pop, rock

Concertul Direcția 5 de Ziua Femeii - Între romantism și rock 'n' roll

După cum le este obiceiul, membrii trupei Direcția 5 au susținut un concert dedicat femeilor de ziua lor, pe 8 martie, intitulat "Cel mai frumos cadou", umplând din nou Sala Palatului. Publicul s-a bucurat de romantismul specific formației, dar și de momentele veritabile de rock, datorate în special vocalistului Toni Șeicărescu.

Concert Direcția 5 la Sala Palatului pe 8 martie 2016 │ FOTO: Andrei Zidaroiu / InfoMusic.ro

Deja de mai bine de 20 de ani aflați în peisajul muzical românesc, cei de la Direcția 5 și-au stabilit stilul propriu de a compune si de a susține concerte, așa că pentru cei care i-au admirat și urmărit de-a lungul anilor cu siguranță este ușor să identifice ingredientele care alcătuiesc rețeta de succes a conceptului Direcția 5. În seara de 8 martie la Sala Palatului, această rețetă și-a dovedit din nou eficiența și a încântat o sală plină de oameni receptivi și călduroși.

Concert Direcția 5 la Sala Palatului pe 8 martie 2016

În ce constă această rețetă, vă întrebați? Ei bine, după felul în care am observat eu trupa de-a lungul anilor și concertele la care am luat parte, ingredientele principale sunt următoarele: compozițiile muzicale romantice amestecate cu compoziții dinamice; versurile poetice, pozitive și încărcate de iubire; vocea lui Cristi Enache; stilul muzical de balade rock presărat cu solo-uri de chitară sau tobe, prezențele feminine invitate deseori să colaboreze pentru diferite piese, și nu în ultimul rând, prezența și vocea lui Toni Șeicărescu.

Concertul de pe 8 martie, intitulat "Cel mai frumos cadou", după numele unei piese de pe cel mai recent album al trupei "Te iubesc", a inclus toate aceste ingrediente, plus câteva picanterii care s-au adăugat pachetului.

Dacă ar fi să o luăm metodic, am putut observa clara împărțire a concertului în două părți: prima parte alcătuită din piese de pe cel mai recent album Direcția 5, o parte domoală, cu compoziții de dragoste liniștite, în care publicul s-a acomodat cu atmosfera și și-a amintit ce înseamnă Direcția 5, și o parte a doua care a dat voie publicului să se bucure de piese vechi și mult-iubite precum "Dacă ai ști" sau "Și ce dacă" și să se dinamizeze de trei ori mai mult decât în prima parte.

Invitatele care au făcut parte din acest concert au adus un aport deosebit de culoare și dinamică întregii seri, începând de la Alina, "prințesa rock'n'rollului", așa cum a prezentat-o în repetate rânduri Marian Ionescu, vocea suavă și rezonantă care i-a însoțit pe Cristi și Toni aproape pe tot parcursul concertului, până la Nicoleta Nucă și Lidia Buble, care s-au alăturat și ele serii, bucurând publicul cu vocile lor.

Felul în care reușesc cei de la Direcția 5 să îmbine baladele pop-rock cu stilul rock'n'roll este cu siguranță unul de succes și apreciat de publicul român, așa cum am constatat și în seara de 8 martie. Momentul în care Toni Șeicărescu a ales să se întoarcă în trupă și să se alăture ca vocalist lui Cristi Enache a fost cu siguranță unul foarte inspirat. Cei doi reușesc sa aducă un echilibru muzical unic în peisajul românesc: Cristi Enache cu vocea sa romantică, masculină și curgătoare, iar Toni Șeicărescu cu stilul său puternic, specific unui solist rock'n'roll. Au fost câteva momente în care m-am simțit ca și cum m-aș afla în public la un concert Manowar, și nu Direcția 5. Toate laudele pentru asta!

În rest, concertul a mai fost condimentat de câteva detalii, cum ar fi glumele seci și stilul de a prezenta trupa al lui Marian Ionescu, veșnicii pantaloni de piele și ochelari de soare ai lui Cristi Enache, publicul ridicat în picioare să danseze și, nu în ultimul rând, copiii care au umplut scena la finalul concertului.

La finalul concertului, după un bis care a venit chiar înainte ca publicul să îl ceară, am rămas observând mulțimea cum se disipă și atmosfera cum se stinge, mulțumind în gând pentru un spectacol reușit și având ideea ca atunci când o trupă reușește să găsească o rețetă de succes, poate să o aplice zeci de ani, iar publicul va fi mereu acolo să îi asculte. Așa este și cazul pentru Direcția 5, care anul acesta împlinesc 25 de ani de existență și cu siguranță îi vom mai vedea pe scene cu sălile pline ani buni de acum încolo. Felicitări și mulțumiri!

Ce vedete participă la "Sunt celebru, scoate-mă de aici" 2022

12 concurenți din sfera publică vor fi protagoniștii noului sezon "Sunt celebru, scoate-mă de aici", pe care PRO TV îl va difuza în 2022. Vedetele care au acceptat provocarea de a participa la reality show vor trăi sub cerul liber într-o junglă, fără hrană, acces la telefon sau internet.

Ruxi / Alex Bogdan / Lidia Buble
Ruxi / Alex Bogdan / Lidia Buble │ FOTO: PRO TV

Nume cunoscute din toate domeniile își vor împinge la maximum limitele psihice și fizice în noul sezon al emisiunii "Sunt celebru, scoate-mă de aici". Actori, cântăreți, creatori de conținut, sportivi și jurnaliști celebri vor simți pe pielea lor teama de înălțime, claustrofobia, frica de spații întunecate, se vor întâlni cu șerpi, șobolani, tarantule, gândaci, viermi, vor gusta din preparate culinare greu de privit și mirosit. Totul pentru a-și demonstra că nimic nu este imposibil.

"Sincer, trebuie să fii nebun să vii aici competitor. Probele sunt foarte dure și pare că dificultatea sporește cu fiecare etapă. Mai mult, concurenții au venit aici pentru a răspunde unor provocări legate de fricile pe care le au… ei bine, până acum ai noștri s-au luptat cu frica de păianjeni, de șobolani, de înălțimi, de șerpi, broaște, crabi și multe alte creaturi. Pe deasupra… nu vă puteți închipui ce scârboșenii au ales să bea și să mănânce! Ce m-a șocat pe mine este că până acum nu a strigat nimeni "Sunt celebru, scoate-mă de aici!"", cu toate că ne așteptam să se întâmple. Sunt tari oamenii, tari de tot!", a spus Cabral.

Lidia Buble (cântăreață), Anisia Gafton (comediant), Tania Popa (actriță), RUXI (creator de conținut), Mara Bănică (jurnalist), Bia Khalifa (cântăreață și adult content creator), Giani Kiriță (fotbalist), Paul Diaconescu (actor), Cristi Mitrea (luptător MMA), Alex Bogdan (actor), Răzvan Botezatu (influencer) și Cornel Palade (actor comediant) sunt cei 12 concurenți care vor trăi aventura "Sunt celebru, scoate-mă de aici!", prezentată de Cabral și Adela Popescu.

"Eu și Cabral, după filmări, povestim mult timp de tot ce se întâmplă în show. E peste ce mi-am/ne-am imaginat. Nu înțeleg care sunt resursele interne ale celebrităților să treacă prin toate aceste probe pe care îmi este foarte greu să le "povestesc". Lipsa hranei, fobiile, oboseala, dorul de casă, toate adunate nu i-au convins încă pe concurenți să renunțe. Într-un fel sunt mândră de ei. Și abia aștept să vad cine va fi Regele sau Regina Junglei", a declarat Adela Popescu.

ntr-o abordare diferită, condimentat cu probe și elemente noi, show-ul va pune la încercare capacitatea de adaptare a vedetelor la condițiile austere din junglă, departe de confortul pe care-l au acasă. Vedetele care vor participa în cel de-al doilea sezon vor fi anunțate în curând. Show-ul va debuta la PRO TV în toamna acestui an.

Ce vedete au participat la primul sezon al show-ului "Sunt celebru, scoate-mă de aici!"

În primul sezon, difuzat de PRO TV în 2015, au participat Dorian Popa, Cătălin Moroșanu, Ruby, Gina Pistol, Luminița Nicolescu, Andreea Moldovan, Vladimir Drăghia, Alina Plugaru, Elena Merișoreanu, Gabi Jugaru, Mihai Trăistariu, Pacha Man și Elena Lasconi. Câștigătorul sezonului 1, desemnat "Regele junglei", a fost Cătălin Moroșanu, fost boxer și kickboxer român.

Ascultă noua piesă Direcția 5, "Un adăpost" - AUDIO

Direcția 5 pregătește lansarea unui nou album, până atunci dezvăluind publicului o baladă pop-rock intitulată "Un adăpost". Melodia este acompaniată de un video cu versuri.

Direcția 5, concert special 17 noeimbrie
Direcția 5, concert special 17 noeimbrie │ FOTO: Captură YouTube

Piesa "Un adăpost" este compusă de Marian Ionescu, versurile fiind semnate de Dinu Olărașu. Melodia va fi inclusă pe viitorul album Direcția 5, "Minimal", pe care trupa îl va lansa pe 21 mai. Piese noi de pe acest album vor fi prezentate publicului în cadrul unui concert la Sala Palatului, ce va cuprinde în setlist și hiturile formației.

"Ne propunem să aducem cântecele noastre din perioada 1991 - 2022 și câteva cântece de pe noul nostru album "Minimal", pe care îl lansăm pe 21 mai 2022 la Sala Palatului. Va fi o premieră pentru publicul din București. Așteptăm cu mare emoție reîntâlnirea cu voi și ne bucurăm că putem fi aici", a transmis formația.

Lyric Video: Direcția 5 - "Un adăpost"

Cu mii de concerte la activ, Direcţia 5 este o prezenţă consecventă şi foarte iubită pe scenele din România. Trupa a lansat primul album din carieră în 1991, iar, de atunci, în fiecare an a lansat câte un material discografic ce îi poartă amprenta. Background-ul muzical colosal face ca trupa să fie recunoscută și apreciată chiar și peste hotare, lansând peste 20 de albume și peste 400 de piese, printre care și colaborări cu nume de referință din muzica românească – Lidia Buble, Delia, Andra, Nicoleta Nucă, Loredana Groza și Paula Seling.

În luna aprilie a anului trecut, trupa a lansat "Am să te am", un single romantic, plin de sensibilitate, iar în septembrie a lansat "E un ecou", o piesă emoționantă, despre agitația și constrângerile vieții cotidiene, însoțită de un videoclip filmat pe străzile din București.

Direcția 5 a spus şi continuă să spună, nenumărate poveşti de viaţă şi iubire, prin versurile sale și prin interpretările live de excepție. În luna noiembrie, trupa a susținut un concert la Teatrul de pe Lipscani, în Sala Rapsodia, iar întregul show a fost transmis online. Îl puteți urmări aici.