Queensryche la Turbohalle: Todd La Torre îl poate reînvăța pe Geoff Tate propriile piese

Metaliștii români probabil că ori au plecat din țară, ori “au ieșit la pensie”. Altfel nu-mi explic audiențele scăzute de care s-au bucurat atât Tim “Ripper” Owens, cât și Queensryche la vizitele acestora prin minunata noastră capitală. Pe de altă parte, trebuie luată în considerare și partea plină a paharului: la concertul Queensryche de pe 20 octombrie am scăpat de înghesuială, m-am putut deplasa unde am crezut de cuviință, în încercarea de a “prinde” cel mai bun sunet posibil.

Concert Queensryche la Turbohalle (20 octombrie 2013)

Când te uiți că sala de la Turbohalle e pe jumătate goală, în condițiile în care oricum spațiul alocat evenimentului era înjumătățit față de vizita celor de la Sabaton din primăvară, începi să cazi în depresie. Senzație în care te adâncești ușor, atunci când asculți trupele de deschidere; am mai spus-o de câteva ori: publicul care a venit pentru metalul progresiv al celor de la Queensryche nu va da prea multă atenție unor formații “incompatibile” precum COD sau Days of Confusion.

Să lăsăm însă la o parte introducerea pe care și asa mulți au preferat să o ignore pur și simplu: am venit să ascultăm Queensryche și să ne simțim bine. Mai greu când o amărâtă de bere la pahar de plastic e 7 lei (mai scumpă decât echivalentul la halbă din anumite restaurante), dar încercăm. Ce-i, drept, și băieții de pe scenă își fac treaba cum nu se poate mai bine.

Solistul Todd La Torre în concertul Queensryche de la Turbohalle (20 octombrie 2013)

Solistul Todd La Torre a făcut-o uitată pe vedeta neînțeleasă Geoff Tate (fără exagerare, la ora actuală, La Torre îi poate da lecții lui Tate despre cum să-și cânte propriile melodii), iar Eddie Jackson (bass), Scott Rockenfield (tobe), Parker Lundgren (chitară) și Michael Wilton (chitară) cântau cu o plăcere pe care n-am mai văzut-o de ani de zile la această trupă. Bass-ul lui Jackson suna fix cum ar fi trebuit să sune, iar mulți toboșari contemporani ar trebui să ia lecții de la Rockenfield despre cum să bați cu feeling, groove și balans. La chitare, mai greu un picuț fără aportul lui Chris DeGarmo, însă oamenii și-au făcut treaba cum au putut mai bine.

A ajutat enorm și sonorizarea, fiecare instrument auzindu-se extrem de clar, sound-ul live fiind extrem de asemănător cu producția de pe cel mai recent album al trupei (Queensryche, 2013). Din păcate, lucru inexplicabil având în vedere că turneul actual promovează această recentă apariție discografică, merchandise-ul Queensryche (CD-uri, tricouri etc.) lipsea cu desăvârșire de la Turbohalle. Tocmai când venisem și eu cu banii pregătiți de acasă.

Așadar, cine a vrut să asculte niște Queensryche recent, a trebuit să aștepte un pic pentru ca în setlist să-și facă apariția “Where Dreams Go to Die”, “A World Without” și primul single de pe noul album, “Fallout”. În rest, publicul și-a primit porția de old school Queensryche cu melodii precum “En Force”, “Warning”, “Take Hold of The Flame”, “Child of Fire” sau “Roads to Madness”. Nu putea să lipsească nici clasicul Operation Mindcrime, “Speak”, “The Needle Lies” și “Eyes of a Stranger” fiind cele mai aplaudate piese, alături de hit-uri precum “Empire” sau “Jet City Woman”.

Per total, un concert foarte bun, executat curat, corect, și un motiv în plus pentru a fi convins de faptul că această versiune de Queensryche este cea “adevărată”, și nu cea improvizată propusă de Geoff Tate. Iar dacă nu ați ascultat încă albumul omonim lansat în vara acestui an, chiar nu aveți nicio scuză: Queensryche (2013) este unul dintre cele mai bune discuri ale anului și nu ar trebui să lipsească din colecția oricărui fan al metalului progresiv.

Setlist Queensryche, București, 20 octombrie 2013

1. Queen of the Reich
  2. Speak