Queen + Adam Lambert - Un vis împlinit

Trupa Queen a venit pentru prima oară în România pentru un show inegalabil, care a cinstit memoria lui Freddie Mercury. Vocalistul Adam Lambert a însoțit formația. Citeşte mai jos amănunte legate de această premieră pe care publicul român a primit-o cu deosebit de multă căldură, la propriu şi la figurat.

Concert Queen + Adam Lambert │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

O punte între generaţii. Este formularea care îmi sună cel mai bine acum, la câteva ore după încheierea show-ului susţinut de Queen şi Adam Lambert la Bucureşti. Un spectacol care se anunţa magnific prin prisma prezenţei celor doi mari artişti de geniu, Brian May şi Roger Taylor.

Poate că pentru orice ascultător care a crescut cu muzica semnată Queen, o înlocuire a unuia dintre cei mai mari solişti de trupă din istorie, Freddie Mercury, poate reprezenta un sacrilegiu. Nu este un rol uşor să vii după în locul unei legende, dar în rândurile următoare vom detalia ce a însemnat concertul Queen + Adam Lambert şi din perspectiva aceasta.

Concert Queen + Adam Lambert

RECOMANDARE: Deschide galeria de poze Queen + Adam Lambert

Pe o căldură istovitoare, Piaţa Constituţiei a strâns peste 20.000 de suflete în cadrul concertului organizat de Emagic. Electric Pyramid, o trupă extrem de nouă, a fost prima care a păşit pe scenă. Formată din Linda (chitară), Marco (tobe) din Italia şi Oli (voce) alături de Emma (bass) din Marea Britanie, trupa avut un setlist eclectic, din care nu a lipsit single-ul de debut "1989". În prezent, Electric Pyramid înregistrează  pentru materialul de debut produs de John Cornfield (Muse).

Concert de deschidere Jeremy? (Bulgaria) pe 21 iunie 2016

Concert de deschidere Jeremy? (Bulgaria) pe 21 iunie 2016 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Jeremy?, un band din Bulgaria a continuat pe linia de indie-alternative, din componenţă făcând parte Ersin Mustafov (voce, chitară), Tasho Kolev (chitară),  Rosen Vatev (tobe) şi Emo Bonev (bass, voce).

Grimus, cea de-a treia formaţie din deschidere, a strălucit. Cu un Bogdan Mezofi la fel de exuberant şi cu coeziunea deja evidentă între componenţi, ne-am contopit o dată cu piesele alese. "In Your Eyes", "High", "Face The Light", "Started", "Umbre", "Priveşte-mă", "Ultima oară" au sunat intens, hipnotic spre final, solistul stând printre oamenii din primele rânduri, ştiind cum să îi atingă şi să îi facă parte dintr-un gig memorabil. Bassisul Titus Vadan a făcut o poză mulţimii adunate, iar băieţii au părăsit scena pe acordurile aceleaşi creaţii cu care au păşit pe ea, "Peregrine".

Grimus - opening act pentru Queen, 21 iunie 2016

Grimus - opening act pentru Queen, 21 iunie 2016 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

RECOMANDARE: Deschide galeria de poze cu Grimus

Cele trei trupe vor deschide și show-ul Queen + Adam Lambert de la Sofia de pe 23 iunie.

La ora 21:04, magia avea să capete o altă dimensiune. Oameni de toate vârstele aşteptaseră parcă un timp infinit pentru a savura live melodii istorice, creaţii care spun poveşti despre perfecţiune şi rolul muzicii adevărate în vieţile acestora. "The Hero" şi primul impact real cu vocea lui Adam Lambert. Zâmbeam, asta făceau şi cei din preajma mea. Nu, nu era Freddie şi nici nu ar fi putut să fie. E drept că întreaga reprezentaţie care a urmat am perceput-o ca una de tip omagiu pentru viaţa şi cariera unui om unic, creator şi vizionar. Adam a fost numit de Brian într-un interviu drept "un dar de la Dumnezeu". Este cert că artistul de 34 de ani este acum la apogeul carierei prin şansa pe care trupa i-a oferit-o. Să ai de partea ta publicul tânăr şi să reuseşti să cinsteşti memoria lui Freddie este un mare atu. Având în vedere prietenia intensă dintre Brian, Roger şi Freddie, cred că cel din urmă le-a dat acordul să ducă mai departe muzica scrisă de ei, atunci când vor avea personajul potrivit.

Concert Queen + Adam Lambert

Astfel, am pornit într-o călătorie înapoi în timp şi cu fiecare piesă ropotele de aplauze se intensificau, versurile fiind cântate la unison. Cred că aici este fantastic. Să vezi tineri de 16-20 de ani care cunosc repertoriul Queen şi versurile unor compoziţii lansate în anii de glorie reprezintă o speranţă pentru viitor în vremuri incerte din punct de vedere al originalităţii. Am admirat dicţia lui Adam în special în momentul "Stone Cold Crazy", iar secţia ritmică cu precizia de metronom şi riff-urile din altă galaxie ale lui Brian, atât de recognoscibile, au fost elemente care nu puteau să te lase inert. Priveai spre scenă şi uitai pur şi simplu de timpul subiectiv sau obiectiv şi doar îi lăsai să îţi facă sufletul să tresalte de bucurie pură.

Concert Queen + Adam Lambert

Adam a mizat însă şi pe latura teatrală, deşi a ţinut să menţioneze că vrea doar să celebreze alături de public muzica semnată Queen. Un spirit parcă coborât din zona Broadway, androginul Lambert a schimbat ţinute, a purtat tocuri, a sorbit dintr-un pocal, a stat pe un tron şi cumva inevitabil, juca un rol. Nu aș spune neapărat că vorbim de unul de contre-emploi pentru că Adam este parte dintr-un film cu excentricităţi, ochelari futurişti, limbaj colorat, mers de catwalk şi voce de tenor al operetei (ambitus de trei octave şi şase semitonuri).

Concert Queen + Adam Lambert

Compoziţia lui John Deacon retras din viaţa artistică în 1997, "Another Bites The Dust" s-a auzit la fel de exact şi cu basistul prezent, Neil Fairclough, pentru ca apoi amuzanta "Fat Bottomed Girls" să adune o mare de telefoane care înregistrau momentul. În aplauze şi lumini care se colorau într-un halo roşiatic la refren, am rămas plăcut surprinsă de rezultat. Am primit apoi sfatul de a nu uita să căutam, să experimentăm în complexul mix al iubirii prin "Play The Game", pentru ca imediat, fără pauză, să urmeze controversata la vremea ei, "Killer Queen".

Legat de creaţia lansată în 1974, Mercury declara: "Oamenii sunt obişnuiţi cu energia hard rock a trupei noastre şi aceasta este total diferită. Piesa vorbeşte despre o fată din înalta societate. Ce vreau eu să spun este că şi oamenii aparent de clasă pot fi profund depravaţi, dar ascultătorii îi pot oferi piesei ce înţelesuri doresc."

Brian May: "Piesa a fost pentru noi un punct de cotitură. Este un fel de rezumat al tipului nostru de creaţie şi un hit enorm de care aveam nevoie disperată pentru ca ceva de succes să ni se întâmple. Întregul album mă face şi acum fericit când îl ascult, iar melodia aceasta mă încântă prin acel solo şi prin vocile noastre. E un fel de vintage Queen."

Concert Queen + Adam Lambert

Adam a menţionat că îşi doreşte să fie iubit, moment prielnic să reauzim capodopera "Somebody to Love", pentru ca după să se retragă, iar May să ofere un moment de o sensibilitate aproape fragilă. Pe un scaun, cu aer său bonom, cu una din chitarele acustice de colecţie, a cântat "Love of My Life", iar imaginea lui Freddie a apărut pe ecran, mesajul fiindu-i practic închinat. Cu un Brian May înlăcrimat şi declarând că este uimitoare candoarea cu care sunt primiţi, regalul a continuat de data aceasta cu Roger Taylor în prim plan. "A Kind Of Magic", piesa compusă de el, l-a găsit acum în postura de solist, pentru ca la tobe să rămână fiul său Rufus Tiger Taylor care a întregit show-ul pe tot parcursul serii. Imediat după, marele Roger, succedat de tânărul Tiger (nume ales de Freddie) a oferit un solo de tobe la fel de halucinant ca în anii de glorie.

Roger Taylor - Concert Queen + Adam Lambert

Roger Taylor - Concert Queen + Adam Lambert │ FOTO: Ionut%20Paraschiv%20

Schimbat într-un shirt cu simbolul ochiului în piramidă "atoatevăzător", Lambert a continuat show-ul după ce Taylor a declarat cu emoţie: "Am pierdut un mare prieten şi un mare geniu în luna ianuarie. Momentul acesta este pentru tine, David Bowie. " După "Under Pressure", era necesar să ne aducem aminte fiecare de lucrurile pe care le facem cu şi din dragoste, iar "Crazy Little Thing Called Love" devenea momentul potrivit. Brian ne-a făcut cunoştinţă cu o cameră ataşată la chitara sa cu care a filmat audienţa, dar şi un selfie-stick cu ajutorul căruia a făcut poze.

Clipele se succedau cu rapiditate, cântam cu toţii fiecare vers în parte, iar momentul de rugăciune colectivă parcă s-a conturat din nou prin magnifica "Who Wants To Live Forever". Freddie era acolo, poate îl simţeam mai mult prin prisma versurilor, iar pe Lambert l-am perceput de această dată şi mai implicat.

Concert Queen + Adam Lambert

Din mijlocul unui glob de lasere, May şi-a desăvârşit partitura solo, improvizând pe "Last Horizon", cea care a fost inclusă şi în show-ul său de la Sala Palatului. Te năuceau cu adevărat acele riff-uri, dexteritatea cu care le interpreta, uşurinţa cu care te făcea martor spectacolului cu iz pur celest.

Capodopera, imnul unor generaţii, piesa care a stat luni în şir pe primul loc în clasamente mondiale şi care s-a vândut în milioane de exemplare ne-a învăluit cu aerul acela, al desăvârşirii. Dacă prima strofă a "Bohemian Rhapsody" a fost cântată de Adam, cea de-a doua şi partea de simfonie rock au rămas cele originale. Proiecţia lui Freddie cântând live şi apoi momentul culminant au fost lăsate intacte spre bucuria melomanilor nostalgici. În definitiv, nu ar fi onest să cânte altcineva în totalitate într-un show Queen această melodie. Capa strălucitoare a lui Brian a fost şi ea un deliciu vizual.

Un lucru pe care l-am remarcat pe parcursul show-ului a fost suprapunerea de voci în texturi tehnice care bineînţeles îl aveau pe Mercury.

Concert Queen + Adam Lambert

Palmele tuturor au bătut ritmul perfect pe "Radio Gaga", iar clipa de encore a venit rapid cu cele două creaţii arhicunoscute şi aflate pe materialul din 1977. Doar că, Adam Lambert a purtat în timpul acestora o coroană de rege, când totuși un alt artificiu estetic ar fi fost de preferat. Dar, chiar şi aşa, am zâmbit şi am înţeles că moştenirea culturală lăsată de această trupă cu valoare inestimabilă va dăinui şi oricâte imitaţii ar surveni în drum, va exista întotdeauna o singură trupă cu numele de Queen şi patru vizionari.

După fix două ore de magie, am plecat pe melodia "Heroes" a lui David Bowie. Se auzea în surdină şi înţelegeam poate şi mai pregnant mesajul acesteia, "We could be heroes, just for one day." There is only one Queen. Mulţumim!

Concert Queen + Adam Lambert

SETLIST Queen + Adam Lambert, Piața Constituției, 21 iunie 2016

• Flash  (intro)
  • The Hero ("Flash Gordon", 1980)
  • One Vision ("A Kind Of Magic", 1986)
  • Hammer to Fall ("The Works", 1984)
  • Seven Seas Of Rhye ("Queen", 1973)
  • Stone Cold Crazy ("Sheer Heart Attack", 1974)
  • Another One Bites The Dust ("The Game", 1980)
  • Fat Bottomed Girls ("Jazz", 1978)
  • Play The Game ("The Game", 1980)
  • Killer Queen ("Sheer Heart Attack", 1974)
  • Don't Stop Me Now ("Jazz", 1978)
  • Somebody to Love ("A Day At The Races", 1976)
  • Love of My Life (Brian) ("A Night At The Opera", 1975)
  • A Kind Of Magic (Roger) ("A Kind Of Magic", 1986)
  • Drum Solo
  • Under Pressure ("Hot Space", 1982)
  • Crazy Little Thing Called Love ("The Game", 1980)
  • I Want To Break Free ("The Works", 1984)
  • I Want It All ("The Miracle", 1989)
  • Who Wants To Live Forever ("A Kind Of Magic", 1986)
  • Guitar Solo - "Last Horizon"
  • Tie Your Mother Down ("A Day At The Races", 1976)
  • Bohemian Rhapsody ("A Night At The Opera", 1975)
  • Radio Ga Ga ("The Works", 1984)
    Encore
  • We Will Rock You ("News of the World", 1977)
  • We Are the Champions ("News of the World", 1977)

Brian May, chitaristul Queen a lansat o versiune remasterizată şi un nou clip pentru piesa "Driven By You"

Brian May, unul dintre cei mai apreciaţi muzicieni din lume şi chitaristul Queen a început cariera solo relativ târziu. Totul pornea cu track-ul "Driven By You", lansat în noiembrie 1991, care a devenit imediat un hit mondial. A fost compus pentru o celebră reclamă la o maşină Ford, iar acum primeşte o remasterizare, alături de un videoclip nou.

Brian May și Kerry Ellis în concert la București pe 14 martie 2016 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

"Driven By You" este una dintre cele mai apreciate piese solo ale lui Brian May şi a apărut în perioada în care Freddie Mercury încetase din viaţă. Brian avea să îşi canalizeze toată durerea în finalizarea primului său album solo, "Back to Light", care a debutat în 1992. A declarat în multiple interviuri că acest album şi turneul global care a urmat au fost singurele modalităţi de terapie după moartea lui Freddie. Revenind la piesa remasterizată, ea a debutat pe 25 iunie 2021 şi este plină de energie şi optimism.

Are ceva de glam rock, puţin rock progresiv şi secţiunile de voci suprapuse, tehnică folosită şi la Queen. Nu doar piesa a fost remasterizată, ci şi videoclipul, iar ambele preced o versiune nouă a albumului "Back to Light", care va sosi pe 6 august 2021. Originalul "Driven By You" a ajuns pe locul 6 în UK Singles Chart şi locul 9 în US Billboard Album Rock Chart. Imaginile pe care le vedeţi în videoclip sunt filmate la prima reprezentaţie live în care a apărut piesa, în Sevilia, Spania, la concertul Guitar Legends din 1991.

Sunt incluse şi imagini din turneul sud american al chitaristului. Brian este însoţit de o trupă all-star, cu Cozy Powell la tobe, Neil Murray la bas şi Steve Vai la chitară ritm. Rick Wakeman şi Mike Moran se află la clape, iar Maggie Ryder, Mirian Stockley şi Chris Moran au rol de backing vocals. Acest single se năştea în baia unei piscine din Los Angeles. Brian May s-a întâlnit la piscină cu un producător de reclame, care se bronza şi cei doi au intrat în vorbă.

Advertiserul i-a propus lui Brian să compună o piesă pentru o reclamă, construită în jurul sloganului "Everything we do, we do for you". Ulterior avea să se schimbe în "Everything we do is driven by you", ca aluzie la automobilul Ford din reclamă. May i-a prezentat piesa lui Freddie Mercury în ultimele sale zile de viaţă, iar solistul l-a încurajat pe May, îndemnându-l să "îşi găsească aripile" în cariera sa solo. A fost şi o opţiune de a o transforma în piesa Queen, cu Freddie la voce, dar solistul s-a declarat mulţumit de modul în care cânta Brian.

Albumul "Back to the Light" remasterizat va sosi alături de "Out of the Light", un release companion, iar acestea vor veni sub formă de box set cu 2 CD-uri, dar şi digital. Vor include ca bonus 3 variante alternative de "Driven By You", inclusiv cea din reclama Ford, dar şi o versiune Cozy şi Neil din 1993. Albumul remasterizat care vine pe 6 august, va fi disponibil pe CD, vinil, casetă, download digital şi streaming.

Roger Taylor, toboşarul Queen a anunţat un nou album solo, "Outsider"

Roger Taylor, toboşarul Queen a fost prolific pe durata pandemiei şi a înregistrat un nou album. Artistul a anunţat acest LP solo, odată cu un turneu britanic. Noul album se numeşte "Outsider", iar turneul care îl va promova va avea loc în această toamnă. Avem detalii despre noile piese în articol.

După câteva aluzii ale lui Brian May cu privire la piese Queen înregistrate cu Adam Lambert, dar nu unele viabile, o parte din Queen continuă să scoată materiale discografice. Roger Taylor ne-a pregătit albumul "Outsider", care va sosi pe 1 octombrie 2021. Turneul care debutează în aceeaşi lună e special pentru Roger, care nu a mai ţinut concerte live în calitate de artist solo timp de 2 decenii. 14 show-uri au fost confirmate de muzician, strict în UK. Legendarul rocker este şi compozitor în cadrul Queen şi a contribuit la crearea unor hituri precum "A Kind of Magic", "Radio Ga Ga", "I'm In Love With My Car", "Sheer Heart Attack" şi "These Are The Days of Our Lives".

Taylor contribuie şi cu voce la track-urile Queen şi este un toboşar apreciat. De altfel fanii trupei vor putea asculta piese clasice Queen la concertele muzicianului în vârstă de 71 de ani. Iată ce a declarat multitalentatul instrumentist cu privire la planurile sale pentru viitorul apropiat:

De ceva vreme am încercat doar să ne descurcăm să ne ţinem pe linia de plutire. Acum am revenit aproape de normal, iar eu şi câţiva prieteni din muzică suntem gata să urcăm pe scenă pentru a cânta rock. Evident vom include piese din catalogul clasic Queen, dar şi anumite compoziţii mai vechi solo ale mele. Vă vom prezenta şi muzică nouă, aşa că sperăm că oameniii vor veni.

Acesta este turneul meu modest. Vreau să fie distractiv, de calitate la nivel muzical şi vreau ca toată lumea să îl aprecieze. Abia aştept să aibă loc. Voi cânta şi piese Queen? Absolut!

Turneul lui Taylor din 2021 este pornit de o reprezentaţie la O2 Academy din Newcastle pe 2 octombrie 2021. Seria de concerte ţine până pe 22 octombrie, când va avea loc un concert la O2 Shepherd Bush Empire din Londra. Roger Taylor va cânta alături de o trupă special creată şi care îi include pe clăparul Spike Edney (colaborator Queen + Adam Lambert), chitaristul Jason Falloon, Angie Pollock şi Charlie Jones, artişti de suport live pentru Goldfrapp.

"Outsider" este primul album solo ai lui Roger Taylor din 2013 încoace, când a sosit "Fun on Earth". În ultimul deceniu toboşarul a mai lansat câte un single ocazional, reflectând asupra omenirii şi expunându-şi viziunea asupra lucrurilor. Aşa au luat naştere piese ca "Journey's End", "Gangsters Are Running The World" şi cel mai recent track este "Isolation", scris în legătură cu lockdown-ul şi lansat în ultimul an.

Legendarul album Queen "Greatest Hits" va fi relansat în noi variante

Cel mai bine vândut album din toate timpurile în Marea Britanie, "Greatest Hits" de la Queen se pregăteşte de o relansare. Originalul sosea în 1981 şi ocupă şi acum locul 3 în clasamentul pentru cea mai lungă poziţionare în topurile oficiale din UK. Colecţia va primi un remaker/remaster pentru a sărbători 40 de ani de la debutul său.

Coperta album Queen Greatest Hits
Coperta album Queen Greatest Hits │ FOTO: Queen

Sărbătorirea celor 40 de ani de la lansarea lui "Greatest Hits" coincide şi cu aniversarea a 50 de ani de la înfiinţarea formaţiei (de fapt 51 dacă e să fim stricţi). "Greatest Hits" este un album Queen lansat în 1981 şi care este primul şi singurul album care a vândut peste 6 milioane de unităţi în Marea Britanie. În acest moment este la cota de 6.75 milioane de unităţi, iar la nivel global a trecut de 25 de milioane de unităţi vândute. În Marea Britanie a petrecut peste 900 de săptămâni în topul celor mai bune albume. A fost premiat cu discul de platină de 22 de ori.

Şi lista de realizări continuă, deoarece Official Charts Company a premiat LP-ul drept "Cel mai popular album britanic din ultimii 60 de ani". Una din 4 gospodarii britanice deţine deja o copie a albumului, conform analizei. În urma lansării filmului "Bohemian Rhapsody" cu 3 ani în urmă, o nouă generaţie de fani Queen a început să apară, luând contact cu catalogul trupei şi cum se poate face asta mai bine decât începând cu un "Greatest Hits"?

O ediţie specială de CD cu o copertă inedită şi o casetă unică vor sosi global pe 2 iulie 2021. Noua versiune de "Greatest Hits" va veni într-o ediţie pentru colecţionari, care include un CD şi 4 casete color în ediţie limitată. CD-ul este semnat personal de către Brian May şi Roger Taylor, doar în cazul primelor 1000 de unităţi.

Pe aces disc se află piese precum "Bohemian Rhapsody", "We Are the Champions", "We Will Rock You", "Fat Bottomed Girls", "Another One Bites the Dust", "Crazy Little Thing to Called Love" şi "Somebody to Love". În 2020 Queen a realizat un parteneriat cu magazinele Target şi Walmart, pentru două viniluri exclusive şi separate "Greatest Hits", ambele de 180 de grame, cu două discuri incluse şi în variantele de culoare rubiniu şi alb.

În ultimele luni s-a vorbit intens despre piese noi Queen, alături de Adam Lambert, cu indicii din partea chitaristului Brian May. Grupul a lansat la început de an un joc video pentru mobil, Queen Rock Tour, permiţându-le fanilor să ia contact cu arene de concerte şi ţinute legendare ale artiştilor, cu un gameplay în stil Guitar Hero.