocale nu o fac cu adevărat memorabilă, dar vârsta ei fragedă și entuziasmul cu care se adresa publicului mi-au lăsat o impresie plăcută.

În sfârșit a venit și momentul să-i revedem pe cei de la Therion. Suedezii se află la a treia vizită în București, dar românii par să-i primească de fiecare dată cu o doză puternică de entuziasm. Concertul Therion a fost unic, inedit și energizant, întocmai cum sunt cam toate concertele Therion - un mix între un spectacol de operetă și un concert metal ca la carte. Pentru două ore, cortul amenajat la Arenele Romane s-a transformat într-o sală de bal, într-un teatru și într-o operă.

Therion la Bucuresti pentru a treia oara

La stabilirea atmosferei a contribuit și faptul că majoritatea spectatorilor au respectat regula organizatorilor de a nu fuma în interiorul cortului. Totusi am simțit lipsa unui sistem bine pus la punct de aerisire, deși aerul a fost mult mai respirabil față de alte evenimente desfășurate în aceeași locație.

Am ascultat piese de pe noul album de cover-uri Les Fleurs du Mal, dar bineînțeles că nu au lipsit clasicele The Rise of Sodom and Gomorrah, Via Nocturna, Gothic Kabbalah sau To mega Therion. Costumele teatrale și prezența carismatica a artiștilor a completat perfect muzica trupei și interpretarea ireproșabilă, spectacolul fiind o experiență memorabilă. Lori Lewis și Thomas Vikstrom formează o pereche unică în lumea metalului și am fost extrem norocoși că i-am văzut pe scena de la București.

La sfârșit, cu steagul României în jurul gâtului, Christofer Johnsson & Co au salutat publicul cu promisiunea că se vor întoarce pentru un nou concert. Deși a declarat că după acest turneu trupa va lua o pauza, Johnsson, sulfetul Therion, va începe lucrul la un proiect mai vechi, pe care urmează să-l pună în scenă în scurt timp. Suntem siguri că va fi o noua experiență care ne va purta spre noi dimensiuni muzicale și de ce nu, spirituale.

Vezi toată galeria de poze THERION la Arenele Romane

Therion anunţă doua concerte în România în 2022; Află unde vor avea loc

Formaţia suedeză Therion revine în România în anul 2022, de această dată pentru două concerte. Grupul a avut un concert sold out la Bucureşti în 2018 şi un recital în cadrul Maximum Rock Festival 2021, iar acum e gata pentru a include România în turneul "Leviathan II Tour 2022".

Fotografie concert Therion Maximum Rock Festival 2021
Fotografie concert Therion Maximum Rock Festival 2021 │ FOTO: Infomusic

Cele două concerte vor avea loc în decembrie 2022. Pe 2 decembrie 2022 Therion cântă la Form Space la Cluj-Napoca, iar pe 3 decembrie îi aşteptăm la Bucureşti la Quantic Club. Aceste evenimente continuă promovarea albumului "Leviathan", care poartă numărul 17 în discografia trupei şi a debutat pe 21 ianuarie 2021 prin Nuclear Blast Records din Germania. Acest LP a fost numit o colecţie de hituri create pentru a le răspunde fanilor exact cu genul de piese dorite.

Liderul trupei, Christofer Johnsson și colaboratorul său Thomas Vikström explică această abordare:

Am făcut singurul lucru care a mai rămas din toate unghiurile diferite de explorat. Am decis să oferim oamenilor ceea ce au tot cerut. Leviathan este primul album pe care îl avem în mod deliberat plin cu piese THERION de succes.

Therion a lansat în anul 2021 single-urile "Nocturnal Light", "Tuonela", "Die Wellen Der Zeit", dar şi piesa titulară "Leviathan". La Arenele Romane la concertul din 2021 ne-au încântat cu "The Rise of Sodom and Gomorrah". Artiştii au mărturisit că sunt emoţionaţi, deoarece era primul loc concert din 2019 încoace şi că au ales România special pentru asta. S-au mai auzit live şi piesele "Eye of Algol", "Tuonela", "Leviathan".

Fanii Therion îşi vor aminti cu siguranţă magistralul concert din 2006, care a avut loc la Sala Palatului. A fost împărţit în două secţiuni: una orchestrală în care s-au interpretat coveruri după Therion şi una a trupei, care a cântat alături de orchestră. Concertul eveniment a fost transmis de Crăciun pe TVR 2 în acel an. Therion a mai fost la Bucureşti şi în 2013, la Arenele Romane, iar pe atunci promova LP-ul "Les Fleurs du Mal", lansat în 2012.

Formaţia este activă din anul 1987 şi a devenit însăşi definiţia symphonic metal-ului. Numele său este inspirat de albumul "To Mega Therion" de la Celtic Frost.

<< mai 2022 >>
25 26 27 28 29 30 1