Recenzie Concert Godsmack: Voodoo la Arenele Romane, cu public copt de căldura cortului

La 3 ani distanţă de la concertele Godsmack din Bucureşti, cu surpriză celor două nopţi sold out, Sully Erna şi băieţii au revenit la Arenele Romane. Au cântat o oră şi 30 de minute pentru o mulţime de 1700 de oameni şi s-au auzit cam toate hiturile formaţiei. Problema e că ne-am cam copt de căldură acolo...

Organizare:

S-a intrat rapid, nu au fost cozi la băutură, cel puţin la standul de la intrare. Problemele începeau când intrai în cortul neîncăpător pentru câtă lume era. Înăuntru era infernal de cald, sufocant, ca într-o saună în care respirau acelaşi aer multe sute de suflete. Ar fi trebuit ridicate "flapsurile" laterale ale cortului şi sincer a fost mai cald în seara de 26 octombrie decât la final de septembrie la Three Days Grace, deci concertul mergea ţinut şi în aer liber.

Mulţi au cedat şi au petrecut concertul afară, mai ales fumătorii (nu aveai voie să fumezi în cort) şi am văzut oameni tulburi în privire şi deshidratati când au părăsit cortul. S-a stat la bustul gol, s-a transpirat hectolitri, e clar că nu a fost o idee deloc bună a organizatorilor cea cu cortul încălzit.

Grande Fox:

Dacă mă punea cineva să ghicesc, aş fi zis că trupa Grande Fox e tipic americană, judecând după sound. De fapt sunt băieţi din Grecia, Salonic şi au o voce ce seamănă cu cea de la Godsmack. Ei cântă un nu metal îmbinat cu groove metal. Solo-urile mă duc cu gândul la stoner rock şi pe alocuri am auzit şi elemente de grunge. Am recunoscut piesa "Manganite", marcată de un solo a la Tom Morello şi de solistul care a coborât în public să cânte şi a animat oamenii prea cuminţi din primul rând. Un vibe serios de Rage Against the Machine pe piesa asta. Şi un super joc de lumini.

Godsmack:

Full disclosure: am stat doar vreo 5-6 piese în cort, apoi leşinat de căldură l-am părăsit. Restul concertului Godsmack l-am urmărit de la intrare, dar de auzit am auzit tot (sonorizare excelentă). Ca să fie totul clar, lumea a venit la concert să audă mega hiturile "Voodoo" şi "I Stand Alone". Ultima s-a auzit la bis, mai precis ultima piesă de la bis, în vreme ce "Voodoo" a apărut devreme în set, cam a şaptea piesă. Sully Erna a fost minunat, a fost biker cu bandana, magician wiccan şi gentleman-ul de la pian pe piesa "Under Your Scars".

Am filmat o bucată din concert pentru o prietenă, care a întrebat dacă Godsmack a schimbat vocalul. Cumva Erna Sully arată mai tânăr acum decât acum 20 de ani, a găsit fântâna tinereţii. De asemenea vocea sa reuşeşte să aibă acel accent de sudist american, dar şi greutatea înţeleptului trecut prin multe.

Pe "1000HP" nu am putut să trec peste asemănarea cu "Die, Die, Die My Darling" de la Metallica, cu un twist de piesa de bar specific american, în faţa căruia sunt Harley-uri şi Mustang-uri. Riff-ul principal e catchy, foarte catchy.

"Awake" m-a transportat direct în anul 2000 şi mi-a amintit de videoclipul cu închisoarea, când se turnau mulţi bani în clipuri şi totul era aşa de cinematic. Şi chitara... doamne ce chitară! E genul de piesă care ar putea ajunge în orice film de acţiune, umflând muşchii eroilor de una singură. Acest track a fost de departe preferatul meu în această seară toridă. Am avut momente de efecte pe voce în stil TOOL, dar şi secvenţe de tobe + chitară punctate frumos cu câte un "hey!" al solistului şi publicului.

Piesa a fost aproape dublată ca lungime, cu un breakdown care ar fi meritat un mosh pit, dacă am fi avut loc. Sincronizarea luminilor cu riff-urile sacadate a fost excelentă.

Pe "Voodoo" toată lumea era cu telefoanele pe afară, pentru că ştim cu toţii că nu e doar o melodie. E o incantaţie, e o mantră, îţi apare în creier când te aştepţi mai puţin şi te cuprind fiorii când auzi acele tobe tribale. Tot publicul ştia versurile, tempo-ul, senzaţia că îţi vine să devii o panteră sau un şarpe care se târăşte prin jungla atunci când auzi asta. E ceva foarte primal la această compoziţie, hipnotic şi e poate exponentul pentru care poţi scoate Godsmack din oala în care e pusă (cel puţin de mine), alături de Staind, Creed, Saliva.

Erna ne-a amintit că avem album nou în februarie 2023 şi ne-a promis că sigur va reveni aici pentru un număr "bigger and better". Totul s-a încheiat cu "I Stand Alone", pe care solistul s-a dezbrăcat şi s-a dezlănţuit, re-energizat din senin. I-am văzut tatuajele popularizate de clipurile MTV de acum 20 de ani. Jumătate din piesă a fost cântată de public şi ne-a dus cu toţii pe vremea lui "The Scorpion King" şi a debutului lui The Rock în cinematografie... sau pe aproape.

Vocalizele solistului şi solo-ul de final au întregit seara. Ca momente speciale au fost cele în care trupa ne-a rugat să ridicăm domnișoarele pe umeri şi discuţia despre fundaţia caritabilă a lui Sully (The Scars Foundation, care se ocupă cu problemele mentale), plus luminile albastru-galbene pentru Ucraina.

Concluzii:

Concertul Godsmack de pe 26 octombrie 2022 la Arenele Romane a fost un caz clasic de "brânză bună în burduf de câine", unde burduful era cortul şi ne sufoca pe toţi. Înţeleg şi organizatorii: conform lor durează 7 zile să montezi şi demontezi un cort de genul, iar cu temperaturi nocturne de 2 grade Celsius acum o săptămână, s-au gândit că e cazul de aşa ceva. Am mai avut concerte în cort cald în octombrie şi la Therion în 2013. Cortul rămâne montat şi pe 29 octombrie la SPP şi E-an-na la Arenele Romane.

Sully şi ai lui au fost impecabili, ca energie, livrare, sonorizare, interacţiune cu publicul. Trupa a venit de parcă avea ceva de dovedit, atât nouă, cât şi ei însăşi. Deşi era clar cât îi apreciem, după 2 concerte sold out în două zile la Bucureşti în 2019 şi încă o oprire la Arenele Romane în 2015. E multă iubire pentru Godsmack la Bucureşti, în România şi am văzut şi scoţieni şi spanioli prin public, oameni veniţi special pentru acest grup.

Ca să înţelegeţi cât de bun a fost concertul: aproape că merită cele 40+ grade Celsius din cort (conform organizatorului) şi starea de sufocare... aproape merita!

Iată setlist-ul concertului:

• When Legends Rise
  • Cryin' Like a Bitch!!
  • Awake
  • Keep Away
  • 1000hp
  • Something Different
  • Voodoo
  • Surrender

• Under Your Scars
  • Bulletproof
  • I Stand Alone

Fotografii concert Godsmack Arenele Romane 26 octombrie 2022:

Godsmack lansează piesa "You and I" şi anunţă ultimul său album, "Lighting Up the Sky"

La puţină vreme după ce am văzut trupa în România, Godsmack ne propune un nou single, "You and I". Odată cu el aflăm că va sosi şi un nou album, "Lighting Up the Sky", care va fi ultimul pentru Sully Erna and co. Detalii aflaţi în următoarele rânduri.

Coperta album Godsmack Lighting Up the Sky
Coperta album Godsmack Lighting Up the Sky │ FOTO: Godsmack

La începutul toamnei lui 2022 Godsmack a lansat piesa "Surrender", prima sa melodie după 4 ani. Tot atunci se contura şi perspectiva unui album nou. Acum apare şi al doilea single, "You and I", iar Godsmack a anunţat ultimul său album, "Lighting Up the Sky". Solistul Sully Erna a confimat într-un interviu recent că acest material discografic va fi ultimul pentru formaţia americană, dar am învăţat să "never say never", când vine vorba despre revenirea unei trupe după retragere.

În ce priveşte noua piesă, ea este tipică Godsmack, la graniţa dintre country-rock dur şi metal alternativ. Are o lungime de peste 5 minute, deci nu este prietenoasă cu radio-ul şi are pe la mijloc nişte riff-uri care plac mult şi pe alocuri alunecă spre rock progresiv. Există şi un solo foarte "western" şi o percuţie lăsată ceva mai în surdină, completând ritmul alături de bas. Solo-urile au ceva de Slash parcă.

Noul disc a fost coprodus de către solistul Sully şi Andrew Murdock, care a mai lucrat cu Alice Cooper şi Avenged Sevenfold. Ni se promite "o călătorie specială, cu suişuri şi coborâşuri, o poveste la care vă veţi conecta". E o poveste veche de când lumea, băiatul întâlneşte fata, iar Sully şi ai lui explorează teme precum ostacole în relaţii, polarizarea oamenilor din cauza politicii, trădări, reveniri.

Lighting Up the Sky are următorul tracklist:

01. You And I
02. Red White & Blue
03. Surrender
04. What About Me
05. Truth
06. Hell's Not Dead
07. Soul On Fire
08. Let's Go
09. Best of Times
10. Growing Old
11. Lighting Up The Sky

Într-un interviu recent cu postul de radio 93X din Minnesota, Erna a indicat faptul că acest LP e probabil ultimul din cariera trupei. Asta nu înseamnă că grupul se va opri din cântat sau că trupa se va desfiinţa. Va continua concertele o bună perioadă de timp. Are 25 de ani de carieră la activ şi decizia de a scoate acest album a venit din cererea fanilor cu privire la material nou.

Formaţia a cântat la Bucureşti pe 29 octombrie, la Arenele Romane, cu o reprezentaţie de o oră şi 20 de minute, înţesată de hituri că "I Stand Alone" sau "Voodoo". Impresii despre concert aflaţi aici.

Godsmack a lansat prima piesă după 4 ani, "Surrender"

În vreme ce ne pregătim pentru concertul Godsmack de la Bucureşti, avem ocazia să ascultăm o piesă nouă a formaţiei. Se numeşte "Surrender" şi este prima melodie a trupei din ultimii 4 ani. Acest track a debutat prin casa de discuri BMG şi sună a genul de melodie cu soundscape cinematic de la început de mileniu.

Coperta single Godsmack Surrender
Coperta single Godsmack Surrender │ FOTO: Godsmack

"Surrender" şi-a fi găsit cu uşurinţă loc la început de ani 2000 pe o coloană sonoră de joc NFS sau film horror cu vampiri. Acum îl auzi pe Sully Erna cu aceeaşi voce răguşită şi masculină aşternută peste un rock alternativ ca la carte. Au trecut 4 ani de la albumul Godsmack premiat cu discul de aur "When Legends Rise", care i-a adus formaţiei un loc întâi în topurile US Hard Rock, Rock şi Alternative. Erna afirmă că noul single este despre extenuarea pe care o simţim în relaţiile cu cei din jur uneori şi despre redundanţa de a ne certa unii cu alţii.

Posibil ca ea să fi fost compusă în lockdown, când toată lumea a avut timp să se sature de companie. În aprilie 2022 solistul a vorbit cu un post de radio din SUA, unde a spus că noul album a fost finalizat, e deja complet înregistrat. Tot atunci ni s-a promis "muzică nouă până la vară", apoi un al doilea single până la început de an 2023. Iniţial planul era că albumul să fie lansat la final de an 2021, apoi să înceapă un turneu, dar Covid a întârziat totul.

Astfel trupa şi-a dat mai mult timp şi a creat un album mai amplu, mai bogat. După 2 decenii de turnee Sully Erna and co s-au bucurat de timp liber cu familia. La începutul lui 2022 muzicianul a vorbit deschis despre lupta sa cu Covid-19, afirmând că a fost bolnav timp de 5 săptămâni şi jumătate, fiind chiar în spital 4 zile.

Revenind la ultimul album, "When Legends Rise" a primit discul de aur în septembrie 2021 de la Recording Industry Association of America, vânzând peste 500.000 de unităţi. Alte două single-uri au primit discuri de aur, iar "Bulletproof" chiar discul de platină în septembrie 2020. Acel disc a fost al şaptelea de studio al formaţiei, produs de Erik Ron şi Erna şi primul după 4 ani, înregistrat la studioul grupului dn Derry, New Hampshire.

Aşteptam acum Godsmack la Bucureşti la Arenele Romane în octombrie 2022.