Queen + Adam Lambert - Un vis împlinit

Trupa Queen a venit pentru prima oară în România pentru un show inegalabil, care a cinstit memoria lui Freddie Mercury. Vocalistul Adam Lambert a însoțit formația. Citeşte mai jos amănunte legate de această premieră pe care publicul român a primit-o cu deosebit de multă căldură, la propriu şi la figurat.

Concert Queen + Adam Lambert │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

O punte între generaţii. Este formularea care îmi sună cel mai bine acum, la câteva ore după încheierea show-ului susţinut de Queen şi Adam Lambert la Bucureşti. Un spectacol care se anunţa magnific prin prisma prezenţei celor doi mari artişti de geniu, Brian May şi Roger Taylor.

Poate că pentru orice ascultător care a crescut cu muzica semnată Queen, o înlocuire a unuia dintre cei mai mari solişti de trupă din istorie, Freddie Mercury, poate reprezenta un sacrilegiu. Nu este un rol uşor să vii după în locul unei legende, dar în rândurile următoare vom detalia ce a însemnat concertul Queen + Adam Lambert şi din perspectiva aceasta.

Concert Queen + Adam Lambert

RECOMANDARE: Deschide galeria de poze Queen + Adam Lambert

Pe o căldură istovitoare, Piaţa Constituţiei a strâns peste 20.000 de suflete în cadrul concertului organizat de Emagic. Electric Pyramid, o trupă extrem de nouă, a fost prima care a păşit pe scenă. Formată din Linda (chitară), Marco (tobe) din Italia şi Oli (voce) alături de Emma (bass) din Marea Britanie, trupa avut un setlist eclectic, din care nu a lipsit single-ul de debut "1989". În prezent, Electric Pyramid înregistrează  pentru materialul de debut produs de John Cornfield (Muse).

Concert de deschidere Jeremy? (Bulgaria) pe 21 iunie 2016

Concert de deschidere Jeremy? (Bulgaria) pe 21 iunie 2016 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Jeremy?, un band din Bulgaria a continuat pe linia de indie-alternative, din componenţă făcând parte Ersin Mustafov (voce, chitară), Tasho Kolev (chitară),  Rosen Vatev (tobe) şi Emo Bonev (bass, voce).

Grimus, cea de-a treia formaţie din deschidere, a strălucit. Cu un Bogdan Mezofi la fel de exuberant şi cu coeziunea deja evidentă între componenţi, ne-am contopit o dată cu piesele alese. "In Your Eyes", "High", "Face The Light", "Started", "Umbre", "Priveşte-mă", "Ultima oară" au sunat intens, hipnotic spre final, solistul stând printre oamenii din primele rânduri, ştiind cum să îi atingă şi să îi facă parte dintr-un gig memorabil. Bassisul Titus Vadan a făcut o poză mulţimii adunate, iar băieţii au părăsit scena pe acordurile aceleaşi creaţii cu care au păşit pe ea, "Peregrine".

Grimus - opening act pentru Queen, 21 iunie 2016

Grimus - opening act pentru Queen, 21 iunie 2016 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

RECOMANDARE: Deschide galeria de poze cu Grimus

Cele trei trupe vor deschide și show-ul Queen + Adam Lambert de la Sofia de pe 23 iunie.

La ora 21:04, magia avea să capete o altă dimensiune. Oameni de toate vârstele aşteptaseră parcă un timp infinit pentru a savura live melodii istorice, creaţii care spun poveşti despre perfecţiune şi rolul muzicii adevărate în vieţile acestora. "The Hero" şi primul impact real cu vocea lui Adam Lambert. Zâmbeam, asta făceau şi cei din preajma mea. Nu, nu era Freddie şi nici nu ar fi putut să fie. E drept că întreaga reprezentaţie care a urmat am perceput-o ca una de tip omagiu pentru viaţa şi cariera unui om unic, creator şi vizionar. Adam a fost numit de Brian într-un interviu drept "un dar de la Dumnezeu". Este cert că artistul de 34 de ani este acum la apogeul carierei prin şansa pe care trupa i-a oferit-o. Să ai de partea ta publicul tânăr şi să reuseşti să cinsteşti memoria lui Freddie este un mare atu. Având în vedere prietenia intensă dintre Brian, Roger şi Freddie, cred că cel din urmă le-a dat acordul să ducă mai departe muzica scrisă de ei, atunci când vor avea personajul potrivit.

Concert Queen + Adam Lambert

Astfel, am pornit într-o călătorie înapoi în timp şi cu fiecare piesă ropotele de aplauze se intensificau, versurile fiind cântate la unison. Cred că aici este fantastic. Să vezi tineri de 16-20 de ani care cunosc repertoriul Queen şi versurile unor compoziţii lansate în anii de glorie reprezintă o speranţă pentru viitor în vremuri incerte din punct de vedere al originalităţii. Am admirat dicţia lui Adam în special în momentul "Stone Cold Crazy", iar secţia ritmică cu precizia de metronom şi riff-urile din altă galaxie ale lui Brian, atât de recognoscibile, au fost elemente care nu puteau să te lase inert. Priveai spre scenă şi uitai pur şi simplu de timpul subiectiv sau obiectiv şi doar îi lăsai să îţi facă sufletul să tresalte de bucurie pură.

Concert Queen + Adam Lambert

Adam a mizat însă şi pe latura teatrală, deşi a ţinut să menţioneze că vrea doar să celebreze alături de public muzica semnată Queen. Un spirit parcă coborât din zona Broadway, androginul Lambert a schimbat ţinute, a purtat tocuri, a sorbit dintr-un pocal, a stat pe un tron şi cumva inevitabil, juca un rol. Nu aș spune neapărat că vorbim de unul de contre-emploi pentru că Adam este parte dintr-un film cu excentricităţi, ochelari futurişti, limbaj colorat, mers de catwalk şi voce de tenor al operetei (ambitus de trei octave şi şase semitonuri).

Concert Queen + Adam Lambert

Compoziţia lui John Deacon retras din viaţa artistică în 1997, "Another Bites The Dust" s-a auzit la fel de exact şi cu basistul prezent, Neil Fairclough, pentru ca apoi amuzanta "Fat Bottomed Girls" să adune o mare de telefoane care înregistrau momentul. În aplauze şi lumini care se colorau într-un halo roşiatic la refren, am rămas plăcut surprinsă de rezultat. Am primit apoi sfatul de a nu uita să căutam, să experimentăm în complexul mix al iubirii prin "Play The Game", pentru ca imediat, fără pauză, să urmeze controversata la vremea ei, "Killer Queen".

Legat de creaţia lansată în 1974, Mercury declara: "Oamenii sunt obişnuiţi cu energia hard rock a trupei noastre şi aceasta este total diferită. Piesa vorbeşte despre o fată din înalta societate. Ce vreau eu să spun este că şi oamenii aparent de clasă pot fi profund depravaţi, dar ascultătorii îi pot oferi piesei ce înţelesuri doresc."

Brian May: "Piesa a fost pentru noi un punct de cotitură. Este un fel de rezumat al tipului nostru de creaţie şi un hit enorm de care aveam nevoie disperată pentru ca ceva de succes să ni se întâmple. Întregul album mă face şi acum fericit când îl ascult, iar melodia aceasta mă încântă prin acel solo şi prin vocile noastre. E un fel de vintage Queen."

Concert Queen + Adam Lambert

Adam a menţionat că îşi doreşte să fie iubit, moment prielnic să reauzim capodopera "Somebody to Love", pentru ca după să se retragă, iar May să ofere un moment de o sensibilitate aproape fragilă. Pe un scaun, cu aer său bonom, cu una din chitarele acustice de colecţie, a cântat "Love of My Life", iar imaginea lui Freddie a apărut pe ecran, mesajul fiindu-i practic închinat. Cu un Brian May înlăcrimat şi declarând că este uimitoare candoarea cu care sunt primiţi, regalul a continuat de data aceasta cu Roger Taylor în prim plan. "A Kind Of Magic", piesa compusă de el, l-a găsit acum în postura de solist, pentru ca la tobe să rămână fiul său Rufus Tiger Taylor care a întregit show-ul pe tot parcursul serii. Imediat după, marele Roger, succedat de tânărul Tiger (nume ales de Freddie) a oferit un solo de tobe la fel de halucinant ca în anii de glorie.

Roger Taylor - Concert Queen + Adam Lambert

Roger Taylor - Concert Queen + Adam Lambert │ FOTO: Ionut%20Paraschiv%20

Schimbat într-un shirt cu simbolul ochiului în piramidă "atoatevăzător", Lambert a continuat show-ul după ce Taylor a declarat cu emoţie: "Am pierdut un mare prieten şi un mare geniu în luna ianuarie. Momentul acesta este pentru tine, David Bowie. " După "Under Pressure", era necesar să ne aducem aminte fiecare de lucrurile pe care le facem cu şi din dragoste, iar "Crazy Little Thing Called Love" devenea momentul potrivit. Brian ne-a făcut cunoştinţă cu o cameră ataşată la chitara sa cu care a filmat audienţa, dar şi un selfie-stick cu ajutorul căruia a făcut poze.

Clipele se succedau cu rapiditate, cântam cu toţii fiecare vers în parte, iar momentul de rugăciune colectivă parcă s-a conturat din nou prin magnifica "Who Wants To Live Forever". Freddie era acolo, poate îl simţeam mai mult prin prisma versurilor, iar pe Lambert l-am perceput de această dată şi mai implicat.

Concert Queen + Adam Lambert

Din mijlocul unui glob de lasere, May şi-a desăvârşit partitura solo, improvizând pe "Last Horizon", cea care a fost inclusă şi în show-ul său de la Sala Palatului. Te năuceau cu adevărat acele riff-uri, dexteritatea cu care le interpreta, uşurinţa cu care te făcea martor spectacolului cu iz pur celest.

Capodopera, imnul unor generaţii, piesa care a stat luni în şir pe primul loc în clasamente mondiale şi care s-a vândut în milioane de exemplare ne-a învăluit cu aerul acela, al desăvârşirii. Dacă prima strofă a "Bohemian Rhapsody" a fost cântată de Adam, cea de-a doua şi partea de simfonie rock au rămas cele originale. Proiecţia lui Freddie cântând live şi apoi momentul culminant au fost lăsate intacte spre bucuria melomanilor nostalgici. În definitiv, nu ar fi onest să cânte altcineva în totalitate într-un show Queen această melodie. Capa strălucitoare a lui Brian a fost şi ea un deliciu vizual.

Un lucru pe care l-am remarcat pe parcursul show-ului a fost suprapunerea de voci în texturi tehnice care bineînţeles îl aveau pe Mercury.

Concert Queen + Adam Lambert

Palmele tuturor au bătut ritmul perfect pe "Radio Gaga", iar clipa de encore a venit rapid cu cele două creaţii arhicunoscute şi aflate pe materialul din 1977. Doar că, Adam Lambert a purtat în timpul acestora o coroană de rege, când totuși un alt artificiu estetic ar fi fost de preferat. Dar, chiar şi aşa, am zâmbit şi am înţeles că moştenirea culturală lăsată de această trupă cu valoare inestimabilă va dăinui şi oricâte imitaţii ar surveni în drum, va exista întotdeauna o singură trupă cu numele de Queen şi patru vizionari.

După fix două ore de magie, am plecat pe melodia "Heroes" a lui David Bowie. Se auzea în surdină şi înţelegeam poate şi mai pregnant mesajul acesteia, "We could be heroes, just for one day." There is only one Queen. Mulţumim!

Concert Queen + Adam Lambert

SETLIST Queen + Adam Lambert, Piața Constituției, 21 iunie 2016

• Flash  (intro)
  • The Hero ("Flash Gordon", 1980)
  • One Vision ("A Kind Of Magic", 1986)
  • Hammer to Fall ("The Works", 1984)
  • Seven Seas Of Rhye ("Queen", 1973)
  • Stone Cold Crazy ("Sheer Heart Attack", 1974)
  • Another One Bites The Dust ("The Game", 1980)
  • Fat Bottomed Girls ("Jazz", 1978)
  • Play The Game ("The Game", 1980)
  • Killer Queen ("Sheer Heart Attack", 1974)
  • Don't Stop Me Now ("Jazz", 1978)
  • Somebody to Love ("A Day At The Races", 1976)
  • Love of My Life (Brian) ("A Night At The Opera", 1975)
  • A Kind Of Magic (Roger) ("A Kind Of Magic", 1986)
  • Drum Solo
  • Under Pressure ("Hot Space", 1982)
  • Crazy Little Thing Called Love ("The Game", 1980)
  • I Want To Break Free ("The Works", 1984)
  • I Want It All ("The Miracle", 1989)
  • Who Wants To Live Forever ("A Kind Of Magic", 1986)
  • Guitar Solo - "Last Horizon"
  • Tie Your Mother Down ("A Day At The Races", 1976)
  • Bohemian Rhapsody ("A Night At The Opera", 1975)
  • Radio Ga Ga ("The Works", 1984)
    Encore
  • We Will Rock You ("News of the World", 1977)
  • We Are the Champions ("News of the World", 1977)

Adam Lambert lansează piesa "Ordinary World" şi anunţă un nou album

Dacă ideea de piesă şi album nou Queen cu Adam Lambert la voce poate părea îndrăzneaţă, muzicianul ne oferă în schimb material solo nou. Adam tocmai a lansat piesa cover "Ordinary World" şi a anunţat un nou album.

Videoclip Adam Lambert Ordinary World
Videoclip Adam Lambert Ordinary World │ FOTO: Adam Lambert

Adam Lambert a lansat melodia "Ordinary World" pe 13 decembrie 2022 şi avem de-a face aici cu un cover după hitul Duran Duran din 1993. Solistul Queen ne oferă o abordare diferită a piesei, ceva mai suavă şi puritană, fără acea încărcătură de "viaţă trăită" pe care ne-o oferise Simon Le Bon, cu vocea sa specială. Pe Lambert îl completează şi elemente orchestrale înălţătoare, demne de o melodie de coloană sonoră James Bond.

În ce priveşte noul album al muzicianului, el se numeşte "High Drama" şi va debuta pe 24 februarie 2023. Este primul său LP compus integral din coveruri şi va include clasice precum "Holding Out for a Hero" de la Bonnie Tyler", dar şi "Getting Older", cover după Billie Eilish. Lambert se pregăteşte de un concert special în februarie la Londra, o experienţă cinematică, de musical şi opera, toate într-o singură seară.

Artistul a explicat că a deconstruit piesele cărora le-a făcut cover pe album, explorând diferite sunete şi energii. Abia aşteptam să auzim şi variantele sale pentru "West Coast" de la Lana Del Rey, dar şi "My Attic" a lui Pink. În ciuda faptului că avem o colecţie de coveruri, Adam Lambert le prezintă în teasere ca alcătuind împreună un soi de album concept tip rock opera.

Posibil totuşi să se fi referit la un alt album, care va sosi ulterior. Lambert a fost subiect de ştiri în această vară, atunci când a făcut un neaşteptat cover după "Nessun Dorma" în timpul unui concert din Bologna, Italia.

Adam are 40 de ani şi este activ în muzică din anul 2001. A vândut 3 milioane de albume şi 5 milioane de single-uri din 2009 încoace. În acel an termina al optulea sezon "American Idol" pe locul 2, fiind totuşi văzut de mulţi drept câştigătorul legitim al show-ului. În acel an a lansat albumul de debut, "For Your Entertainment", care a debutat pe locul 3 în US Billboard 200. Din 2011 colaborează cu Queen din postura de solist.

Muzicianul este şi activist pentru drepturile comunităţii LGBTQ+.

Queen a lansat o piesă nouă cu Freddie Mercury la voce, "Face It Alone", extrasă din arhive

Queen ne face o surpriză plăcută astăzi, pe 13 octombrie, lansând o piesă nouă cu Freddie Mercury la voce. se numeşte "Face It Alone" şi include un track vocal al lui Freddie scos din arhivele formaţiei de acum multe decenii. Se poate savura în articol.

Videoclip Freddie Mercury TIme Waits For No One
Videoclip Freddie Mercury TIme Waits For No One │ FOTO: Freddie Mercury

Vocea lui Freddie Mercury îţi dă fiori, mai ales că se aude atât de clar şi puternic. Piesa este o baladă cu sound de ani '70 şi '80, amintind de melodiile cinematice înălţătoare ale acelor ani. E o creaţie atmosferică, pe care îi auzim şi pe chitaristul Brian May, toboşarul Roger Taylor şi basistul John Deacon. "Face It Alone" lua naştere în cadrul sesiunilor trupei Queen pentru înregistrarea albumului "The Miracle" din 1989.

Vocea lui Freddie era puternică, iar versurile fac aluzie la sănătatea cu probleme a artistului. "You have to face it alone" poate fi o aluzie la diagnosticul sau HIV, pe care încă îl ascundea lumii când s-a înregistrat piesa. Sesiunile de înregistrare "The Miracle" au avut loc la Londra și în Elveția.

Queen a anunţat şi că pregăteşte lansarea unui Collector's Edition, versiune a acelui album, care debutează pe 18 noiembrie şi include 8 CD-uri. Fanii vor putea asculta nu mai puţin de 6 piese care nu s-au mai auzit niciodată (printre ele şi "When Love Breaks Up", "You Know You Belong to Me", "Dog With a Bone"). May şi Taylor au anunţat în vara lui 2022 că au reuşit să obţină din arhive "Face It Alone", să o restaureze şi o vor lansa în toamnă. Chitaristul Queen a numit acest single "o mică bijuterie uitată de la Freddie".

Iniţial May era sceptic că înregistrarea din studio mai putea fi utilizată după atât de mult timp, dar inginerii trupei au făcut tot posibilul pentru a scoate ceva utilizabil. Queen a postat teasere cu nouă piesă printr-o serie de panouri răspândite în Londra, Canada, Mexic şi Japonia. Aceasta este prima piesă nouă cu Freddie la voce de la duetul cu Michael Jackson "There Must Be More to Life Than This", inclus pe compilaţia "Queen Forever" din 2014.

În 2019 apărea şi o versiune stripped down a single-ului solo al lui Mercury din 1986, "Time", sub titlul "Time Waits for No One". Din 2011 încoace trupa pleacă în turneu cu Adam Lambert, starul American Idol ca solist.

Clipul zilei

Un moment de excepție neplanificat a avut loc între cântările de la Kimaro Festival 2022. Cristian Hrubaru, directorul Rock FM, i-a provocat pe cei peste 10 000 de spectatori la o improvizație în cor, iar rezultatul a fost un "Bohemian Rhapsody" cântat la unison și un clip viral pe Facebook.

Cristian Hrubaru cântând ”Bohemian Rhapsody” cu publicul de la Kimaro Festival 2022
Cristian Hrubaru cântând ”Bohemian Rhapsody” cu publicul de la Kimaro Festival 2022 │ FOTO: Captură YouTube

Weekend-ul trecut, în Parcarea Plajei Modern din Constanța, a avut loc cea de-a treia ediție a Kimaro Festival, un eveniment dedicat muzicii românești. Fiecare din cele trei zile a avut corespondență în playlisturile posturilor de radio Magic FM, Kiss FM și Rock FM, festivalul având în lineup artiști precum 2 Sud Est, Bosquito, Delia, Spike, Timpuri Noi și Bucovina.

Înainte de a intra pe scenă Bosquito, Cristian Hrubaru a avut inspirația de a invita publicul să cânte alături de el "Bohemian Rhapsody". Fără a fi necesar un prompter cu versurile, toți cei prezenți au acceptat provocarea și au cântat întreaga piesă alături de Hrubaru. Momentul a fost emoționant și a adus postului ROCK FM cel mai urmărit moment din istoria radioului. Clipul video a strâns în doar două zile peste 467.000 de vizualizări pe Facebook. A fost, de asemenea, distribuit de 3 500 de ori și numără 10 000 de impresii şi peste 300 de comentarii.

Mesajul lui Cristian Hrubaru: "Nu-mi aduc aminte să fi întâlnit în cei aproape 30 de ani de carieră, ca prezentator, un public atât de...WOW!"

"Sunt copleșit, vă mulțumesc, dar NU e meritul meu! Și nu e falsă modestie! Că a fost demențial? O daaaa, dar asta e altă poveste!

A devenit virală această secvență de la #rocknight, a treia seară de Kimaro Festival 2022. Am citit o mulțime de mesaje laudative la adresa mea, NU le merit. Dacă ascultați de la început, aflați de la ce "ne-am luat".

Deci nu am inventat eu apa caldă! În schimb, bai nene, nu-mi aduc aminte să fi întâlnit în cei aproape 30 de ani de carieră, ca prezentator, un public atât de...WOW! Voi probabil ați văzut doar asta, însă oamenii ăia din fața scenei, mii de oameni, au cântat toata seara, de la Lupu Cel rău până la Bucovina! Și între concerte! Pentru acea seară memorabilă, pentru vocile lor, pentru energia primită de la ei, LOR trebuie să le trimiteți inimioare și felicitări!

Când aproape 10 mii de români de toate vârstele, cântă într-un singur glas, una dintre cele mai iubite melodii rock din toate timpurile, atunci mai există bruma aia de speranță, că țara asta nu e chiar bătută-n cap și fatalmente cocalarizată, așa cum se mai spune...

Constanța, m-ai avut de la primul "Hello!" Te voi iubi mereu! Îți multumesc pentru amintiri!" - Cristian Hrubaru