Rămâi cu... byron, maeștrii sunetelor melancolice

Vineri, 21 februarie 2014, trupa byron a concertat în clubul The Tube din București, într-un prim act al lansării noului album “Melancolic”. Invitații speciali ai serii au fost cei de la trupa londoneză Vienna in Love.

byron în The Tube pe 21 februarie 2014 - primul act al lansării albumului Melancolic

byron a demonstrat încă odată că este una din cele mai iubite trupe din România. O singură cântare de club nu a fost de ajuns pentru programata lansare a discului "Melancolic". Materialul ce cuprinde piesele de pe coloana sonoră a serialului original HBO „Rămâi cu mine” a fost dezvăluit bucureștenilor și în seara următoarea, de data aceasta în Clubul Hermes. Noi i-am ascultat pe 21 februarie în The Tube, în formula curentă ce-i reunește pe Dan Byron (voce, chitara, flaut), 6fingers (voce, clape, chitara), Laszlo Demeter (chitara bas) și Dan Georgescu (tobe). De când am intrat, localul era foarte aglomerat și se umplea din ce în ce mai mult de tineri. Publicul venise îmbrăcat elegant și pregătit pentru o seară specială.

În deschidere, am cunoscut formația londoneză Vienna In Love. Primele acorduri de chitară au dat startul concertului lor puțin după ora 22:00. Eram curioasă de sound și puteam observa în rândul publicului alte fețe la fel de interesate să îi descopere.

Trupa Vienna in Love în premieră la București

Trupa Vienna In Love în premieră la București

Vienna In Love este o trupă londoneză cu rădăcini atât în rock-ul clasic, cât și în cel contemporan, fiind influentați de trupe precum U2, The Cure, Placebo sau The Killers. De când s-au înfiinţat, în 2011, au susţinut turnee în Europa şi S.U.A., deschizând concerte pentru Duran Duran în oraşe ca Barcelona, Lille, Madrid, Londra sau la festivalul Exit din Serbia.

Membrii byron au făcut o bună alegere prin a-i invita la București, cele două formații asemănându-se prin genul muzical. Au adoptat un gen aparte, unul ieșit din tiparele rock-ului cu care ne-am obișnuit. Unii i-au încadrat ca și gen muzical în indie/rock/dance. Într-adevăr, după cum spune și titlul albumului, formația reprezintă un nou icon al muzicii britanice. I-am ascultat interpretând melodii de pe albumul “A Modern British Icon”: "Addiction", "Don't Leave Me Alone Now", "Like Butterflies", "Falling Down", "Won't Come Back Again", "Save Me", "Revolutionaire", "In the dark", "Fallen Empire", "Whatever has collide" (new track).

Poze cu Vienna In Love în concertul din The Tube

• Vienna In Love la București pe 21 februarie 2014

Vienna In Love la București pe 21 februarie 2014

Membrii Vienna In Love ne-au vizitat redacția, iar în scurt timp vă vom prezenta pe InfoMusic un interviu cu James Garnett, Victor Cobbs și Branko Stefanovic.

După mai bine de o oră alături de Vienna In Love, au intrat pe scenă cei de la byron la câteva minute după ora 23. Două mici probe de chitară ne-au mai întârziat primele sunete byron-iste. Le-am putea descrie ca art-rock / adult-alternative cu influențe pregnante din alte genuri muzicale ca blues, progressive rock și jazz. Le-am mai putea încadra în intellectual rock. Versurile de pe majoritatea albumelor vorbesc despre condiția omului modern.

Dan Byron și colegii în concertul de lansare a discului Melancolic

Pe parcursul cântării, cei 4 muzicieni au prezentat publicului atât piese din noul lor disc precum "Melancolic" (piesă de generic), "Masă pentru doi", "XX", "1, 2, 3.", "Babă oarbă", cât și melodii de pe albume anterioare precum "A Peaceful Mind", "Zeitgeist", "Blow Up My Tears", "Perfect", "Loosing Control".

Albumul "Melancolic" este diferit de cele cu care ne-a obișnuit până acum, trupa experimentând în profunzime stiluri care în mod obișnuit nu s-ar potrivi unui album original byron. Am ascultat compoziții despre viața de cuplu, iubire și potrivire de caracter. Cei de byron ne-au arătat latura lor melancolică.

Piesele de pe "Melancolic" au fost înregistrate în luna august 2013, cu inginerul de sunet Victor Panfilov. byron a colaborat cu producătorul muzical de la HBO, Adam Balazs, care a coordonat muzica de film și pentru producțiile “The Butterfly Effect 3”, “California Dreaming” sau documentarul “Born and Bred”.

Revenind la concertul din The Tube, Dan Byron și colegii săi au captat atenția publicului printr-o muzică simplă, dar eficientă, cu melodii nu tocmai obișnuite, ci chiar întortochiate, dar care au o muzicalitate excepțională. Trupa deschide noul val de rock autohton.

La începutul spectacolului, solistul și colegii săi au interpretat melodii melancolice, senzuale, arătând o detașare completă pe scenă. La adăugarea unor sunete de flaut, spiritul armonic conduce către un rock progresiv, combinându-se cu momentele de "supărare" ale băieților. Ne-au oferit o seară minunată și le dorim multă putere și inspirație în continuare.

Poze cu byron în concertul din The Tube

• byron în concertul de lansare a discului Melancolic

Fotografii realizate de Doriana Păunoiu pentru InfoMusic.ro

byron, The Mono Jacks, Șuie Paparude și Robin and the Backstabbers urcă vara aceasta pe scena Promenada Mall

Promenada Mall continuă distracția de vară cu seria de concerte SPOT the beats pe terasa centrului comercial. Până la începutul lui septembrie, vizitatorii vor putea asculta live melodiile unor trupe îndrăgite precum byron, The Mono Jacks, Șuie Paparude, Robin and the Backstabbers și mulți alții.

Dan Byron
Dan Byron │ FOTO: Anya Dimitrov

Seria de evenimente reunite sub conceptul SPOT the beats a fost creată pentru a aduce clienților Promenada Mall adevărate experiențe de petrecere a timpului liber, în compania prietenilor. Plasat într-un decor cu zone verzi și fântână arteziană, spațiul este o oază urbană. Accesul la evenimente este liber, în limita locurilor disponibile.

byron și Rana dau tonul concertelor de la Promenada Mall pe 21 iulie

Începând cu ora 19.30, byron își așteaptă fanii la o sesiune live pe terasa Promenada Mall de la nivelul 2, în zona fântânii. Trupa de rock s-a înființat în 2006 și a lansat 7 albume de studio și trei DVD-uri live. byron sunt obișnuiți să cânte atât pe scene mari de festival în fața a mii de spectatori, cât și wireless, neamplificat, pentru grupuri restrânse. De-a lungul timpului, ei au filmat un concert în Salina Turda (la 100 de metri adâncime) pentru că era o provocare de neratat și au compus coloana sonoră pentru un serial original HBO România. În 2022, byron a lansat două piese, "Memento" și "Monstrul de sub pat", fiecare într-o direcție muzicală complet diferită una față de cealaltă. Ambele melodii se vor regăsi pe viitorul album de studio care va fi lansat în toamna lui 2022.

În deschiderea byron va urca Rana, o formație de rock alternativ, care a luat naștere în 2016 și care a lansat trei single-uri – "Lumea lor", "Departe" și "Cer Chinezesc". Accesul la eveniment este liber, în limita locurilor disponibile.

SPOT the beats cu The Mono Jacks și Lunatic pe 11 august

Seria de concerte continuă pe 11 august cu The Mono Jacks, trupa de rock alternativ înființată în 2008 de către Doru Trăscău. The Mono Jacks sunt o poveste despre perseverență, dăruire și urmărirea până în pânzele albe a visurilor care te definesc. Muzica lor a răsunat până acum la mari festivaluri – Sziget, Exit Festival, Eurosonic Noorderslag, ARTmania, Electric Castle, cât și prin turnee în toată țara, vorbind despre gânduri și sentimente pe care le trăim cu toții. Un nou album The Mono Jacks este pregătit pentru toamna lui 2022, prefigurat de single-urile "Aici acum" și "Spune". În deschiderea The Mono Jacks va cânta Lunatic, formație cunoscută pentru piesele cu mesaje sociale. De la reggae la heavy metal, de la grunge la hip-hop, Lunatic înglobează toate aceste stiluri.

Șuie Paparude concertează pe 17 august

Una dintre cele mai iubite formații din România, Șuie Paparude va aduce ritmurile de muzică electronică pe terasa Promenada, pe 17 august. Cu o activitate de aproape 3 decenii, Șuie Paparude a scris istorie pe scena muzicală din România, în 2006 artiștii fiind chiar invitați să cânte pe Stadionul Național în deschiderea concertului Depeche Mode.

Concert Robin and the Backstabbers și Sayonara Blue Monday pe 1 septembrie

Robin and the Backstabbers urcă pe scena Promenada Mall la început de toamnă, pe 1 septembrie, cu un opening act susținut de Sayonara Blue Monday. Adunați în 2010 de către solistul și compozitorul Andrei Robin Proca după o călătorie solitară de o săptămână prin Munții Călimani, Robin and the Backstabbers își descriu muzica drept "pop melodramatic". Nu au ajuns o trupă de cover-uri după albumul "Graceland", al lui Paul Simon, așa cum își imaginau la început, dar au reușit să ia pe sus scena de muzică alternativă din România cu melanjul lor de rock eclectic și versuri moderniste, criptice.

Living Rock 2022: Lineup-ul complet a fost dezvăluit

Living Rock 2022 are stabilit lineup-ul final. Balthazar, Vița de Vie, The Mono Jacks, byron, Luna Amară și mulți alții vor urca pe scena festivalului, spre încântarea tuturor iubitorilor de mare și muzică alternativă.

Doru Trăscău (The Mono Jacks)
Doru Trăscău (The Mono Jacks) │ FOTO: Livia Văduva

Spre deosebire de edițiile anterioare, când cap de afiș au fost artiștii autohtoni, festivalul aduce anul acesta în line-up drept cap de afiș o trupă din străinătate; renumita formație belgiană Balthazar revine în România, unde are deja o comunitate numeroasă de fani. Pe lângă ei, pe plaja Tuzla vor mai concerta byron, The Mono Jacks, Robin and the Backstabbers, Vița de Vie, Coma, Luna Amară, Piqued Jacks (Italia), Silent Strike, Luiza Zan & Gyárfás István, Bogdan Simion & Lăutarii de Mătase, Amadeus, Dl. Goe, Oigăn + Doru, Toulouse Lautrec și E.M.I.L.

Living Rock 2022 | Lineup-ul complet

Până la festival, puteți trimite gratuit prietenilor voștri cărți poștale în care să-i chemați alături de voi pe plaja Tuzla! Pe site-ul Pink Post - pinkpost.ro/cartepostala/ - puteți alege una dintre imaginile surprinse de fotograful Cătălin Georgescu chiar pe plajă, în spațiul de festival, și s-o transformați într-o invitație inedită. Astfel veți obține o amintire marină, livrată în cutiile poștale de Pink Post, cel mai mare operator privat de servicii poștale din România.

La fel ca anul trecut, pe parcursul celor trei zile de festival (19 - 21 august) vor fi organizate acţiuni de ecologizare, tururi prin împrejurimi alături de ghizi şi sesiuni de birdwatching pentru iubitorii de păsări. Festivalierii se vor bucura de camping la umbra măslinilor sălbatici, zone de relaxare și de joacă pentru cei mici și cei mari și multe alte surprize.

Bilete pentru Living Rock 2022:

• Abonament - 250 lei
  • Bilet camping - 20 lei
  • Bilet rulotă (cei care vor sta în rulotă trebuie să achiziționeze separat bilet de acces în camping în valoare de 20 de lei pentru fiecare persoană în parte) - 50 lei

Despre Living Rock

Living Rock, singurul festival de alternativ de la mare, are ca scop promovarea scenei underground din România și sprijinirea artiștilor din zona de rock alternativ. Construit pe conceptul unic de combinare a rock-ului alternativ cu frumusețea Mării Negre, evenimentul are loc în aer liber, pe plaja Tuzla, una dintre cele mai frumoase plaje din România.

Grimus lansează noul album "Abandonic" la Quantic; Dan Byron și Doru Trăscău sunt invitați speciali

Vineri seară, pe 27 mai, clujenii de la Grimus revin la București pentru un nou concert, în cadrul căruia vor prezenta albumul "Abandonic". Evenimentul de lansare va avea loc în Quantic, iar în deschidere vor cânta Dan Byron și Doru Trăscău în formula Live Acoustic Duo.

Grimus
Grimus │ FOTO: Sebi Câmpean

""Abandonic" s-a născut în anul 2020 în lockdown, în incertitudine și izolare, la distanță de tot ceea ce a însemnat normal până în acel moment. Majoritatea ideilor au fost compuse acustic, trimise colegilor de trupă și construite fără să ne întâlnim propriu-zis. Le-am păstrat în stadiul de machete până în punctul în care am reușit să ne întâlnim în studio și să le înregistrăm.

Numele albumului se referă la teama de a fi abandonat și surprinde cumva atmosfera generală din piese, sunetul singurătății, neliniștii dar și al unei așteptări încremenite, o furie surdă. Unele versuri sunt repetate obsesiv, la fel cum rutina zilelor se reflecta în mod obsesiv în gânduri. Abandonic s-a definitivat în timp ce lumea pe care o știm a trecut de la pandemie la război, e o oglindă a nesiguranței noastre în fața unor evenimente pe care nu le putem controla. E speranța noastră la o lume mai vie, mai sinceră și mai puțin suferindă." – Grimus

"Abandonic" este primul album Grimus cu piese în totalitate în limba română. Acesta este deja disponibil pentru streaming și download digital pe rețelele de specialitate. Biletele pentru concertul de lansare de pe 27 mai se găsesc online la prețul de 65 de lei.

Grimus activează din 2005, definitivându-și poziția pe scena rock-ului alternativ românesc printr-un stil aparte și o abordare foarte matură. "Grimus" este anagrama (aproximativă) a cuvântului "simurgh", ce reprezintă o pasăre gigantică din mitologia persană. Este, de asemenea, titlul primului roman al scriitorului Salman Rushdie, cel care a făcut anagramarea.

Cu mai bine de 16 ani de activitate, clujenii au lansat până acum patru albume de studio, cel mai recent – "Unmanageable Species" – în primăvara anului 2018, și au avut concerte în deschiderea unor mari artiști internaționali precum Queen, Red Hot Chili Peppers, Placebo, Kasabian, Moby. Grimus au cântat în toate colțurile țării, dar și în UK, India, Olanda, Bulgaria, Serbia, Polonia, Cehia sau Republica Moldova.